مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ارشد در اسپانیا – راهنمای جامع

تحصیل ارشد در اسپانیا – راهنمای جامع

مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند فرصتی عالی برای تحصیل در یک سنت معتبر آموزش عالی و در عین حال توسعه مهارت ها در یکی از محبوب ترین زبان های بین المللی جهان باشد. این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور در اسپانیا بدانید، شامل اطلاعات مربوط به دانشگاه ها و دوره ها و مشاوره در مورد هزینه ها، بودجه و برنامه های کاربردی را پوشش می دهد. ما همچنین بر تأثیر ویروس کرونا بر دانشجویان اسپانیایی می پردازیم.

فرصت های تحصیلات تکمیلی در اسپانیا - چه چیزی در سال 2021 ارائه می شود؟

اگرچه اسپانیا همیشه در رتبه بندی دانشگاه های جهان به اندازه سایر کشورهای اروپایی قابل مشاهده نیست، اما تحصیلات عالی اسپانیایی هنوز به دلیل کیفیتش مشهور و دارای شبکه گسترده ای از موسسات است (که برخی از آنها به قرن 13 باز می گردد). امروزه مقاطع کارشناسی ارشد اسپانیایی از تخصص این کشور در چندین زمینه پیشرفته استفاده می کنند.

از انرژی های تجدیدپذیر گرفته تا روش های جدید پیوند اعضا ، دانشگاه های اسپانیا و تحقیقات آنها در سراسر جهان تاثیرگذار است ، بنابراین جای تعجب نیست که سالانه بیش از 70،000 دانشجوی بین المللی به دنبال کارشناسی ارشد در اسپانیا می روند.

در اینجا برخی از بهترین دلایل برای مدرک کارشناسی ارشد در اسپانیا آورده شده است:

  • کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی-بسیاری از دوره های اسپانیایی در حال حاضر به زبان انگلیسی (en inglés) تدریس می شود ، بنابراین اگر مایل نیستید لزومی نداره که اسپانیایی یاد بگیرید.
  • مهارت های زبانی - اگر تصمیم به یادگیری زبان محلی دارید ، از دانستن زبانی که حدود 500 میلیون نفر به آن صحبت می کنند سود خواهید برد. اسپانیایی علاوه بر اینکه اولین زبان چندین کشور آمریکای لاتین است ، دومین زبان رایج در ایالات متحده است.
  • فرصتهای بین المللی - اسپانیا طیف وسیعی از مشاغل تجاری ، میراثی ، علمی و فرهنگی جهانی را حفظ می کند ، که می توانید در طول مدت حضور خود در آنجا از آنها استفاده کنید. همچنین ، اسپانیا یکی از اعضای اصلی منطقه آموزش عالی اروپا است.
  • مقرون به صرفه بودن - هزینه تحصیل در اسپانیا برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا نسبتاً پایین است.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا - جزئیات کلیدی
 تعداد دانشگاه ها 84
  قدیمی ترین دانشگاه   دانشگاه سالامانکا Salamanca (سال 1218)
تعداد دانشجویان بین المللی 70,912
 طول دوره تحصیلی
1-2 سال
 شهریه معمولی (داخلی/اتحادیه اروپا) به طور میانگین €1,781 
  سال تحصیلی
 از ماه سپتامبر تا ژوئن

دانشگاههای اسپانیا برای تحصیل ارشد

در حال حاضر 84 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد: 50 مورد از آنها موسسات دولتی هستند که با بودجه دولتی حمایت می شوند. 34 مورد دیگر خصوصی هستند ، که توسط گروهها یا بنیادهای مستقل تأسیس شده اند و ربطی به دولت و قوانین دولت ندارند. همه دانشگاه ها می توانند دوره های کارشناسی ارشد را در سطح خوبی از کارشناسی ارشد ارائه دهند.

تحقیق و آموزش اسپانیایی طیف وسیعی از رشته ها را پوشش می دهد از جمله رشته هایی که در زمینه های وسیع هنر و علوم انسانی،علوم، سلامت بهداشتی، علوم اجتماعی و حقوقی، مهندسی و معماری تنظیم شده اند. اکثر موسسات دوره های کارشناسی ارشد را در رشته های این زمینه ها ارائه می دهند، اما برخی دانشگاه ها از تخصص بیشتری برخوردارند.

آموزش کارشناسی ارشد همچنین در مراکز تحقیقاتی دانشگاه های خارجی (وابسته به یک یا چند دانشگاه و تمرکز اصلی بر تحقیقات در مقطع دکترا) انجام می شود و تعدادی از دانشگاه های اسپانیا فقط در دوره های تحصیلات تکمیلی یا گزینه های آموزش از راه دور تخصص دارند.

رتبه بندی دانشگاه های اسپانیا

اسپانیا نیز دارای رتبه در سه جدول اصلی رتبه بندی دانشگاه ها است، تعداد انگشت شماری از موسسات در 200 دانشگاه برتر و چند موسسه دیگر در 500 رتبه برتر قرار دارند.

5 دانشگاه برتر اسپانیا در سال 2021

نام دانشگاه

رتبه بندی  آموزش عالی تایمز

(THE=Times Higher Education 2021)

رتبه بندی کاکارلی سیموندز

 (QS=Symonds Quacquarelli 2021)

رتبه بندی دانشگاه های جهان
(ARWU = Academic Ranking of World Universities 2020)

Pompeu Fabra
دانشگاه پمپئو فابرا

152= 287= 301-400

دانشگاه مستقل بارسلونا
 Autonomous of Barcelona

182 213 201-300

دانشگاه بارسلونا
 Barcelona

198= 183 151-200

دانشگاه ناوارا
Navarra

200-251 252= -

دانشگاه مستقل مادرید
 Autonomous of Madrid

301-350 200= 301-400




شهرهای دانشجویی اسپانیا

وقتی صحبت از شهرهای دانشجویی در اسپانیا به میان می آید، حتما از قبل راجبه آن شنیده اید و آشنایی دارید. از مراکز تجاری مهم اروپایی مانند مادرید گرفته تا شهرهای کوچکتر مانند بیلبائو و هر چیز بین آنها و همچنین مکانهای متنوعی برای تحصیل در اسپانیا وجود دارد. در ادامه تنها تعدادی از مراکز اصلی آموزش عالی در اسپانیا آورده شده است:

  • تحصیل در مادرید  Madrid
  • تحصیل در بارسلونا  Barcelona
  • تحصیل در والنسیا  Valencia
  • تحصیل در بیلبائو  Bilbao

انواع دوره های ارشد در اسپانیا

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، اسپانیا نیز امضا کننده روند بولونیا اروپا است. این بدان معناست که مدارک دانشگاهی آن بر اساس سیستم 'سه چرخه' سازماندهی شده است: دوره های کارشناسی 'چرخه اول' ، مقاطع کارشناسی ارشد 'چرخه دوم' و دکتری 'چرخه سوم' آن است. 

سال تحصیلی اسپانیا به طور کلی از ماه سپتامبر تا پایان ماه ژوئن ادامه دارد. امسال بیشتر موسسات به دو ترم اصلی آموزشی تقسیم می شوند که از طریق دوره های امتحانات و تعطیلات از هم جدا می شوند.

ترم اول به طور کلی در زمستان، بین ماه سپتامبر یا اکتبر و دسامبر اجرا می شود. ترم دوم در بهار، بین ژانویه یا فوریه و می برگزار می شود. دوره اصلی امتحانات در ماه ژوئن و با تعطیلات بین ژوئیه و آغاز سال تحصیلی بعدی برگزار می شود. بسته به طول دوره کارشناسی ارشد، ممکن است متوجه شوید که این دوره تعطیلات برای تکمیل پایان نامه شما تعیین شده است. 

سازماندهی مدرک کارشناسی ارشد اسپانیایی

کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند 10 تا 24 ماه طول بکشد و بین 60 تا 120 واحد ECTS (سیستم انتقال و جمع آوری اعتبار اروپا) را شامل می دهد.

دوره های کارشناسی ارشد اسپانیایی ممکن است شامل واحدهایی(یا asignaturas) باشد که می تواند اصلی (asignaturas troncas)، اجباری (asignaturas obligatorias) یا اختیاری (asignaturas optativas یا de libre elección) باشد. بسته به میزان انعطاف پذیری ساخته شده، اکثر آنها ترکیبی از ماژول ها یا منحصراً بر اساس واحدهای اصلی خواهند بود. در پایان دوره شما باید یک پایان نامه کارشناسی ارشد را تکمیل کنید، ارزش آن می تواند اندازه شش تا 30 واحد ECTS باشد، اما به طور کلی حدود یک چهارم ارزش کل دوره شما را شامل می شود.

دوره های کارشناسی ارشد ارائه شده از طریق دوره اراسموس Erasmus در اسپانیا بسیار رایج است. مدت آنها همیشه دو سال است و شامل دوره های تحصیل در خارج از کشور ، اخذ مدرک و/یا کارآموزی می شود. این کارشناسی ارشد اراسموس را نباید با کارشناسی ارشد 'بین دانشگاهی' اشتباه گرفت که توسط گروهی از موسسات اسپانیایی به صورت مشترک ارائه می شود. 

مدارک رسمی و غیر رسمی

یکی از ویژگی های سیستم آموزشی اسپانیا وجود دو دسته متفاوت از مدرک دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

مدارک رسمی دارای مدارک تحصیلی کاملاً شناخته شده ای هستند که مطابق مقررات دولتی ایجاد شده اند. آنها در سراسر اسپانیا معتبر هستند و در منطقه آموزش عالی اروپا ( European Higher Education Area= EHEA) و همچنین اکثر سیستم های دانشگاهی بین المللی به رسمیت شناخته شده اند.

مدارک غیر رسمی (که به آن مدارک خاص دانشگاه نیز گفته می شود) توسط دانشگاه های بدون کمک دولتی یا اعتبارنامه ایجاد می شود و در سیستم EHEA به رسمیت شناخته نمی شود. مجموعه ای از مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد با عناوینی مانند 'کارشناسی ارشد غیر رسمی' ، 'کارشناسی ارشد متخصص' و 'کارشناس ارشد' و همچنین سایر دیپلم ها یا گواهینامه های دیگر در این دسته قرار می گیرند. به عنوان یک قاعده، این مدارک ارزش اعتباری ECTS ندارند و نیازی به تحقیقات مستقل و پایان نامه نیست، زیرا بر مهارتهای حرفه ای متمرکز هستند.

وجود چنین مدارکی ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما می تواند اهداف مختلفی را ارائه دهد. اکثر آنها مدارک حرفه ای هستند که برای آموزش فارغ التحصیلان با مهارت های کلیدی در زمینه های حرفه ای طراحی شده اند. در برخی موارد حتی ممکن است دانشگاه ها دوره های آموزشی بسیار خاصی را با همکاری شرکای خارجی و غیر دانشگاهی طراحی و اجرا کنند و منحصراً برای دانشجویانی که به دنبال کار برای این شرکا هستند، انجام شود.

هزینه های کارشناسی ارشد و بودجه در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا معمولاً به ازای هر ترم یا سال تحصیلی به ازای هر واحد اخذ می شود. هزینه هر واحد کمک می کند تا نرخ های مختلف دوره ها در زمینه های مختلف موضوعی مشخص شود. از آنجا که هر واحد حدود ده ساعت آموزش تحت نظارت (علاوه بر مطالعه و آمادگی مستقل شما) را شامل می شود ، مقدار هزینه تأمین و محاسبه این زمان را می توان به راحتی به دست آورد. در برخی از موضوعات علمی، که در آن تجهیزات و وسایل گران قیمت مورد نیاز است، هزینه ها بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

هزینه های هر واحد برای دوره های کارشناسی ارشد توسط دولت تنظیم می شود و این برای هم دانشگاه های دولتی و هم خصوصی صدق می کند. هزینه های هر واحد معمولاً بین 12 تا 65 یورو است، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. این بدان معناست که هزینه یک دوره کارشناسی ارشد اسپانیایی معمولاً بین 720 تا 1440 یورو برای یک دوره اعتباری 60 واحد ECTS، بین 3،900 یورو تا 7،800 یورو برای یک دوره اعتباری 120 واحد ECTS است.

حوزه های موضوعی که به امکانات یا منابع بسیار گران قیمت نیاز دارند ممکن است گران تر باشند و هزینه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است کمی بیشتر باشد.

برخی از دوره های کارشناسی ارشد اسپانیایی ممکن است هزینه های اضافی کمی شامل هزینه های برنامه و مدیریت و همچنین هزینه های تکمیلی برای هرگونه فعالیت فوق برنامه و بیمه را شامل شوند. 

بودجه برای دوره های کارشناسی ارشد اسپانیایی

مجموعه ای از بورسیه ها و بسته های بودجه ( در اسپانیا بعنوان بیکاس becas شناخته می شوند) برای پشتیبانی از دوره های کارشناسی ارشد در دسترس هستند. تأمین کنندگان بودجه شامل: دولت اسپانیا و مقامات منطقه ای و همچنین سازمان های خیریه مستقل است. برخی از دانشگاه های جداگانه نیز کمک مالی برای دسترسی دانشجویان به تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. 

ارسال درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

مطابق با روند بولونیا، پذیرش در اکثر دوره های کارشناسی ارشد اسپانیایی مستلزم داشتن مدرک لیسانس در رشته مربوطه است. معیارهای بیشتر توسط دانشگاه های جداگانه تعیین می شود و بین موسسات و دوره ها متفاوت است. از شما انتظار می رود مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ریزنمرات دانشگاهی از مقطع قبلی شما
  • رزومه تحصیلی( CV = curriculum vitae)که نشان دهنده هرگونه تجربه حرفه ای و / یا تحقیق مرتبط با دوره شما باشد
  • سوابق (ممکن است توصیه شود که استاد کارشناسی را در بین داوران خود قرار دهید)
  • مدارکی که داشتن مهارت زبان انگلیسی یا اسپانیایی را که مورد نیاز دوره شماست اثبات می کند.
  • یک بیانیه شخصی که علاقمندی شما به درس و حوزه موضوعی و همچنین مناسب بودن آن با اهداف و اهداف شغلی شما را نشان می دهد
  • به رسمیت شناختن و تایید صلاحیت های خارجی
  • اگر مدرک کارشناسی خود را در مناطق آموزش عالی اروپا EHEA گرفته اید، معمولاً به طور خودکار تشخیص داده شده و لحاظ می شود. در غیر این صورت، دانشگاه شما باید بتواند صلاحیت شما را بررسی و تأیید کند.

اعتبار بیشتر رسمی مدارک خارجی معمولاً برای برنامه های کارشناسی ارشد مورد نیاز نیست، اما در صورت لزوم یک فرایند نسبتاً ساده خواهد بود. اعتباربخشی از طریق یک نهاد رسمی در وزارت آموزش و پرورش اسپانیا صورت می گیرد و درخواست ها معمولاً در سفارتخانه ها یا کنسولگری های اسپانیا آغاز می شود. معمولاً باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کپی مدارک که هویت و ملیت شما را اثبات می کند
  • یک کپی معتبر از صلاحیتی که مایل هستید در اسپانیا به رسمیت شناخته شده باشید
  • یک سند با جزئیات برنامه مطالعات انجام شده برای دریافت این مدرک، شامل اطلاعات مربوط به مدت دوره، محتوای دوره و ساعات مطالعه
  • پرداخت هزینه دوره مربوطه (حدود 90-150 یورو) 




معیارهای ارائه اسناد رسمی

در مورد اسناد ارائه شده برای مقاصد رسمی(مانند درخواست دانشگاه یا اعتباربخشی مدارک موجود)، اسپانیا دستورالعمل های نسبتاً سختی را اجرا می کند. به طور خاص ، باید توجه داشته باشید که اسناد صادر شده در خارج از کشور معمولاً باید همراه با 'ترجمه تأیید شده' به اسپانیایی باشد. این را می توان توسط برخی نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی (در سفارتخانه های اسپانیا در خارج از کشور یا سفارتخانه های خارجی در داخل اسپانیا) انجام داد. مترجمان مستقل معتبر و تأیید شده نیز این خدمات را در اسپانیا ارائه می دهند.

مهلت ارسال درخواست ارشد اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا چندین مهلت برای ارسال درخواست ارائه داده اند. دوره های آموزشی در موسسات بسیار محبوب و رقابتی ممکن است از ژانویه شروع به دریافت درخواست کنند، در حالی که دیگران ممکن است امکان ارسال درخواست را از ماه می آغاز کنند.

دانشگاهها شروع به انتخاب دانشجو از 'دسته' اول متقاضیان می کنند و ممکن است تا زمانی که همه ظرفیت اختصاص داده نشده، پذیرش درخواست های دیگر را ادامه دهند. هر دانشگاه روش درخواست خود را دارد ، اما می توانید از جستجوی دوره FindAMasters برای مشاهده اطلاعات رویه درخواست ها و همچنین اطلاعات تماس برای طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد اسپانیایی استفاده کنید. 

الزامات زبان ارشد اسپانیا

وقتی میگوییم تعداد زیادی از دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود به این معنی است که شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا معمولاً ملزم به یادگیری زبان اسپانیایی نخواهید بود.

با این حال ، با گذراندن یک یا دو سال برای تحصیل در این کشور ، ممکن است دوست داشته باشید از فرصت برای کسب مهارت های جدید زبان استفاده کنید. یادگیری زبان دیگر همیشه راهی عالی برای به دست آوردن ارزش اضافی از تحصیل بین المللی است و این امر به ویژه در مورد اسپانیایی صادق است. اسپانیایی به عنوان یکی از رایج ترین زبانهای جهان ، شما را برای کار در زمینه های دانشگاهی، حرفه ای و تجاری به خوبی مجهز می کند و رزومه شما را برای طیف وسیعی از کارفرمایان افزایش می دهد.

اگرچه برنامه های آنها اغلب به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما اکثر دانشگاه های اسپانیا دوره های زبان اسپانیایی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. با داشتن فرصت های منظم برای تمرین مهارت های خود در حین زندگی در اسپانیا به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد ، این می تواند روشی مناسب(و شگفت آور سریع!) برای کسب تسلط باشد. 

ویزای دانشجویی کارشناسی ارشد در اسپانیا

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، برای ورود به اسپانیا نیازی به ویزای رسمی ندارید: داشتن کارت هویت یا گذرنامه معتبر کافی است. با این حال ، دانشجویان اتحادیه اروپا (و همچنین دانشجویانی از نروژ ، ایسلند ، لیختن اشتاین یا سوئیس) همچنان باید در دفتر مرکزی شهروندان خارجی ثبت نام کرده و شماره هویت ملی خارجی (Número de Identificación de Extranjeros) را به دست آورند. این شماره هویت به شما این امکان را می دهد که یک حساب بانکی باز کنید و کرایه های تخفیفی برای حمل و نقل عمومی دریافت کنید و همچنین از حق استفاده از خدمات بهداشتی اسپانیا برخوردار شوید.

اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، باید برای ویزای نوع D در سفارت اسپانیا در کشور خود درخواست دهید. ویزا در ابتدا به مدت سه ماه معتبر است، پس از آن شما باید آن را تمدید کنید. مطمئن شوید که ویزای نوع 'D' با چندین عوامل ثبت شده به شما اعطا شده است. این ویزا در صورتی که به خارج از محدوده شنگن سفر می کنید یا برای تعطیلات به کشور خود برمی گردید، به شما اجازه داده می شود که در طول اقامت خود آزادانه وارد اسپانیا شوید. دارندگان ویزای دانشجویی غیر اتحادیه اروپا معمولاً مجاز به کارکردن با ویزای نوع D خود نیستند، مگر اینکه مجوز کار را دریافت کنند. 

شرایط درخواست ویزا (دانشجویان خارج اتحادیه اروپا)

علاوه بر یک فرم درخواست تکمیل شده ، دو تا چهار عکس گذرنامه و پرداخت هزینه های مربوط ، معمولاً مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا مورد نیاز است:

  • گذرنامه معتبر برای مدت اقامت مورد نظر شما در اسپانیا
  • نامه اثبات پذیرش دانشگاه (به عنوان مثال ، نامه پیشنهادی از موسسه شما) و جزئیات محتویات کارشناسی ارشد (از جمله مدت زمان)
  • پوشش مراقبت های بهداشتی (برخی از سفارتخانه ها/کنسولگری ها ممکن است حداقل سطح بیمه را داشته باشند)
  • اثبات این که شما امکان تأمین نیازهای مالی شخصی برای زندگی در اسپانیا را دارید.

در برخی موارد ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشید:

  • اثبات آدرس در اسپانیا
  • یک گواهی پزشکی
  • بررسی سابقه پلیس از کشور محل اقامت شما

برخی از کنسولگری ها مایل به مصاحبه حضوری با نامزدهای احتمالی هستند، اما این باید در مراحل اولیه درخواست مشخص شود. در بیشتر موارد، دوره اولیه پردازش درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا هفت روز است. اگر در این مدت از کنسولگری خبری دریافت نکردید، می توانید بپندارید که مدارک شما مرتب است و ویزای شما تحویل داده می شود. معمولاً دو ماه دیگر طول می کشد تا ویزا صادر شود.

در بیشتر موارد ، هنگامی که از صدور ویزا مطلع شدید، باید ویزای خود را از کنسولگری دریافت کنید.

ظرف یک ماه پس از ورود، شما باید برای دریافت کارت دانشجویی غیرجامعه از دولت منطقه اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که ویزای دانشجویی بلند مدت بگیرید و همچنین به طور کامل در دانشگاه خود ثبت نام کنید. برای انجام این کار، باید به دفتر اتباع خارجی محلی خود بروید تا برای انگشت نگاری جهت پردازش کارت شناسایی ملی خارجی وقت بگیرید. هزینه این کار معمولاً 15 یورو است. 

برای مشاوره بیشتر به کجا مراجعه کنیم

معیارهای دقیق مهاجرت برای دانشجویان کشورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. اگر فکر می کنید که هرگونه استثنا یا شرایط خاصی ممکن است در مورد درخواست شما اعمال شود ، باید بتوانید با تماس با یک کنسولگری اسپانیا اطلاعات و راهنمایی دریافت کنید. همچنین ممکن است دانشگاه شما بتواند از طریق یک دفتر بین المللی اختصاصی یا از طریق جذب و پذیرش دانشجو به شما کمک کند. همچنین می توانید به اطلاعات و مشاوره دقیق در وب سایت وزارت امور خارجه اسپانیا دسترسی داشته باشید. 

مراحل بعدی تحصیل ارشد در اسپانیا

دانشگاههای اسپانیا توسعه مهارت ها را در مرکز برنامه درسی قرار داده است. برخی از موسسات حتی قرار گرفتن در معرض کارفرمایان مربوطه را تضمین می کنند یا به عنوان بخشی از دوره های کارشناسی ارشد خود، مشاغل یکپارچه ای را در صنعت ارائه می دهند. این بدان معناست که، هر آنچه را که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا انتخاب می کنید ، با یک مدرک با کیفیت بالا روبرو می شوید که شما را برای تحصیل یا اشتغال آکادمیک بیشتر دارای موقعیت خوبی می کند. زمان تحصیل شما در خارج از کشور در اسپانیا، سازگاری شما با کارفرمایان را نشان می دهد و اگر از فرصت یادگیری زبان اسپانیایی استفاده کرده اید، مهارتهای ارتباطی ارزشمندی را این زبان جهانی به شما ارائه می دهد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: