مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Amsterdam

آشنایی با دانشگاه Amsterdam

دانشگاه آمستردام، در سال 1632 به‌صورت یک معبد شروع به فعالیت کرد و در آن زمان، فلسفه و تجارت در آنجا آموزش داده می‌شد. دانشجویان در خانه‌های اساتیدشان، آموزش می‌دیدند، چون این مدرسه فاقد ساختار اولیه‌ی یک دانشگاه بود و تا قرن نوزدهم، با 250 دانشجو و 8 استاد، همچنان کوچک باقی ماند. در نهایت، در سال 1877، این معبد به دانشگاه آمستردام تبدیل شد و توانست بالاترین مدارک آموزشی را به دانشجویان خود اعطاء کند. در دهه‌های بعد، جمعیت این دانشگاه به شکل قابل‌توجهی رشد و خدمات آموزشی آن گسترش پیدا کرد که شامل هفت دانشکده و صدها استاد بود.

ساختمان دانشگاه

دانشگاه آمستردام هیچ ساختمان اصلی ندارد و ساختمان‌های آن، در سراسر شهر آمستردام گسترده شده‌اند (اگرچه برخی دانشکده‌ها، در حومه‌ی شهر واقع شده‌اند)، از جمله کتابخانه‌های گوناگون، دفاتر اجرایی و سالن‌های سخنرانی. مکان‌های گوناگون دانشگاه، به‌سادگی توسط دوچرخه قابل‌دسترس است و خیلی از این مکان‌ها، در فواصل کوتاه یکدیگر قرار گرفته‌اند. خود شهر آمستردام، چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد، همچون مکان‌های مختلف برای خوردن، آشامیدن، رقصیدن و ایجاد تعامل با دیگران و همچنین جذابیت‌های فرهنگی گوناگون همچون موزه‌ها، گالری‌ها و فستیوال‌ها.

تمرکز آموزشی

دانشگاه آمستردام بیش از 250 دوره‌ی آموزشی در 7 دانشکده دارد: علوم اجتماعی و علوم رفتاری، اقتصاد و تجارت، حقوق، علم، پزشکی و دندان‌پزشکی. در میان این دوره‌‌ها، یک دوره‌ی کارشناسی و 58 دوره‌ی کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. UVA نیز با کالج دانشگاه آمستردام در ارتباط است، مدرسه‌ا‌ی که دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و سایر علوم کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. برای دانشجویانی که به‌دنبال مدرک نیستند، دانشگاه آمستردام دارای دوره‌های گوناگون بسیاری همچون دوره‌های تابستانی است. مطابق با وب‌سایت دانشگاه آمستردام، ماموریت این دانشگاه، ارائه‌ی یک محیط آموزشی بین‌المللی و الهام‌بخش است که در آن، هم دانشجویان و هم اساتید بتوانند استعدادهای خود را به شکل کاملی ارائه کنند. UVA که ویژگی آن یک محیط انتقادی، خلاقانه و بین‌الملل است، دارای تاریخچه‌ی بلند بالایی از درگیر شدن با دید باز در مسائل اجتماعی است که با حال و هوا و روحیه‌ی موجود در شهر آمستردام، سازگار است.

پذیرش در دانشگاه

استانداردهای پذیرش در دانشگاه آمستردام، برای هر دانشکده متغیّر است، اما تمام دوره‌ها، به دیپلم دبیرستان نیاز دارند. شرایط گوناگونی در ارتباط با توانایی‌‌های فرد نسبت به زبان انگلیسی و زبان هلندی وجود دارد که برخی از آن‌ها، به آزمون زبان نیاز دارند. ساکنان غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا همچنین به اجازه‌ی اقامت و احتمالاً ویزا برای تحصیل در این دانشگاه نیاز دارند.

هزینه‌های زندگی

دانشگاه آمستردام تخمین زده که به طور متوسط، دانشجویان به 850 تا 1300 یورو در ماه برای هزینه‌هایی همچون کرایه‌خانه، حمل و نقل و غذا نیاز دارند. خرید کتاب، بیمه و سایر هزینه‌ها، به هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه می‌افزاید. به‌هنگام ارائه‌ی درخواست اجازه‌ی اقامت خود در هلند، دانشجویان خارجی همچنین باید ثابت کنند که می‌توانند این هزینه‌ها را پرداخت کنند. اگرچه هم دانشجویان اروپایی و هم دانشجویان خارجی از اجازه‌ی کار به‌هنگام تحصیل برخوردار هستند، محدودیت‌ها و قوانین خاصی نیز در این زمینه اعمال می‌شود. بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی نیز برای پوشش هزینه‌های تحصیل، به دانشجویان تعلق می‌گیرد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: