مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ اقامت بلند مدت اسپانیا

اخذ اقامت بلند مدت اسپانیا

ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا مجوز ورود و اقامت در اسپانیا برای مدت بیش از سه ماه است. دارنده این ویزا نه تنها امکان اقامت در اسپانیا را دارد، بلکه می تواند کارهایی را انجام دهد که ویزای شنگن اسپانیا آنها را ممنوع کرده است. ویزای اقامت طولانی اسپانیا با نام های ویزای بلند مدت اسپانیا یا ویزای ملی اسپانیا (ویزای D) نیز شناخته می شود. شما در این مقاله می توانید همه اطلاعاتی که باید برای درخواست ویزای بلند مدت اسپانیا بدانید راکسب کنید. اگر به این ویزا نیاز دارید، میتوانید در ادامه، تمام مراحل درخواست، شرایط و موارد دیگر را بیابید:

چه کسانی به ویزای بلند مدت اسپانیا نیاز دارند؟

اگر قصد دارید به اسپانیا سفر کنید و برای مدتی بیش از سه ماه در طی نیم سال در اینجا بمانید، احتمالاً به دریافت ویزای طولانی مدت نیاز دارید. اگر اهل کشوری هستید که در قاره اروپا قرار ندارد، قطعا به ویزای طولانی مدت نیاز خواهید داشت. بنابراین، اگر شهروند اروپا هستید، احتمالا از دریافت این ویزا معاف باشید .

انواع ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا

بسته به دلیل شما برای اینکه بیش از سه ماه در اسپانیا بمانید، چند نوع ویزا وجود دارد. نوع ویزای طولانی مدتی که می خواهید برای آن درخواست دهید، روندی که برای دریافت ویزا باید طی کنید و مدارکی که باید جمع آوری کنید را مشخص می کند. شما با توجه به هدف سفرتان به اسپانیا و در صورت داشتن شرایط لازم، می توانید برای هر یک از انواع ویزاهای زیر اقدام کنید.

  • ویزای دانشجویی اسپانیا
    • برای کسانی که می خواهند بیش از سه ماه در یک موسسه آموزشی در اسپانیا تحصیل کنند.
  • ویزای کار اسپانیا
    • برای افرادی که مایل به انجام کارهای دستمزدی هستند.
  • ویزای Au Pair اسپانیا
    • برای جوانان خارجی که می خواهند در ازای اسکان و غذا در کارهای خانه یا مراقبت از کودک به خانواده ای کمک کنند.
  • ویزای بازنشستگی اسپانیا
    •  برای افراد بازنشسته ای که مایل به زندگی در اسپانیا هستند و درآمد لازم برای تامین مالی خود را دارند.
  • ویزای طلایی اسپانیا
    •  برای افرادی که می توانند مبلغ خاصی را در بخش املاک و مستغلات در اسپانیا سرمایه گذاری کنند.
  • ویزای کارآفرینی اسپانیا
    • برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار در اسپانیا ایجاد کرده یا روی آن سرمایه گذاری کنند.
  • ویزای تعطیلات کاری اسپانیا
    • برای افرادی که می خواهند در تعطیلات، یا همان تعطیلات تابستانی مشغول به کار شوند.
  • ویزای اقامت تمکن مالی
    • برای کسانی که می خواهند برای درخواست اقامت به اسپانیا بیایند و توانایی لازم برای تامین مالی خود و افراد تحت تکفل خود را دارند.


چطور برای ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا اقدام کنیم؟

وقتی مطمئن شدید که به ویزا نیاز دارید، مراحل درخواست ویزای بلند مدت اسپانیا را انجام دهید. اما، قبل از آن، توصیه ما به شما این است که چند مورد را بررسی کنید تا درخواست خود را به درستی ثبت نمایید.

قبل از درخواست

قبل از اینکه درخواست خود را ثبت کنید، مطمئن شوید که موارد زیر را متوجه شده اید: 

نوع ویزایی که باید برای آن درخواست دهید، هرچقدر که بر اهمیت درخواست برای نوع ویزای مناسب تاکید کنیم، کم است در حقیقت کل فرآیند درخواست به این موضوع بستگی دارد.

پیش نیازهایی که باید رعایت کنید. هر نوع ویزا دارای پیش نیازهایی است که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید درخواست دهید. اگر این پیش نیازها را نداشته باشید و همچنان درخواست دهید، درخواست شما رد می شود و تمام کارهای شما بیهوده خواهد بود. به عبارت دیگرکسانی که برای ویزا درخواست می دهند باید یک پیشنهاد کاری/قرارداد با کارفرمایی در اسپانیا داشته و دانشجویان هم باید در دانشگاهی در اسپانیا پذیرش شده یا ثبت نام کرده باشند.

جایی که باید درخواست خود را ارائه کنید. بسته به کشور محل اقامتتان، احتمالا لازم باشد درخواست خود را به کنسولگری اسپانیا یا مرکز درخواست ویزا که اسپانیا به آن ارائه ویزا را محول کرده است، ارسال کنید.

زمانی که باید درخواست دهید . بین سه ماه تا سه هفته قبل از تاریخی که قصد عزیمت به اسپانیا را دارید.

مراحل درخواست ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا

وقتی از مراحل قبلی مطمئن شدید، می توانید مراحل مشخصی را برای درخواست ویزای اسپانیا برای اقامت طولانی مدت انجام دهید. این مراحل را به ترتیب فهرست و توضیح داده شده اند:

 فرم درخواست ویزای ملی اسپانیا را تکمیل کنید

یک فرم درخواست برای ویزای کوتاه مدت و فرم دیگری برای اقامت طولانی مدت وجود دارد. مطمئن شوید که فرم درست را پر کرده اید.


مدارک مورد نیاز ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا

برای ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا باید مدارکی را جمع آوری و ارسال کنید.شما به غیر از مدارک معمول مورد نیاز برای هر ویزا مانند فرم درخواست، عکس، گذرنامه و کپی پاسپورت ها و ویزاهای قبلی، باید مدارک دیگری را هم ارسال کنید. این مدارک عبارتند از:

  • سند تمکن مالی: این سند می تواند بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید، صورتحساب های بانکی، تعهد نامه مالی، بورسیه تحصیلی و غیره باشد.
  • گواهی سوء سابقه که نشان می دهد هیچ جرمی در گذشته مرتکب نشده اید.
  • بیمه درمانی که توسط یک شرکت بیمه معتبر در اسپانیا ارائه می شود.
  • اصل گواهی پزشکی صادر شده توسط پزشک که تأیید می کند شما هیچ گونه بیماری مسری ندارید و ازهرگونه اعتیاد به مواد مخدر و بیماری روانی عاری هستید.
  • درصورت درخواست برای ویزای دانشجویی، مدارک ثبت نام در دانشگاهی در اسپانیا.
  • درصورت درخواست ویزای کار، مجوز و کپی قرارداد کار.
  • توجه داشته باشید که بسته به نوع ویزا، وضعیت، کشور محل اقامت و چند فاکتور دیگر، باید مدارک دیگری را هم ارائه کنید. تمام مدارک باید توسط یک مترجم اسپانیایی شناخته شده به اسپانیایی ترجمه شوند.
  • وقت ملاقات ویزا بگیرید
  • بسته به کشور محل اقامت خود، باید این قرار را به صورت آنلاین یا از طریق مرکز تماس کنسولگری هماهنگ کنید .
  • در مصاحبه ویزا شرکت کنید
  • شما در این روز، باید در یک مصاحبه کوتاه با کنسولی ویزا شرکت کنید.
  • اطلاعات بیومتریک(زیست سنجی) خود را ارائه کنید
  • اگر مشخصات بیومتریک شما در سیستم مشترک اتحادیه اروپا ثبت نشده باشد، باید آنها را در روز مصاحبه ارائه دهید. یعنی تصویر صورت و اثر انگشت شما گرفته خواهد شد.
  • هزینه ویزا را پرداخت کنید
  • شما در همان روز باید مبلغی هم پرداخت کنید. هزینه هایی که باید بپردازید به نوع ویزایی که درخواست میدهید بستگی دارند.
  • هزینه های ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا با هزینه های ویزای شنگن اسپانیا متفاوت است. به ویژه برای متقاضیان آمریکایی و کانادایی که در مقایسه با اتباع سایر کشورهای جهان مشمول هزینه های بالاتری هستند.
  • هزینه ها از 80 تا حدود 674 یورو متغیر است.

علاوه بر هزینه ویزا، اگر درخواست را در یک مرکز درخواست ویزا مثلا BLS ارسال کنید، باید هزینه کمی هم به آنها بپردازید. 

پس از انجام تمام این مراحل، باید منتظر رسیدگی به ویزای خود باشید.

بعد از ورود به اسپانیا

پس از ورود به اسپانیا، بسته به مدت اقامت در نظر گرفته شده، ممکن است لازم باشد یک یا دو مرحله دیگر هم انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر مجاز به اقامت حداکثر 180 روز در اسپانیا هستید، دیگر نیازی به انجام مراحل دیگرنیست. از سوی دیگر، اگر بیش از شش ماه در اسپانیا خواهید ماند، باید یک tarjeta de identidad de extranjero (TIE) دریافت کنید که به معنای کارت شناسایی فرد خارجی است. ظرف یک ماه پس از ورود به اسپانیا، در اداره اتباع خارجی در منطقه ای که در آن ساکن شده اید، برای کارت شناسایی خارجی درخواست دهید. برای این کار به پاسپورتتان به همراه ویزای اسپانیا، سه عکس و رسید پرداخت هزینه مربوطه نیاز دارید. توجه داشته باشید کسانی که برای مقاصد شغلی با ویزای کار اسپانیا به اسپانیا مهاجرت می کنند، باید قبل از درخواست کارت شناسایی خود، در طرح تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

مصاحبه ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا

پس از مدارک مورد نیاز، مهمترین بخش درخواست ویزای بلند مدت اسپانیا، مصاحبه است. مصاحبه باید به موقع تعیین شود، زیرا کنسولگری ها و مراکز درخواست ویزا درخواست های بدون قرار قبلی را نمی پذیرند. در روز ملاقات با یک افسر کنسولی ملاقات خواهید کرد. او در مورد سفر مورد نظرتان به اسپانیا سوالاتی از شما خواهد پرسید. همچنین در صورت نیاز باید در طول این مصاحبه مدارک را یکی یکی ارائه کنید. آنها را ترتیب در دست داشته و منظم نگه دارید. افسر کنسولی ممکن است از شما سوالاتی در رابطه با این اسناد بپرسد. شما باید به هر یک از آنها به درستی پاسخ دهید. اگر قبلا اطلاعات بیومتریک خود را ارائه نکرده اید، قبل یا بعد از مصاحبه باید این کار را انجام دهید. وقتی که کنسولگری بروید، از این روند مطلع خواهید شد. علاوه بر این، در برخی کشورها، شاید لازم باشد هزینه را همان روز در کنسولگری بپردازید.

زمان رسیدگی به ویزای ملی اسپانیا

کنسولگری مخصوص رسیدگی به ویزای شما در کشور محل اقامتتان موظف است ظرف مدت یک ماه به درخواست ویزای ملی شما رسیدگی کند. در برخی شرایط خاص، این دوره قابل تمدید است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
جست و جوی کار در اسپانیا
جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: