مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی دانشگاه های برتر هلند

معرفی دانشگاه های برتر هلند

نام هلند از این حقیقت می‌آید که حدود یک چهارم این کشور شمال غربی اروپا، زیر سطح دریا قرار دارد. علاوه بر نمادهای سنتی آن (آسیاب، گل لاله و کفش چوبی)، هلند یکی از پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان با جمعیتی عمدتاً شهری است. هلند که یکی از کشورهای بزرگ اروپایی به‌لحاظ فشردگی جمعیتی است، به‌خاطر فرهنگ لیبرال و مقاوم خود شناخته می‌شود و به شهرهای زیاد دانشجویی خود افتخار می‌کند که هیچ‌کدام از آن‌ها، بیش از یک دوچرخه‌سواری ساده (روش حمل و نقل مورد علاقه‌ی هلندی‌ها) از طبیعت زیبای اطراف، فاصله ندارند.

دانشگاه‌های هلند

هلند میزبان یکی از قدیمی‌ترین و قابل‌احترام‌ترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان است که تاریخچه‌ی آن، به قرن شانزدهم بازمی‌گردد. QS World University Rankings®2019، در فهرست خود، 13 دانشگاه در هلند را جای داده که همه جزو 350 دانشگاه برتر جهان و هفت دانشگاه، جزو 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بالاترین دانشگاه هلند در این فهرست، دانشگاه تکنولوژی Delft  است که در جایگاه 52 جهان قرار دارد. همچنین، دانشگاه آمستردام و دانشگاه تکنولوژی آیندهون نیز، چندان از دانشگاه Delft عقب نیستند و به‌ترتیب، در رتبه‌های 57 و 99 جهان جای گرفته‌اند.

کیفیت بالای آموزش، همراه با هزینه‌های آموزشی نسبتاً معقول و دوره‌های بسیار به زبان انگلیسی، از ویژگی‌های دانشگاه‌های هلند است (هلندی‌ها غالباً برای تسلط‌شان به زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم شناخته می‌شوند) و به همین دلیل است که هلند یکی از محبوب‌ترین کشورهای قاره‌ی اروپا برای تحصیل دانشجویان خارجی به‌حساب می‌آید.

6 دانشگاه برتر هلند در  QS World University Rankings 2019از این قرار است:

دانشگاه تکنولوژی (Delft)  (TU Delft)

دانشگاه تکنولوژی Delft  که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه فنی دولتی هلند به‌حساب می‌آید، در سال 1842 تاسیس شد و در حال حاضر، رتبه‌ی 52 جهان و بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های هلند در سال 2019 داشته است. این دانشگاه که به TU Delft نیز معروف است، دارای حدود 23460 دانشجو با تمرکز بر رشته‌های مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم کاربردی و سیاست و مدیریت در تکنولوژی است. در ویرایش اخیرQS World University Rankings بر حسب رشته، TU Delft در رشته‌ی معماری، جزو 5 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام، بزرگ‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی در هلند با حدود 32000 دانشجوی ثبت‌نامی است. این دانشگاه که در سال 1632 تاسیس شد، سومین دانشگاه قدیمی هلند و با رتبه‌ی 57، دومین دانشگاه برتر هلند در میان دانشگاه‌های جهان و 15 دانشگاه برتر اروپاست. در این دانشگاه، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در رشته‌های گوناگون به دانشجویان ارائه می‌شود و بیشتر دوره‌‌های کارشناسی ارشد و چند دوره‌ی کارشناسی به زبان انگلیسی، برگزار می‌شود.

دانشگاه فن‌آوری آیندهون

با قرارگیری در رتبه‌ی 99 جهان، دانشگاه فن‌آوری آیندهون- همانطور که از نامش مشخص است- بیشتر در رشته‌های مهندسی و فنی شناخته شده است و نام آن در میان دانشگاه‌های برتر جهان در رشته‌ی معماری قرار دارد. دانشگاه آیندهون، یک دانشگاه تحقیقاتی است و در نزدیکی چندین شرکت فن‌آورانه از جمله Philips، ASML و DAF قرار دارد. این دانشگاه ارتباطات نزدیکی با خیلی از این کمپانی‌ها دارد و تقریباً 3000 اثر علمی، 140 جایزه‌ی PhD و 40 اختراع هر ساله تولید می‌کند.

دانشگاه Leiden

دانشگاه Leiden که قدیمی‌ترین دانشگاه هلند به‌حساب می‌آید، در سال 1575 توسط ویلیام اول، شاهزاده‌ی هلند، جدّ پادشاهی هلند تاسیس شد. این موسسه‌ی آموزشی، در حال حاضر، به‌همراه دانشگاه اُترخت، در رتبه‌ی 122 جهان قرار دارد. دانشگاه Leiden حدود 26900 دانشجو دارد که در رشته‌های گوناگونی، از سطح کارشناسی تا دکتری تحصیل می‌کنند. این دانشگاه میزبان بیش از 40 موسسه‌ی تحقیقاتی است و ارتباطات وسیعی با بسیاری از رهبران ملی و بین‌المللی، از جمله رئیس‌جمهور سابق آمریکا جان آدامز، دو دبیرکل ناتو و همچنین 16 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل دارد.

دانشگاه اُترخت

دانشگاه اُترخت که در سال 1636 تاسیس شد، یکی دیگر از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپاست. QS World University Rankings 2019، دانشگاه اُترخت را در رتبه‌ی 124 جهان قرار داده و بنابراین، این دانشگاه، ششمین دانشگاه برتر هلند در جهان به حساب می‌آید. در حال حاضر، حدود 30000 دانشجو در هفت دانشکده‌ی این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که آن را به یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های هلند تبدیل ساخته است. دانشجویان و اساتید سابق این دانشگاه، 12 جایزه‌ی نوبل و 19 جایزه‌ی اسپینوزا را از آن خود کرده‌اند.

دانشگاه خرونینگن

چهارمین دانشگاه برتر هلند،  دانشگاه Groningen  است که در آخرین فهرستQS World University Rankings، رتبه‌ی 120 جهان را دارد. این دانشگاه که در سال 1614 تاسیس شد، یکی از چند دانشگاه نخست هلند است که دارای تاریخچه‌ی بلند بالایی در پیشتاز بودن است، از جمله نخستین دانشجوی زن هلند، نخستین استاد زن، نخستین فضانورد هلندی و نخستین رئیس بانک مرکزی اروپا متعلق به این دانشگاه بوده‌اند. حدود 31000 دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و همچون دانشگاه‌های برتر دیگر هلند، این دانشگاه، یک انتخاب محبوب برای دانشجویان خارجی است.

دانشگاه‌های مهم دیگر هلند در میان 350 دانشگاه برتر جهان از این قرار است:

  • Erasmus University Rotterdam
  • Wageningen University
  • Maastricht University
  • VU University Amsterdam
  • Radboud University Nijmegen
  • University of Twente
  • Tilburg University


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: