مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا

دلایل زیادی هنگام فکر کردن در مورد اینکه چرا اسپانیا چنین مقصد ایده آل برای تحصیل است به ذهنتان می آید. برای اولین بار، این کشور تعادل کاملی از آموزش با کیفیت و عالی در خارج از کشور دارد، که وقتی هزینه های آن با بودجه شما مطابقت داشته باشد ، ترکیبی از ویژگی های عالی است. برای تحصیل پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی، عواملی مانند زبان و سایر الزامات به ویژه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نقشی اساسی دارند. در بخشهای زیر، چرایی و چگونگی تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا را برای دانشجویان بین المللی توضیح داده ایم. باید بگوییم مزایای بیشماری وجود دارد و تنها چیزی که لازم است این است که تصمیم صحیح و قطعی خود را برای پزشک شدن در اسپانیا بگیرید. 

چرا تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا؟

اسپانیا کشوری زیبا با فرهنگی منحصر به فرد، غذاهای بی نظیر و چشمگیر در رستوران ها و سیستم آموزش عالی است که به دلیل آموزش و تحقیقات در سطح بین المللی شهرت دارد. جمعیت پررونق دانشجویان بین المللی اسپانیا به این کشور امتیاز بیشتری در تنوع ، دیدار فرهنگ ها و رشد شخصی به شما می دهد. تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا می تواند برای دانشجویان بین المللی یک تجربه عالی باشد. بنابراین، به طور خلاصه، دلایل اصلی تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا عبارتند از:

  • دانشگاه‌های معتبر بین المللی: اسپانیا دارای رتبه بالایی از دانشگاهها است، که پنج مورد از آنها حتی در بین 200 دانشگاه برتر جهان در زمینه پزشکی رتبه بندی شده اند. 
  • جامعه بزرگ بین‌المللی دانشجویی: در سال 2015، تنها 153/193 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های اسپانیا وجود داشت که طی سه سال تقریباً 30 درصد افزایش یافته است.
  • فرهنگ زیبا و غنی: فرهنگ اسپانیا سرگرم کننده، چشمگیر و استثنایی است. با رقص فلامنکو، غذاهای عالی و تمایلی خستگی ناپذیر برای ادامه زندگی به بهترین شکل، اسپانیا بدون شک مکانی عالی برای تحصیل و استراحت است. 
  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه: در مقایسه با مقاصدی مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا یا بریتانیا، هزینه تحصیل پزشکی برای دانشجویان بین المللی در اسپانیا هم مقرون به صرفه و هم معقول است. 

چگونه می توان در اسپانیا در رشته پزشکی تحصیل کرد؟

برای تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا و در هر کشور دیگری به عنوان دانشجوی بین المللی، شما باید شرایط خاصی را در رابطه با تحصیلات قبلی، ویزای دانشجویی و الزامات زبان داشته باشید. دانشجویانی که تحصیلات قبلی خود را در خارج از اسپانیا گذرانده اند، ابتدا باید برای تأیید صلاحیت خود، در سفارت اسپانیا در کشور وطن خود درخواست دهند. با توجه به اینکه اکثر دوره های تحصیلی به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، برای تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا، دانشجویان بین المللی معمولاً باید به زبان اسپانیایی صحبت کنند.

دانشگاه‌های اسپانیایی که مدرک پزشکی ارائه می‌دهند، جزو اولین دانشگاه‌هایی بودند که در سیستم آموزش عالی اسپانیا تعداد محدودی موقعیت‌های آزاد موجود را به نام «numerus clausus» معرفی کردند، یعنی دانشکده های پزشکی در اسپانیا تعداد محدودی دانشجو را می توانند پذیرش کنند. دلیل محدودیت نیز این است که به دانشجویان اجازه بدهند تا دانش عملی بهتری کسب کنند و از شلوغی بیش از حد در طول آموزش در بیمارستان جلوگیری کنند.

ویزای دانشجویی اسپانیا

پس از اخذ پذیرش در یک دانشکده پزشکی در اسپانیا، دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا سفر می کنند نیز باید برای ورود و اقامت در اسپانیا ویزای دانشجویی دریافت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ویزای دانشجویی خود در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود درخواست دهند. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی اسپانیا معمولاً شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم (های) درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • شناسه معتبر
  • دو عکس اخیر گذرنامه
  • نامه پذیرش
  • بیمه سلامت
  • اثبات تمکن مالی 




تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا چقدر طول می کشد؟

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا و تکمیل کامل یک دوره پزشکی تقریباً شش سال طول خواهد کشید. دو سال اول بر مطالعه پزشکی قبل از بالینی تمرکز دارد که اصول علوم پزشکی در زیست شناسی ، فیزیک ، آناتومی پایه ، فیزیولوژی و فرایندهای طبیعی و غیر طبیعی در سیستم های اندام را آموزش می دهد. معمولاً این تنها دوره ای است که دانشجویان برای یادگیری اصول اولیه پزشکی وقت اختصاص داده اند. پس از گذراندن دوره های پیش بالینی، دانشجویان تحت نظر پزشکان، تحصیلات بالینی خود را آغاز خواهند کرد. پس از شش سال، دانشجویان می توانند برای آموزش بیشتر به تخصص خود ادامه دهند. 

آیا می توانم در رشته پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی تحصیل کنم؟

به طور کلی ، برای تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی ، دانشجویان باید کمی از زبان اسپانیایی را نیز بلد باشند. اکثر دوره های پزشکی به زبان اسپانیایی است، به جز چند مورد استثنا که دانشگاه ها زبان انگلیسی و اسپانیایی را با هم ترکیب می کنند. به احتمال زیاد شما می توانید دوره های پزشکی انگلیسی را بیشتر در دانشگاه های خصوصی پیدا کنید تا دانشگاه های دولتی. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید و مایل به یادگیری زبان اسپانیایی هستید (یا از قبل می توانید اسپانیایی صحبت کنید)، قطعاً باید تخصص آموزش عالی اسپانیا را در نظر بگیرید. 

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا معقول و نسبتاً ارزان است، به ویژه در مقایسه با مراکز بزرگتر دانشجویی بین المللی مثل ایالات متحده. درست مانند سایر کشورها، تفاوت های قابل توجهی بین شهریه در دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد، دانشگاه های خصوصی در مقاطع تحصیلی خود شهریه بالاتری دارند.

در مورد هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی، باید گوییم دانشگاه های اسپانیا در بین پایین ترین هزینه های تحصیل در اروپا هستند. به طور خاص، دوره های کارشناسی می تواند تا 3/000 یورو در سال باشد. در دانشگاه های خصوصی که شخصا هزینه های خود را تعیین می کنند، هزینه تحصیل در رشته پزشکی می تواند تا 20/000 یورو در سال برسد. 

 برترین دانشکده های پزشکی در اسپانیا کدامند؟

دانشکده های پزشکی برتر اسپانیا نیز به طور مداوم در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال در رتبه بندی جهانی کاکارلی سیموندز (QS=Symonds Quacquarelli) QS World در زمینه پزشکی، 5 دانشگاه اسپانیا را در بین 200 دانشگاه برتر جهان در این رتبه بندی قرار گرفته اند. دانشکده های پزشکی در اسپانیا به دلیل تجهیزات پیشرفته ، امکانات و برتری تحصیلی مشهور هستند. در اینجا برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا آمده اند:

دانشکده های پزشکی اسپانیا  - دانشگاه بارسلونا Barcelona 

دانشگاه بارسلونا در اسپانیا به دلیل کیفیت و سابقه خود در تدریس و آموزش پزشکی معروف است. این دانشگاه نسل های زیادی از پزشکان بزرگ را تربیت کرده است که بهترین خدمات خود را در جامعه انجام داده اند. دوره آموزش پزشکی در دانشگاه بارسلونا به بخش عملی توجه زیادی دارد. این شامل چرخش و تمرین بالینی در بسیاری از مراکز مراقبت های اولیه و بیمارستان های وابسته به دانشکده است. دانشجویان این دانشگاه با برخی از بهترین متخصصان در زمینه پزشکی ارتباط برقرار می کنند.




دانشکده های پزشکی اسپانیا  - دانشگاه مستقل بارسلونا Autonomous of Barcelona 

دوره پزشکی در دانشگاه مستقل بارسلونا با کیفیت آموزشی و برنامه مطالعه از طریق اقدامات بالینی مشخص می شود. از طریق این دوره، دانشجویان با محیط تحقیقاتی رقابتی ادغام شده و با آخرین پیشرفت های علمی آشنا می شوند. دانشجویان می توانند در بزرگترین مراکز مراقبت های بهداشتی در مجاورت دانشگاه، تخصصی ترین دانش پزشکی را کسب کرده و مهارت های عملی را کسب کنند. به غیر از این، اهمیت فوق العاده ای در به دست آوردن مهارت های ارتباطی و کار گروهی، که اغلب در این حرفه بسیار مهم است، قائل شده است.

دانشکده های پزشکی اسپانیا  - دانشگاه مستقل مادرید Autonomous of Madrid 

این دانشگاه، واقع در پایتخت اسپانیا، دارای پردیس پزشکی اختصاصی در شمال مادرید است. دوره پزشکی در این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزشی و روش ها و امکانات آموزشی و یادگیری مشهور است. دانشجویان مهارت های لازم را کسب می کنند تا در حرفه خود عالی عمل کنند و سپس بتوانند به نحو احسن در جامعه مشارکت کنند. از طریق تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه، دانش خود را از یکی از بهترین مدارس اسپانیا کسب خواهید کرد.

دانشکده های پزشکی اسپانیا  - دانشگاه کمپلوتنس مادرید Complutense of Madrid 

دانشکده پزشکی این دانشگاه به دلیل برتری و تخصص خود مشهور است. این دانشگاه بخاطر ارائه برنامه هایی در زمینه پزشکی ، داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، روانشناسی و غیره، دارای یکی از بیشترین درخواست کننده برای تحصیل در این رشته است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: