مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

برنامه ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

طی چند سال اخیر، برنامه های ویزای طلایی اروپا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با بروزتر شدن جهان، مهاجرت به کشوری دیگر بسیار آسان‌تر می‌شود، حتی اگر الزامات خاصی برآورده شود. ما راهنمای همه چیزهایی را که باید در مورد ویزای طلایی اسپانیا و نحوه دریافت این نوع اقامت اسپانیا بدانید گردآوری کرده ایم.

برنامه ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

چه به دنبال بازنشستگی در حومه اسپانیا باشید، چه به دنبال نزدیک‌تر شدن به خانواده در اسپانیا یا اروپا هستید، می‌خواهید از یک فرصت تجاری یا سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوید، یا صرفاً می‌خواهید مناظر خود را تغییر دهید، ممکن است درباره امکان درخواست مطالعه کرده باشید. برای ویزای طلایی اسپانیا این یک نوع ویزای سرمایه گذار اسپانیایی است که به دارنده آن حقوق معادل یک اجازه اقامت می دهد. ویزای طلایی اسپانیا برای اتباع غیر اتحادیه اروپا برای تشویق سرمایه گذاری خارجی در این کشور صادر می شود. این ویزا به دارنده و اعضای خانواده آنها این حق را می دهد که در اسپانیا اقامت کنند و بدون ویزا به منطقه شینگن سفر کنند. کشورهای مختلف این نوع ویزا را ارائه می دهند و روند درخواست و شرایط می تواند در هر کشور متفاوت باشد.ویزای طلایی اسپانیا معمولا به کسانی اعطا می شود که املاک و مستغلات را در اسپانیا خریداری می کنند. با این حال، که به عنوان ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز شناخته می شود، برای بازرگانی که در شرکت های اسپانیایی سرمایه گذاری می کنند نیز در دسترس هستند.

مزایای دریافت ویزای طلایی در اسپانیا

اسپانیا وقتی صحبت از ویزای طلایی به میان می‌آید، مزایای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که در صورت سرمایه‌گذاری قابل توجه در این کشور، انتظار می‌رود. برخی از مزایا عبارتند از:

*سفر بدون ویزا به 26 کشور اتحادیه اروپا که بخشی از منطقه شنگن هستند.

*حق کار و تحصیل در اسپانیا

*فرآیند تمدید آسان و سریع

*خانواده نزدیک واجد این شرایط نیز خواهند بود

نحوه درخواست: شرایط سرمایه گذاری ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا را می توان با انجام یکی از سرمایه گذاری های زیر دریافت کرد:

خرید ملک در اسپانیا به ارزش حداقل 500000 دلار در مجموع.

حداقل 2000000 دلار در بدهی عمومی اسپانیا سرمایه گذاری کنید.

حداقل 1000000 دلار در یک بانک اسپانیایی سپرده گذاری کنید یا سهام یک شرکت را خریداری کنید.

در کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری کنید که باعث ایجاد اشتغال، کمک به نوآوری علمی یا فناوری و تأثیر مثبت بر اقتصاد محلی می شود.

همچنین باید بالای 18 سال سن داشته باشید، سابقه کیفری نداشته باشید، در گذشته از دریافت ویزای شینگن رد نشده باشید و هزینه بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا را بپردازید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا

اگر هر یک از سرمایه گذاری های ذکر شده در بالا را انجام داده اید یا متعهد به سرمایه گذاری هستید، می توانید برای ویزای طلایی در اسپانیا اقدام کنید. سرمایه گذاری لزوماً نیازی به نهایی شدن ندارد، اما باید بتوانید مدرکی مبنی بر تعهد یا قصد نشان دهید.

*تکمیل فرم درخواست ویزای طلایی اسپانیا

*دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت دستورالعمل تصویر ویزای اسپانیا را دنبال کنید. اگر یکی ندارید، لطفاً از سرویس مناسب عکس دیجیتال iVisa استفاده کنید.

*کپی پاسپورت معتبر شما با حداقل دو صفحه خالی یا اجازه اقامت کشوری که در حال حاضر در آن ساکن هستید.

*مدرکی دال بر درآمد کافی برای حمایت از خود و خانواده در حین زندگی در اسپانیا.

*سوابق پلیسی که ثابت می کند شما هرگز به جرمی محکوم نشده اید. مدارک باید ظرف سه ماه از تاریخ درخواست صادر شود.

*گواهی بیمه درمانی اسپانیا (خصوصی یا دولتی).

*یک کپی از رسید هزینه ویزا

*اگر در اسپانیا سرمایه گذاری ملکی انجام داده اید، گواهی ثبت زمین یا مدرک درخواست، که ظرف سه ماه پس از درخواست ویزا صادر می شود.

*گواهی از بانک اسپانیا یا سایر مؤسسات مالی اسپانیایی در صورتی که سرمایه گذاری در قالب سپرده های بانکی، تجارت، سهام یا اوراق بدهی عمومی اسپانیا انجام داده اید (در صورت وجود).

* افتتاح حساب بانکی و شماره NIE

NIE یا Número de Identificación de Extranjero به عنوان شماره شناسایی خارجی ترجمه شده است. شماره NIE اسپانیایی یک شماره شناسایی مالیاتی است. برای بسیاری از فعالیت های مربوط به سیستم مالیاتی اسپانیا یا املاک و مستغلات استفاده می شود. هنگام پرداخت مالیات، خریدهای رسمی و انجام سایر فعالیت های قانونی یا رسمی استفاده می شود. این در تمام معاملات مالی که شامل اداره مالیات اسپانیا می شود استفاده می شود. شماره NIE برای همه خارجی هایی که دارای امور مالی، حرفه ای یا اجتماعی در اسپانیا هستند اجباری است. بهتر است در اسرع وقت یک شماره NIE داشته باشید حتی اگر نیازی به اقامت دائم نباشد.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا معمولاً درخواست NIE خود را همراه با اقامت اسپانیا دریافت می کنند. شماره NIE اسپانیایی برای اقدامات متعددی مانند:

*افتتاح حساب بانکی

*شاغل بودن به صورت قانونی

*پرداخت مالیات در اسپانیا

*خرید یا فروش ملک

*خرید یا فروش وسایل نقلیه موتوری

*خوداشتغالی شدن

*ثبت کسب و کار

*وراثت

*تحصیل در اسپانیا

*گرفتن گواهینامه رانندگی اسپانیایی

یک مترجم معتبر باید قبل از درخواست، تمام مدارک شما را به اسپانیایی ترجمه و آپستیل کند.

هزینه های ویزای طلایی اسپانیا

علاوه بر سرمایه گذاری در املاک یا تراکنش های مالی دیگر، باید هزینه های درخواست ویزا برای ویزای طلایی اولیه در اسپانیا را بپردازید. هزینه ها به هزینه اولیه درخواست دولتی و هزینه تایید تقسیم می شوند.

هزینه کل ویزای طلایی اسپانیا بین 4000 تا 5000 یورو است. هزینه های تمدید ویزای طلایی اسپانیا کمی کمتر از آن، بین 3000 تا 4000 یورو است.

آیا می توانید با ویزای طلایی شهروندی اسپانیا را دریافت کنید؟

اخذ تابعیت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است، با این حال چند مرحله و کمی صبر در آن وجود دارد:

 

*هنگامی که ویزای طلایی خود را دریافت کردید، باید ظرف یک سال از اسپانیا دیدن کنید تا آن را با اجازه اقامت مبادله کنید.

*مجوز اقامت از طریق سرمایه گذاری به مدت دو سال معتبر است. سپس تا زمانی که سرمایه گذاری را حفظ کنید (به عنوان مثال، تا زمانی که مالک ملکی هستید که خریداری کرده اید) هر دو سال یکبار می توان آن را تمدید کرد. برای اینکه واجد شرایط تمدید شوید، نیازی به اقامت در کشور ندارید.

در حالی که برای حفظ و تمدید ویزای خود نیازی به زندگی در اسپانیا نیست، اگر می خواهید پس از 5 سال برای اقامت دائم درخواست دهید، باید حداقل 6 ماه در سال در این کشور بمانید.

شما باید حداقل 6 ماه در سال به مدت ده سال در اسپانیا اقامت داشته باشید تا پس از اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری، واجد شرایط دریافت پاسپورت و شهروندی اسپانیا باشید.

اگر نتوانید ثابت کنید که سرمایه گذاری خود را در اسپانیا حفظ کرده اید، اجازه اقامت ویزای طلایی خود را از دست خواهید داد. به عبارت دیگر، اگر سرمایه گذاری خود را نقد کنید یا ملک خود را بفروشید.

ویزای طلایی و واجدین شرایط شهروندی برای اعضای خانواده

اعضای مستقیم خانواده متقاضی و سرمایه گذار نیز می توانند شامل درخواست ویزای طلایی اسپانیا شوند. اینها شامل همسر شما، فرزندان کوچک مجرد شما (زیر 18 سال) و همچنین هر فرزند بزرگسالی که وابسته هستند و والدین مسن وابسته است.

قوانین یکسانی برای شهروندی و مزایا برای همه اعضای خانواده اعمال می شود، تا زمانی که متقاضی اصلی سرمایه گذاری خود را حفظ کند.

نحوه تمدید ویزای طلایی اسپانیا

روند تمدید برنامه ویزای طلایی در اسپانیا باید در یک بازه زمانی بسیار مشخص، بین 60 روز قبل و 90 روز پس از انقضای ویزای فعلی شما آغاز شود. جدای از آن، الزامات تمدید بسیار ساده است.

برای حفظ و تمدید ویزای طلایی خود باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

*مدرکی ارائه دهید که نشان دهد هنوز مالک دارایی ها/سرمایه گذاری ها/املاکی هستید که برای دریافت ویزای طلایی استفاده کرده اید، با حداقل ارزش یکسان (یا بالاتر).

*مدرکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل یک بار در طول دوره ویزا به کشور سفر کرده اید (اگرچه حداقل مدت اقامت لازم نیست)

اخذ اقامت دائم اسپانیا

زمانی که مجوز اقامت اولیه شما به پایان می رسد، می توانید برای تمدید آن اقدام کنید. شما می توانید 5 سال دیگر در اسپانیا بگذرانید و تا زمانی که شرایط اولیه را داشته باشید، می توانید بی پایان برای تمدید اجازه اقامت خود اقدام کنید.

اخذ شهروندی اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای طلایی اسپانیا بیش از هر ویزا دیگری منجر به شهروندی اسپانیا می شود، به همین دلیل است که این برنامه به عنوان شهروندی اسپانیا از طریق سرمایه گذاری نیز شناخته می شود. شما می توانید پس از 10 سال اقامت در اسپانیا با ویزای طلایی، پاسپورت اسپانیایی دریافت کنید، با توجه به اینکه موارد زیر را دارید:

و همانطور نیز که در بالا گفته شده طی 10 سال حداقل 183 روز در سال در اسپانیا اقامت داشته اید.

شما حداقل در سطوح پایه اسپانیایی صحبت کنید.

شما درک اولیه ای از تاریخ و فرهنگ اسپانیا داشته باشید.

در اسپانیا هیچ محکومیت کیفری یا بدهی نداشته باشید.

آیا می توانم از وام مسکن برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا استفاده کنم؟

خیر، اگر از وام مسکن برای پرداخت ملک در اسپانیا استفاده کنید، حداقل برای حداقل نیاز، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی نخواهید بود. شما باید حداقل 500000 یورو را به طور کامل از بودجه خود پرداخت کنید، اما برای هر چیزی که بیش از این مبلغ باشد، ممکن است بتوانید از وام مسکن یا تامین مالی استفاده کنید.

آیا می توانم با ویزای طلایی اسپانیا به اروپا سفر کنم؟

بله، ویزای طلایی اسپانیا به شما و اعضای خانواده‌تان اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه بدون ویزا از طریق منطقه شینگن سفر کنید. با این حال، کشورهای غیر شنگن در اروپا شرایط ویزای خاص خود را دارند، بنابراین سفر رایگان همیشه تضمین نمی شود.

آیا برای اسپانیا به بیمه درمانی نیاز دارم؟

بله، برای اخذ بیمه درمانی از الزامات فرآیند درخواست ویزای طلایی است. شما و اعضای خانواده تان باید بیمه درمانی معتبر داشته باشید حتی اگر اصلاً قصد زندگی در اسپانیا را ندارید.

چه نوع بیمه درمانی باید در اسپانیا داشته باشم؟

ساکنان اسپانیا واجد شرایط بیمه سلامت عمومی هستند. با این حال، برای استفاده از سیستم بهداشت عمومی اسپانیا، مهاجران باید در اسپانیا استخدام شده و مالیات بپردازند، زیرا از پول مالیات دهندگان تامین می شود.

اگر ویزای طلایی دارید و قصد زندگی در اسپانیا را ندارید، باید از طریق شرکتی که اجازه فعالیت در اسپانیا را دارد، بیمه درمانی خصوصی بگیرید. اگر در کشور زندگی می کنید و مالیات می پردازید، پس شما و اعضای خانواده تان می توانید از سیستم بهداشتی آن استفاده کنید.

 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: