مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
جست و جوی کار در اسپانیا

جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دنبال شغل در اسپانیا هستید، ممکن است به نظر برسد که تعداد انگشت شماری از مشاغل مناسب و تعداد زیادی جوینده کار وجود دارد، به خصوص اگر محدود به مشاغل اسپانیایی برای انگلیسی زبانان باشید. اما اگر می دانید کجا به دنبال کار بگردید، امکان یافتن کار در اسپانیا وجود دارد. به ویژه، مشاغل متعددی در اسپانیا برای افراد خارجی با مهارت های تخصصی وجود دارد.

کار در اسپانیا

در اسپانیا، افراد زیادی از طریق راه‌های غیررسمی مانند گفت و گو های روزمره، شبکه‌سازی و برنامه‌های کاربردی سوداگرانه کار پیدا می‌کنند. این امر به ویژه در مورد شرکت های کوچک تا متوسط   صدق می کند. به این ترتیب، جستجوی شغل خود را به آژانس ها و تبلیغات محدود نکنید: فعال باشید، به دنبال فرصت ها باشید و به اینترنت دسترسی داشته باشید.

بازار کار در اسپانیا

نرخ بیکاری اسپانیا یکی از بالاترین ها در اروپا و بالاترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اتحادیه اروپا تا ماه مه 2020 با 14.5 درصد است. این بیش از دو برابر میانگین اتحادیه اروپا (6.7٪) از نظر درصد است. اسپانیا همچنین دارای بیشترین بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا است که در ژوئن 2020 به 40.8 درصد رسیده است. دولت اسپانیا برنامه خاصی را جهت تلاش برای رسیدگی به مسئله بیکاری جوانان اجرا کرده است. بیشترین میزان بیکاری در میان کارگران غیر ماهر است. با وجود بیکاری بالا، هنوز هم می توانید در تعدادی از بخش ها از جمله فناوری اطلاعات، خودروسازی، داروسازی، مواد شیمیایی، غذا و نوشیدنی و گردشگری در اسپانیا شغل پیدا کنید. شرکت های بزرگ جهانی در اسپانیا عبارتند از:

  • Banco Santander (مالی)
  • تلفنیکا Telefonica (ارتباطات)
  • رپسول Repsol (انرژی)
  • ACS (ساخت و ساز)
  • ایبردرولا Iberdrola (انرژی)
  • BBVA (مالی)
  • ایندیتکس Inditex (خرده فروشی پوشاک)
  • IAG (سفر هوایی)

فرصت های شغلی در اسپانیا

اسپانیا به همراه یونان و پرتغال یکی از کشورهایی است که کمترین میزان شغل موجود را دارد. با این حال، بخش‌هایی که به احتمال زیاد فرصت‌هایی در آن‌ها پیدا می‌کنید شامل بخش خدمات، فناوری اطلاعات، مهندسی، مالی و مراقبت‌های بهداشتی است. فرصت های شغلی در این زمینه ها ممکن است به دانش تخصصی بستگی داشته باشد، به عنوان مثال، کارشناسان مالیاتی مورد نیاز در بخش مالی. تعداد مشاغل خالی نیز در مناطق مختلف اسپانیا بسیار متفاوت است. می‌توانید جزئیات آنچه برای هر منطقه در دسترس است را در پورتال فرصت های شغلی EURES بیابید.

برای مشاغل انگلیسی زبان در اسپانیا، کار فصلی در تجارت توریستی و آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا، هر دو منبع شغلی محبوب برای خارجی ها هستند، و همچنین خدماتی که برای جمعیت بزرگ مهاجران در امتداد مناطق ساحلی اسپانیا و در شهرهای بزرگ مانند مادرید، بارسلونا و سویا ارائه می شود نیز گزینه های خوبی هستند.  در غیر این صورت، زبان اسپانیایی معمولاً یک نیاز شغلی است.


حقوق در اسپانیا

حداقل دستمزد در اسپانیا هر سال بررسی می شود و در آغاز سال 2020 به 1108 یورو در ماه (ناخالص) افزایش یافت. دستمزدها در اسپانیا تقریباً در تمام بخش‌ها در طول بحران اقتصادی 2007-2008 کاهش یافت و به ویژه مشاغل بخش دولتی تحت تأثیر قرار گرفت. با این حال، در سال های اخیر میانگین حقوق یک بار دیگر شروع به رشد کرده است. بر اساس موسسه ملی آمار اسپانیا (Instituto Nacional de Estadistica - INE)، میانگین حقوق در سال 2017 (آخرین سالی که آمار ذکر شده است) 25416 یورو بوده است. البته این مبلغ بر اساس جنسیت، منطقه و بخش متفاوت است.

فرهنگ کار در اسپانیا

فرهنگ کسب و کار اسپانیا به سمت شرکت هایی گرایش دارد که ساختارهای سلسله مراتبی داشته باشند و تصمیمات استراتژیک و سایر تصمیمات در راس آنها گرفته شود. جلسات برای تبادل اطلاعات یا دادن دستورالعمل تشکیل می شود نه برای اجماع. از همکاران تجاری انتظار داشته باشید که در اولین جلسه زمانی را صرف شناختن شما کنند. همه این ها باعث ایجاد اعتماد زیاد بین شما برای ویژگی های شخصی است. در نتیجه، مذاکرات می توانند طولانی شوند. فردگرایی بر کار گروهی ارجحيت دارد، اگرچه فروتنی برای کارمندان بسیار مهم است.

قوانین کار و حقوق کار در اسپانیا

میانگین کار تمام وقت در هفته کمی بیش از 40 ساعت است، از ساعت 9:00 تا اواخر 20:00، با وقفه های طولانی ناهار بین 14:00 تا 16:00 تا 17:00 هنوز در برخی شرکت ها انجام می شود. با این حال، در سال‌های اخیر، دولت اسپانیا اقداماتی را انجام داده است تا استراحت طولانی ناهار را که اسپانیا به آن معروف است را حذف کند. در بسیاری از شرکت های بزرگتر و شرکت های چندملیتی، احتمالاً ساعات کاری معمول و یک ساعت استراحت ناهار را خواهید داشت. کارگران با قراردادهای کاری اسپانیایی که حتی برای نقش های موقت نیز رایج است، نسبتاً به خوبی پوشش داده می شوند. دوره آزمایشی معمولاً بین 2 تا 6 ماه است. حداقل مهلت اخطار برای فسخ قرارداد 15 روز است، البته برای افرادی که سالها شاغل بوده اند می تواند تا سه ماه هم باشد. کارگران اسپانیایی علاوه بر تعطیلات رسمی اسپانیا، مجاز به حداقل 22 روز مرخصی در سال را دارند.

مشاغل آموزشی در اسپانیا

فرصت‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا وجود دارد، اما تسلط فقط به زبان مادری برای تضمین شغل کافی نیست - اگر مدرک TEFL داشته باشید، شانس بسیار بیشتری خواهید داشت. گذراندن دوره ای در کشور خود یا دوره ای در اسپانیا در نظر بگیرید. TtMadrid و TEFL Iberia مؤسساتی هستند که می توانند به شما در یافتن شغل TEFL در اسپانیا کمک کنند. در غیر این صورت، می توانید به دنبال شغل تدریس در Spainwise و Lingobongo باشید. موقعیت های دستیار انگلیسی زبان پاره وقت، از طریق شورای بریتانیا، برای دانشجویانی که دارای تحصیلات عالی دو ساله هستند، فقط به حداقل سطح زبان اسپانیایی نیاز دارند. همچنین ممکن است بتوانید خصوصی درس بدهید و به دنبال مشاغل انگلیسی زبان خود در اسپانیا باشید. یک آگهی در روزنامه یا نشریه خارجی قرار دهید یا از شبکه ها و تبلیغات شفاهی استفاده کنید.

آژانس های کاریابی در اسپانیا

آژانس های کاریابی تمایل دارند با مشاغل موقت در اسپانیا سروکار داشته باشند. می توانید بررسی کنید که کدام آژانس ها در وب سایت Sistema Nacional de Empleo ثبت شده اند. علاوه بر برخی از آژانس های ذکر شده در بالا برای مشاغل تخصصی، یکی دیگر از آژانس های کاریابی خصوصی که کار موقت و دائمی را ارائه می دهد، Adecco است.


مشاغل اسپانیایی در روزنامه ها

اگرچه روزنامه‌های ملی، منطقه‌ای و استانی اسپانیا به صورت روزانه آگهی‌های شغلی می‌دهند، اما بیشتر مشاغل در نسخه‌های روز یکشنبه هستند. همچنین می توانید صفحات مشاغل را در روزنامه های چاپی بین المللی نیویورک تایمزInternational New York Times، وال استریت ژورنال Wall Street Journal و مشاغل ویژه خارج از کشور Overseas Jobs Express. بررسی کنید. همچنین چندین نشریه چاپی وجود دارد، برخی با نسخه های آنلاین اند، که مشاغل را فهرست می کنند. آگهی های استخدام را در نشریاتی مانند متروپولیتن (بارسلونا) Metropolitan ارسال کنید یا درخواست دهید.

شبکه سازی در اسپانیا

بسیاری از مشاغل به طور آشکار در اسپانیا تبلیغ نمی شوند و بسیاری از موقعیت ها از طریق تماس های شفاهی یا شخصی پر می شوند. بنابراین خبر اینکه به دنبال کار هستید را منتشر کنید، با دیگران در زمینه های مشابه ارتباط برقرار کنید و به گروه ها، انجمن ها و سایت های شبکه ای حرفه ای مانند لینکدین بپیوندید.

برخی از شبکه های تجاری عبارتند از:

  • اتاق بازرگانی اسپانیا (Cámara de Comercio): بزرگترین شبکه تجاری اسپانیا با اتاق های محلی در سراسر کشور، شامل رویدادهای شبکه و پشتیبانی تجاری.
  • تجارت Guiri
  • شبکه زنان حرفه ای اسپانیا Professional Women’s Network Spain
  • زنان کاستا Costa Women

از طریق ملاقات با گروهی اسپانیایی در نزدیکی خود با افراد این کشور و سایر مهاجران با علایق کاری یا شخصی مشابه تماس برقرار کنید - اگر گروهی وجود نداشت، می توانید خودتان شروع شروع کنید.

اولین حرکت را بردارید

ارسال یک درخواست سوداگرانه همراه با نامه پوششی و CV در اسپانیا می تواند بسیار موثر باشد. مطمئن شوید که نامه خود را به شخص مناسب ارسال کرده اید. با یک تماس تلفنی (اگر زبان اسپانیایی شما مناسب است) یا ایمیل پیگیری کنید. می‌توانید برای اطلاعات تماس در وب‌سایت شرکت جستجو کنید یا پایگاه داده بزرگ شرکت Kompass Spain را بررسی کنید.

نحوه درخواست کار در اسپانیا

پس از یافتن شغل مناسب، باید درخواست خود را آماده کنید. شما باید رزومه و نامه پوششی خود را با بازار کار اسپانیا تطبیق داده و یاد بگیرید که چگونه در یک مصاحبه شغلی رفتار کنید تا از اشتباهات فرهنگی جلوگیری کنید. برخی از مشاغل اسپانیایی از شما می خواهند که به جای ارسال رزومه و نامه پوششی، فرم درخواست را پر کنید و یک بیانیه شخصی بنویسید. با این حال، محتوا و لحن آنچه شما باید بنویسید تا حد زیادی یکسان است.  باید درخواست خود را به زبان اسپانیایی ارسال کنید، مگر اینکه برای یک موقعیت انگلیسی زبان درخواست دهید یا در آن قید شده باشد که می توانید به زبان انگلیسی نیز بنویسید.

مصاحبه های شغلی در اسپانیا تقریباً مشابه جاهای دیگر است. مصاحبه حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، لباس های هوشمندانه بپوشید و قبل از مصاحبه در مورد آن شرکت تحقیق کنید تا بتوانید پاسخ های خوبی بدهید و سوالات مناسب بپرسید. برخی از مصاحبه ها ممکن است با آزمون های کوتاه یا وظایفی برای سنجش مهارت ها و استعدادها همراه باشد.


هنگام جستجوی شغل در اسپانیا مورد پوشش قرار بگیرید

تا زمانی که در شش سال گذشته حداقل 360 روز کار کرده باشید و برای پرداخت های تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، می توانید در زمانی که به دنبال کار هستید، در اسپانیا حقوق بیکاری مطالبه کنید. مبلغ دریافتی و مدت آن بستگی به میزان مشارکت شما دارد. شما می توانید برای دریافت مزایای بیکاری در اسپانیا درخواست دهید و حق خود را در وب سایت SEPE بررسی کنید. همچنین می توانید جزئیات سیستم آموزش حرفه ای اسپانیا برای استخدام را در وب سایت SEPE بیابید. این امر یک دوره گسترده از آموزش مهارت ها برای بهبود قابلیت استخدام و توسعه حرفه ای نیروی کار اسپانیایی است.

شرایط کار در اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA – اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، و سوئیس) و کشورهای عضو می توانند بدون نیاز به مجوز کار آزادانه به اسپانی بیایند و کار کنند. همه افراد خارج از اتحادیه اروپا/EFTA به ویزای اقامت و همچنین مجوز کار معتبر اسپانیایی نیاز دارند. اگر قصد دارید در اسپانیا به صورت آزاد کار کنید، باید خودتان برای مجوز کار در سفارت اسپانیا اقدام کنید.

الزامات زبان برای کار در اسپانیا

اگر اسپانیایی صحبت نمی کنید، علاوه بر کار برای یک شرکت چند ملیتی، مشاغل در اسپانیا برای انگلیسی زبانان شامل گردشگری، املاک و مستغلات، آموزش زبان انگلیسی و خدماتی است که برای مهاجران انجام می شود. برای سایر انواع شغل، به طور کلی باید اسپانیایی صحبت کنید. آموزشگاه های زبان متعددی در اسپانیا وجود دارد که می توانید در آنها مهارت های خود را تقویت کنید.

شرایط لازم برای کار در اسپانیا

اطمینان حاصل کنید که مدارک حرفه ای شما در اسپانیا توسط وزارت آموزش به رسمیت شناخته شده است. اسپانیا بخشی از فرآیند بولونیا است و بنابراین بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا است، یعنی مدارک تحصیلی آموزش عالی از سایر کشورهای عضو در آنجا معتبر است. اگر کشور شما در فرآیند بولونیا ثبت نام نکرده است، می توانید اطلاعات مربوط به اخذ مدرک از خارج از کشور را در وب سایت NARIC بیابید. شما می توانید با بررسی پایگاه داده کمیسیون اروپا دریابید که آیا حرفه شما در اسپانیا تنظیم شده است یا خیر، به عبارت دیگر به حداقل سطح مدرک نیاز دارید. همچنین باید هر مدرک حرفه ای را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. فراموش نکنید هنگام مهاجرت حتما آنها را با خود بیاورید. همچنین دریافت Europass را در نظر بگیرید که اطلاعات شخصی، صلاحیت ها و مهارت های شما را در قالبی استاندارد قرار می دهد.

شماره مالیات و تامین اجتماعی در اسپانیا

شما باید برای شماره NIE اسپانیایی خود از ایستگاه پلیس یا سفارت مربوطه در اسپانیا درخواست دهید. این یک شماره مالیات برای ساکنان خارجی است و برای انجام اکثر فعالیت های رسمی یا قانونی در اسپانیا مورد نیاز است. هنگامی که شماره NIE خود را دریافت کردید، می توانید برای شماره تامین اجتماعی اسپانیایی خود درخواست دهید که برای تمام معاملات شما با سیستم تامین اجتماعی در اسپانیا استفاده می شود. علاوه بر این، برای پرداخت مالیات اسپانیایی باید در بدو ورود در اداره مالیات ملی Agencia Tributaria ثبت نام کنید.

شروع کار در اسپانیا

پس از شروع کار خود در اسپانیا، مطمئن شوید که برای بیمه درمانی و تامین اجتماعی در اسپانیا ثبت نام کرده اید. این امر شما را برای مراقبت های بهداشتی عمومی در اسپانیا، حقوق بازنشستگی دولتی اسپانیا، بیمه محل کار و طیف وسیعی از مزایای دیگر پوشش می دهد. کارفرمای شما اغلب این کار را ترتیب می دهد، اما اگر مجبورید خودتان فرآیند آن انجام دهید، باید با آنها مشورت کنید. بسیاری از کارفرمایان اسپانیایی، به‌ویژه شرکت‌های بزرگ‌تر، مزایای شرکتی مختلفی مانند بازنشستگی شرکت، بیمه مسافرتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و غیره را نیز ارائه می دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
انوع ویزاهای کار اسپانیا
انوع ویزاهای کار اسپانیا

اگر کار در اسپانیا هدف شما نیست، شاید برای بازنشستگی یا تحصیل به آنجا نقل مکان کنید. در این مورد، هم نوع ویزای شما و هم روند درخواست کمی متفاوت است، زیرا عمدتاً باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی نشان دهید. هزینه ها و الزامات ویزای اسپانیا بسته به هدف اقامت ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: