مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کمک هزینه ی تحصیل در اسپانیا

کمک هزینه ی تحصیل در اسپانیا

در شرایط کنونی بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در برترین کشورهای جهان با سیستم آموزشی قوی می باشند اما هزینه تحصیل از موضوعاتی است که باید پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد. متقاضیان فراوانی سالانه برای تحصیل در اسپانیا اقدام می کنند و به دنبال شرایط و قوانین دریافت کمک هزینه تحصیلی اسپانیا در سال 2022 می باشند.

تحصیل در اسپانیا یک تجربه مفید از نظر علمی، فرهنگی و اجتماعی است. هزاران دانشجو در سراسر جهان علاقه مند به ادامه تحصیل در اسپانیا هستند. یکی از عواملی که اسپانیا را به مقصدی ایده آل برای تحصیل در مقطع دکتری تبدیل می کند این است که دانشگاه های اسپانیا ، فارغ از برتری تحصیلی، مقرون به صرفه هستند، به ویژه در مقایسه با مقاصد اصلی تحصیلی خارج از کشور مانند ایالات متحده آمریکا یا استرالیا. به خاطر داشته باشید که دانشگاه های دولتی در اسپانیا معمولاً ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. بنابراین ، اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید ، ممکن است دانشگاه های دولتی همان چیزی باشند که شما به آن نیاز دارید. شهریه دانشجویان بین المللی در اسپانیا بیشتر از دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا است. اما به طور کلی، متوسط هزینه های تحصیل معقول و مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با هزینه زندگی و اجاره در اسپانیا مطابقت داشته باشد. در بخش های زیر، ما برخی از ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا را برای دانشجویان بین المللی لیست کرده ایم تا روند انتخاب دانشگاه ساده شود. در اینجا ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان بین المللی آمده است:

  • دانشگاه والنسیا Valencia
  • دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا Santiago de Compostela
  • دانشگاه گرانادا Granada
  • دانشگاه سالامانکا Salamanca
  • دانشگاه ساراگوسا Zaragoza
  • دانشگاه مستقل مادرید Autonomous University of Madrid
  • دانشگاه آلیکنته Alicante
  • دانشگاه پامپئو فابرا Pompeu Fabra University
  • دانشگاه لاکُرونیا A Coruña
  • دانشگاه Jaén

تحصیل در مقاطع مختلف کشور اسپانیا

با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا دروس به زبان اسپانیایی ارائه می شود، بسیاری از افراد پیش از ورود به این مقطع به تحصیل زبان اسپانیایی می پردازند. حال این سوال پیش می آید که امکان تحصیل زبان در کشور اسپانیا برای ما وجود دارد؟ به تبع دوره های زبان اسپانیایی در این کشور برای متقاضیان این امر برگزار می شود اما پیش از اقدام به ورود، داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای تحصیل کارشناسی از مدارک لازم و مورد نیاز سفارت جهت اعطای ویزا محسوب می شود، در نتیجه متقاضیان تحصیل کارشناسی در کشور اسپانیا بهتر است پیش از اقدام به تقویت زبان اسپانیایی خود بپردازند.

علاوه بر مدرک زبان اسپانیایی، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای اخذ پذیرش و ویزا الزامی می باشد. دانشجویان بسیاری در مقطع کارشناسی تمایل دارند موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی شوند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را جبران نمایند، اما لازم به ذکر می باشد که امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در اسپانیا در مقطع کارشناسی اندک بوده و در اکثر مواقع، هزینه ها بر عهده خود دانشجو می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری در اسپانیا

برخلاف مقطع کارشناسی که تنها به زبان اسپانیایی ارائه میگردد، در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6 یا معادل آن به زبان اسپانیایی، به همراه مدرک کارشناسی خود، از دانشگاه های کشور اسپانیا پذیرش دریافت نمایند. موارد حائز اهمیت در باب تحصیل دکتری در اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی خود در سطح آیلتس 6.5 یا معادل آن به زبان اسپانیایی
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • استاد راهنما
  • داشتن مقالات ISI یا کتاب

نمرات و معدل مناسب در شانس دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی اسپانیا برای مقطع دکترا بسیار تاثیرگذار می باشد. تحصیل دکتری در کشور اسپانیا شغل محسوب می شوند و دانشجویان این مقطع می توانند با توجه به نظر استاد راهنما و رزومه قوی تحصیلی خود، ماهیانه بین 1350€ تا 1800€ (یورو) درآمد داشته باشند. علاوه بر درآمد، این افراد با معدل خوب، سطح زبان و آیلتس بالای 6.5، شرکت در سمینارها، داشتن مقالات بین المللی یا ISI، رزومه معتبر کاری و تحصیلی و غیره می توانند شانس خود را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در اسپانیا ارتقا دهند و این کمک هزینه را دریافت نمایند.


اخذ کمک هزینه تحصیلی در اسپانیا

بطور کلی هزینه تحصیل در کشور اسپانیا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متقاضی متفاوت می باشد که بر اساس آمار اخذ شده هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا (بصورت دولتی یا خصوصی) بین 4000€ تا 6000€ (یورو) برآورد شده است. این هزینه نسبت به بسیاری از کشورها در اتحادیه اروپا و شنگن، برای متقاضیان تحصیل در این کشور مبالغی معقول و مناسب محسوب می شود اما با این حال اسپانیا، امکان دریافت بورسیه را به متقاضیان خود داده است تا بتوانند به راحتی در این کشور به تحصیل بپردازند.

بسیاری از دانشگاه های کشور اسپانیا به دانشجویان در زمینه کاریابی کمک میکند تا افراد بتوانند از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود برآیند، اما دانشجویان می توانند از کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه در این کشور نیز بهره مند شوند. توجه نمایید که درخواست کمک هزینه تحصیلی در اسپانیا دشواری هایی دارد که با توجه به رعایت هر یک از اصول می توانید کمک هزینه دریافت نمایید.

انواع کمک هزینه تحصیلی در اسپانیا

دانشجویان می توانند در طول تحصیل خود در اسپانیا از سازمان های مشخص وام دانشجویی دریافت نمایند که با این شرایط بخشی از هزینه های شهریه و زندگی آن ها تامین می شود. تفاوت وام دانشجویی با کمک هزینه های تحصیل در اسپانیا در بازپرداخت مبلغ به سازمان مربوطه می باشد. این وام بسته به رتبه شما، سطح نمرات و میزان موفقیت شما اعطا می شود و باید پس از اتمام دوره تحصیل به همراه درصدی سود به سازمان مربوطه پرداخت شود.

افراد ممتاز و شایسته با توجه به رزومه خود می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایند که نیازی به بازپرداخت این نوع از بورسیه نمی باشد. برای دریافت کمک هزینه تحصیل در این کشور، متقاضیان باید با فرم کمک هزینه تحصیلی را تکمیل نموده و اطلاعات مورد نظر وزارت امور خارجه را پر کرده و ارائه نمایید. وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعطای بورسیه تحصیلی در اسپانیا به دانشجویان تصمیم گیری می نماید. با توجه به دشواری کاریابی در این کشور، بسیاری از افراد پس از اتمام تحصیل خود، به سایر کشورها سفر نموده و به جستجوی کار مورد نیاز خود می پردازد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: