مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع تحصیل رایگان دکترا در هلند 2021

راهنمای جامع تحصیل رایگان دکترا در هلند 2021

دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در مقطع دکتری با هزینه های مناسب یا گاها به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان می باشند. با توجه به سابقه درخشان و موفق کشور هلند در زمینه جذب دانشجویان دکتری گزینه مناسبی در جهت تحقق یافتن نیازهای شما برای تحصیل رایگان دکترا در هلند و یا تحصیل همراه با دریافت بورسیه تحصیلی محسوب می شود. حال قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که جهت تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان باید دارای چه شرایطی باشند؟ متقاضیان باید از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند، که در این رابطه می توان گفت دانشجویان دانشگاه های دولتی شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش از دانشگاه دارند. تمامی مدارک تحصیلی متقاضی باید توسط NUFFIC که تحت نظر وزارت آموزش کشور هلند فعالیت می کند ارزیابی شود. جهت تحصیل در این مقطع نیاز به گذراندن واحد درسی نمی باشد مگر آنکه استادی تشخیص دهد که شما نیاز به گذراندن آن واحد درسی دارید. یکی از مهمترین شرایط برای تحصیل در این مقطع یافتن سوپروایزر می‌باشد. ارائه مدرک معتبر زبان با نمره IELTS 6 نیز الزامی می باشد. اگر فردی حداقل نمره IELTS تعیین شده را به دست نیاورده است باید در دوره های زبان تعیین شده شرکت نماید. اگر دارای IELTS 5 می باشید باید در 2 ترم و اگر دارای IELTS 5.5 می باشید باید در 1 ترم شرکت نمایید. هزینه های هر دوره تقریبا 2700€ (یورو) می باشد.

مزایای تحصیل رایگان دکترا در هلند 2021

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند را دارند، از مزایایی بهره مند خواهند شد که عبارتند از:

  • بهره مندی از سیستم آموزش عالی و پیشرفته
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی
  • امکان استفاده رایگان از کتابخانه های الکترونیکی و پیشرفته
  • امکان شرکت در کنفرانس ها، سمپزیوم های مختلف علمی و سمینارها به صورت رایگان
  • دریافت بورسیه های تحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل و تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی
  • دانشجویانی که از دانشگاه حقوق دریافت می‌کنند، می‌توانند با پرداخت مالیات به‌مدت 5 سال، اقامت دائم این کشور را بدست بیاورند.

تحصیلات دکترا در هلند- راهنمای سال 2021

هلند یکی از معتبرترین سیستم‌های دانشگاهی در اروپا را دارد. هلند همچنین کشوری است که دارای سنت‌های غنی و موفقیت‌های هنری، فرهنگی و علمی در سطح جهان است و آن را در اختیار دیگران نیز قرار داده است. تحصیل در مقطع دکترا در هلند، برای بسیاری از دانشجویانی که می‌خواهند از فرهنگ باز، نوآورانه و بین‌المللی این کشور استفاده کنند، یک گزینه‌ی بسیار محبوب است. همچنین جمعیت چندفرهنگی و چندزبانی این کشور به این معنی است که بیشتر دوره‌های دکترا در این کشور، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این مقاله شامل تمام مواردی است که باید در مورد تحقیقات دکترا در هلند بدانید و شامل اطلاعات مهم و به‌روز در مورد سیستم دانشگاه‌های هلند، ساختار دوره‌ی PhD در هلند و حقایق کلیدی و مهم در ارتباط با هزینه‌ها، بودجه و شرایط ویزاست.

فرصت‌های دکترا در هلند- چه‌چیزهایی در سال 2021 ارائه می‌شود؟

دانشگاه‌های هلند شهرت چشمگیری در جهان دارند و مقصد محبوبی برای بسیاری از دانشجویان دکترا هستند. سیستم دانشگاهی در هلند، به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد و به پرورش و رشد بسیاری از هنرمندان، اندیشمندان و دانشمندان مشهور افتخار می‌کند.

  • محققان دوره‌ی دکترا بسیار مورد توجه دانشگاه‌های هلند هستند و امتیازات بسیاری را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند.
  • امتیاز اشتغال- بیشتر دانشجویان دکترا در هلند، کارمندان دارای حقوق دانشگاه، با حقوق و مسئولیت‌های مرتبط با آموزش رسمی هستند.
  • جمعیت دانشجویان خارجی- 10٪ دانشجویان در حال تحصیل در هلند، از خارج از این کشور می‌آیند.
  • سیستم دانشگاهی تاریخی- هلند چندین دانشگاه دارد که قدمت آن‌ها به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد.
  • تائید بین‌المللی- 10 دانشگاه هلند در بین 150 دانشگاه برتر جهان در سال 21/2020 قرار دارند.
  • علاوه بر این، هلند شاید تنها کشوری در جهان باشد که دانشجویان دکترا با همراهی محافظین تشریفاتی، از پایان‌نامه‌ی خود دفاع می‌کنند.
تحصیلات دکترا در هلند 2021- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 70
جوایز نوبل 21
قدیمی‌ترین دانشگاه دانشگاه لیدن (1575)
دانشجویان خارجی 104،015
طول مدت دکترا 4 سال
سال تحصیلی سپتامبر تا آگوست

بیشتر محققان دکترا در هلند، کارمندان حقوق‌بگیر هستند و شهریه‌های سنتی را پرداخت نمی‌کنند.




دانشگاه‌های هلند برای تحصیل دکترا در هلند 2021

سه نوع موسسه‌ی آموزش عالی در هلند وجود دارد. به‌عنوان دانشجوی دکترا، در یکی از این سه موسسه‌ی آموزشی تحقیقاتی در هلند تحصیل خواهید کرد:

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی، اصلی‌ترین موسسات دانشگاهی برای تحقیق در سطح دکترا هستند و دارای امکانات پیشرفته و دانشکده‌های تخصصی برای آموزش دانشجویان دکترا می‌باشند.
  • دانشگاه‌های علوم کاربردی یا موسسات (HBO) (hogescholen) در هنرها و علوم کاربردی تخصص دارند، اما دوره‌ی دکترا ندارند.
  • موسسات آموزش بین‌الملل، بخش کوچک‌تری از آموزش عالی هستند که مخصوص دانشجویان خارجی با تمرکز بر تبادل دانش بین‌فرهنگی طراحی شده‌اند. در حال حاضر، فقط موسسه‌ی IHE Delft  برای آموزش آب (IHE Delft Institute for Water Education) دارای دوره‌ی دکتراست.

اگرچه دوره‌های دکترا در هلند توسط دانشگاه‌های تحقیقاتی برگزار می‌شود، تحصیل شما در Graduate Schools خاص (مرتبط با یک دانشگاه) یا مدارس تحقیقاتی (که اغلب توسط کنسرسیومی از موسسات برای پیگیری پروژه‌های در حال انجام و شاخه‌‌های تحقیقی تشکیل می‌شود)، انجام می‌شود.

شهرهای دانشگاهی در هلند

در هلند، چند شهر با یک یا چندین دانشگاه و تعداد زیادی دانشجو وجود دارد:

  • Study in Amsterdam - آمستردام
  • Study in Delft - دلفت
  • Study in Eindhoven - آیندهوفن
  • Study in Groningen - خرونگین
  • Study in Leiden - لیدن
  • Study in Nijmegen - نیجمگان
  • Study in Rotterdam - روتردام
  • Study in Tilburg - تیلبرگ
  • Study in Wageningen - وخنگین

رتبه‌بندی دانشگاه‌های هلند در سال 2021

دانشگاه‌های هلند در سطح جهانی شناخته شده و مشهور هستند و این موضوع، در جدول دانشگاه‌های برتر بین‌المللی منعکس شده است. در سه رتبه‌بندی معروف جهانی، دانشگاه‌های هلند در بالاترین سطح حضور دارند و در سال 21/2020، بیش از 10 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان جای گرفته‌اند.

10 دانشگاه برتر هلند در سال 2021
دانشگاه THE 2021 QS 2021 ARWU 2020
دانشگاه و مرکز تحقیقات واگنینگن (Wageningen University and Research)
62= 115 151-200
دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam) 66 61= 101-151
دانشگاه لیدن (Leiden University)
70= 128= 80

دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

72 197 80
دانشگاه اوترخت (Utrecht University)
75= 121 52
دانشگاه صنعتی دلفت (Delft University of Technology) 78= 57 151-200

دانشگاه خرونینگن (University of Groningen)

80= 128= 69
Vrije Universiteit Amsterdam 116 236= 101-150
دانشگاه ماستریخت (Maastricht University) 121= 234= 201-300
Radboud University Nijmegen 136= 124= 101-150

ساختار دوره‌ی دکترا در هلند

دوره‌ی دکترا در هلند، دوره‌ای با تمرکز بر تحقیقات است، همانطور که توسط فرایند بولونیا تعریف شده است. همچون انگلستان، تحقیقات دوره‌ی دکتری در هلند، در مورد یک موضوع خاص انجام می‌شود و در قالب پایان‌نامه‌ای عرضه می‌شود که نتیجه‌گیری‌های اصلی دانشجو را ارائه می‌دهد.

وضعیت اشتغال دکترا در هلند

بیشتر داوطلبان دکترا به‌عنوان محققان حرفه‌ای شاغل رتبه‌‌بندی می‌شوند و بنابراین، در طول دوره‌ی دکترای خود حقوق می‌گیرند. در این دوره، شما ملزم به انجام وظایف مختلفی به‌عنوان یک محقق و کمک به کار و فعالیت‌های دانشگاهی موسسه‌ی خود خواهید بود. این احتمالاً شامل مسئولیت‌های تدریس و همچنین مسئولیت‌های دیگر است.

طول دوران دکترا در هلند

دوران دکترا در هلند، حداقل چهار سال طول می‌کشد. این تا حدودی بدلیل وضعیت اشتغال شما به‌عنوان یک محقق دوران دکترا و مسئولیت‌های اداری و آموزشی دیگری است که در این دوران به‌عهده می‌گیرید. محققان دوره‌ی دکترا که به‌شکل رسمی با دانشگاهی در ارتباط نیستند (برای مثال، داوطلبان بیرونی دوره‌ی دکترا)، ممکن است برای اتمام تحصیلات خود، به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

نظارت

دانشجویان مقطع دکترا، دارای استاد راهنمایی هستند که یک استاد دانشگاهی متخصص و مسئول نظارت بر تحقیق و نوشتن پایان‌نامه‌ی دانشجوست. آن‌ها همچنین باید پایان‌نامه‌ی نهایی شما را تائید کنند. بسته به ساختار و الزامات خاص دوره‌ی دکترای شما، این نظارت ممکن است شامل بررسی پیشرفت منظم کار تحقیقی شما باشد.

مراسم دفاع از دکترا در هلند

جنبه‌ی منحصربه‌فرد دوره‌ی دکترا در هلند، مراسم دفاع از پایان‌نامه‌تان است. این مراسم مشابه مراسم دفاع از پایان‌نامه در انگلستان می‌باشد. با این حال، در هلند، این یک فرایند تشریفاتی‌تر است و می‌تواند با سایر مراسم دکترا متفاوت باشد. همه‌ی شرکت‌کنندگان، از جمله خود شما، ملزم به پوشیدن لباس کامل آکادمیک و استفاده از عناوین رسمی خاص هستند. این مراسم توسط یک کارمند دانشگاه به‌نام Beadle شروع می‌شود و به‌پایان می‌رسد که این کار را با استفاده از یک عصای تشریفاتی انجام می‌دهد. همچنین به شما اجازه داده می‌شود که دو پشتیبان (Paranimfen) همراه‌تان باشد که در گذشته، در صورت وخیم شدن اوضاع، به‌عنوان محافظ عمل می‌کردند، اما امروزه، به‌عنوان‌ پشتیبان و کمک معنوی عمل می‌کنند.

در طول مراسم دفاع از پایان‌نامه، پایان‌نامه‌ی شما توسط یک کمیته‌ی دکترای منصوب از حداقل سه استاد دانشگاه (اگر بیشتر باشد، تعداد اساتید فرد خواهد بود)، ارزیابی می‌شود تا مشخص شود آیا پایان‌نامه‌ی شما شایسته‌ی اعطای مدرک دکترا هست یا نه. کمیته‌ی ارزیابی ممکن است از یک استاد یا 'آگاه‌ترین رقیب' (رقیب hoggeleerde) یا یک استاد دانشگاهی Post-Doctorate یا 'رقیب آگاه' (رقیب zeergeleerde) تشکیل شده باشد. همچنین ممکن است سایر افراد دعوت شده نیز از شما سوال کنند. کمیته‌ی دکترا باید ظرف پنج هفته از دریافت پایان‌نامه‌ی شما، تصمیم خود را بگیرد. بنابراین، این کمیته معمولاً از قبل تصمیم خود را اتخاذ کرده و روند دفاع از پایان‌نامه‌، بیشتر تشریفاتی است. معمولاً از داوطلبان دکترا انتظار می‌رود تا حداقل بخشی از پایان‌نامه‌ی خود را قبل از ارائه و آزمون منتشر کنند.

اعطای مدرک دکترا در هلند

مدارک دکترا در هلند، مستقیماً توسط هر دانشگاه جداگانه اعطا می‌شود. دانشگاه‌ها مسئول کیفیت و محتوای آموزش دوره‌ی دکترا در این کشور هستند. با این حال، بر کیفیت فرایند دوره‌ی دکترا در هلند، Flemish Accreditation Organisation (NVAO) نظارت می‌کند.




هزینه‌ها و بورسیه‌ تحصیلی دکترا در هلند 2021

بسیاری از دوره‌های دکترا در هلند بدلیل اشتغال دانشجویان به‌عنوان محققان حرفه‌ای، شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کنند. هزینه‌ی تحصیلات دکترا در هلند با سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا قابل‌مقایسه است. این هزینه‌ها برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا و دانشجویان سوئیس ثابت است. همچنین چندین بورسیه‌ی ملی و دانشگاهی به محققان دوره‌ی دکترا داده می‌شود.

مجموعه‌ای از بورسیه‌های تحصیلی برای دوره‌ی دکترا در هلند وجود دارد. موارد زیر مکان‌های خوبی برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این زمینه است:

  • Nuffic- سازمان آموزش بین‌المللی هلند
  • Study in Holland- ابتکاری از Nuffic
  • Euraxess- سازمانی که تحرک و پیشرفت آکادمیک را در اروپا ارتقاء می‌دهد

هر دانشگاه به‌شکل جداگانه، بورسیه‌هایی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بورسیه‌ی دکترا را در وب‌سایت‌های آن‌ها پیدا کنید.

هزینه‌ ی تحصیل دکترا در هلند 2021

بیشتر دانشجویان دوره‌ی دکترا در هلند، به‌عنوان کارمندان دانشگاه در نظر گرفته می‌شوند و بنابراین، حقوق می‌گیرند. بنابراین، از داوطلبان یا دانشجویان مقطع دکترا، شهریه‌ای گرفته نمی‌شود. دانشجویان دکترا معمولاً باید هزینه‌ای پرداخت کنند. هزینه‌ی مشخصی که باید پرداخت شود، متغیّر است و به نهاد تحقیقاتی، خود تحقیق و مدت تحصیل بستگی دارد. صرف‌نظر از اینکه شما دارای وضعیت استخدامی هستید یا خیر، ممکن است همچنان برای پرداخت هزینه‌های اضافی نظارت، آزمون‌ها، مدیریت و دسترسی به دانشگاه مجبور به پرداخت هزینه‌ای شوید. این هزینه‌های خاص، برحسب دانشگاه‌ها و رشته‌های تحقیقاتی متفاوت است.

پذیرش دکترا در هلند 2021

فرایند درخواست حضور در دوره‌ی دکترا در هلند، مشابه انگلستان است، اما از برخی جهات، با آن تفاوت دارد. با سرچ کردن دوره‌ی دکترا در هلند در اینترنت یا مراجعه‌ی مستقیم به وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها، می‌توانید اطلاعات مربوطه را پیدا کنید. از آنجایی‌که داوطلبان دکترا، محققان دکترا نیز هستند، شما می‌توانید فرصت‌‌های دکترا را که به‌عنوان شغل ذکر شده‌اند، پیدا کنید.

شرایط پذیرش

در هلند، یک شرط استاندارد برای پذیرش دانشجویان دوره‌ی دکترا، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی مرتبط است. هلند به‌عنوان عضوی از منطقه‌ی آموزش عالی اروپا (EHEA)، به‌راحتی مدرک کارشناسی ارشد سایر کشورهای اروپایی را به‌رسمیت می‌شناسد. بسیاری از مدارک خارجی معادل نیز ممکن است در هلند به‌رسمیت شناخته شوند- شما می‌توانید معادل بودن مدرک خود را در Nuffic (سازمان آموزش بین‌المللی هلند) یا در وب‌سایت دانشگاه آینده‌ی خود بررسی کنید. سایر معیارهای پذیرش، توسط دانشگاه آینده‌ی شما تعیین می‌شود و بسته به موسسه‌ی خاص و رشته‌ی تحقیقاتی شما ممکن است متفاوت باشد. با توجه به وضعیت محققان دکترا در هلند به‌عنوان کارمندان دانشگاه، ممکن است از شما خواسته شود تا مراحل دیگری را طی کنید و اسناد درخواستی بیشتری را نسبت به یک دانشجوی دکترای معمولی ارائه دهید. این موارد می‌تواند شامل بیانیه‌ی شخصی، رزومه و منابع علمی یا تخصصی قوی باشد.

الزامات زبان برای پذیرش دکترا در هلند 2021

اکثر دوره‌های دکترا در هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و انگلیسی‌زبانان غیر بومی نیز باید در آزمون‌های زبان انگلیسی، نمرات رضایت‌بخشی کسب کنند. نمرات معمولی مورد نیاز از این قرار است.

مدرک زبان برای تحصیل دکترا در هلند 2021
آزمون نمره
تافل 90
آیلتس حداقل 6.5

همچنین تحصیل در دوره‌ی دکترا به زبان هلندی نیز ممکن است. در این‌صورت، ممکن است از شما خواسته شود تا نمرات مناسب خود را در زبان هلندی ارائه دهید. حتی اگر تحصیلات شما به زبان انگلیسی باشد، کمی یادگیری زبان هلندی برای ساده‌سازی زندگی روزمره و ارتباط با محققان همکار هلندی‌تان، ممکن است مفید باشد.

فرایند ارائه‌ی درخواست

سال تحصیلی هلند از ماه سپتامبر تا آگوست است. مهلت ارائه‌ی درخواست برای اکثر دوره‌های تحصیلی، 1 ماه مه است. با این حال، از آنجایی‌که برنامه‌های دوره‌ی دکترا کمتر به تکالیف درسی و امتحانات وابسته هستند، مهلت درخواست معمولاً انعطاف‌پذیر است و در این ارتباط، باید با موسسه‌ی تحقیقاتی مورد نظر خود تماس بگیرید. بسیاری از درخواست‌های تحصیلات دانشگاهی را می‌توان از طریق پورتال آموزش عالی Studielink هلند انجام داد که شما را ملزم به ایجاد یک اکانت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های درخواست خود را به‌صورت الکترونیکی ارسال کنید. این سیستم مشابه سیستم UCAS برای دانشجویان مقطع کارشناسی انگلستان است. این پلتفورم همچنین می‌تواند پرداخت شهریه را نیز انجام دهد. با این حال، برای بسیاری از دوره‌‌های دکترا، باید مستقیماً از دانشگاه خود اقدام کنید. فرایند درخواست می‌تواند بسته به موسسه‌ی تحقیقاتی خاص شما متفاوت باشد- شما همیشه باید روش ارائه‌ی درخواست خود را در وب‌سایت دانشگاه‌تان بررسی کنید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل دکترا در هلند 2021

هلند کشوری چندفرهنگی، چندزبانه و بین‌المللی است که از برنامه‌های مهاجرت بسیاری از کشورها استقبال می‌کند. دانشجویان سایر کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا، معمولاً برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند، به ویزا احتیاجی ندارند. دانشجویان خارجی دیگر کشورها غالباً به داشتن ویزای ورود، مجوز تحصیل و سایر موارد نیاز دارند. در صورت نیاز به ویزا، دانشگاه شما باید از درخواست شما پشتیبانی کند. پس از ثبت‌نام، آن‌ها باید برای کمک، با شما تماس بگیرند. اگر این‌گونه نیست، می‌توانید برای اطلاعات مربوطه با بخش منابع انسانی موسسه‌ی آموزشی میزبان خود و یا دفتر بین‌المللی آنجا تماس بگیرید.

درخواست ویزای ورود

اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس باشید، برای تحصیل در مقطع دکترا در هلند، نیازی به ویزا ندارید و می‌توانید در طول دوره‌ی تحصیل خود، آزادانه وارد این کشور شوید و به آنجا سفر کنید. شهروندان برخی دیگر از کشورهای منتخب نیز ممکن است از نیاز به داشتن ویزا معاف شوند- لیست کامل این کشورها، در مرکز خدمات مهاجرت و تابعیت هلند (IND) وجود دارد. سایر دانشجویان خارجی، به ویزای ورود اقامت طولانی (MVV) نیاز دارند. دانشگاه شما معمولاً از طرف شما درخواست می‌دهد و شما می‌توانید قبل از سفر، درخواست خود را از سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود پیگیری کنید. بسته به شرایط خاص ویزای‌تان، ممکن است در سفر به هلند یا کشورهای همسایه (برای مثال، بلژیک و فرانسه) یا اکثر کشورهای اروپایی، دارای محدودیت‌هایی باشید.

درخواست اجازه‌ی اقامت

شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا و سوئیس، برای تحصیل در هلند به اجازه‌ی اقامت نیازی ندارند و مجبور نیستند به IND مراجعه کنند. سایر دانشجویان خارجی، نیاز به درخواست مجوز اقامت موقت برای تحصیل (VVR) از IND دارند. درخواست و هزینه‌های آن، معمولاً توسط دانشگاه شما و از طرف شما انجام می‌شود و شما می‌توانید قبل از سفر، آن را از سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود بگیرید. اجازه‌ی اقامت در طول دوره‌ی دکترا به‌علاوه‌ی سه ماه، برای حداکثر پنج سال معتبر است. با این حال، می‌توانید درخواست خود را تمدید نیز کنید.

ثبت‌نام در شورای محلی

کلیه‌ی دانشجویان خارجی، از جمله اتباع اتحادیه‌ی اروپا، باید پس از ورود به هلند، در شورای محل اقامت خود در هلند ثبت‌نام کنند. مقررات هر شورا ممکن است متفاوت باشد. اطلاعات شما در بانک اطلاعات سوابق شخصی (BRP) وارد می‌شود و IND یک شماره‌ی خدمات شهروندی (BSN) به شما می‌دهد. معمولاً باید مدارک هویتی خود (گذرنامه و کپی تائیدشده‌ی شناسنامه‌تان) و اطلاعات مربوط به محل اقامت‌تان در هلند را ارائه دهید. دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس، این کار را پس از ثبت‌نام در دانشگاه توسط IND خود انجام می‌دهند. سایر دانشجویان خارجی، پس از دریافت ویزای ورود و اجازه‌ی اقامت، نیاز به این کار دارند.

بیمه‌ی سلامت و درمان

برای تحصیل در هلند، طبق قانون شما باید بیمه‌ی درمانی را برای مدت زمان تحصیل خود در دوره‌ی دکترا داشته باشید. دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، معمولاً تحت پوشش کارت بیمه‌ی سلامت اروپا (EHIC) قرار دارند. این کارت به شما این امکان را می‌دهد تا در هلند از خدمات مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی استفاده کنید. دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، باید از طریق شرکت بیمه‌ای در کشور خود (که در هلند معتبر است) بیمه شوند یا از بیمه‌ی درمانی بین‌المللی خصوصی استفاده کنند. داوطلبان دکترای برخی از کشورها ممکن است سه ماه پس از دریافت اجازه‌ی اقامت، مجبور به انجام آزمایش پزشکی بیماری سل در سازمان بهداشت منطقه‌ای خود (GGD) شوند.

مراحل بعدی

هلند به تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های خود بسیار اهمیت می‌دهد و این کشور و دانشگاهیان آن، سابقه‌ی بسیار خوبی در تحقیقات جهانی دارند. به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل دکترا از یک دانشگاه هلند، شما یک محقق کارآمد خواهید شد. مقطع دکترا در هلند، تجربه‌ی حرفه‌ای کار رسمی در آموزش عالی را نیز فراهم می‌کند. دریافت دکترا در هلند، یک دروازه‌ی عالی برای تحقیقات بیشتر دانشگاهی است. بسیاری از دانشگاه‌های تحقیقاتی هلند، با ارائه‌ی مشاغل و آموزش‌های حرفه‌ای، ارتباط قوی با دنیای تجارت و صنعت دارند.

آیا می‌توانم بعد از دکترا، در هلند کار کنم؟

اتباع اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا و سوئیس، برای کار در هلند پس از پایان دوران تحصیل در مقطع دکترا، به اجازه‌ی اقامت یا اجازه‌ی کار (TWV) نیازی ندارند- گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر، برای آن‌ها کافی است. شما باید ثبت‌ اقامت خود را به‌همراه داشته باشید. سایر دانشجویان خارجی، باید برای ارائه‌ی درخواست اجازه‌ی اقامت خود، اقدام کنند. برای انجام این کار، باید در بانک اطلاعات سوابق شخصی (BRP) ثبت‌نام کنید، شماره‌ی خدمات شهروندی (BSN) داشته باشید و هزینه‌ی 174 یورو را پرداخت کنید. برای اقامت بیش از یک سال در هلند، برای اقامت طولانی‌تر، می‌توانید از طریق مجوز مهاجرت نیروی کار ماهر اقدام کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: