مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چک لیست برای سفر به اسپانیا

چک لیست برای سفر به اسپانیا

زمان آن فرا رسیده است که سوار هواپیما شوید و به اسپانیا بروید. مطمئناً مشتاقانه منتظر رسیدن به مقصد هستید، فقط نمی دانید باید چه کاری انجام دهید، البته مواظب باشید اشتیاق زیاد مانع آماده شدنتان نشود. قبل از هر کاری به سمت فرودگاه بروید و به چک لیست نهایی نگاهی بیندازید. همه اطلاعات این چک لیست برای سفرتان به اسپانیا حیاتی است، پس حتما آنها را دوبار و سه بار دقیق بررسی کنید. همیشه ایمن بودن بهتر از هر چیزی است! 

چک لیست سفر به اسپانیا - خداحافظی کردن

قبل از روز پرواز خود، جهت خداحافظی یک جشن ویژه با خانواده و دوستان خود بگیرید. با استفاده از نوشیدنی و موسیقی آن را به یک جشن به یاد ماندنی تبدیل کنید. عکس های زیادی بگیرید و در تمام شبکه های اجتماعی خود پست کنید و خاطراتتان را زنده نگه دارید. یادتان نرود حتما حداقل یک آلبوم عکس پر از عکس های مورد علاقه و به یادماندنی با خود بردارید. البته می توانید آنها را به صورت آنلاین یا از موبایل خود مشاهده کنید، ولی هیچ چیز بهتر از این نیست که نسخه فیزیکی آنها را در دست داشته باشید.  یادتان نرود همه افراد مهم زندگیتان را به جشن دعوت کنید تا برای آخرین بار با شما خداحافظی کنند. 

چک لیست سفر به اسپانیا - اسناد و اطلاعات مهم

برای سفر به اسپانیا به ویزا و همچنین پاسپورت نیاز دارید و بدون یکی از آنها نمی توانید به اسپانیا بروید. حتما تمامی آنها را در داخل کیف یا جای امنی که به راحتی در دسترس باشد، قرار دهید.

  • هنگام خروج حتما شناسنامه خود را همراه داشته باشید.
  • همچنین داشتن کارت تامین اجتماعی به همراه کارت شناسایی عکس دار نیز الزامی است. 
  • آیا بیمه مراقبت های بهداشتی و سایر بیمه های مورد نیاز یا مورد نظر را انتخاب کرده اید؟ داشتن این موارد نیز جزو مهمترین موارد قبل از ترک کشور است.
  • آیا به بانک ها و موسسات اعتباری اسپانیا نگاهی انداخته اید؟ بسیاری از آنها در دسترس هستند و کمک بسیار خوبی برای نظم بخشیدن به امور مالی در حین حضور در کالج هستند.
  • آیا تاکنون با وزارت امور خارجه و سفارت اسپانیا در کشور خود تماس گرفته اید؟ در غیر این صورت، مهلت تماس با آنان تمام شده است. این آژانس‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از نحوه برخورداری از کمک‌های مالی که ممکن هزینه‌های تحصیلتان در اسپانیا را به حداقل برسانند، مطلع شوید.
  • آیا تمامی شماره های مهمی که ممکن است در خارج از کشور نیاز داشته باشید را همراه خود دارید؟ این شماره ها شامل شماره تلفن همراه دکتر، خاله و عمو و غیره می شود.


چک لیست سفر به اسپانیا - آیا می دانید از کجا کمک بگیرید؟ - Europe  Direct

  • این سرویس می تواند به شما در مورد هر سؤالی که ممکن است در مورد زندگی در اسپانیا داشته باشید، خواه مربوط به کالج یا نحوه درخواست مجوز کار باشد، کمک کند.
  • آیا برای کالج درخواست داده اید؟ آیا تمام شرایط پذیرش را دارید؟ برای ارسال درخواست به کالج منتظر نمانید و معطل نکنید تا زمان تنگ شود. پروسه ارسال درخواست شما باید چند هفته قبل از اعزام به اسپانیا انجام شده باشد.
  • آیا هزینه های زندگی در اسپانیا را ارزیابی کرده و برای خود بودجه ای در نظر گرفته اید؟ این امر بسیار مهمی است، به خصوص اگر اولین بار است که از زیر پوشش مالی خانواده تان خارج می شوید. 

چک لیست سفر به اسپانیا - مقدمات زندگی

آیا قبلاً مقدمات زندگی در اسپانیا را فراهم کرده اید؟ انجام این امر خیلی مهم است و حتما آن را قبل از ترک وطنتان انجام دهید، حتی اگر قصد دارید مدتی طولانی در یک هتل اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید آپارتمان اجاره کنید، آیا تمامی مدارک، شرایط مورد نیاز و حق استفاده از مواردی شامل برق، آب، تلفن، اینترنت و در صورت تمایل تلویزیون را فراهم کرده اید؟ آیا هم اتاقی پیدا کرده اید؟ 

چک لیست سفر به اسپانیا - بسته بندی

  • مطمئن شوید که لباس های زیادی همراه خود برداشته اید.
  • لوازم بهداشتی را کنار بگذارید و با خود برندارید چون در هنگام ورود به اسپانیا، خرید آنها بسیار ساده تر است.
  • برای بستن و آماده کردن چمدان ها تا آخرین لحظه منتظر نمانید و معطل نکنید چون ممکن است خیلی چیزها را فراموش کنید که با خود بردارید.
  • همچنین هنگام بسته‌بندی چمدان‌ها، هزینه‌های بار اضافی را در نظر داشته باشید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: