مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ ویزای کار اسپانیا

اخذ ویزای کار اسپانیا

کار در اسپانیا ممکن است هدف بسیاری از افراد باشد. کشوری که از لحاظ تاریخی غنی است و سواحل زیبا و زندگی شبانه پر جنب و جوشی دارد.کار در اسپانیا مثل داشتن تعطیلات همیشگی  است. علاوه بر این، این کشور همیشه در جستجوی افراد بسیار ماهر است و فهرستی از کمبود نیروی کاردارد. اگر به دنبال جایی هستید که در آن به عنوان یک نیروی کار مورد قدردانی قرار بگیرید و عاشق آفتاب هم هستید، به نظر می رسد اسپانیا کشوری ایده آل برای شما است. با این حال، برای کار در اسپانیا باید شرایطی داشته باشید و ممکن است مجبور به طی برخی مراحل مانند دریافت ویزای کار اسپانیا باشید.

 آیا به ویزای کار اسپانیا نیاز دارم؟ 

ویزای کار اسپانیا یک ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا است که به شما امکان می دهد  یک شغل  داشته باشید. فقط شهروندان چند کشور واقع در اروپا واجد شرایط مهاجرت به اسپانیا و کار در این کشور بدون ویزا هستند. اگر کشور شما در خارج از اروپا واقع شده است، مطمئناً به ویزا نیاز دارید. 

انواع ویزای کار اسپانیا 

اگر تا به حال به این نتیجه رسیده اید که برای کار در اسپانیا به ویزا نیاز دارید، اولین چیزی که باید بدانید این است که دو نوع ویزا برای کار در اسپانیا وجود دارد.

  • ویزای کار اسپانیا: این ویزا برای کار در یک شرکت/موسسه/سازمان در اسپانیا می باشد که دسته بندی های اصلی آن عبارتند از: 
  • ویزای خوداشتغالی اسپانیا: این ویزا برای تاسیس یا سرمایه گذاری در یک شرکت/موسسه/سازمان از قبل تاسیس شده در اسپانیا یا برای کار به عنوان یک کارمند آزاد است.


چگونه برای ویزای کار اسپانیا درخواست دهیم؟ 

برای درخواست ویزای کار اسپانیا، باید شرایطی  داشته باشید و همچنین مراحل درخواست را طبق مراحل تعیین شده توسط مقامات اسپانیا تکمیل کنید. شما علاوه بر این میتوانید، در این مقاله، تمام این مراحل و الزامات را به ترتیب زمانی مشاهده کنید. 

پیدا کردن کار در اسپانیا/طرح کسب و کار  

اول  ببینید برای کدام ویزای کاری قرار است درخواست دهید. اگر برای ویزای کار اسپانیا درخواست می دهید، باید در یک شرکت، موسسه یا سازمانی در اسپانیا کار کنید. همانطور که توسط مقامات اسپانیایی تصریح شده است، باید یک پیشنهاد شغلی مشخص داشته باشید.

از سوی دیگر، اگر برای ویزای خوداشتغالی درخواست می‌کنید، باید ثابت کنید که یک طرح سرمایه‌گذاری یا یک طرح خود اشتغالی و منابع مالی لازم برای اجرای  ایده خود را دارید. زمان و مکان درخواست ویزای کار اسپانیا را بررسی کنید، حداکثر سه ماه قبل از سفر به اسپانیا اقدام کنید. مطمئن شوید که به درستی درخواست داده اید. شما باید درخواست خود را در یکی از موارد زیر ارسال کنید: 

سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور محل اقامتتان.

مرکز واسط درخواست ویزا. 

محل درخواست، به نحوه اعطای ویزا توسط مسئولان اسپانیا در کشور محل اقامت شما بستگی دارد. باید با آنها مشورت کنید تا مطمئن شوید که کجا درخواست دهید. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار اسپانیا را گردآوری کنید.

حالا، این بخش مهمترین بخش درخواست ویزای کار در اسپانیا است. مدارک مورد نیاز را با توجه به ضوابط تعیین شده ای که در زیر توضیح داده شده است جمع آوری کنید. 

شما باید فرم درخواست ویزای D اسپانیا، پاسپورت و کپی صفحات حاوی داده های مهم، گذرنامه ها و ویزاهای قدیمی و دو عکس اخیر را گردآوری کنید. علاوه بر این، باید اسناد زیر را هم جمع آوری کنید: 

مجوز کار: این سند را باید کارفرمایتان برای شما دریافت کند. توجه داشته باشید که در تاریخ ارسال درخواست، نباید بیشتر از یک ماه از صدور این سند گذشته باشد. 

گواهی سوءسابقه: سندی با کمتر از شش ماه تاریخ صدور که نشان دهد در 5 سال گذشته هیچ گونه فعالیت مجرمانه ای انجام نداده اید. 

گواهی پزشکی: سندی که توسط یک پزشک معتبر صادر شده است و بیان می کند شما از هیچ بیماری رنج نمی برید یا خطری جدی برای سلامت عمومی  ندارید. 

مدرک اقامت. 

گواهی صلاحیت حرفه ای برای شغلی که در اسپانیا به شما پیشنهاد شده است. 

قرارداد کاری: سندی که توسط کارمند شما و شما امضا شده است که شرایط کاری از جمله حقوق ماهانه را نشان می دهد. 


مجوز یا ثبت نام مورد نیاز برای انجام کار در اسپانیا 

توجه داشته باشید که بسته به پیشنهاد شغلی یا طرح سرمایه گذاری تان، باید مدارک دیگری هم ارائه دهید. ملیت شما نیز در فهرست مدارکی که باید ارسال کنید نقش دارد. کنسولگری لیست کاملی از مدارک مورد نیاز را با توجه به پرونده شما در اختیارتان قرار می دهد. 

یک وقت مصاحبه ویزای اسپانیا بگیرید 

دو راه برای گرفتن وقت برای درخواست ویزای کار اسپانیا وجود دارد، از طریق مرکز تماس کنسولگری اسپانیا یا مرکز رسیدگی به ویزا یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت کنسولگری یا وب سایت مرکز رسیدگی به ویزا. همه چیز به تصمیم  مسئولان اسپانیا درباره این موضوع  در کشور شما بستگی دارد. در برخی از کشورها، تنها  یکی از این راه‌ها ممکن هستند و در برخی دیگر از هر طریقی می‌توانید وقت ملاقات بگیرید. 

در مصاحبه ویزای کار اسپانیا شرکت کنید 

در روز مصاحبه باید موارد زیر را انجام دهید: 

  • اگر در 5 سال گذشته به کشورهای شنگن سفر نکرده اید،باید اطلاعات بیومتریک، تصویر صورت و اثر انگشت خود را ارائه دهید. 
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید.چگونگی  این پرداخت هم،  به کشور شما بستگی دارد. ممکن است لازم باشد این مبلغ را به صورت نقدی در طول مصاحبه یا  قبل یا بعد از مصاحبه در بانک پرداخت کنید. 
  • در مصاحبه شرکت کنید. مصاحبه یک جلسه کوتاه با کنسولگری ویزا است. شما در صورت نیاز،باید اسناد خود را به این شخص تحویل دهید.  باید به چندین سوال در مورد سفر خود هم پاسخ دهید. 

منتظررسیدگی به ویزای کار اسپانیا باشید 

اکثر کشورها درخواست ویزای شما را ظرف یک ماه بررسی می کنند. در برخی دیگر، این روند تا 2 ماه قابل تمدید است. به همین دلیل است که برای جلوگیری از تاخیرهای احتمالی، باید از قبل درخواست خود را  ارائه دهید. 

پس از ورود به اسپانیا با ویزای کار 

شاید لازم باشد به محض ورود به اسپانیا، بسته به مدت اقامت در نظر گرفته شده،  اقدامات دیگری را هم انجام دهید. اگر ویزای با اعتبار شش ماه دارید که نشان دهنده «معافیت از مجوز کار» است، می توانید کار کنید. نیازی به ثبت نام یا دریافت مجوز کار نخواهید داشت. از طرف دیگر، اگر ویزای با اعتبار سه ماهه با الزام به اخذ مجوز اقامت (که در زیر توضیح داده شده است) دارید، یک ماه فرصت دارید تا در طرح تامین اجتماعی مربوطه در اسپانیا ثبت نام کنید. اگر کارمند هستید، کارفرمای شما این فرآیند را برای شما تکمیل خواهد کرد. اما اگر خوداشتغال هستید، باید خودتان درخواست دهید. 

با ویزای کارم تا چه مدت می توانم در اسپانیا بمانم؟ 

ویزای شما مشخص می کند که چه مدت می توانید برای کار در اسپانیا بمانید. اگر برچسب ویزای شما شش ماه اعتبار دارد، این طولانی ترین مدتی است که می توانید در اسپانیا بمانید. اگر ویزای شما اعتبار سه ماهه با حق دریافت مجوز کار را نشان می‌دهد، می‌توانید برای  مجوز اقامتی که یک سال اعتبار دارد، درخواست دهید.  همچنین می توانید برای تمدید مجوز اقامت کاری خود قبل از انقضای مجوز فعلی  درخواست دهید. 

آیا می توانم اعضای خانواده ام را هم بیاورم؟ 

شما بعد از یک سال کار و زندگی در اینجا می توانید اعضای خانواده خود را هم به اسپانیا بیاورید. برای اینکه بتوانید آنها را به اینجا بیاورید باید مجوز  اقامتی داشته باشید که به شما امکان می دهد یک سال دیگر در اسپانیا کار کنید. اعضای خانواده شما نیز می توانند بدون نیاز به مجوز کار در اسپانیا کار کنند. اعضای خانواده دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا برای پیوستن به اعضای خانواده خود نیازی به یک سال صبر ندارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
جست و جوی کار در اسپانیا
جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: