مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در اسپانیا

کار در اسپانیا

آیا می دانید کار کردن در اسپانیا چگونه است؟ روزهای کاری به دلیل سیستا ( خواب عصرانه/ استراحت ) اسپانیایی بسیار طولانی است. استراحت های ناهار می تواند دو تا سه ساعت طول بکشد. این راهنما همه جنبه های مربوط به یافتن شغل از جستجوی کار اولیه و مصاحبه ها، متوسط  حقوق برای مشاغل مختلف، و نحوه شروع یک شغل به عنوان یک کارگر فریلنسر را پوشش می دهد. اطلاع کامل از نحوه یافتن شغل در اسپانیا به عنوان یک خارجی پروسه ساده ای نیست. به طور کلی، اگر می توانید اسپانیایی صحبت کنید، سهیم شدن در بازار کار اسپانیا آسان تر است، اما صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز به طور کلی امری مفید است.

از مطمئن ترین راه هایی که منجر به کسب اقامت کشور اسپانیا و حتی شهروندی آن میگردد، کار در اسپانیا و اخذ ویزای کار در این کشور است. زیرا اخذ ویزای کار یکی از کم هزینه ترین و بهترین راه ها مهاجرت میباشد

مجوز ورود و اشتغال در اروپا و اسپانیا

همه کشورهای اروپایی عضو پیمان منطقه ای شینگن می توانند بدون اجازه رسمی در کشور اسپانیا زندگی و یا کار کنند. اما کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، بدین منظور نیاز به کسب مجوز دارند. این افراد می توانند از طریق ویزای کار، راهی این کشور شوند اما باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری، شغل مناسب خود را بیابند و مراحل قانونی آن را طی کنند. شایان ذکر است برای افرادی که از کشورهای دیگر جهت فعالیت در پروژه های علمی وارد این کشور می شوند یا برای کسانی که به خانواده خود ملحق می شوند و بیش از یک سال در این کشور هستند استثناهایی وجود دارد.

اخذ ویزای کار در اسپانیا در 2022

باید پیش از هر توضیحی این مطلب را بیان کنیم که اخذ ویزای کار به هیچ عنوان عمل ساده ای نیست. کشور اسپانیا با بالاترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اروپایی دست و پنجه نرم می کند و رشد جمعیت در این کشور نیز نسبت به سایر نقاط اروپا بالاتر است پس باید انتظار این را داشته باشید که از لحظه اقدام برای یافتن یک کار در این کشور تا لحظه ای که بتوانید کار مورد نظر خود را بدست آورید مدت زمانی طولانی را باید سپری کنید.

اگر در 2022 قصد دارید در کشور اسپانیا کار کنید، باید زبان اسپانیایی را بدانید و یا حداقل به زبان انگلیسی مسلط باشید. در صورتی که شغل مورد نظر شما به زبان اسپانیایی موجود باشد، تسلط به زبان انگلیسی برای شما می تواند یک برگ برنده بزرگ باشد. در صورتی که هیچ اطلاعی از زبان اسپانیایی ندارید هنوز هم مشاغلی برای شما وجود دارد. یکی از اصلی ترین این شغل ها حضور در صنعت توریسم است. مشاوران خرید ملک، معلمان زبان انگلیسی و مشاغل مرتبط با مهاجرت را نیز می توانید با زبان انگلیسی انتخاب کنید.


مراحل اخذ ویزای کار در اسپانیا

پیش از هر اتفاقی شما باید بتوانید یک کارفرما از اسپانیا پیدا کنید که بدون ملاقات حضوری شما حاضر باشد با شما کار کند؛ چرا که در کشورهای اروپایی معمولا مصاحبه های طولانی مدتی قبل از آنکه کار به شما اختصاص داده شود صورت می پذیرد:

  • کارفرمایی می تواند شما را به عنوان یک فرد خارجی استخدام کند که پیش تر با استفاده از شرایطی خاص اطمینان حاصل کند که نمی تواند نیرویی اسپانیایی را استخدام کند، بنابراین با مراجعه به اداره مهاجرت در کشور اسپانیا اعلام کند که نیاز به کارمندان و کارگران خارجی دارد.
  • شما نیز باید یک رزومه پربار علمی و یا کاری آماده به زبان اسپانیایی تهیه کنید تا بتوانید برای کارفرمایان مختلف ارسال کنید.
  • شما همچنین باید این توانایی را داشته باشید که کار فرمای خود را متقاعد کنید که به کشور اسپانیا علاقه دارید و شغلی که او در اختیار شما قرار خواهد داد یک شغل بسیار مهم برای شما بوده است.

در کشورهای مختلف، سالانه لیستی از برخی مشاغل منتشر میشود که آن کشور در آن بخش دچار کمبود نیرو هستند. کشور اسپانیا نیز در این بخش مستثنی نیست. در سالهای اخیر همانند بسیاری دیگر از نقاط جهان کشور اسپانیا در حوزه IT، مسائل مالی و حسابداری با رشد نیروهای متخصص روبرو شده است. اما همچنان در رشته های بازرگانی، پزشکی، مهندسی، گردشگری و آموزش دچار کمبود است.در کشور اسپانیا شما می توانید از طریق رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و وب سایت های کاریابی، مشاغل در دسترس را به طور کامل بیابید.

شرایط کار برای دانشجویان اسپانیا

وقتی که شما دانشجو هستید، امکان کار برای شما وجود دارد. شما می توانید در طول هفته 20 ساعت کار نیمه وقت داشته باشید. البته یافتن کارهای نیمه وقت در کشور اسپانیا گاهی دشوار تر از کارهای تمام وقت است. با این حال شما در طول تحصیل در اسپانیا این اجازه را دارید که علاوه بر کار نیمه وقتی که به آن اشاره شد، در طول یک سال، برای مدت 3 ماه کار تمام داشته باشید. در کشور اسپانیا همچنین امکان دور کاری نیز برای شما وجود دارد. یعنی این امکان برای شما وجود دارد که در محل زندگی خود کار کنید و این می تواند یک فرصت مناسب برای کسانی باشد که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اسپانیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسپانیا عبارتند از:

  • ارائه قرارداد کار از سوی کارفرمای اسپانیایی
  • گذرنامه معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی از شناسنامه
  • رزومه شخصی
  • دو قطعه عکس 6*4
  • فرم تکمیل شده ویزای طولانی مدت
  • ضمانت نامه کارفرما مبنی بر ساپورت تمامی هزینه ها همراه با کپی از اسناد هویتی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
جست و جوی کار در اسپانیا
جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: