مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه به هلند مهاجرت کنم؟

چگونه به هلند مهاجرت کنم؟

مراحلی که برای مهاجرت به هلند باید انجام دهید، چک لیست مدارک، فرآیند درخواست و معیارهای واجد شرایط بودن است. هلند که خانه آسیابهای بادی، لاله ها و قلب پنیر است رنگ های متنوع و سرگرم کننده را برای هر کسی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در آنجا است، ارائه میکند. سالانه حدود 200000 نفر به هلند نقل مکان می کنند و این تعجب آور نیست زیرا هلند به مهمان نوازی و روشن فکر بودن شهرت دارد.

اگر می خواهید سفر جدیدی را شروع کنید و می خواهید به هلند مهاجرت کنید، برخی از الزامات وجود دارد که باید قبل ازسفر  انجام دهید. عامل مهمی که باید قبل از شروع فرآیند درخواست خود در نظر بگیرید، ملیت شما است. بسته به اینکه اهل کجا هستید، روند درخواست متفاوت خواهد بود.

آیا می توانم به هلند مهاجرت کنم؟

بله، تقریباً هر کسی که دلیل موجهی (مانند کار، تحصیل و غیره) دارد می تواند به هلند نقل مکان کند. با این حال، برای شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس این کار بسیار آسان تر است.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس هستید: برای مهاجرت به هلند باید دلیل محکمی داشته باشید. ابتدا باید مجوز اقامت موقت بگیرید، پنج سال مداوم در هلند زندگی کنید و سپس واجد شرایط اقامت دائم شوید. بررسی کنید که آیا برای ورود به هلند به قصد اقامت طولانی یا کوتاه مدت به ویزا نیاز دارید.

چگونه می توانم به هلند مهاجرت کنم؟

اگر می خواهید به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا،  به هلند مهاجرت کنید، ساده ترین روش یافتن شغل و درخواست ویزای کار است. به این ترتیب، روند مهاجرت به هلند را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

  • شغلی در هلند پیدا کنید
  • برای ویزای کار در هلند درخواست دهید
  • به هلند بروید

یافتن شغل در هلند

ممکن است یافتن شغل در هلند به عنوان یک مهاجر سخت باشد، اما امکان پذیر است. برای یافتن شغل به عنوان یک مهاجر، آمستردام بهترین شهر است. آمستردام  مملو از شرکت ها و تجارت های بین المللی پررونق است که همیشه به دنبال استخدام خارجی ها هستند. مشاغلی که در حال حاضر در سال 2022 در هلند مورد تقاضا هستند عبارتند از:

  • مهندسی برق؛
  • مراقبت های بهداشتی پزشکی؛
  • ناوری اطلاعات و داده ها؛
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری؛
  • هتلداری؛
  • خبر رسانی؛
  • تولید کنندگان؛


اگر بخشی از هر یک از حرفه های ذکر شده هستید، می توانید فرصت های شغلی را در هلند جستجو کنید. ساده ترین راه برای یافتن کار در هلند از طریق موارد زیر است:

  • • وب سایت EURES (خدمات استخدام اروپایی). EURES شبکه ای است که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است که به خارجی ها کمک می کند آزادانه در داخل قلمرو اتحادیه اروپا / EEA  نقل مکان کنند.
  • • وب سایت UWW (جویندگان کار) UWW یک سرویس اشتغال است که با آژانس های کاریابی متعددی همکاری می کند.

ویزای کار هلند

برای درخواست ویزای کار در هلند باید:

  • وقت ملاقاتی با IND (خدمات مهاجرت و تابعیت) بگیرید. تمام درخواستها برای اجازه اقامت موقت باید به IND ارسال شود. اگر برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت هلند) درخواست می دهید، باید این کار را در سفارت انجام دهید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد الزامات ذکر شده در زیر در 'چک لیست برای مهاجرت به هلند' بیابید.
  • برای مجوز اقامت موقت اقدام کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت) و همچنین مجوز کار درخواست دهید.
  • مجوز کار دریافت کنید. یک کارفرمای هلندی باید از طرف شما برایتان درخواست مجوز  کند تا مجبور نباشید ثابت کنید که کارگر بسیار ماهری  هستید.
  • امور مالی خود را مدیریت کنید. قبل از مهاجرت به هلند، در مورد هزینه های زندگی در هلند تحقیق کنید و برای قیمت های بالا آماده باشید.

ویزای کار برای خارجی ها تنها در صورتی صادر می شود که هیچ شهروند هلندی شرایط شغلی مورد نیاز را نداشته باشد.

به هلند نقل مکان کنید

اگر درخواست ویزای هلند و اجازه اقامت شما تایید شود، اکنون می توانید وارد هلند شوید. در چند روز اول ورود، باید اقامتگاه خود را در Gemeente ثبت کنید، که ساختمان شهرداری در شهریست که قصد دارید در آن زندگی کنید. برای دریافت طرح بیمه درمانی نیز باید ثبت نام کنید. به شما توصیه می شود به محض ورود بیمه درمانی دریافت کنید، زیرا هلند به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی با استاندارد بالا با متخصصان پزشکی بسیار ماهر شناخته شده است. به عنوان یک مهاجر غیر اتحادیه اروپا، تا زمانی که برای مجوز اقامت دائم درخواست نکنید، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نخواهید بود. بنابراین، از شما خواسته می شود که برای پوشش هزینه های درمانی خود، بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

کارمند ماهر از نظر مقامات هلندی

اداره مهاجرت هلند یک کارمند خارجی را در صورت داشتن شرایط زیر به عنوان کارگر مهاجر بسیار ماهر طبقه بندی می کند:

  • یک قرارداد کاری معتبر با کارفرمای هلندی داشته باشید. که این موسسه یا کسب و کار باید توسط IND به رسمیت شناخته شود.
  • قادر باشیدبه اندازه  نیاز های  مالی خود کسب درآمد کنید .
  • دستمزد شما مطابق با شرایط بازار باشد.

اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی کار کنید، باید در BIG (حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی)، که مرکز ثبت حرفه  مراقبت های بهداشت فردی هلند است، ثبت نام کنید. برای درخواست عنوان مهاجر با مهارت بالا، کارفرمای هلندی شما باید درخواستی را برای شما ارسال کند. قیمت  فرآیند درخواست 345 یورو است.

آیا می توانم بدون شغل به هلند مهاجرت کنم؟

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس، در بیشتر موارد، برای مهاجرت به هلند باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. فقط در موارد زیر می توانید بدون پیشنهاد شغلی به هلند مهاجرت کنید:

  • برای ویزای دانشجویی هلند اقدام کنید. دانشجویان بین المللی باید پس از اتمام دوره تحصیلی خود هلند را ترک کنند، بنابراین این راه حلی برای جابجایی طولانی مدت نیست.
  • برای ویزای الحاق به خانواده خود در هلند درخواست  دهید. اگر با یک شهروند هلندی یا مقیم ازدواج کرده اید، می توانید به عنوان بخشی از فرآیند پیوستن  به  خانواده به هلند مهاجرت کنید. در این صورت، شریک زندگی شما باید از شما حمایت مالی کند.
  • برای ویزای کار آفرینی  و خوداشتغالی در  هلند اقدام کنید. از نظر فنی، حتی به عنوان یک فرد خوداشتغال یا صاحب کسب و کار، شما به یک 'شغل' نیاز دارید، اما به هیچ کارفرمای خاصی وابسته نیستید.
  • برای ویزای تعطیلات کاری در  هلند درخواست دهید. این ویزا برای جوانان (18 تا 30 سال) از آرژانتین، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، نیوزلند و کره جنوبی صادر می شود و به آنها اجازه می دهد تا در هلند کاوش کنند و تا یک سال در آنجا زندگی کنند.
  • برای ویزای DAFT اقدام کنید. پیمان دوستی هلندی- آمریکایی، توافقی بین ایالات متحده و هلند است که به کارآفرینان و سرمایه گذاران آمریکایی اجازه می دهد مجوز  اقامت در هلند را دریافت کنند.

برای مهاجرت به هلند، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • قرارداد کاری معتبر. قبل از مهاجرت به هلند باید کار پیدا کنید.
  • درآمد ثابت. معمولاً درآمد ماهیانه حداقل 1200 یورو مورد نیاز است.
  • • اسکان. ثبت اقامت شما مرحله مهمی از فرآیند مهاجرت شماست و بنابراین باید از قبل یک قرارداد اجاره داشته باشید.
  • • بیمه درمانی معتبر. برای پوشش هزینه های پزشکی خود در هلند، یک بیمه درمانی خصوصی دریافت کنید.

اگر برای MMV (ویزای اقامت طولانی هلند) به عنوان همسر یک شهروند هلندی یا یک روحانی درخواست می کنید، باید گواهی پیوستگی  مدنی نیز داشته باشید. این گواهی سطح مهارت زبان هلندی شما را نشان می دهد. به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا، نمی توانید بدون اثبات اینکه دلیل معتبری برای این کار دارید، مانند تحصیل یا کار، به هلند مهاجرت کنید. تمام مدارک برای درخواست ویزای هلند باید قبل از ارسال به هلندی نوشته یا ترجمه شوند.

آیا باید به هلند نقل مکان کنم؟

در اینجا برخی از مزایا و معایب زندگی در هلند آورده شده است:

معایب زندگی در هلند مزایای زندگی در هلند
شهرها و شرایط زندگی گران قیمت مناظر زیبا و معماری شگفت انگیز
به دلیل رقابت به سختی می توان کار پیدا کرد
امکان کار پاره وقت
تعداد جمعیت بالا
قابلیت کار در خانه در بسیاری از مشاغل
سیستم پرداخت مالیات بالا
نرخ پایین جرم و جنایت
سیستم مراقبت های بهداشتی درمانی گران قیمت
پزشکان و پرستاران با تجربه بالا
فروشگاه ها خیلی زود بسته می شوند
سیستم دوچرخه سواری و بدون آلودگی هوا
اخذ ویزای کاری سخت است
تعادل کار و زندگی
جوامع هلندی زبان ممکن است باعث احساس انزوا شوند
هلندی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند
نرخ بهره کارت اعتباری بالا
یک ماه مرخصی با حقوق


هزینه مهاجرت به آمستردام چقدر است؟

آمستردام، پایتخت هلند، یکی از گران ترین شهرهای اروپا برای زندگی است. قیمت اجاره با توجه  به فاصله شما از مرکز شهر متفاوت است، اما معمولاً برای اینکه یک فرد مجرد در آمستردام راحت زندگی کند، باید حدود 2000 یورو در ماه درآمد داشته باشید. وعده های غذایی نیز نسبتاً گران هستند و قیمت ها به 30 یورو در هر وعده غذایی فقط برای یک نفر می رسد. نکته منفی دیگر این واقعیت است که هلندی ها مالیات بسیار بالایی می پردازند. سیستم مالیات در هلند بسیار دقیق است و شما ملزم به پرداخت مالیات به طور مداوم هستید. به شما توصیه می شود امور مالی خود را برنامه ریزی کنید زیرا مهاجرت به آمستردام ارزان نیست.

آیا مهاجرت به هلند آسان است؟

مهاجرت به هلند به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا /منطقه اقتصادی اروپا دشوار است. ابتدا باید برای مجوز اقامت موقت درخواست دهید که پس از آن باید برای پنج سال تمدیدش کنید. پس از پنج سال زندگی در هلند، با دارا بودن مجوز اقامت موقت، واجد شرایط درخواست مجوز اقامت دائم هستید. مهاجرت به هر کشور اروپایی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر شهروند اتحادیه اروپا /منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس هستید، می توانید بدون نیاز به مجوز کار و اقامت به هلند مهاجرت کنید.

آیا قبل از مهاجرت باید هلندی یاد بگیرم؟

ضرورت یادگیری زبان هلندی، از نظر فنی الزامی نیست، زیرا بسیاری از شرکت ها و مشاغل در هلند فرصت هایی را برای مهاجران انگلیسی زبان ارائه می دهند. با این حال، دانستن زبان هلندی نه تنها  کمک میکند تا راحتتر شغل پیدا کنید، بلکه کمک میکند تا با همکاران و همسایگان خود ارتباط برقرار کنید، علائم را بخوانید و در صورت گم شدن، راهنمایی بخواهید.

آیا می توانم به طور دائم به هلند نقل مکان کنم؟

بله، می توانید، اما ابتدا باید مجوز  اقامت موقت دریافت کنید. این مجوز تا پنج سال اعتبار دارد. اگر به مدت پنج سال به طور مداوم در هلند بامجوز  اقامت موقت زندگی کرده باشید، مجاز به درخواست مجوز اقامت دائم در هلند هستید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: