مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های برتر مهندسی در هلند

دانشگاه های برتر مهندسی در هلند

دانشگاه‌های هلند دارای دوره‌های تحصیلی گوناگون با تخصص‌های گوناگون در رشته‌ی مهندسی هستند. به‌ غیر از دوره‌های عمومی مهندسی، دوره‌‌های ویژه‌ای با تمرکز بر رشته‌های مهندسی عمران/صنایع/برق و رباتیک در هلند تدریس می‌شود. در واقع، هلند یکی از معدود کشورهایی است که دارای تخصص‌های گوناگون در رشته‌ی مهندسی است. در این مقاله، به بررسی بهترین دانشگاه‌های مهندسی در کشور هلند خواهیم پرداخت.

تنها علت انتخاب دانشگاهی در هلند به‌عنوان محل تحصیل، فقط این نیست. دوره‌های مهندسی دانشگاه‌های هلند در سطح جهان شناخته شده است و این به‌معنای فرصت‌های شغلی گوناگون در این کشور و سایر نقاط جهان است. بسیاری از فارغ‌ التحصیلان پس از فارغ‌ التحصیلی خود، در هلند می‌مانند و شروع به کار می‌کنند، چون اشتغال مهندسان بسیار بالاست.

زندگی در هلند ارزان نیست. با این حال، تمام موسسات آموزش عالی، به دانشجویان باهوش و علاقه‌مند بورسیه‌ی تحصیلی می‌دهند. این یک امتیاز بزرگ است، چون بورسیه‌ی تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بخش قابل‌ توجهی از هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنید. در نهایت، دانشجویان به‌ راحتی با زندگی و تحصیل در هلند سازگار می‌شوند، چون به‌ راحتی می‌توانند با فرهنگ هلندی‌ها آمیخته شوند.

بهترین دانشکده‌های مهندسی در هلند

1- دانشگاه توئنته (University of Twente)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی و کارشناسی ارشد

زبان آموزش: انگلیسی

برنامه‌های مقطع کارشناسی برای دانشجویانی ایده‌آل است که خواهان کسب اطلاعات جامع و گسترده در مورد بخش‌های گوناگون تکنولوژی‌های پیشرفته هستند. بهترین نکته درباره‌ی این دوره، ماهیت چندرشته‌ای آن است. از روز نخست آموزش، دانشجویان مورد پشتیبانی و هدایت اساتید قرار می‌گیرند و همزمان ترغیب می‌شوند که مسیر خود را به‌ دنیای مهندسی باز کنند.

با تمام کردن دوره‌ی مقدماتی در این دانشگاه مهندسی در هلند، دانشجویان گزینه‌های گوناگونی پیش روی خود دارند. اولین و مشخص‌ترین گزینه، گرفتن یک شغل مهندسی است. با وجود اینکه از حضور جوانان متخصص در بازار کار استقبال می‌شود، بسیاری از آن‌ها ادامه تحصیل را انتخاب می‌کنند. اگر قصد ادامه تحصیل دارید، می‌توانید دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی را در دانشگاه توئنته انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در خارج از هلند را دارید، می‌توانید یک دوره‌ی کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌هایی که همکاری‌های آموزشی با دانشگاه توئنته دارد، انتخاب کنید.


2- دانشگاه فونتیس (Fontys University)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی

زبان آموزش: انگلیسی

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، وسایل نقلیه و سیستم‌های بهتری می‌خواهد. طراحی این وسایل و سیستم‌‌ها باید به‌ گونه‌ای انجام شود که ارتباطات و کار روان را تضمین کند. برای طراحی این ایده‌ها، به متخصصان شایسته و واجد شرایط با نگاه متفاوت نیاز است. آموزش چنین متخصصانی، اولویت اول دانشگاه فونتیس است. این اولویت، ظهور خود را در شکل دوره‌‌ی کارشناسی مهندسی خودرو نشان می‌دهد.

3- دانشگاه علوم کاربردی لاهه (The Hague University of Applied Sciences)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه بعدی این فهرست، دانشگاه علوم کاربردی لاهه است. این دانشگاه برای دانشجویانی که خواستار رشد و پیشرفت خود هستند، ارزش زیادی قائل است. دانشجویانی که اهداف خود را بر روی رشته‌ی مورد علاقه‌شان قرار داده‌اند. در نتیجه، اصل اول در این دانشگاه، نوآوری‌های باز است.

دانشجویان از این آزادی برخوردارند تا ایده‌های خود را پرورش دهند. ایده‌هایی که ممکن است روزی آن‌ها را به موفقیت‌های بزرگی برساند. اساتید به‌عنوان راهنما عمل کرده و به دانشجویان کمک می‌کنند تا ایده‌های خود را شکل دهند و راه‌های رسیدن به اهداف‌شان را پیدا کنند.

4- دانشگاه علوم کاربردی بردا (Breda University of Applied Sciences)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی

زبان آموزش: انگلیسی

تدارکات و لجستیک فراتر از برنامه‌ی کارآمد تحویل کالاست. مهندسان لجستیک واجد شرایط و حرفه‌ای باید جنبه‌های دیگری همچون هزینه‌ها، عوامل مرتبط با تکنولوژی اطلاعات و تجهیزات فنی را نیز در نظر بگیرند.

در دوره‌ی کارشناسی، دانشجویان مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس لجستیک موفق را یاد می‌گیرند. آن‌ها پیش‌بینی، ارزیابی و جلوگیری از خطرات را می‌آموزند و به‌ تدریج در مهارت حل مسائل پیچیده‌ای که پیش‌بینی آن‌ها غیرممکن است، مهارت پیدا می‌کنند. آن‌ها به واسطه‌هایی تبدیل می‌شوند که ارتباطات درست را در فواصل بزرگ تضمین می‌کنند.

5- دانشگاه علوم کاربردی آوانس (Avans University of Applied Sciences)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی

زبان آموزش: انگلیسی

در این دانشگاه مهندسی در هلند، مدیریت مهندسی در بخش‌های صنعتی، وظیفه‌ای است که حاکی از مسئولیت و تامین و تضمین امنیت روزانه‌‌ی مردم است. اگر احساس می‌کنید این وظیفه‌ی شماست، پس باید در دوره‌ی کارشناسی مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه علوم کاربردی آوانس ثبت‌ نام کنید.

در طول دوره‌ی تحصیل، دانشجویان تشویق می‌شوند تا از دانش و مهارت‌های خود استفاده کنند. جدا از دروس مقدماتی و اجباری، دانشجویان به دروس انتخابی نیز دسترسی دارند. این دوره‌ها برگزار می‌شود تا به دانشجویان در رشته‌ی مورد علاقه‌شان آگاهی دهد.

6- دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون (Saxion University of Applied Sciences)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی ارشد

زبان آموزش: انگلیسی

آیا دوست دارید با استفاده از تکنولوژی نانو، برنامه طراحی کنید؟ آیا به‌ شکل دیگری فکر می‌کنید؟ آیا از روش‌های ترکیبی که ظاهراً ناسازگار است نمی‌ترسید؟ اگر چنین است، پس این دوره‌‌ی کارشناسی ارشد مناسب شماست. این تنها دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی نانوتکنولوژی کاربردی است. به فارغ‌ التحصیلان عنوان مهندس اعطاء می‌شود و آن‌ها قادرند از مهارت‌های خود در بخش‌های گوناگون نانوتکنولوژی استفاده کنند.

7- دانشگاه علوم کاربردی Hanze

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی و کارشناسی ارشد

زبان آموزش: انگلیسی

دانشگاه بعدی این فهرست، دانشگاه علوم کاربردی Hanze است. دوره‌ی کارشناسی این دانشگاه، سه سال تحصیل فشرده است. سال اول به علوم مقدماتی می‌پردازد و دانشجویان اصول اولیه را یاد می‌گیرند. دو سال بعد، با محوریت کارهای عملی برگزار می‌شود. دانشجویان با همکاری یکدیگر بر روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند. به‌غیر از تحقیقات، آن‌ها در آزمایشگاه‌های عملی کاملاً مجهز، به ارائه نیز می‌پردازند. در هر ترم، پیشرفت دانشجویان ارزیابی و بررسی می‌شود. دانشجویان مسلط به زبان هلندی می‌توانند در آن دوره به زبان هلندی شرکت کنند.

دوره‌‌ی کارشناسی ارشد این دنشگاه بر روی سیستم‌های هوشمند متمرکز است. دانشجویان با سیستم‌های هوشمندی که در زندگی روزانه‌ی ما وجود دارد، آشنا می‌شوند. یادگیری با تمرین فشرده همراه می‌شود. دانشجویان به‌چالش کشیده می‌شوند تا مرزهای ممکن و غیرممکن را زیر سوال ببرند. آن‌ها آموزش می‌بینند تا مبتکر باشند.

افراد مبتکر قادرند آینده‌ی بهتری بسازند. این دوره تحت هدایت متخصصان سیستم‌های هوشمند انجام می‌شود. این بهترین راه برای آموزش نسل بعدی متخصصان سیستم‌های هوشمند است.

8- دانشگاه صنعتی آیندهوون (Eindhoven University of Technology)

مقاطع تحصیلی برگزار شده: کارشناسی و کارشناسی ارشد

زبان آموزش: کارشناسی (هلندی) و کارشناسی ارشد (انگلیسی)

ما این فهرست را با دانشگاه آیندهوون به‌پایان می‌رسانیم که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مرتبط با مهندسی برگزار می‌کند. این دانشگاه توجه ویژه‌ای به رشته‌ی مهندسی پزشکی دارد. رشته‌ی مهندسی پزشکی برای دانشجویانی طراحی شده که می‌خواهند شرایط سیستم بهداشت و درمان را بهتر سازند.

تکمیل دوره‌ی مقدماتی، 3 سال به‌ طول می‌انجامد و این دوره کاملاً به زبان هلندی برگزار می‌شود. بنابراین، دانشجویان باید به‌ زبان هلندی تسلط داشته باشند. این دوره شامل موضوعاتی است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از روش‌ها و تکنیک‌های بهینه‌سازی بیشتر آگاه شوند. این آگاهی برای ایجاد تغییرات مثبت در چگونگی عملکرد سیستم بهداشت و درمان لازم و ضروری است. گستره‌‌ی روش‌ها و تکنیک‌ها شامل تکنیک‌های مُدل‌سازی، روش‌های برنامه‌ نویسی و همچنین ابزارهای سنجش و کنترل سیستم است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: