مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی

ویزای تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا در سال 2022 فرصتی فوق العاده در خصوص ورود به این کشور و اقامت در کشور زیبای اسپانیا محسوب می گردد. اگر شما یک دانشجوی بین المللی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا /  مناطق اقتصادی اروپا EEA یا سوئیس هستید، باید برای تحصیل در اسپانیا درخواست ویزا بدهید. شهروندان آمریکایی که مایل به تحصیل در اسپانیا هستند تنها در صورتی نیاز به ویزای دانشجویی دارند که طول دوره آنها بیش تر از 90 روز باشد. اگر آن ها قصد تحصیل کمتر از 90 روز در این کشور را دارند، نیازی به درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا نخواهند داشت. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / مناطق اقتصادی اروپا EEA که مایل به انجام تحقیقات، آموزش یا ادامه تحصیل در اسپانیا هستند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

دانشجویان بین المللی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس فقط باید برای کارت اقامت از مقامات اسپانیا درخواست دهند و نیازی به انجام مراحل درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا ندارند. هر شخص دیگری که عضو اتحادیه اروپا نیست باید برای ویزای دانشجویی اسپانیا درخواست دهد و مدرکی مبنی بر تمکن مالی یا بیمه سلامت ارائه دهد. سه نوع اصلی از ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا هستند وجود دارد. همان طور که میدانید هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سوئیس و انگلستان پایین تر می باشد. تحصیل در یکسری از دانشگاه های دولتی با حداقل 500€ الی 800€ (یورو) است در حالی که در دانشگاه های خصوصی این میزان هزینه نیز بیشتر می باشد.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در 2022

تحصیل بدون مدرک زبان از جمله مواردی است که مورد توجه دانشجویان زیادی قرار گرفته است. دانشجویانی که در سال 2022 تمایل به تحصیل در این کشور دارند می بایست مدارکی دال بر زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی در خصوص ادامه تحصیلات ارائه دهند. دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش مشروط (Conditional Admission) نسبت به تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان نیز اقدام نمایند. پرداخت هزینه این دوره نیز از موارد حائز اهمیت است که اشخاص متقاضی می بایست با در نظر گرفتن حداقل هزینه 2000€ (یورو) در یک ترم نسبت به این امر اقدام نمایند. البته شانس اخذ ویزای اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان خیلی پایین می آید.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی

اگر فردی دارای مدرک پیش دانشگاهی (12 ساله) نباشد، می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند. دانشگاه های این کشور در این مقطع تحصیلی را می توان به 2 دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم بندی کرد. در دانشگاه های دولتی که ارزان هستند، اغلب دروس به زبان اسپانیایی ارائه می شوند اما در دانشگاه های آزاد، زبان تدریس دروس انگلیسی است. تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس حدودا 4 سال طول می انجامد و دانشجو حق کار کردن 10 ساعت در هفته را دارد که برایش درآمدی در حدود 80€ تا 100€ (یورو) به ارمغان خواهد آورد.

افراد فاقد مدرک زبان باید در کالج های زبان در اسپانیا شرکت کنند و مدرک زبان بگیرند. بنابراین به متقاضیان توصیه می شود برای سهولت کار، مدارک زبان خود را در داخل ایران بگیرند. در ضمن باید توجه داشت که سفارت برای دادن ویزای تحصیلی اسپانیا، گذراندن دوره های فراگیری زبان در کالج های اسپانیا را متقاعد کننده نمی داند و باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی به سفارت ارائه شود.


ویزای همراه دانشجویی اسپانیا

فردی که برای تحصیل به اسپانیا می رود چنانچه متاهل باشد نمیتواند به صورت همزمان درخواست ویزای همراه کند و باید خود در ابتدا ویزای تحصیلی اسپانیا را اخذ کرده و پس از رسیده به اسپانیا و اقدامات اداری درخواست الحاق خانواده برای همسر و فرزندان احتمالی خود درخواست ویزا کند. در اسپانیا همراه هم حق تحصیل دارد و هم به میزان نفر اصلی حق کار را دارا میباشد. پس در حقیقت 20 ساعت در هفته میتواند کار کند و به درآمدی نزدیک به 500€ (یورو) یورو در هفته برسد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا برای شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا نیز متغیر است. دانشجویان اروپایی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند می بایست تقاضای خود را از طریق سیستم SNUDE به دانشگاه ملی نیز ارسال نمایند. این روند در ماه آپریل آغاز می گردد و به دلیل عدم نیاز به ویزای تحصیلی برای دانشجویان اروپایی 3 ماه زمان میبرد. دانش جویانی که تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا دارند می بایست از مدارک لازم مطلع شوند که عمده مدارک عبارتند از:

  • ارائه گواهی دیپلم تکمیلی همراه ریز نمرات و ترجمه
  • ارائه نامه انگیزشی در خصوص ادامه تحصیل در اسپانیا
  • ارائه رزومه تحصیلی (Curriculum Vitae)
  • ارائه گواهی دال بر زبان اسپانیایی (در صورت نیاز)
  • با موفقیت سپری کردن آزمون های ورودی و مصاحبه ها
  • ارائه مدارک هویتی به همراه ترجمه آنها
  • تکمیل فرم های دانشگاه
  • ارائه نامه پذیرش از خوابگاه یا محل اقامت

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا از جمله مواردی است که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا حائز اهمیت است. پس از اخذ پذیرش مشروط اشخاص متقاضی نیز می توانند با پرداخت هزینه های دانشگاه نسبت به اخذ پذیرش نهایی اقدام نمایند. ارائه نامه پذیرش نهایی از جمله مواردی است که در خصوص صدور ویزا نقش به سزایی دارد. عمده مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • گواهی اشتغال به تحصیل اگر شامل حال متقاضی می¬ شود
  • ارسال رزومه کاری (Curriculum Vitae)
  • اصل و کپی از پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارکی دال بر زبان (IELTS-TOFEL)
  • ارائه گواهی سلامت
  • اصل و کپی شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه که مدت اعتبار آن یک ماهه است
  • ارائه یک حساب معتبر برای اثبات برخورداری از پشتوانه مالی و پوشش هزینه زندگی در اسپانیا
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: