مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشجویان بین المللی در اسپانیا

دانشجویان بین المللی در اسپانیا

اسپانیا یک مقصد ایده آل برای ادامه تحصیل و یکی از محبوب ترین مقاصد در کنار آمریکا و انگلستان برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. با این حال، طبق شاخص صلح جهانی 2020، اسپانیا از نظر امنیت و صلح در رتبه بسیار بالاتری از آمریکا و انگلستان قرار دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اسپانیا، از سیستم آموزشی عالی، کیفیت زندگی عالی، فرهنگ جالب و محیطی بسیار دلپذیر برخوردار خواهید شد. اما، درست مثل هر کشور دیگری، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، به همین دلیل ما این راهنما را برای دانشجویان بین المللی در اسپانیا آماده کرده ایم. این صفحه را با دقت مطالعه کنید و از تجربه تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا نهایت استفاده را ببرید. 

آیا اسپانیا امن است؟

اسپانیا در واقع یکی از امن ترین کشورها برای زندگی است. در شاخص جهانی صلح 2020، اسپانیا در بین 163 کشور از نظر امنیت و آرامش در رتبه 38 قرار دارد. جنایات خشونت آمیز در اسپانیا به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، جرایم خیابانی و سرقت های کوچک مثل هر کشور دیگری رایج است. از سوی دیگر، اسپانیا به عنوان مقصدی برای پذیرای دانشجویان و گردشگران بین‌المللی شناخته شده است. به طور کلی، تقریباً جرایم شدید در اسپانیا وجود ندارد. به منظور گرفتن اسلحه شخصی، افراد باید ثابت کنند که زندگیشان در خطر است، البته گرفتن این مجوز بسیار سخت و دشوار است و شامل معاینات پزشکی و روانپزشکی سالانه است. با توجه به آنچه گفته شد، در زیر مواردی وجود دارد که باید در اسپانیا از آنان آگاه باشید.

نکاتی که باید در هنگام اقامت در اسپانیا

نکاتی که باید در هنگام اقامت در اسپانیا به خاطر بسپارید:

  • وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید
    • دزدی های جزئی خیابانی در اسپانیا به همان اندازه که در بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارد، یک مسئله جدی است. با این حال، برای مثال در شهرهایی مثل بارسلونا که تعداد گردشگران عموماً بیشتر است، این دزدی ها رایج تر و رو به رشد است. نه فقط در اسپانیا بلکه هر جایی بروید باید حواستان را جمع کنید و مراقب دزدی های جزئی مثل جیب بری باشید. با اینکه نباید این دزدی های جزئی مشکلی ایجاد کنند، ولی متاسفانه اینطور نیست! اینجا نکاتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها از بروز مشکلات و اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید:
      • اشیای قیمتی مثل تلفن/کیف پول را در جیب پشتی خود قرار ندهید.
      • حتما وسایل خود را با دقت بررسی کنید و در مکان های شلوغ کوله پشتی/کیف خود را بسته و جلوی خود نگه دارید.
      • تمام پول نقدتان را با خود حمل نکنید. شما می توانید فقط مقدار مورد نیاز خود را بردارید و مابقی آن را در اتاقتان یا مکانی که فکر می کنید امن و مجهز به قفل است بگذارید.
      • از آنجاییکه جیب برها در شلوغی بسیار حرفه ای تر هستند، یادتان نرود در مکان های شلوغ خیلی مراقب باشید و حواستان را جمع کنید! 
      • همه ی وسایل خود را در یک جا نگذارید.
      • برای مثال فرض کنید همه پول/کارت های بانکی خود را در کیف پولتان قرار دهید. اگر کیف پول شما دزدیده شود، در مواقع اضطراری چیزی برای شما باقی نمی ماند. همیشه بهتر است پول خود را در چند جای مختلف از جمله کیف پول، یکی از جیب های کوله یا جیب های شلوار جین تان بگذارید. شاید هرگز قربانی دزدی های جزئی نشوید، ولی همیشه پیشگیری بهتر است.
      • از مکان‌های خالی از سکنه و تاریک دوری کنید
      • چه قصد دارید در اواخر شب به خانه یا به نزدیکترین سوپرمارکت بروید، هیچوقت سمت مکان های خلوت و تاریک نروید، به خصوص اگر تنها هستید. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سمتی که فکر می کنید ایمن تر است تغییر مسیر دهید، سپس سوار تاکسی های مجاز یا وسایل نقلیه عمومی شوید. حمل و نقل عمومی در اسپانیا دارای ایمنی بالایی است. می توانید برای رفت و آمد از اتوبوس، قطار و مترو که بسیار ایمن و مقرون به صرفه است در اسپانیا استفاده کنید.
      • به خاطر داشته باشید: مکان های حمل و نقل عمومی معمولاً شلوغ هستند، پس به منظور جلوگیری از جیب بری از انجام نکات ایمنی ذکر شده در بالا اطمینان حاصل کنید.
  • شماره های اضطراری را حفظ باشید.
    • همیشه اولین کاری که بعد رفتن به کشور دیگر باید انجام دهید حفظ شماره های اضطراری است. اگر در اسپانیا موردی اورژانسی دارید، صرف نظر از اینکه کدام شهر هستید می توانید با شماره 112 تماس بگیرید و به آمبولانس یا آتش نشانی متصل خواهید شد. به طور کلی، اپراتورها به زبان های خارجی از جمله انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین برای برقراری ارتباط مشکلی نخواهید داشت. اگر با شماره های زیر تماس بگیرید می توانید با خدمات اورژانس مختلف تماس بگیرید:
      • پلیس ملی: 091.
      • پلیس محلی: 092.
      • گارد داخلی: 062.
      • فوریت های بهداشتی: 061.
      • آتش نشانی: 080. 


ارتباط با افراد

اگر در اواخر شب قصد دارید تنهایی به جایی بروید یا ساعات طولانی سفر کنید، توصیه مهم این است که به دوستان/هم اتاقی‌هایتان اطلاع دهید که کجا می‌روید و به سلامت به مقصد رسیده اید. ایده خیلی خوبی است که درمواقع ضروری افراد قابل اعتماد تان همیشه بدانند کجا هستید. تلفن خود را روشن نگه دارید و خاموش نکنید تا در صورت نیاز بتوانید با افراد ضروری تماس بگیرید. اگر Wi-Fi یا اینترنت ندارید، می توانید از کافی شاپ یا رستوران مجاور اطلاعات Wi-Fi را بپرسید. همچنین می توانید یک تلفن یکبار مصرف بخرید و در طول اقامت خود در اسپانیا از آن استفاده کنید. 

با خانواده و دوستان در تماس باشید

جدا شدن از فرهنگ و محیط آشنا ممکن است منجر به شوک فرهنگی شود. اساساً شوک فرهنگی به عنوان «احساس اضطراب، افسردگی یا سردرگمی» تعریف می‌شود که ممکن است برای مسافرانی که از فرهنگ و جامعه آشنا فاصله می‌گیرند اتفاق بیفتد. اگر متوجه شدید که این اتفاق دارد برای شما رخ می دهد، مطمئن شوید که با عزیزان خود در وطن در تماس هستید. البته، برای غلبه بر شوک فرهنگی باید فرهنگ جدید را نیز بپذیرید، سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید و دوستان جدیدی پیدا کنید. سعی کنید به آرامی با همه چیز در اطراف تان سازگار شوید و با خانواده و دوستان خود در تماس باشید. ایمن بودن و آرامش داشتن شامل چیزهایی غیر از موارد جسمی نیز می شود، بنابراین مراقب خود و سلامت روانی خود باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: