مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با ویزاهای اسپانیا

آشنایی با ویزاهای اسپانیا

شما قبل از آمدن به اسپانیا باید اقداماتی انجام دهید. یکی از این اقدامات اخذ ویزا است. ویزای اسپانیا مجوزی برای ورود به اسپانیا و اقامت در آن برای مدت زمانی مشخص است. این ویزا معمولاً به شکل برچسبی است که روی پاسپورت شخص چسبانده می شود، فعالیت هایی که می توانید در اسپانیا انجام دهید را نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید مشخص می کند. شما برای دریافت ویزای اسپانیا باید واجد برخی شرایط باشید، اقداماتی را انجام دهید و به احتمال زیاد هزینه ای پرداخت کنید.


انواع ویزای اسپانیا

با توجه به مدت اقامت شما در اسپانیا، دو نوع ویزای اسپانیا وجود دارد:

ویزای شینگن اسپانیا

ویزای شینگن اسپانیا یک ویزای کوتاه مدت برای اسپانیا است که به دارنده ویزا این حق را می دهد که وارد اسپانیا شود و حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه در این کشور بماند. اگر برای مقاصد پیش بینی شده در ویزای شینگن به اسپانیا سفر می کنید و تابعیت 62 کشور عضو سازمان ویزای شینگن را دارید، نیازی به درخواست ویزای شینگن اسپانیا ندارید. توجه داشته باشید که حتی اگر تبعه یکی از این کشورها هستید اما قبلاً از ورود بدون ویزا به حوزه شینگن رد شده اید، برای کسب شرایط ورود به اسپانیا باید ویزای شینگن دریافت کنید.

ویزای بلند مدت اسپانیا

برای اقامت بیش از سه ماه در اسپانیا. شما بسته به نوع ویزای طولانی مدتی که درخواست می کنید، ممکن است مجوز کار در اسپانیا را هم داشته باشید. فقط اتباع کشورهای زیر از درخواست این ویزاها معاف هستند:

  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • نروژ
  • ایسلند
  • لیختن اشتاین
  • سوئیس


ویزاهای شینگن اسپانیا

شما با توجه به هدف سفرتان به اسپانیا، می توانید برای یکی از ویزاهای کوتاه مدت اسپانیا اقدام کنید:

ویزای ترانزیت اسپانیا

این ویزا به شما امکان می دهد که با عبور از اسپانیا به کشور مقصد غیر شینگن خود بروید. دو نوع ویزای ترانزیت اسپانیا وجود دارد: 

ترانزیت فرودگاهی

شما در صورت نیاز به عبور از طریق فرودگاهی در اسپانیا به منظور تغییر پرواز برای رسیدن به مقصد، می توانید برای این ویزا درخواست دهید . 

حمل و نقل دریایی(ملوان)

اگر دریانورد هستید و لازم است در یک بندر اسپانیایی پیاده شوید، باید برای این ویزا درخواست دهید تا با کشتی به کشوری غیر حوزه شینگن بروید. 

ویزای توریست و ویزیتور اسپانیا

درصورتیکه قصد دارید برای گردشگری، گشت و گذار، تعطیلات و دیدار اعضای خانواده یا دوستان ساکن اسپانیا به این کشور بروید.

ویزای تجاری اسپانیا

اگر برای شرکت در فعالیت های تجاری نیاز به سفر به اسپانیا دارید، باید برای ویزای تجاری اسپانیا اقدام کنید.


ویزای درمان پزشکی اسپانیا

 ویزایی برای آن دستهه از افرادی که مایل به دریافت خدمات پزشکی در اسپانیا هستند. 

ویزای وابسته به EEA/EU اسپانیا

 اگر تحت تکفل (همسر یا فرزند زیر 18 سال) یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، باید برای این ویزا اقدام کنید.

ویزای اسپانیا برای گم شدن مجوز اقامت

 اگر مجوز اقامت اسپانیا را در خارج از این کشور گم کرده اید، باید برای این ویزا درخواست دهید تا بتوانید به کشور بازگردید.

ویزای تحصیلی یا آموزشی اسپانیا

 درصورتیکه در یک دوره آموزشی یا دوره تحصیلی پذیرفته شده اید که کمتر از 3 ماه در اسپانیا به طول می انجامد، باید برای ویزای تحصیلی یا آموزشی اسپانیا اقدام کنید.


ویزای اسپانیا برای دارندگان پاسپورت سیاسی

اگر پاسپورت سیاسی صادر شده توسط کشور خود دارید، می توانید برای این ویزا اقدام کنید.

ویزای بلند مدت اسپانیا

با ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا، می توانید به این کشور سفر کنید و همانطور که در برچسب ویزایتان مشخص شده است برای مدتی بیش از سه ماه در آنجا بمانید،.شما بسته به نوع ویزای اقامت طولانی مدتی که دریافت می کنید، میتوانید اجازه کار یا تحصیل در اسپانیا را داشته باشید.

متداول ترین ویزاهای اسپانیا برای اقامت طولانی مدت

متداول ترین انواع ویزای اسپانیا برای اقامت طولانی مدت به شرح زیر هستند : 

  • ویزای دانشجویی اسپانیا
    • اگر می خواهید در یک دوره تحصیلی که بیش از سه ماه طول می کشد شرکت کنید، باید برای ویزای دانشجویی اسپانیا درخواست دهید .
  • ویزای کار اسپانیا
    • همه افراد واجد شرایط که مایل به کار در اسپانیا هستند باید برای این ویزا اقدام کنند.
  • ویزای Au Pair اسپانیا
    • اگر برای خانواده ای در اسپانیا کار می کنید، تحت شرایطی خاص می توانید برای این ویزا اقدام کنید.
  • ویزای طلایی اسپانیا
    •  این ویزا یک طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری است که در صورت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می توانید به اسپانیا مهاجرت کنید.
  • ویزای کارآفرینی اسپانیا
    • این ویزا برای کارآفرینانی است که مایل به سرمایه گذاری در اسپانیا هستند.
  • ویزای کاردر تعطیلات اسپانیا
    • اگر می خواهید برای انجام یک کار تابستانی به اسپانیا بروید، می توانید برای این ویزا اقدام کنید.
  • ویزای اقامت تمکن مالی
    • اگر مایل به مهاجرت به اسپانیا هستید و درآمد کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود دارید، می توانید برای ویزای اقامتی تمکن مالی اقدام کنید. پس از ورود به اسپانیا، می توانید برای اقامت دو ساله درخواست دهید.


چگونه برای ویزای اسپانیا درخواست دهیم؟

برای درخواست ویزای اسپانیا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فرم درخواست ویزای مناسب خودتان  را پر کنید
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید
  • وقت ملاقات ویزا بگیرید
  • در مصاحبه ویزا شرکت کنید و اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کنید.
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید

پس از انجام تمام این مراحل، باید منتظر رسیدگی بع ویزایتان باشید. به محض تکمیل رسیدگی ، پاسخ درخواست خود را دریافت خواهید کرد.

فرم درخواست ویزای اسپانیا را پر کنید

فرم درخواست ویزای اسپانیا را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که فرم درخواست ویزای شینگن اسپانیا با فرم استفاده شده برای ویزای ملی اسپانیا متفاوت است آنها را اشتباه نگیرید. اطمینان حاصل کنید که فرم مناسب را تکمیل کرده اید. به تمام سوالات اجباری با اطلاعات صحیح و واضح  پاسخ دهید . حتما پس از پرینت فرم را در انتها امضاکنید.

وقت ملاقات ویزا بگیرید

سه راه برای گرفتن وقت ملاقات ویزا برای ویزای اسپانیا وجود دارد:

  • از طریق تماس تلفنی
  • آنلاین 
  • به صورت حضوری

همه چیز به این بستگی دارد که مقامات اسپانیایی چطور این روند را در کشور محل اقامت شما تنظیم کرده اند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با آنها مشورت کنید.

اسناد را جمع آوری کنید. بخش بسیار مهمی از روند درخواست شما برای ویزای اسپانیا جمع آوری مدارک مورد نیاز است. برای همه درخواست های ویزای اسپانیا دو نوع مدرک مورد نیازاست . مدارک استاندارد مورد نیاز برای ویزای اسپانیا که برای هر نوع ویزا ضروری است. الزامات خاص ویزای اسپانیا، که بسته به نوع ویزا ضروری هستند. 

در مصاحبه شرکت کنید، مصاحبه برای ویزای اسپانیا بخش بسیار مهمی از درخواست ویزای شما است. همه متقاضیان صرف نظر از اینکه هدفشان از سفر به اسپانیا چیست، باید در مصاحبه ویزا با افسر کنسولی شرکت کنند. مصاحبه باید از قبل برنامه ریزی شود، زیرا مقامات اسپانیایی درخواست های بدون قرار قبلی را نمی پذیرند. شما در روز ملاقات با یک افسر کنسولی ملاقات خواهید کرد که باید پرونده درخواست که شامل مدارکتان است را به اوتحویل دهید.

آنها سوالاتی در رابطه با درخواست شما برای ویزا و سوابقتان خواهند پرسید. اگر در پنج سال گذشته به منطقه شینگن نرفته اید، باید اطلاعات بیومتریک خود را هم ارائه دهید - تصویر صورت و اثر انگشتتان.

هزینه ها را پرداخت کنید، شما برای رسیدگی به درخواست شنگنتان توسط مقامات اسپانیایی باید هزینه مشخصی برای ویزای اسپانیا بپردازید. هزینه ویزای شینگن اسپانیا با توجه به سن شما به شرح زیر است:

  • متقاضیان بزرگسال باید 80 یورو بپردازند
  • متقاضیان 6 تا 12 سال باید 40 یورو پرداخت کنند 
  • متقاضیان زیر 6 سال از پرداخت هرگونه هزینه ی رسیدگی معاف هستند

علاوه بر این، اتباع چند کشور و برخی از دسته های دیگر بسته به هدف درخواستشان از پرداخت هزینه معاف هستند. پس از انجام تمام این مراحل، باید منتظر رسیدگی به ویزای خود باشید.

بهترین زمان برای درخواست ویزای اسپانیا چه زمانی است؟

از آنجایی که اسپانیا یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است، قوانین ویزای شینگن را برای مسافرانی که به دنبال ورود به سرزمینش هستند اعمال می کند. بنابراین، هنگام درخواست ویزای اسپانیا، مطمئن شوید که درخواست خود را در بازه زمانی مشخص شده ارسال میکنید:

  • اولین: شش ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده برای عزیمت به اسپانیا
  • آخرین: دو هفته قبل از تاریخ مورد نظر برای سفر به اسپانیا

توصیه می شود حداقل سه هفته قبل از سفر این کار را انجام دهید تا  بتوانید از تاخیر احتمالی سفارت جلوگیری کنید.

از کجا می توانم برای ویزای اسپانیا اقدام کنم؟

اسپانیا سیستمی بسیار درست و دقیق برای ارائه و بررسی ویزا دارد. در نتیجه، ارائه ویزا توسط اسپانیا در همه کشورهای جهان انجام می شود. بنابراین، بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید درخواست ویزای خود را به این مکان ها ارسال کنید:

کنسولگری اسپانیا

یک مرکز درخواست ویزا مانند TLS Contact، VFS Global یا BLS International، که اسپانیا ارسال ویزا را در کشور محل اقامت شما به آن ها واگذار کرده است.

با ویزای شینگن چه مدت می توانم در اسپانیا بمانم؟

طولانی ترین زمانی که می توانید بمانید 90 روز در طی شش ماه است. توجه داشته باشید که کنسولگری اسپانیا تصمیم می گیرد چه مدت مجوز اقامت در اسپانیا و کل قلمرو شنگن را داشته باشید. آنها ممکن است ویزا را با حداکثر یا حداقل اعتبار برای شما صادر کنند. همه چیز به کنسولگری بستگی دارد. وقتی ویزا را دریافت کردید، برای کسب اطلاعات زیر برچسب ویزا را بررسی کنید:

  • مدت اقامت: تعداد روزهایی که می توانید جمعا در اسپانیا و منطقه شینگن بمانید.
  • معتبر از – معتبر تا: روز معتبر شدن ویزا و روز اتمام اعتبار آن. شما باید از تعداد روزهای اقامت در این تاریخ ها استفاده کنید.

ویزا برای گم شدن یا دزدیده شدن کارت اقامت اسپانیا

ویزای شینگن برای کارت اقامت مفقود یا دزدیده شده اسپانیا برای افرادی است که کارت اقامت اسپانیا خود را در خارج از اسپانیا گم کرده اند. آنها به یک ویزای ورودی مجدد نیاز دارند تا بتوانند دوباره وارد اسپانیا شوند و برای دریافت کارت اقامت دیگری اقدام کنند. آنها همچنین باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک بازگشت به اسپانیا
  • سند اعراض که به درستی امضا شده باشد


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: