مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد علوم زیستی مولکولی در دانشگاه واخنینگن

تحصیل کارشناسی ارشد علوم زیستی مولکولی در دانشگاه واخنینگن

با ترکیب علوم شیمی، فیزیک و زیست شناسی، تحقیقات بسیار مهمی در زمینه ی علوم زیستی انجام می شود. با این توضیح، می توان گفت که دوره های آموزشی علوم زیستی ملکولی تمرکز اصلی خود را بر فرآیندهای اتمی و سلولی قرار می دهد. دانشجویان ما روی موضوعات گسترده ای مانند مطالعه سلولهای پروتئینی CAS برای بررسی عددی عملکرد کریسپیر، تولید مواد خود ترمیم شونده بوسیله ی طراحی پلیمرهای هوشمند و توسعه مکانیسم های انتقال خاص سلولها (که از عملکرد ویروسها الهام گرفته شده است) تمرکز می کنند. گرایشها و دستاوردهای این برنامه ی تحصیلی بسیار گسترده است، پس باید تصمیم بگیرید که چه گرایشی را می خواهید ادامه دهید

در دوره کارشناسی ارشد می توانید یکی از تخصص های زیر را با توجه به علایق شخصی خود انتخاب کنید:

  • شیمی بیولوژیکی
  • زیست شناسی فیزیکی
  • شیمی فیزیکی
  • تحقیقات زیست پزشکی

دوره ی تحصیلی علوم زیستی ملکولی هلند

برنامه کارشناسی ارشد علوم زیستی مولکولی یک برنامه ی دو ساله ی تمام وقت است که در مجموع 120 واحد، براساس سیستم انتقال واحد اروپا (ECTS) دارد. زبان آموزش انگلیسی است. این برنامه از یک قسمت ترکیبی، دوره های تخصصی و انتخاب آزاد تشکیل شده است.

آینده شغلی- علوم زیستی مولکولی هلند

بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد علوم زیستی مولکولی در چند ماه اول پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا می کنند. اکثریت، حدود 70 درصد، کار خود را با تحصیل در دکترای رشته هایی مانند میکروب شناسی، شیمی فیزیکی، زیست سلولی، شیمی آلی، بیوتکنولوژی و غیره آغاز می کنند. مشاغل دیگر مرتبط با این رشته را می توان در صنعت، فعالیتهای مشاورتی، کارآفرینی و یا تدریس یافت. این برنامه گسترده، دانشجویان را برای بسیاری از مسیرهای شغلی آماده می کند.

منحصر به فرد در هلند: برنامه ی خوشه ای تحقیقات ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

مخاطب اصلی برنامه ی خوشه ای تحقیقات ارشد (The Research Master Cluster) دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل آکادمیک هستند؛ برنامه، بعد از نوشتن درخواست کمک هزینه، به شما در شروع تحصیل در مقطع دکترا کمک می کند. شما زیر نظر یک دانشمند ارشد کار خواهید کرد، تمام اطلاعات لازم در مورد پروژه های دکترا را به دست می آورید و ارائه و دفاع از رساله ی خود را تمرین خواهید کرد. این دوره را همراه با دانشجویان سایر دوره های کارشناسی ارشد دنبال خواهید کرد. لازم به ذکر است که این دانشجویان ارشد به عنوان تمثیلی از جامعه علمی در این تحقیقات به شما یاری می رسانند.




دوره های آموزشی مشاوره تحصیلی و آموزش مهارت های پایه ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

دوره های آموزشی مشاوره تحصیلی (ACT) و دوره های آموزش مهارت های پایه (MOS) به منظور ایجاد بینشی در زمینه کار در یک محیط تجاری است. دوره های مهارتهای پایه (MOS) به شما این فرصت را می دهد تا برخی مهارت ها مانند ارائه، کار در گروه ها، نوشتن برنامه درسی و غیره را تقویت کنید. همچنین این دوره، برای شما فرصتی برای یادگیری مهارت های جدید، به عنوان مثال مشاوره مدیریت، هنر مذاکره و فلسفه را فراهم می کند.

در طول دوره آموزشی مشاوره تحصیلی (ACT) این فرصت به شما داده می شود تا روی یک پروژه تحت نظارت یک کمیسیون خارجی کار کنید. هدف اصلی این پروژه ترکیب بینش علمی و دانش عملی برای مشاوره در مورد اقدامات آینده برای کمیسیون مورد نظر است. تیم هایی که با همراهی آنها پروژه را انجام خواهید داد متشکل از پنج تا هفت دانشجو با مطالعات در گرایشهای مختلف است. برای کمک به شما و تیم شما در تبدیل شدن به یک گروه مشاوره آکادمیک، مربی با کمک مقالات، شما را در این روند راهنمایی می کند.

اپلای و پذیرش- علوم زیستی مولکولی هلند

شرایط پذیرش ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

ثبت نام در یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه واخنینگن به موارد زیر نیاز دارد:

  • مدرک لیسانس (یا معادل آن) در یک رشته علوم مرتبط با علوم زیستی مولکولی
  • معدل (GPA) برای این لیسانس حداقل 70٪ از حداکثر نمره (در موارد خاص 80٪)
  • تسلط به زبان انگلیسی، چه نوشتاری و چه گفتاری

در زیر می توانید اطلاعات دقیق تری راجع به اولین شرط پذیرش به دست بیاورید: لیسانس مرتبط با علوم زیستی ملکولی.

لیسانسهای مرتبط با رشته ی علوم زیستی ملکولی (در دانشگاههای هلندی گرایشهای کاربردی)

  • علوم زیستی مولکولی
  • شیمی
  • فناوری شیمیایی
  • علم و فناوری مولکولی
  • بیوتکنولوژی
  • علوم و تکنولوژی زیستی

در همه موارد شما باید برای پذیرش اقدام کنید و درخواست شما به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد (براساس قانون هلند؛ برای برخی برنامه های کارشناسی دانشگاه واخنینگن چند استثنا وجود دارد). اگر سابقه علمی شما شامل دانش کافی در سطح مولکولی باشد، درخواست شما بررسی می شود. به عنوان مثال، اگر شما مدرک لیسانس زیست شناسی ملکولی یا زیست شیمی بهمراه گرایشهای شیمی داشته باشید، امکان اینکه پذیرش شوید بالاست. گرایشهای شیمی ممکن است شامل دروسی در موضوعاتی همچون ساختار مولکولی، طیف سنجی، ترمودینامیک شیمیایی یا شیمی آلی باشد. اما در صورتی که دوره ی تحصیلی شما تنها شامل دروس عمومی زیست شناسی، بدون دوره های اختصاصی شیمی شود، شما پذیرش نمی شوید. اگر مدرک لیسانس شما در این لیست نیامده است، و شما همچنین فکر میکنید که مدرک تحصیلی شما با این رشته تحصیلی مرتبط است، شما می توانید با ارسال یک ایمیل توضیحات خود را ارائه کنید.

برخی مدارک لیسانس (کارشناسی) که برای پذیرش در برنامه ارشد علوم زیستی ملکولی مورد تایید نیستند، در زیر ذکر شده اند:

  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • هر دوره ی کارشناسی مرتبط با آموزش




روش درخواست پذیرش ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

درخواستهای پذیرش در تمام طول سال پذیرفته می شوند، اما به خاطر داشته باشید که دانشگاه واخنینگن برای بررسی درخواستها به 1 ماه زمان نیاز دارد. در صورت پذیرفته شدن، درخواست ویزا برای دانشجویان خارجی دو الی سه ماه طول خواهد کشید و متعاقبا درخواست بورس تحصیلی یک ماه دیگر زمان می برد. آخرین مهلت برای دانشجویانی که تصمیم در شرکت در ترمهای ماه سپتامبر دارند، ابتدای ماه ژوئن است. ساکنان هلند می توانند درخواست های خود را تا ماه اوت ارسال کنند.

شهریه تحصیل ارشد علوم زیستی مولکولی هلند 2021-2022

شهریه تحصیل ارشد علوم زیستی مولکولی در هلند 
کشور مبدا دانشجویان هزینه تحصیل
دانشجویان NL/EU/EFTA  €2,168 برای هر سال
دانشجویان Non-EU/Non-EFTA  €18,700 برای هر سال

بورس تحصیلی ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

با بورس تحصیلی می توانید (بخشی از) هزینه های تحصیل در دانشگاه واخنینگن را تأمین کنید. قبل از اقدام یا دعوت شدن برای بورس تحصیلی، باید در یکی از برنامه های کارشناسی ارشد ما پذیرفته شوید. همچنین، شما باید در همان مراحل اولیه با حامیان مالی احتمالی بورس تحصیلی تماس بگیرید. سه نوع بورسیه تحصیلی برای تأمین هزینه تحصیل شما در دانشگاه واخنینگن وجود دارد:

  • بورس هایی که به داوطلبان منتخب ارائه می شود.
  • بورسیه هایی که می توانید برای خود درخواست دهید.
  • بورس تحصیلی از کشورهای دیگر

در زیر می توانید مروری بر بورس های تحصیلی موجود برای دانشجویان بین المللی داشته باشید. اگر می خواهید برای بورس تحصیلی واجد شرایط شوید، باید در برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه واخنینگن پذیرفته شوید. لطفا توجه داشته باشید که باید قبل از پایان مهلت درخواست بورس تحصیلی، درخواست خود را برای پذیرش در یک برنامه کارشناسی ارشد ارسال کنید. بخاطر بسپارید که تعداد متقاضیان بورسیه های تحصیلی از ظرفیتهای این بورسیه ها بسیار بیشتر است. بنابراین به بسیاری از داوطلبان بورسیه تحصیلی، بورسیه ارائه نمی شود حتی اگر شرایط بورس تحصیلی را داشته باشند.

بورسیه برای متقاضیان منتخب ارشد علوم زیستی مولکولی هلند

این صندوق بورس تحصیلی به دانشجویان با استعداد کشورهای در حال توسعه اجازه می دهد تا در دانشگاه تحصیل کنند. بورس های تحصیلی با همکاری نزدیک دانشگاه به دانشجویان تعلق می گیرد. درخواست مستقیم برای این بورس تحصیلی امکان پذیر نیست.

The Anne van den Ban Scholarship Fund
شرایط دریافت بورسیه توضیح
چه کسانی شامل این بورسیه می شوند
دانشجویان بااستعداد از کشورهای در حال توسعه
مهلت درخواست
برای متقاضیان منتخب تا پایان ماه می
میزان کمک هزینه
بورسیه های کامل هزینه ها و یا بخشی از آنها
ارائه دهنده
توسط بورد تخصصی ABF با همکاری کمیته های پذیرش

دانشگاه واخنینگن قصد دارد از طریق برنامه ی 'تعالی' (Excellence) دانشجویان عالی را، نه تنها برای دریافت مدرک دانشگاه واخنینگن، بلکه برای شرکت در برنامه ای تحت عنوان 'نیروهای بالقوه خود را به عمل برسانید' و همچنین داشتن یک فرصت تحصیلی در مقطع دکتری پس از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد جذب کند.

Excellence Programme (MSc/Non-EEA)
شرایط دریافت بورسیه توضیح
چه کسانی شامل این بورسیه می شوند
دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد خارج از منطقه اقتصادی اروپا (از جمله سوئیس).
مهلت درخواست ابتدای مارس 2021
میزان کمک هزینه
معافیت از شهریه به مدت 24 ماه بودجه برای شرکت در یک سمینار (در اروپا) بودجه برای شرکت در 'نیروهای بالقوه خود را به عمل برسانید'.
ارائه دهنده
همه درخواستها براساس توانایی ها بررسی می شوند. یک گروه از متخصصین برای نظارت بر فعالیتهای اضافی (که متقاضیان باید به انجام برسانند) و مصاحبه با اسکایپ با متقاضیان دعوت می شوند.

با برنامه ی معافیت WUFP (WUFP Waiver Programme)، دانشگاه واخنینگن قصد دارد دانشجویان بین المللی با استعداد را از کشورهای غیر حوزه اقتصادی اروپا (EEA) با حمایت مالی از طریق معافیت برخی یا کل هزینه های تحصیل، جذب کند. ما سعی می کنیم برنامه های معافیت از شهریه را با کمک هزینه های تحصیلی سایر سازمان ها مانند صندوق بورس تحصیلی Anne van den Ban ترکیب کنیم تا از این طریق بتوانیم بورسیه تحصیلی (تقریبا) کاملی را ارائه دهیم. درخواست مستقیم برای برنامه ی معافیت WUFP امکان پذیر نیست.

WUFP Waiver Programme (MSc/Non-EEA)
شرایط دریافت بورسیه
توضیح
چه کسانی شامل این بورسیه می شوند
دانشجویانی که ملیت کشورهای حوزه اقتصادی اروپا را ندارند (با احتساب سوئیس) و با استعدادترین دانشجویان که از موسسات سطح بالا در این برنامه شرکت می کنند. این موسسات باید رتبه بندی همسان یا بالاتر از WE داشته باشند.
یا
دانشجویان منتخب از کشورهای در حال توسعه در آفریقا ، آمریکای جنوبی یا آسیا ویا از یکی از کشورهای دارای اولویت: روسیه، ترکیه، کانادا، ایالات متحده، برزیل، شیلی، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، اکودور، هند، اندونزی، ویتنام، جنوب کره، مالزی، تایلند، اتیوپی، غنا، کنیا، تانزانیا، نیجریه، مالی، موزامبیک.
میزان کمک هزینه
معافیت از پرداخت شهریه به مدت 24 ماه
مهلت درخواست
ابتدای مارس 2021
ارائه دهنده
توسط کمیته های پذیرش برنامه های تحصیلی دانشگاه واخنینگن انجام می شود. معیارهای انتخاب بر اساس جنبه های کیفیت فردی و جنبه های استراتژیک است. از مدارک مندرج در درخواست پذیرش برای شرکت در برنامه کارشناسی ارشد نیز استفاده خواهد شد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: