مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار دانشجویی در اسپانیا

کار دانشجویی در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار می کنند هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند. اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر معقول و نسبتا مقرون به صرفه است، اما بسیاری از دانشجویان هنوز نیاز به درآمد کمی دارند تا از پس تمامی هزینه ها برآیند. تحصیل در اسپانیا یک تجربه فوق‌العاده است چون دانشجویان از نظر تحصیلی رشد می‌کنند، دوست های زیادی پیدا می کنند، به اطراف اسپانیا سفر می‌کنند، مدارکی در سطح جهانی کسب می کنند و همچنین کمی تجربه در بازار کار کسب می‌کنند. 

کار کردن در اسپانیا به عنوان دانشجوی بین المللی

دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی می توانند در طول تحصیل در اسپانیا کار کنند و درآمد اضافی داشته باشند. شما می توانید با ویزای دانشجویی در اسپانیا به صورت پاره وقت کار کنید، یعنی تا 20 ساعت در هفته مجاز به کارکردن هستید. اگر در نظر گرفته شود که کار پاره وقت ممکن است مانع تحصیل شما می شود، احتمال دارد که هنگام ثبت نام به عنوان دانشجو در اسپانیا، اجازه کار به شما داده نشود. به طور کلی، دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مراحل بیشتری نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا/ مناطق اقتصادی اروپا EEA طی کنند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اتحادیه اروپا / EEA در اسپانیا، شما فقط می توانید تا زمان انقضای ویزای دانشجویی خود به صورت پاره وقت کار کنید. کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز استخدام شما (مجوز کار) به اداره اتباع خارجی در اسپانیا درخواست دهد. به یاد داشته باشید برای اینکه حق زندگی، کار و موقعیت تحصیل تان در اسپانیا را به خطر نیندازید، باید از تمام مقررات پیروی کنید. بسیاری از دانشجویان بین المللی در طول تحصیل خود در اسپانیا بصورت پاره وقت کار می کنند. کار کردن بصورت پاره وقت راه بسیار کارآمدی برای کسب درآمد و پوشش هزینه های زندگی و تحصیل (حداقل تا حدی) است. 

شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان

شرایط کار در اسپانیا در طول تحصیل برای اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. هر دو طرف برای ورود به بازار کار در اسپانیا باید مراحل خاصی را طی کنند. با این حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز باید از مقررات/محدودیت های تعیین شده توسط ویزای دانشجویی اسپانیا پیروی کنند. البته بطور کلی اگر می خواهید در اسپانیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار کنید، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /  مناطق اقتصادی اروپا EEA

الزامات کار در اسپانیا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA عبارتند از:

  • ساعت مجاز به انجام کار پاره وقت (20 ساعت در هفته / 4 ساعت در روز).
  • دریافت مجوز کار(کارفرما باید درخواست بدهد).
  • داشتن پول و سرمایه کافی برای هزینه ها (درآمد کار پاره وقت فقط باید مکمل سرمایه شما باشد).
  • ایجاد تعادل بین تحصیل و کار (اجازه ندهید کارکردن اختلالی در تحصیل شما در اسپانیا ایجاد کند).

به خاطر داشته باشید : شما فقط می توانید به مدت سه ماه به صورت تمام وقت کار کنید (و نباید در طول ترمی که قرار است در فعالیت علمی دانشگاه شرکت کنید، کار کنید). 


دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در اسپانیا

شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان اتحادیه اروپا / مناطق اقتصادی اروپا شبیه دانشجویان بومی اسپانیا است. اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA می توانند بدون هیچ محدودیتی در اسپانیا کار کنند. به طور کلی، اگر شما از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستید، بعد از پیدا کردن شغل در اسپانیا در طول تحصیل، درست مثل شهروندان اسپانیایی با شما رفتار می شود. همچنین برای کار در اسپانیا، حتی بصورت تمام وقت، نیازی به تهیه مجوز کار ندارید و فقط باید یک قرارداد کاری بین شما و کارفرمایتان امضا شود. 

کار در اسپانیا پس از فارغ التحصیلی

دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا کار کنند، اما خیلی هم ساده نیست! پس از فارغ التحصیلی، با داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در اسپانیا، شما مجاز هستید برای «ویزای کار پس از تحصیل» درخواست دهید، با داشتن این ویزا می توانید تا یک سال پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا بمانید و دنبال کار بگردید. همچنین شما باید حداقل 60 روز قبل از انقضای ویزای دانشجویی خود، در دفاتر مهاجرت اسپانیا (Oficina de Extranjería) برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کنید. بطور کلی به منظور درخواست ویزای کار پس از تحصیل در اسپانیا، مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • مدرک / گواهی دانشگاه (که نشان می دهد تحصیلات خود را به پایان رسانده اید).
  • مدرکی مبنی بر داشتن حمایت مالی کافی در طول مدت اقامت در اسپانیا.
  • بیمه درمانی که در طول مدت اقامت شما را پوشش می دهد.
  • تایید پرداخت هزینه

در این یک سال شما اجازه کار کردن ندارید و هدف اصلی شما باید بستن قرارداد کاری یا راه اندازی کسب و کار خودتان باشد. هنگامی که یک قرارداد کاری تمام وقت بستید، باید برای شروع کار، پروسه دریافت مجوز کار را شروع کنید. 

سوالات متداول کار دانشجویی در اسپانیا

1. چگونه ویزای کار در اسپانیا را دریافت کنیم؟

انواع مختلفی از ویزای کار برای افراد بین المللی در اسپانیا وجود دارد. برای کار در اسپانیا به عنوان یک کارمند با مهارت بالا، کارفرمای شما باید از وزارت کار اسپانیا درخواست ویزای کار کند. وقتی وزارت کار ویزای کار شما را تایید کرد، سفارت اسپانیا آن را صادر می کرد.

به عنوان یک کارمند بسیار ماهر یافتن شغل یا دریافت ویزای کار در اسپانیا اصلا پروسه ی آسانی نیست. با این حال، اولویت معمولا با کسانی است که برای مشاغلی که به عنوان 'مشاغل دارای کمبود متقاضی' رده بندی شده اند، درخواست می دهند. 

2. چگونه می توانم به عنوان یک شهروند ایالات متحده آمریکا در اسپانیا کار کنم؟

شهروندان ایالات متحده که مایل به کار در اسپانیا هستند نیز باید ویزای مناسب کار دریافت کنند. وقتیکه ویزای کار صادر شود، آنها باید برای دریافت مجوز اقامت و کار به مقامات اسپانیایی درخواست دهند. شهروندان آمریکایی نیز مشمول شرایطی مشابه سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند با این تفاوت که شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در اسپانیا نیازی به دریافت ویزای کار ندارند. 

3. آیا می توانم پس از فارغ التحصیلی با ویزای دانشجویی در اسپانیا کار کنم؟

ویزای دانشجویی پس از فارغ التحصیلی از دوره تحصیلی شما در اسپانیا منقضی می شود و پس از فارغ التحصیلی نمی توانید با ویزای دانشجویی در اسپانیا کار کنید. با این حال، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که حداقل 60 روز قبل از انقضای ویزای دانشجویی، برای ویزای کار پس از تحصیل در اسپانیا درخواست دهید. به این ترتیب شما یک سال فرصت دارید تا در اسپانیا به دنبال کار بگردید (در این مدت اجازه کار کردن ندارید). پس از اینکه موفق شدید شغلی مناسب پیدا کنید، می توانید ویزای/ مجوز کار دریافت کرده و در اسپانیا کار کنید.

4. چگونه در اسپانیا کار پیدا کنیم؟

یافتن شغل در اسپانیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد زیرا شما در رقابت با اتباع اسپانیایی هستید. بیشتر کارهایی که برای دانشجویان کالج در اسپانیا در دسترس است موقتی است. از آنجایی که اکثر مشاغل در اسپانیا تمام وقت هستند، پیدا کردن کار پاره وقت در دوره تحصیل دانشگاه می تواند تا حد زیادی دشوار باشد پس به نفع شماست که هر چه زودتر به دنبال کار بگردید. دانشجویان دانشگاه معمولاً به دنبال مشاغل در صنایعی می روند که به تجربه یا تخصص زیادی نیاز ندارند. چنین مشاغلی عبارتند از: پیشخدمت، صندوق دار، متصدی بار، توزیع کننده اعلامیه ، یا انواع مشاغل مختلف دیگر در سوپرمارکت ها، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و بارها. ناگفته نماند شانس اشتغال بیشتری در شهرهای بزرگ اسپانیا بخاطر وجود مشاغل خالی متعدد زیاد خواهید داشت. 

5. چگونه برای کار در اسپانیا اقدام کنیم؟

شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای کار (پاره وقت) با ارسال رزومه خود به مدیر استخدام درخواست استخدام دهید. اغلب، یک انگیزه نامه نیز از شما می خواهند. 

6.  مشاغل دارای کمبود افراد متخصص در اسپانیا کدام هستند؟

در اسپانیا مشاغلی مثل فناوری اطلاعات، پزشکی، مهندسی، تدریس یا خرید و فروش فاقد افراد متخصص و ماهر هستند. همچنین مشاغلی مثل بانکداری، گردشگری یا مهندس انرژی نیز از این دسته اند . اکثر مشاغلی که با کمبود مهارت مواجه هستند نیازمند افرادی با مهارت بسیار بالا هستند..

7. آیا برای کار کردن در اسپانیا باید اسپانیایی صحبت کنم؟

صحبت کردن به زبان اسپانیایی می تواند به یافتن شغل در اسپانیا کمک کند، خواه کار پاره وقت باشد یا تمام وقت. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به دنبال شغل پاره وقت است، ممکن است لزوماً برای یافتن شغل نیازی به صحبت به زبان اسپانیایی نداشته باشید. با این حال، بسیاری از کارفرمایان دانشجویانی را که می توانند اسپانیایی صحبت کنند(به ویژه در مشاغلی که نیاز به ارتباط با مشتریان دارند) در اولویت قرار می دهند.

8. میانگین حقوق در اسپانیا چقدر است؟

به طور کلی، متوسط حقوق سالانه در اسپانیا 23/000 یورو (28100 دلار) است، در حالی که حداقل دستمزد ماهانه حدود 1/000 یورو (~ 1200 دلار) در ماه است. البته حقوق ماهانه برای مشاغل پاره وقت کمتر است. به طور کلی حداقل حقوق برای دانشجویان بین المللی که به صورت پاره وقت در اسپانیا کار می کنند 450 یورو (550 دلار) است. به عنوان یک الزام برای کار پاره وقت در طول تحصیل، دانشجویان بین المللی باید سرمایه کافی و حمایت مالی داشته باشند چون کار پاره وقت فقط قرار است مکمل سرمایه اصلی شما باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: