مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی ویزا کارآفرینی اسپانیا

معرفی ویزا کارآفرینی اسپانیا

ویزای کارآفرینی اسپانیا یک ویزای اقامتی طولانی مدت است که به دارنده آن امکان می دهد بیش از سه ماه در اسپانیا بماند و مشغول به کار شود و حقوق دریافت کند، جامعه ی هدف این ویزا عبارتند از: 

  • کارآفرینان
  • متخصصان بسیار ماهر
  • محققین
  • کارکنانی که اقدامات تجاری بین شرکت ها را انجام می دهند

ویزای کارآفرین اسپانیا به دارنده آن اجازه می دهد که در اسپانیا زندگی کند و در زمینه تخصص خود مشغول به کار شود. این کشور از متقاضیان متخصص یا با ایده های استارتاپی در راستای منافع عمومی اقتصاد اسپانیا حمایت می کند.

انواع ویزای کارآفرینی اسپانیا

شما با توجه به شغل و دلیلتان برای درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا، می توانید برای یکی از موارد زیر درخواست دهید:

ویزا برای کارآفرینان و فعالیت های تجاری  (REM). این ویزا برای سرمایه گذارانی است که دارای یک طرح تجاری مشخص هستند که به نفع اقتصادی عمومی اسپانیا است. مقدار سرمایه گذاری برای این ویزا باید چشمگیر باشد.

ویزا برای افراد متخصص با مهارت بالا( TAC). این ویزا برای خارجی های بسیار ماهر است که در اسپانیا در موقعیت های زیر پیشنهاد شغلی دارند: 

  • مدیریت 
  • کارکنان بسیار ماهر در مشاغل یا شرکت های بزرگ 
  • صنایع کوچک و متوسط در بخش های استراتژیک 
  • این ویزا برای فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مدارس تجاری معتبر صادر می شود.
  • ویزا برای انتقال درون شرکتی (TTI) این ویزا برای مدیران و سایر اشخاصی است که در سمت های بالای یک شرکت در خارج از اسپانیا مشغولند و شرکت می خواهد آنها را به شعبه/دفتر اصلی خود در اسپانیا منتقل کند.
  • ویزای اقامت برای آموزش یا تحقیق (RIN) این ویزا برای خارجی هایی است که می خواهند در دوره های آموزش، تحقیق، توسعه یا نوآوری یک موسسه دولتی یا خصوصی اسپانیایی شرکت کنند.
  • ویزا برای اعضای خانواده (RFI) این ویزا برای اعضای خانواده افرادی است که دارای هر یک از انواع ویزای کارآفرینی ذکر شده در بالا هستند.

چطور برای ویزای کارآفرینی اسپانیا درخواست دهیم؟

مراحل درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا بسیار ساده است. با این حال، یک اشتباه کوچک برای این نوع ویزاها، می تواند برایتان گران تمام شود. از آنجایی که فرآیند رسیدگی به درخواست ها ، اگرچه ساده، نیاز به انرژی زیادی دارند، به نفع خودتان است که تمام تلاش خود را برای دریافت پاسخ مثبت در اولین درخواست خود انجام دهید.


راهنمای گام به گام درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا

اول از همه ببینید آیا باید برای ویزای کارآفرینی اسپانیا درخواست دهید یا خیر

هر کسی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند برای ویزای کارآفرینی اسپانیا درخواست دهد. با این حال، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چهار عضو شنگن غیر اتحادیه اروپا می توانند برای چنین مقاصدی بدون این ویزا به اسپانیا بروند.

لطفا ویزای کارآفرین را با ویزایی که به شما امکان می دهد برای مقاصد تجاری به اسپانیا سفر کنید اشتباه نگیرید،. اگر می خواهید در فعالیت های مرتبط با تجارت شرکت کنید، باید برای ویزای مخصوص تجارت شنگن اسپانیا اقدام کنید.

بررسی کنید زمان مناسب برای درخواست چه زمانی است.

حداکثر سه ماه قبل از تاریخ عزیمت خود به اسپانیا درخواست دهید.

 اغلب اوقات، چنین درخواست هایی باید در کنسولگری اسپانیا ارائه شوند. با این حال، هنگام تعیین قرار ملاقات ویزا، در این مورد اطلاعاتی کسب کنید.

ویزای کارآفرین مناسب خودتان را انتخاب کنید

همانطور که پیش تر ذکر شد، ویزایی را انتخاب کنید که بیشتر با هدف شما از سفر به اسپانیا مطابقت دارد. توجه داشته باشید که روند رسیدگی به درخواست شما به نوع ویزای درخواستی  بستگی دارد.

فایل درخواست خود را تکمیل کنید.

این فایل شامل فرم درخواست و مدارک مورد نیاز برای ویزای کارآفرین اسپانیا است که در زیر ذکر شده اند:

  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای اسپانیا: گذرنامه، فرم تکمیل شده ی درخواست ، عکس، کپی پاسپورت و ویزا های فعلی و قدیمی .
  • گواهی عدم سوء سابقه: این سند باید تأیید کند که شما در 5 سال گذشته هیچ جرمی در کشور یا کشورهایی که در آن اقامت داشته اید مرتکب نشده اید.
  • مدارک بودجه کافی برای تامین مالی خود: این مدرک می تواند صورت حساب های بانکی شما، قرارداد کاری با کارفرمایتان در اسپانیا و غیره باشد.
  • بیمه درمانی از یک ارائه دهنده معتبراسپانیایی: این بیمه  باید بازگرداندن و انتقال پزشکی بیمار، تصادفات ، موارد اورژانسی ، کمک های بهداشتی و غیره را بدون فرانشیز و پرداخت مشترک پوشش دهد.

پیش نیازها با توجه به نوع ویزای کارآفرینی

  • کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تجاری: گزارشی مناسب که تأیید می‌کند پروژه تجاری یا فعالیت‌های نوآورانه کارآفرینی به نفع اسپانیا هستند. این سند می تواند توسط دفتر اقتصادی و بازرگانی مربوطه منطقه جغرافیایی یا توسط اداره کل تجارت و سرمایه گذاری بین المللی صادر شود.
  • متخصصان واجد شرایط، انتقال درون شرکتی، آموزش یا تحقیق: در این مورد به مجوز اقامت صادر شده توسط اداره کل مهاجرت نیاز است. مجوز باید توسط واحد شرکت های بزرگ و بخش های استراتژیک اقتصادی بررسی شده باشد . 
  • اعضای خانواده: مدرکی دال بر داشتن رابطه خانوادگی با دارنده ویزای کارآفرین، مثل گواهی ازدواج یا تولد. توجه داشته باشید که تنها همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد دارنده ویزا، واجد شرایط درخواست هستند.
  • وقت ملاقات ویزا بگیرید: ببینید مقامات اسپانیایی در کشور محل اقامت شما چطور قرار ملاقات ها را تنظیم میکنند، از طریق تلفن یا وب سایت کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا.
  • در مصاحبه شرکت کنید: در روز مصاحبه به موقع حاضر شوید. مصاحبه ملاقاتی بین شما و افسر ویزا است. مدارکی را که جمع آوری کرده اید ارائه می کنید، هزینه را پرداخت کرده و به سوالات کنسولگری پاسخ می دهید


بعد از ورود به اسپانیا

پس از ورود به اسپانیا، یک ماه فرصت دارید تا کارت شناسایی مخصوص افراد خارجی (tarjeta de identidad de extranjero -TIE) را دریافت کنید. شما باید ظرف یک ماه پس از ورود به اسپانیا، در اداره اتباع خارجی درهمان  منطقه ای که در آن ساکن شده اید، برای این کارت شناسایی درخواست دهید.برای این کار به پاسپورت ویزای اسپانیا، سه عکس و رسید پرداخت هزینه مربوطه نیاز دارید.

هزینه ویزای کارآفرینی اسپانیا

شما برای درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا، باید برخی از هزینه های ویزای اسپانیا را بپردازید. هزینه ها بر اساس ملیت متقاضی متفاوت است، زیرا به دلیل همکاری های متقابل اسپانیا با کانادا و ایالات متحده، هزینه ها  برای اتباع  این کشورها با بقیه فرق دارند. هزینه ها به شرح زیر فهرست شده اند : 

  • شهروندان ایالات متحده باید 167 یورو برای ویزای کارآفرینی بپردازند.
  • شهروندان کانادا باید 100 یورو هزینه بپردازند.
  • و شهروندان بقیه کشورهای جهان فقط باید 80 یورو پرداخت کنند.

اعتبار ویزای کارآفرینی اسپانیا

ویزای کارآفرینی اسپانیا یک سال اعتبار دارد. تا موقعی که این ویزا اعتبار دارد، می توانید برای یک مجوز اقامتی که برای دو سال معتبر و قابل تمدید است، درخواست دهید. اما قبل از تاریخ انقضا باید برای تمدید آن اقدام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
جست و جوی کار در اسپانیا
جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: