مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

زندگی در اسپانیا - راهنمای دانشجویان دکتری

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و میراث فرهنگی غنی لذت ببرید. این راهنما اطلاعات مفیدی در مورد مهاجرت به اسپانیا برای تحصیل در مقطع دکتری شامل اقامت، هزینه های زندگی، مجوزهای کار، راه اندازی حساب بانکی و رفت و آمد را پوشش می دهد.

زندگی دانشجویی در اسپانیا

علاوه بر تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی ، اسپانیا در مقطع دکتری چیزهای زیادی برای ارائه دارد. مقطع دکتری در اسپانیا بدون تعطیلات است، اما آفتاب، دریا و آب و هوای آن طوری است که می توانید در محیطی راحت و آرامش بخش کار کنید.

فرهنگ و گردشگری در اسپانیا

اسپانیا با داشتن آب و هوای گرم مدیترانه ای یک مقصد گردشگری محبوب است. با این حال ، چیزهای بیشتر و محبوب تری از سواحل در اسپانیا وجود دارد. اسپانیا همچنین دارای سومین تعداد میراث جهانی یونسکو در جهان است و بسیاری از هنرمندان و مبتکران معروف از جمله پابلو پیکاسو ، آنتونی گائودی و میگوئل سروانتس را به جهان تقدیم کرده است. همچنین شهرهای پر جنب و جوش و جشنواره های هیجان انگیزی برای تجربه کردن وجود دارد، و اگر تحقیقات خود را به صورت کارآمد برنامه ریزی کنید، می توانید از وعده غذایی بعد از ظهر زیر نور آفتاب لذت ببرید.

ورزش و اوقات فراغت در اسپانیا

فوتبال در اسپانیا بسیار گسترده است و تعدادی از بهترین تیم ها و بازیکنان جهان در آن حضور دارند. آب و هوای عالی اسپانیا نشان دهنده این است که فعالیتهای دوستانه در فضای باز غالباً در این کشور پرطرفدار است و تعداد زیادی از ورزشهای ساحلی و آبی و پیاده روی برای شرکت در حومه این کشور وجود دارد. همچنین گزینه های زیادی برای خرید و فرصتهای زیادی برای لذت بردن از زندگی شبانه پر جنب و جوش اسپانیایی وجود دارد.

غذا و نوشیدنی در اسپانیا

ممکن است از قبل با غذاهای معروف اسپانیایی آشنا باشید - زیتون ، گوشت پخته ، پائلا (پلو اسپانیایی)، غذاهای دریایی کبابی و تاپاس (پیش غذای اسپانیایی) در آفتاب مدیترانه ای محبوب و عالی هستند. همچنین پنیر اسپانیایی ، شراب ، شری و آبجو نیز شایسته شهرت هستند و در سراسر این کشور موجود اند.




محل اقامت در اسپانیا

شما می توانید انواع مختلفی از محل اقامت را در مقطع دکتری در اسپانیا پیدا کنید. قیمت کلی بسته به موقعیت و نوع مسکن شما متفاوت است.

انواع اقامتگاه در اسپانیا

انواع اقامتگاه های موجود در اسپانیا عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشجویی - محل اسکان دانشجویان و خوابگاه های دانشجویی (کالج مایورز) مشابه سالن های اقامت انگلستان اند و در پردیس یا در مجاورت آن، معمولاً اتاقهای تک نفره با امکانات مشترک نیز وجود دارند.
  • اقامتگاه های چند نفره و خانوادگی - برنامه Vivure i Conviure اسپانیا، جایی که می توانید با یک خانواده میزبان اسپانیایی اقامت کنید.
  • مسکن خصوصی - اتاقها ، آپارتمانها و آپارتمانهای اجاره ای استاندارد که توسط صاحبخانه یا نماینده اجاره اداره می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع اقامتگاه ها، باید با دفتر بین المللی دانشگاه خود تماس بگیرید.

هزینه های اقامت در اسپانیا

هزینه مسکن در اسپانیا بسته به موقعیت مکانی شما می تواند بسیار متفاوت باشد. مادرید و بارسلونا نرخ بالاتری نسبت به بقیه مناطق اسپانیا دارند، اما هزینه های زندگی کلی در اسپانیا کمی کمتر از انگلستان است. در کل شما می توانید انتظار پرداخت 500-900 یورو در ماه را برای مسکن دانشجویی داشته باشید. وب سایت دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید، می تواند اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های اقامتی که ارائه می دهند به شما دهد.

هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به بقیه مناطق اروپای غربی نسبتاً مقرون به صرفه است. شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 1250 یورو در ماه هزینه کنید، که شامل بودجه ای بین 500-900 یورو برای اقامت ، 300 یورو برای غذا و 200 یورو برای هزینه های متفرقه می شود.

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

جدول زیر قیمت برخی از هزینه های معمول در مقطع دکتری در اسپانیا را نشان می دهد:

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا - 2021
موارد هزینه
یورو
غذای رستوران
10.00
بلیط سینما 8.00
هزینه ماهیانه سفر
40.00
خدمات ماهانه
118.05




کار در مقطع دکتری دراسپانیا

  • شما می توانید تا 20 ساعت در هفته به عنوان دانشجوی دکتری بین المللی در اسپانیا با رعایت برخی مقررات کار کنید. کارفرمای شما باید اقامت شما را ثبت کرده و شماره هویت خارجی (NIE) شما را دریافت کند و همچنین برای اخذ مجوز برای استخدام شما به دفتر اتباع خارجی اسپانیا مراجعه کند.
  • اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / مناطق اقتصادی اروپایی یا سوئیس هستید، ممکن است لازم باشد ویزای تحصیلی خود را به روز کنید، در موسسه ملی امنیت اجتماعی محلی خود (INSS) ثبت نام کنید و از سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود به عنوان مجوز کار معتبر اخذ کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر فکر می کنید که در مقطع دکتری پیشرفت کافی ندارید و کار کردن مانع تحصیلتان می شود، می توانید از حق کار در حین تحصیل محروم شوید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در اسپانیا در مقطع دکتری ، باید با دفتر بین المللی دانشگاه خود یا دفتر اتباع خارجی محلی خود تماس بگیرید.

بانکداری  در اسپانیا

واحد پول اسپانیا یورو (€ یا EUR) است. بانکهای اسپانیایی به دو نوع تقسیم می شوند:

  • بانکوک bancos ، بانک های خصوصی مشابه اکثر بانک های بین المللی هستند
  • کاجس cajas، بانک های دولتی و اغلب محلی هستند که هدف آنها فعالیت با مسئولیت اجتماعی است

اکثر حسابهای بانکی اسپانیا قبل از ورود به این کشور قابل افتتاح اند، اگرچه به طور معمول انجام این کار پس از زندگی در اسپانیا آسان تر است. شما معمولاً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • گذرنامه
  • اثبات آدرس
  • اثبات وضعیت فعلی دانشجو
  • شماره هویت خارجی (NIE) و گواهی شما

باز شدن حساب بانکی شما ممکن است چند روز طول بکشد و معمولاً به هزینه های اداری کمی نیاز دارد.

حمل و نقل در اسپانیا

در اسپانیا گزینه های حمل و نقل زیادی وجود دارد. اکثر خدمات مسافرتی برای دانشجویان دکتری دارای تخفیف هستند.

سفر با قطار

سفر با قطار یکی از روشهای محبوب برای گردش در شهرهای اسپانیا است و معمولاً مکرر و راحت است. قطار سریع اسپانیایی (AVE) برای سفرهای سریع و راحت از سراسر کشور عبور می کند.

مسافرت هوایی

حدود 70 فرودگاه در اسپانیا وجود دارد که بیشتر آنها توسط Aena اداره می شود. فرودگاههای اسپانیا به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب، ارتباطات منظمی با اکثر اروپا و شهرهای بزرگ جهان دارند.

سفرهای درون شهری

پیاده روی و دوچرخه سواری گزینه های ساده ای برای گردش در اسپانیا هستند، اما برای سفرهای طولانی مدت اکثر شهرها دارای شبکه اتوبوس و تاکسی مناسب هستند. علاوه بر این، بسیاری از شهرهای بزرگ اسپانیا دارای شبکه های مترو زیرزمینی گسترده ای برای رفت و آمد سریع در هر شهر هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
تحصیل ارشد در اسپانیا – راهنمای جامع
تحصیل ارشد در اسپانیا – راهنمای جامع

مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند فرصتی عالی برای تحصیل در یک سنت معتبر آموزش عالی و در عین حال توسعه مهارت ها در یکی از محبوب ترین زبان های بین المللی جهان باشد. این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور در اسپانیا بدان ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: