مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت دائم non Lucrative اسپانیا

اقامت دائم non Lucrative اسپانیا


راهنمای دریافت مجوز اقامت با تمکن مالی اسپانیایی 

ویزای تمکن مالی اسپانیا مجوزی برای ورود به اسپانیا با هدف اقامت بدون کار است. این ویزا در دسته ی ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا طبقه بندی می شود. شرط اصلی دریافت این ویزا داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود بدون نیاز به کار در اسپانیا است. وقتی با ویزای تمکن مالی در اسپانیا هستید، باید برای مجوز اقامت خود برای مقاصد غیر سودآور درخواست دهید که قابل تمدید است. به همین دلیل در بسیاری از جاها این ویزا به عنوان ویزای اقامت غیر سودآور(تمکن مالی) اسپانیا نامیده می شود. در ادامه این مقاله می توانید هر چیزی که برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا نیاز دارید را بیابید .

چگونه برای ویزای اقامت تمکن مالی اسپانیا درخواست دهیم؟

درخواست برای ویزای غیر تمکن مالی اسپانیا کاملاً مشابه روند درخواست برای هر ویزای بلندمدتی در اسپانیا است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که موارد زیر را بیابید: 

چه کسانی می توانند برای ویزای اقامت غیرسودآور اسپانیا اقدام کنند؟

ویزای تمکن مالی اسپانیا برای همه افراد بدون سابقه کیفری ودارای تمکن مالی لازم برای تامین مالی خود و افراد تحت تکفل خود (در صورت وجود) که نیازی به داشتن کار در اسپانیا ندارند ، قابل استفاده است. توجه داشته باشید که اگر تبعه یکی از کشورهایی هستید که برای اقامت طولانی مدت نیازی به ویزای اسپانیا ندارند، برای مهاجرت به اسپانیا نیازی به این ویزا ندارید.

کی و کجا باید درخواست داد؟

  • زمان مناسب برای درخواست چه زمانی است؟ شما باید حداقل پنج هفته قبل از سفر مورد نظر خود به اسپانیا درخواست دهید.
  • جایی که باید درخواست خود را ثبت کنید هم می تواند سفارت، کنسولگری اسپانیا یا یک شرکت شخص ثالث باشد که خدمات ویزا را از طرف اسپانیا در کشور محل اقامت شما ارائه می دهد.
  • وقتی این دو  موضوع را حل کردید، می توانید با انجام مراحل مشخص ، بقیه فرآیند اخذ ویزا را ادامه دهید.
  • قرار ملاقات ویزا را ترتیب دهید
  • شما باید نحوه تنظیم قرار ملاقات را هم بیابید. معمولاً دو گزینه دارید: از طریق تلفن، یا با پر کردن فرم آنلاین در وب سایت سفارت / کنسولگری / مرکز خدمات ویزا اسپانیا.
  • اطمینان حاصل کنید که قرار ملاقات را از قبل و به درستی تعیین کرده اید. در کشورهایی که مقامات اسپانیایی درخواست‌های زیادی برای ویزا دریافت می‌کنند، تعیین این ملاقات ها ممکن است ماه‌ها طول بکشد.
  • مدارک جانبی را برای ویزای غیر تمکن مالی اسپانیا ارسال کنید
  • به محض تعیین وقت، مدارک مورد نیاز برای ویزای اقامت تمکن مالی اسپانیا را گردآوری کنید.
  • هر سند مورد نیاز را مطابق با معیارهای تعیین شده توسط مقامات اسپانیایی ،گردآوری کنید.


لیست کامل مدارک جانبی برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

لیست کامل مدارک جانبی برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزا:  فرم ویزای ملی را با فرم ویزای شنگن اشتباه نگیرید چون کاملاً متفاوت هستند. مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ صحیح داده اید. اطلاعاتی که در فرم درخواست ثبت میکنید باید با  اطلاعات سایر اسناد مطابقت داشته باشند . 
  • گذرنامه معتبر: نباید بیشتر از 10 سال از صدور این گذرنامه گذشته باشد و باید حداقل یک سال دیگر هم اعتبار داشته باشد وهمجنین حداقل یک صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد.
  • دو عکس مثل هم: عکس ها باید طبق مشخصات عکس ویزای شنگن گرفته شوند. 
  • گواهی پزشکی: این گواهی را باید از یک پزشک معتبر در کشور محل اقامت خود دریافت کنید. این گواهی باید نشان دهد که شما هیچ گونه بیماری که برای سلامت عمومی خطرناک باشد ، ندارید. به یاد داشته باشید در روزی که این گواهی را ارائه می کنید، نباید بیش از 90 روز از صدور گواهی گذشته باشد.
  • بیمه سلامت: بیمه درمانی را از یک بیمه گر خصوصی در اسپانیا دریافت کنید.
  • اصل گواهی سوء پیشینه: سندی که تأیید می کند در 5 سال گذشته هیچ گونه فعالیت غیرقانونی انجام نداده اید. همچنین در روز ارسال نباید بیش از سه ماه از صدور این سند گذشته باشد. 
  • شماره NIE: این یک شماره منحصر به فرد و شخصی است که به هرفرد خارجی که قصد دارد بیش از شش ماه در اسپانیا بماند ،داده می شود. قبل از درخواست ویزا برای دریافت این شماره به کنسولگری درخواست دهید .

اثبات درآمد کافی ! مهمترین بخش درخواست شما! اگر در این قسمت موفق نشوید ، مطمئناً درخواستتان رد خواهد شد. شما باید ثابت کنید که در ماه حداقل مبلغی در حدود 2150 یورو و 535 یورو اضافی هم برای هر فرد تحت تکفل که قصد دارید همراه خود داشته باشید، درآمد دارید. مدارک زیر می توانند به عنوان اثبات تمکن مالی باشند:

  • صورتحساب بانکی در سه ماه گذشته
  • اگر از یک کارفرما در خارج از اسپانیا حقوق دریافت می کنید : مدرک استخدام که حقوق و دستمزد را ذکرمیکند . 
  • مدارک سرمایه گذاری ها
  • اثبات انواع دیگر درآمد، مثلا از اموال اجاره ای.
  • برای افرادی که به عنوان افراد تحت تکفل درخواست می دهند ، گواهی ازدواج/تولد الزامی است.

مصاحبه برای ویزای تمکن مالی اسپانیا

شما در بخشی از درخواست خود، باید در مصاحبه ای با مقامات مسئول پذیرش ویزا در کشور محل اقامت خود شرکت کنید . در روز مصاحبه :

  • برای مصاحبه با کنسولی ویزا ملاقات کنید.
  • مدارک جانبی را برای مصاحبه ارائه کنید.
  • اگر در پنج سال گذشته به منطقه شنگن سفر نکرده‌اید، اطلاعات بیومتریک خود - اثر انگشت و عکس صورت را ارائه کنید. 
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید. ببینید که مقامات اسپانیایی در کشور محل اقامت شما چه قانونی برای این موضوع تنظیم کرده اند. ممکن است لازم باشد پول نقد، حواله یا چک تایید شده بدهید. 
  • هزینه ویزای تمکن مالی را بپردازید.

مبلغی که باید برای ویزای تمکن مالی و اقامت اسپانیا بپردازید به ملیت شما بستگی دارد. این امر به دلیل همکاری های متقابل اسپانیا با چندین کشور می باشد. هزینه های فعلی ویزای اقامت با تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر است:

  • شهروندان ایالات متحده باید مبلغ 123 یورو پرداخت کنند.
  • اما شهروندان کانادا برای ویزای تمکن مالی اسپانیا باید 507 یورو  بپردازند.
  • اتباع سایر کشورهای جهان برای انجام فرآیند اخذ ویزا باید مبلغ 80 یورو بپردازند.

لطفاً به یاد داشته باشید که اگر درخواست شما رد شود یا حین رسیدگی به آن از تصمیمتان صرف نظر کنید ، وجه پرداختی به شما بازگردانده نمیشود. هزینه های ویزای اسپانیا در هیچ صورتی قابل استرداد نیستند، پس از انجام این مراحل، فقط باید منتظر انجام فرآیند ویزای خود باشید.

فرآیند ویزای تمکن مالی اسپانیا

ممکن است بررسی درخواست ویزای اقامت تمکن مالی شما توسط مقامات اسپانیایی تا سه ماه طول بکشد. اکثر کشورها فرآیند ویزا را بین دو تا پنج هفته انجام میدهند، اما اگر مقامات اسپانیایی کشور شما درخواست های زیادی برای ویزای اسپانیا دریافت کنند، ممکن است فرآیند دریافت ویزا تا سه ماه هم به تعویق بیفتد. وقتی به شما اطلاع داده شد که ویزا صادر شده، یک ماه برای دریافت آن فرصت دارید . در غیراین صورت سفارت آن را لغو میکند.

بعد از ورود به اسپانیا

پس از ورود به اسپانیا، یک ماه فرصت دارید تا برای کارت شناسایی خارجی خود در اداره اتباع خارجی در منطقه ای که در آن ساکن شده اید، درخواست دهید. برای این کار به پاسپورتتان به همراه ویزای اسپانیا، سه عکس و مدرک پرداخت هزینه مربوطه نیاز دارید.

اعتبار ویزای تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا سه ماه و 15 روز اعتبار دارد. در این مدت، باید برای مجوز اقامت تمکن مالی خود در اسپانیا درخواست دهید. مجوز اقامت در ابتدا با اعتبار دو ساله صادر می شود، سپس با توجه به اینکه در طول دو سال گذشته حداقل شش ماه در سال با مجوز اقامت تمکن مالی در اسپانیا اقامت داشته اید، می توانید مجوز را برای 5 سال دیگر هم تمدید کنید. شما پس از پنج سال اقامت در اسپانیا با مجوز اقامت موقت، واجد شرایط درخواست مجوز اقامت دائم خواهید بود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: