مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

آیا به عنوان یه فرد خارجی به دنبال ملکی برای خرید در اسپانیا هستید؟ این راهنما به شما اطلاعاتی در مورد فرآیند و مراحل خرید خانه در اسپانیا و قیمت فعلی خانه ها و همچنین الزامات مورد نیاز برای خرید ملک می دهد. اگر برای شما سوال است که آیا در  هنگام خرید خانه تابعیت یا اقامت دائم اسپانیا را دریافت خواهید کرد، پاسخ خیر است. گرفتن زمین اسپانیایی به طور خودکار به شما حق شهروندی نمی دهد. اما از طرف دیگر به شما امکان دسترسی به ویزای طلایی را می دهد.

شرایط خرید ملک در اسپانیا چیست؟

اگر به دنبال خرید ملک به عنوان یک خارجی هستید، خبر خوب این است که هیچ محدودیتی برای مالکیت ملک در اسپانیا وجود ندارد. اگر بزرگترین آرزوی شما داشتن یک مزرعه و یک تاکستان در حومه اسپانیا است، پس چمدان های خود را ببندید زیرا می توانید همه اینها را داشته باشید. با این حال، برخی الزامات وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. به طور کلی، همه خارجی ها باید NIE (شماره هویت خارجی ها) داشته باشند. اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز برای خرید ملک به ویزا، وام مسکن و بیمه نیاز دارند. استخدام یک وکیل برای رسیدگی به معامله نهایی و پیشنهاد وام مسکن ممکن است ایده خوبی باشد.

اگر قصد خرید خانه برای اخذ اقامت دارید، خبرهای خوبی برایتان داریم. خرید ملک بیش از 500.000 یورو (562.000 دلار) به شما ویزای طلایی می دهد که به شما امکان می دهد به مدت دو سال در اسپانیا زندگی کنید. این ویزا باید هر دو سال یکبار تمدید شود. درست مانند ویزای اقامت معمولی، ویزای طلایی اقامت دائم اسپانیا را پس از پنج سال زندگی در این کشور و شهروندی اسپانیا را پس از ده سال دریافت می کنید.

خرید خانه در اسپانیا: مراحل

  • روش های مختلفی برای جستجوی ملک در اسپانیا وجود دارد. بهترین گزینه این است که به منابع مختلف مانند وب سایت های خاص، آژانس های املاک محلی، مجلات و روزنامه ها سر بزنید.
  • برای جستجوی املاک، می‌توانید به برخی از وب‌سایت‌هایی که برای اجاره‌ اند مانند Idealista یا Fotocasa سر بزنید. وقتی که قسمت comprar (خرید) را انتخاب می کنید، تمام گزینه های موجود برای خرید را مشاهده خواهید کرد.
  • اگر خانه یا ملکی که قصد خرید دارید از طریق یک مشاور املاک فروخته می‌شود، بدانید که پول آنها توسط فروشنده پرداخت می‌شود. به ویژه توصیه می شود که از طریق مشاوران املاک خرید کنید زیرا آنها از قوانین قوانین آگاه اند و مناطق را به خوبی می شناسند.
  • تمام مسائل مربوط به مسکن در اسپانیا توسط وزارت خانه ویویداس Viviendas مدیریت می شود. 
  • به طور کلی، هنگام خرید هر نوع ملک در اسپانیا باید مراحل زیر را دنبال کنید:
  • به دست آوردن پیشنهاد وام مسکن، که معمولاً به چک اعتباری نیاز دارد.
  • جستجو برای نوع مسکن خاص مورد نظر؛
  • بررسی ثبت نام در لا پروپیداد la Propiedad، ثبت املاک اسپانیا؛
  • این قسمت باید جزئیات حقوقی بیشتری را در مورد ملک، مانند نام ثبت، در صورت عدم بدهی، و اطلاعاتی در مورد ابعاد و وضعیت دیگر به شما بدهد.
  • پرداخت سپرده برای ایمن سازی ملک، پس از یافتن ملک مناسب؛
  • امضای سند فروش و پرداخت مابقی قیمت ملک به صورت ماهانه.
  • هنگام خرید خانه از نظر قانونی نیازی به وکیل نیست، اما برخی از رهن ها و بیمه ها ممکن است برای تکمیل فروش نیاز به یک دفتر اسناد رسمی داشته باشند. به طور کلی، داشتن وکالت قانونی در این موارد توصیه می شود، زیرا آنها شما را از افتادن در دام طعمه کلاهبرداران باز می دارند.


آیا ملک قانونی است؟

در هنگام خرید خانه در اسپانیا احتیاط بیشتری لازم است، زیرا بسیاری از خریداران خارجی بی تجربه به طور منظم توسط توسعه دهندگان و عوامل املاک که سعی در فروش اموال نامشروع دارند فریب می خورند. اموال نامشروع یعنی در برخی موارد خاص، مجوز برنامه ریزی قبل از شروع ساخت، اخذ نشده است. به عنوان یک خریدار، این مراحلی هستند که باید برای اطمینان از قانونی بودن ملک مورد نظر خود دنبال کنید:

  • بررسی کنید که آیا شرکتی که با آن سر و کار دارید وجود دارد و در registradores.org فهرست شده است یا خیر.
  • بررسی کنید که آیا پروژه مورد نظر شما در دفتر ثبت اسناد و املاک است یا خیر.
  • از شهرداری محلی پرس و جو کنید که آیا مجوز برنامه ریزی برای پروژه اعطا شده است.
  • اگر اسپانیایی صحبت نمی کنید، همیشه یک مترجم با خود ببرید.
  • همچنین اگر این زبان را نمی فهمید چیزی را امضا نکنید.
  • مدرک پرداخت و مدرکی دریافت کنید که اگر ملک ساخته نشود، پول شما برگردانده شود.

آیا بدهی به ملک تعلق می گیرد؟

هنگام خرید خانه یا هنگام ساختن ملک در زمین، قبل از امضای هر چیزی مطمئن شوید که بدهی قبلی ندارد. در اسپانیا، هرگونه وام مسکن، مالیات بر دارایی یا بدهی مرتبط با خانه مستقیماً به مالک جدید منتقل می شود.

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

کارگزاران املاکی که توسط فروشنده استخدام می شوند توسط فروشنده حقوق می گیرند. اگر خریدار یک مشاور املاک را استخدام کند، بدیهی است که خریدار هزینه نمایندگی را پرداخت می کند. سایر هزینه های مربوط به خرید خانه که معمولاً توسط خریدار پرداخت می شود و عبارتند از:

  • مالیات انتقال ملک 6-10٪ (بسته به منطقه)؛
  • مالیات بر ارزش افزوده 10%؛
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی، مالیات سند مالکیت، و حق ثبت زمین 1-2.5٪.
  • هزینه های قانونی 1-2٪

انواع ملک در اسپانیا

موارد زیر برخی از انواع خانه های رایجی هستند که می توانید در اسپانیا پیدا کنید.

  • آپارتمان ها یا apartamentos یا pisos محبوب ترین و فراوان ترین نوع املاک و مستغلات هستند.
  • خانه های نیمه مستقل یا کاسا آدوساداها معمولاً در حومه ها، شهرها یا روستاها یافت می شوند که می توانند یک باغ مشترک با استخر داشته باشند و یا حتی دو یا سه طبقه با گاراژ داشته باشند.
  • ویلاها که به آنها کاسا یا کلبه نیز می گویند، دارای املاک مجزا و جدا با باغ مخصوص به خود هستند. این املاک در شهرها یا شهرهای بزرگتر نادر بوده و در بین اسپانیایی ها یا مهاجران ثروتمند بسیار محبوب هستند.
  •  Urbanizations، املاک بسته ای هستند که معمولا دارای چندین آپارتمان، خانه شهری یا ویلا هستند. اینها همچنین گران هستند و اغلب برای ایجاد آرامش و امنیت انتخاب می شوند.
  • املاک روستایی یا فینکاها معمولاً خانه های مزرعه ای هستند که بیشتر در داخل کشور یافت می شوند. به دلیل موقعیت مکانی آنها، در مقایسه با خانه های دیگر، می توانند در هر متر مربع ارزان تر باشند.

قیمت خانه در اسپانیا

قیمت ملک در اسپانیا تا حد زیادی به نوع ملک مورد نظر و مکان مورد نظر شما بستگی داشته و به طور کلی، روند افزایش قیمت ملک وجود دارد. با این حال، اسپانیا هنوز در میان مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان از نظر نسبت درآمد و قیمت ملک است. پایتخت ها و شهرهای بزرگ معمولاً از نظر قیمت ملک گران ترین هستند و هزینه زندگی در آن شهرها نیز از نظر مالی بیشتر از شما طلب می کند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، قیمت خانه، چه برای اجاره و چه برای فروش، همیشه به قیمت هر متر مربع درج می شود. برای اینکه کامل متوجه شوید، ما قیمت های محبوب ترین شهرهای اسپانیا را فهرست کرده ایم.

قیمت خانه در اسپانیا
شهر قیمت
مادرید 4,240 یورو (4,760 دلار)
بارسلونا 3,380 یورو (3,795 دلار)
بیلبائو 3,460 یورو (3,885 دلار)

بسته به اندازه، یک آپارتمان یا خانه دو تا سه خوابه در مادرید می تواند از 500.000 یورو تا 1.000.000 یورو (561،00 تا 1،124،000 دلار) متغیر باشد. خرید ملک دو تا سه خوابه در بارسلونا بین 400,000 یورو تا 900,000 یورو (450,000 تا 1,011,000 دلار) برای شما هزینه خواهد داشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: