مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی در هلند 2020

تحصیل مهندسی در هلند 2020

صنایع مهم و کلیدی در هلند

هلندی‌ها در صادرات تحقیق و اختراع بسیار موفق و بسیار بلند پرواز و جاه طلب هستند؛ بنابراین تعجبی ندارد که هلند برای صنایع و سرمایه‌ گذاران جهانی جذابیت های بسیار داشته باشد. هلند یکی از پیشروان جهان در طراحی، ساخت و گسترش قطعات و محصولات تکنولوژی پیشرفته و پیشتاز در تحقیقات ملی و خصوصی و نوآوری‌های آشکار است. آیندهون با دارا بودن منطقه‌ای با تکنولوژی بالا، در سال ۲۰۱۱ هوشمند ترین منطقه جهان نام گرفت. این یک نمونه عالی از این است که چگونه شرکت ها و موسسات تحقیقاتی و دولت می‌توانند برای تقویت دانش و به وجود آوردن تکنولوژی نوآور و خلاق با یکدیگر همکاری کنند. این موضوع نتیجه همکاری شدید و زیاد بین تولیدکنندگان، عرضه‌ کنندگان متخصص و موسسات دانش‌ بنیان است. هلندی‌ها در مهندسی سیالات، کنترل و حفاظت از سیل و تکنولوژی زیرساخت‌های بنیادین، خبره و متخصص هستند. 

آنها به توانایی در طراحی و ساخت موانع موج های طوفانی و بند و خاکریز، اصلاح زمین از طریق تکنولوژی پیشرفته خاکبرداری، ساخت و مهندسی  همه مناطق ساحلی و بندرها مشهور هستند. هلندی‌ها همچنین در مهندسی رودخانه عالی و در تامین و نگهداری ادوات سازگاری با آب و هوا که اجازه می دهد خانه در مناطق مستعد ساخته شود، پیشگام هستند.

هلند دارای صنعت نوآور و خلاق شیمی است که سهم مهمی در اقتصاد دارد. موسسات تحقیقاتی مطرح شامل دانشگاه توئنته (Twente)، دانشگاه واخنینگن (Wageningen)، دانشگاه دلفت (Delft) و دانشگاه ایندهون (Einhoven) می شوند. هلندی‌ها با جایگاهی عالی در حوزه‌های انرژی های تجدید پذیر، بهره وری انرژی و موقعیتی پیشتاز در انرژی باد در دریا، تجزیه و فرآوری زیست توده ها و کشاورزی گلخانه ای خودشان را در چالش های بلند پروازانه ای قرار داده اند. هلند با تعهد به داشتن یک سیستم انرژی معتبر، تجدید پذیر و مقرون به صرفه تا سال ۲۰۵۰ و  تولید ۴۰ درصد برق خود از منابع تجدید پذیر به سختی در حال سرمایه‌ گذاری بر روی ابداع، طراحی و شراکت‌های عمومی و خصوصی است.

آیا تحصیل مهندسی در هلند معقول است؟

هلند در زمینه این صنایع کلیدی و جاه طلبی های آینده، مکانی ایده‌آل برای تحصیل در رشته مهندسی و شانسی برای تاثیرگذاری در پیشرفته ترین نوآفرینی ها، طراحی ها و تکنولوژی هاست. دانشگاه های هلند در کنار دانشگاه های دانمارک وسیع ترین طیف آموزشی مهندسی به زبان انگلیسی در اروپا را ارائه می‌دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی به انگلیسی در هلند

  • دوره کاربرد های پیشرفته حسگرها در دانشگاه علوم کاربردی هانزه (Hanze) که  توسط Keuzegids HBO درر سال ۲۰۱۴ برنده عنوان دوره ای با بالاترین امتیاز شده است، روی کاربرد سیستم های حسگر در مکان های اجتماعی مهم مثل مراکز سلامت، زیرساخت، انرژی، کشاورزی محصولات مصرفی، شرکت های تولیدی و تحقیقات علمی تمرکز دارد. 
  • دوره تکنولوژی پیشرفته در دانشگاه توئنته یک دوره فنی جامع با توجه به نیازهای جامعه است. این دوره فوق العاده است زیرا به دانشجویان فرصت تحصیل همزمان در چندین رشته تحصیلی را فراهم می‌کند. گزینه ها شامل: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فیزیک کاربردی، مهندسی شیمی، ریاضیات، و مدیریت بازرگانی می‌شوند.
  • آیا به وسایل نقلیه و تکنولوژی مکانیک علاقمند هستید؟ مهندسی خودرو در دانشگاه علوم کاربردی هان (Han) دوره ای ۴ ساله است که به دریافت مدرک کارشناسی مهندسی منتهی می‌شود. حمل و نقل دائماً در حال تغییر است و نیاز به راه حل های خلاقانه برای ترکیب نیازهای حمل و نقل ما با پیشرفت و توسعه های پایدار، اجتماعی و فنی در جامعه وجود دارد. 
  • مهندسی شیمی در دانشگاه گرونینگن: جایی که دانشجویان به جای آنکه در آزمایشگاه یک واکنش شیمیایی را بررسی کنند به فرآیندهای شیمیایی در کارخانجات فکر می‌کنند یا به توسعه محصولات جدید کمک می کنند. 
  • دوره مهندسی عمران در دانشگاه علوم کاربردی HZ دانشجویان را در مهندسی ساحلی متخصص می‌سازد و رشته‌هایی مثل مهندسی هیدرولیک، راه سازی، لوله کشی، پل ها، سدها، خاکریزها، کانال و طراحی فاضلاب طوفانی را پوشش میدهد.
  • دوره مهندسی برق در دانشگاه توئنته باعث مشارکت دانشجویان در پروژه های درمانی، انرژی و ایمنی مثل ساخت ربات، باتری های کم مصرف و پیش بینی گردباد ها با استفاده از ربات های کوچک‌ میشود.
  • دوره مهندسی و مدیریت صنعتی در دانشگاه گرونینگن (Groningen) شامل تبدیل تکنولوژی‌های جدید به راه حل های کارآمد می شود. شما فراتر از تکنولوژی را می بینید. مشکل را بررسی می کنید، راه حل طراحی کرده و جنبه های تجاری را در نظر می‌گیرید: سرمایه، برنامه، حمل و نقل و مردم.
  • مدرک کارشناسی رشته مهندسی طراحی صنعتی در دانشگاه علوم کاربردی لاهه راه حل هایی برای چالش های پیچیده امروزی و ترکیب خلاقیت با مهارت های کارآفرینی را به دانشجویان می‌آموزد به طوری که طراحی سرویس ها و خدمات، شامل ساخت نمونه اولیه کار هم میشود.




دوره تحصیلات تکمیلی مهندسی به زبان انگلیسی در هلند

  • اگر به مراقبت های سلامتی و تکنولوژی علاقه مند هستید دوره کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی در دانشگاه گرونینگن به شما فرصت به دست آوردن اطلاعاتی کامل در طیف گسترده ای از موضوعات را می دهد. شما موضوعاتی را در رشته‌هایی مثل تکنیک های تصویربرداری، مهندسی کنترل فیزیولوژی، مهندسی توانبخشی، مهندسی ایمپلنت (کاشت)، مهندسی سلول و بافت و جلوگیری از عفونت و همینطور موضوعاتی از رفتار و قوانین پزشکی می آموزید. همینطور به دانش پایه پزشکی و زیست‌ شناسی مسلط می شوید.
  • دانشجوی کارشناسی ارشد دوره مهندسی مدیریت صنعتی در دانشگاه گرونینگن یاد می‌گیرد که چطور با مشکلات عملی در کسب و کار مواجه شود. تمرکز بر آن است که دانشجویان چطور هنگام طراحی های صنعتی و علمی برای مشکلاتی که با آنها مواجه می شوند راه حل بیابند. هدف کلی دوره کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت صنعتی این است که مهندسانی تربیت کند که دورنمایی کامل از فرآیندهای اولیه و ثانویه کسب و کار به دست بیاورند خصوصاً در مورد طراحی یک فرایند یا یک محصول فنی.
  • پروژه های پیچیده، ابداعی و چند وجهی در محیطی پویا به مهندسانی جدید که بتوانند هوشمندانه علم مهندسی را با مهارت های مدیریتی ترکیب کنند نیاز دارد. دوره کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی ساخت و ساز در دانشگاه توئنته می‌تواند از شما چنین مهندسی بسازد. یک مهندس حقیقی که توانایی ترکیب ابعاد فنی پروژه های مهندسی عمران با ابعاد غیر فنی را دارد.
  •  طراحی محصولات جدید و بهبود محصولات فعلی یک فرایند همیشگی است. دوره کارشناسی ارشد مهندسی طراحی صنعتی در دانشگاه توئنته سیر تا پیاز دنیای طراحی صنعتی را به شما آموزش میدهد. شما محصولاتی را ایده ‌پردازی و طراحی می کنید که ایمن، مقرون به صرفه و پایدار باشند و همچنین هم از لحاظ فنی و هم اجتماعی مناسب باشند. تجربه مصرف کننده به عنوان یک چهارچوب و مرجع مهم ایفای نقش می‌کند. 
  •  چطور می‌توانید یک سیستم دارویی را که به آرامی و مستمر در بدن منتشر می شود طراحی و به اندازه کافی تولید کنید؟ چطور می توانیم از گیاه جاتروفا داروی بیودیزل بسازیم؟ چطور میتوانیم از محصولات زائد برای اهداف دارویی استفاده کنیم؟ اینها سوالات جذابی هستند که شما پس از تکمیل دوره کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه گرونینگن می توانید به آنها پاسخ دهید. 
  • دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه توئنته به شما یاد می دهد که چگونه از تکنولوژی مدرن برای بهبود بخشی بیشتر، شتاب دادن یا کاهش سیستم های بر پایه برق استفاده میکنند. کار و تعهد شما نتیجتا به تکنولوژی کارکردهای پیشرفته در نانو تکنولوژی، ربات ها، الکترونیک،  زیست پزشکی و مخابرات منجر می‌شود. 

برای تحصیل مهندسی در هلند به چه نمراتی نیاز دارم؟

 به احتمال زیاد به نمرات بالا در ریاضیات و فیزیک برای تحصیل مهندسی در دانشگاه نیاز دارید. این نمرات به دانشگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارند.  در هلند هم مثل دانشگاه های انگلیس، دانشگاه هایی با کیفیت جهانی وجود دارند که برای حضور در آنها نیاز به نمرات بسیار بالایی دارید.

آیا مدرک من معتبر خواهد بود؟

قاعدتاً اگر در اتحادیه اروپا مهندسی بخوانید مدرک تان معتبر و رسمی خواهد بود. با این وجود مهندسی شاید سخت ترین رشته ای باشد که بتوان درباره‌اش نظر قطعی داد. باید با سازمان‌های حرفه‌ای مسئول برای شاخه های مهندسی مثل موسسه مهندسان شیمی چک کنید و ممکن است متوجه شوید که اشکالاتی در صلاحیت چند دانشگاه وجود دارد.

اگر در انگلستان مهندسی بخوانید باید یک دوره چهار ساله کارشناسی ارشد پیش نیاز را بگدرانید. در هلند این موضوع وجود ندارد برای رسیدن به همان نقطه شان باید دوره سه ساله کارشناسی یا کارشناسی ارشد که عموماً دو سال طول می‌کشد را طی کنید. این تفاوت در رویکرد می‌تواند به این معنی باشد که تغییر مدرک انگلستان به هلند به محض اتمام دوره کارشناسی سخت است.

چه چیزهای دیگری را باید در نظر بگیریم؟

 مهم ترین چیز این است که در نظر بگیرید مدرک تان معتبرو رسمی است یا نه. بعد از مشخص کردن این موضوع باید بین چندین دانشگاه عالی هلند انتخاب کنید. دوره های مهندسی در دانشگاه های انگلیس احتمال بیشتری برای ارائه بورسیه های تحصیلی دارند، پس لازم به ذکر است که  تحصیل در انگلستان ممکن است برای شما ارزان تر از بیشتر دانشجویان دیگر باشد. همچنین لازم به ذکر است که در نظر بگیرید دانشگاه‌های زیادی در هلند کارشناسی مهندسی را ارائه می‌دهند که این دوره‌ها با پیش نیاز کارشناسی علوم متفاوت اند. دانشگاه های علوم کاربردی هلند دوره های مهندسی را ارائه می دهند که تمرکز بیشتری روی مدیریت پروژه دارند تا مهندسی حقیقی. بنابراین مهم است که محتوای دوره ها را چک کنید تا مطمئن شوید که بر اساس نیازهای شما هستند.

آیا تحصیل مهندسی در خارج از کشور معقول است؟

می توانید بسته به شاخه ای از مهندسی که در آن تحصیل میکنید توقع یک حرفه بین‌ المللی پیش روی تان را داشته باشید. مثل بیشتر حرفه ها، شرکت های مهندسی هم در عملکردشان جهانی هستند. شمما به عنوان یک مهندس جوان ممکن است خودتان را مشغول کار کردن روی پروژه هایی در سراسر دنیا بیابید. این جریان بر این موضوع دلالت دارد که یک تجربه تحصیلی بین ‌المللی می‌تواند بهتر از یک مدرک استاندارد از دانشگاه انگلستان شما را آماده کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از اعلام درخواست برای اجازه ی تحصیل در کانادا، به مدرک مهمی یعنی نامه ی پذیرش از دانشگاه احتیاج دارید،برای داشتن این مدرک لازم است از دانشگاه یا کالج پذیرش بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: