مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا

شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار می کنند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند. اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر معقول و نسبتا مقرون به صرفه است، اما بسیاری از دانشجویان هنوز نیاز به درآمد کمی دارند تا از پس تمامی هزینه ها برآیند. تحصیل در اسپانیا یک تجربه فوق‌العاده است چون دانشجویان از نظر تحصیلی رشد می‌کنند، دوست های زیادی پیدا می کنند، به اطراف اسپانیا سفر می‌کنند، مدارکی در سطح جهانی کسب می کنند و همچنین کمی تجربه در بازار کار کسب می‌کنند. شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا متاسفانه مساعد نیست البته در این میان برخی مشاغل هستند (مثل تدریس زبان انگلیسی) که بازار کار نسبتا بهتری در اسپانیا دارند و کسانی که در آن حوزه ها تخصص داشته باشند در صورت تسلط به زبان اسپانیایی شانس بیشتری برای کاریابی خواهد داشت. 

چگونگی شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا

اسپانیا کشوری توسعه یافته و صنعتی است که هم عضوی از اتحادیه اروپا (EU) است و هم عضوی از حوزه شنگن (Schengen Area) می باشد؛ نتیجتا اخذ اقامت آن مزایای زیادی در پی خواهد داشت. یکی از مزایای اخذ اقامت اسپانیا این است که فرد دیگر برای سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن نیازی به اخذ ویزا ندارد. اسپانیا هم چنین کشوری ثروتمند محسوب می شود چراکه تولید ناخالص داخلی (GDP) بالایی دارد؛ در نتیجه سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم آن نیز نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است. از دیگر ویژگی های مثبت زندگی در این کشور نیز می توان به امنیت فوق العاده بالای آن اشاره نمود چراکه تعداد ارتکاب جرایم خشن مثل سرقت مسلحانه، زورگیری، قتل، تجاوز و غیره نسبتا پایین است.

لازم به ذکر است عبور و مرور به تنهایی در خیابان های اسپانیا در طول روز “خیلی امن” و در طول شب “امن” دانسته شده است. این مسئله علی الخصوص برای دانشجویانی که قصد دارند به تنهایی در این کشور زندگی کنند اهمیت زیادی پیدا می کند هر چند شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا خیلی امیدوارکننده نیست. دانشجویان بین المللی برای این که بتوانند در اسپانیا بمانند ناچار هستند نهایتا تا 12 ماه شغلی پیدا کنند یا تجارت خود را آغاز نمایند.


بهتر نمودن شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا

کسانی که اصرار دارند حتما در اسپانیا زندگی کنند می توانند با ارتقای رزومه خود شانسی که برای پیدا کردن کار پس از تحصیل دارند را افزایش دهند. بعنوان مثال یکی از تاثیرگذارترین عوامل جهت بیشتر نمودن شانس پیدا کردن کار، تسلط به زبان اسپانیایی است. اسپانیایی ها غالبا آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند در نتیجه داشتن مدرک زبان انگلیسی اگرچه برای تحصیل می تواند کافی باشد، کمکی در پیدا کردن شغل نمی کند. یکی دیگر از گام های مثبتی که می توان در این راه برداشت نیز اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر اسپانیا است، زیرا کارفرمایان تمایل بیشتری به استخدام این گروه از دانشجویان دارند. 

مقایسه شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا و هلند

علاوه بر این که نرخ بیکاری در هلند تنها 2.9% است و نتیجتا فرصت های شغلی بی شماری پیش روی فارغ التحصیلان دانشگاه های هلند خواهد بود، بیش از 90% مردم این کشور نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند. در واقع تسلط بر زبان هلندی لازمه پیدا کردن کار در کشور هلند نمی باشد هر چند در کنار زبان انگلیسی می توان رزومه قوی تری برای فرد ایجاد نماید. هزینه های زندگی در هلند نیز در سال 2022 ماهیانه بین 1000€ تا 1400€ (یورو) هرچند دانشجویان با تهیه خوابگاه دانشجویی می توانند این رقم را به ماهیانه 800€ (یورو) نیز کاهش دهند. البته نمی توان این نکته را فراموش کرد که شهریه دانشگاه های هلند در مقایسه با اسپانیا بسیار بالاتر است؛ به عبارت دقیق تر برای تحصیل در هلند سالیانه باید بین 8000€ تا 16000€ (یورو) با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی پرداخت نمود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: