مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل می کنید، می توانید دچار بیمار شوید. سیستم مراقبت های بهداشتی در اسپانیا بسیار برعکس آن چیزی است که در کشورهای دیگر می بینید، بنابراین ضروری است که اگر اسپانیا مقصد دانشگاه شما است، کامل با آن آشنا شوید. با دانستن این نکته که بهداشت و درمان پزشکی در اسپانیا از درجه یک برخوردار است، خیالتان راحت خواهد شد. بسیاری از پزشکان، بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور یافت می‌شوند که دریافت درمان مناسب و بهبود و بازگشت به زندگی عادی را برای شما آسان تر می‌کنند. اگر دانستن اینکه قرار است بهترین مراقبت را دریافت کنید کافی نیست، با دانستن اینکه هزینه های مراقبت های بهداشتی نیز بسیار مقرون به صرفه هستند، خیالتان راحت باشد. بیمارستان ها، مطب پزشکان و مراکز تخصصی در اسپانیا همه دارای امکانات پیشرفته ای هستند و از آخرین ابزار تکنولوژی و تجهیزات استفاده می کنند تا بهترین مراقبت را برای هر بیمار که توسط پزشک ویزیت می شود را تضمین کند. شما می توانید از پزشکان حرفه ای و کارکنان دلسوز انتظار داشته باشید که در تمام نیازهای کوچک و بزرگ شما به شما کمک کنند. 

کارت بهداشت اروپا برای دانشجویان

اگر در اسپانیا دانشجو هستید، به ( EHC = European Health Card ) یا کارت بهداشت اروپا نیاز دارید. این کارت دسترسی گیرنده به خدمات درمانی عالی موجود در کشور را فراهم می کند. هنگامی که کارت بهداشت دارید، می توانید تمام هزینه های مراقبت های بهداشتی خود را کاهش دهید و گاهی بدون هیچ هزینه ای حتی درمان شوید. در حالی که اکثر خدمات پزشکی با این کارت پوشش داده می شود، خدمات دندانپزشکی تحت پوشش قرار نمی گیرد. نسخه‌های پزشکی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و 60 درصد آن پرداخت می‌شود و 40 درصد مابقی مسئولیت پرداخت با شماست. اگر در اسپانیا به خدمات اضطراری احتیاج دارید ، تنها زمانی که از امکانات بهداشت عمومی در نزدیکی خود استفاده می کنید تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

بسیاری از مراکز بهداشتی در دسترس افراد هستند تا بتوانند از خدمات دندانپزشکی بدون هیچ هزینه ای استفاده کنند. برای استفاده از خدمات رایگان دندانپزشکی ، باید شماره تأمین اجتماعی خود را در اختیار داشته باشید. همچنین برخی از بیمارستانهای اسپانیایی درمان فوری دندانپزشکی ارائه می دهند. به دلیل دوره های انتظار بیش از حد، اکثر افرادی که برای مدت کوتاهی به اسپانیا می آیند، بیمه درمانی خصوصی را برای پوشش نیازهای بیمه دندانپزشکی خود انتخاب می کنند. 

این که آیا به یک مرکز بهداشتی ، مطب پزشک یا بیمارستان می روید، لازم است هر بار که ملاقات می کنید کارت بهداشت اروپایی EHC خود را نشان دهید. اگر این کارت را ندارید، مسئولیت پرداخت کل مبلغ قبض بر عهده شماست و این مبلغ تحت سیستم مراقبت های بهداشتی اروپا قرار نمی گیرد.

با استفاده از کارت بهداشت اروپایی EHC شما می توانید خدمات درمان تمام بیماری های جدید و موجود را دریافت کنید. همچنین، این کارت برای تمام مدت اقامت شما در اسپانیا قابل استفاده است، بنابراین پس از دریافت کارت، دیگر جای نگرانی نیست. برای دریافت کارت بهداشت اروپایی EHC می توانید بصورت آنلاین درخواست دهید. اگر ترجیح می دهید از این مسیر استفاده نکنید، برنامه های تلفنی نیز پذیرفته می شود. برای درخواست، باید نام ، شماره سرویس سلامت همگان NHS و تاریخ تولد خود را ارائه دهید. هیچ گونه هزینه ای برای درخواست یا دریافت کارت وجود ندارد. ایده خوبی است که فرایند درخواست کارت بهداشت اروپایی EHC را چند ماه قبل از ورود خود به کشور شروع کنید چون پردازش برنامه می تواند تا دو ماه طول بکشد. 


بیمه خصوصی برای دانشجویان در اسپانیا

در صورت تمایل، بیمه خصوصی نیز موجود است. ممکن است بخواهید به هر دلیلی از بیمه خصوصی برخوردار شوید، از جمله جهت به دست آوردن پوشش بیشتر یا بهتر برای نیازهای مراقبت های بهداشتی خود. مردم همچنین هنگامی که مایل به آزادی بیشتری در انتخاب پزشکان و بیمارستان هایی هستند که از آنها استفاده می کنند ، بیمه خصوصی می گیرند. بسیاری از شرکت های مختلف بیمه درمانی به دانشجویان اسپانیایی ارائه می دهند. هر شرکتی خدمات متنوعی را که در این طرح گنجانده شده است ارائه می دهد. ضروری است که با چند شرکت مختلف مشورت کنید تا بهترین برنامه را برای نیاز خود پیدا کنید، از جمله برنامه ای که با بودجه شما سازگار باشد. وقتی بیمه درمانی خصوصی را انتخاب می کنید ضروری است که همیشه خدمات مختلف را باهم مقایسه کنید. شما به راحتی می توانید در وب سایت این کار را انجام داده و با این مقایسه ها می توانید به راحتی بیمه نامه ای با هزینه مناسب بر اساس بودجه خود دریافت کنید. با مقایسه کردن امکان شناخت و آشنایی با شرکت‌های مختلف و چیزی که ارائه می دهند وجود دارد تا هرگز از انتخاب نهایی خود پشیمان نشوید. مبلغی که برای دریافت بیمه خصوصی هزینه می‌کنید با توجه به خدماتی که مایل هستید در طرح پوشش داده شود، شرکتی که از آن خرید می‌کنید و تعدادی موارد دیگر متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که در انتخاب خود دقت کنید. مزایای متعددی در رابطه با بیمه خصوصی وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم، توانایی انتخاب از طیف وسیع تری از پزشکان و بیمارستان ها یکی از این مزایا است و همچنین از زمان انتظار کمتر و کوتاه تری برای مراقبت های بهداشتی و بیشتر لذت خواهید برد.

درمان در اسپانیا

به میانگین هزینه های برخی از رایج ترین روش های پزشکی که انجام می شود نگاهی بیندازید.

  • ویزیت پزشک عمومی -35 یورو
  • سفید کردن دندان - 330 یورو
  • پر کردن دندان - 49 یورو
  • رفع واریس - 1400 یورو

این هزینه ها را با دیگر کشورهای اروپا و دیگر مناطق جهان مقایسه کنید و خواهید دید که مراقبت های بهداشتی در این کشور ارزان تر است. اسپانیا خدمات درمانی شگفت انگیزی در سرتاسر جهان دارد ، خواه شما یک مشکل پزشکی جزئی یا یک مشکل مزمن داشته باشید! همچنین با گزینه های عالی برای پوشش مراقبت های بهداشتی می توانید مطمئن باشید که زمان شما به عنوان یک دانشجو در اسپانیا در بهترین حالت سپری خواهد شد. ایده خوبی است که به کارت بهداشت اروپایی EHC و همچنین بیمه خصوصی نگاهی بیندازید تا کامل مطمئن شوید. در حالی که ما هرگز برای فوریت های پزشکی برنامه ریزی نمی کنیم و امری است که شما نمی توانید پیش بینی کنید. با این گزینه ها می توانید مطمئن باشید که همیشه تحت پوشش هستید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: