مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در اسپانیا

رشته های تحصیلی در اسپانیا

شرایط ایده آل تحصیل در اسپانیا و وجود دانشگاه های متعدد با سطح علمی بالا در این کشور، رشته های تحصیلی در اسپانیا را به موضوعی قابل بحث تبدیل کرده است. اغلب کشورهای اروپایی دارای هزینه های تحصیل زیاد و شرایط نسبتا پیچیده ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف می باشند اما اسپانیا برخلاف اکثر همسایگان خود توانسته است با فراهم آوردن شرایط مساعد برای دانشجویان بین المللی، توجه آنان را به خود جلب نماید. بهترین رشته های تحصیلی در اسپانیا کدامند؟ تعداد کمی از دوره های کالج محبوب در اسپانیا وجود دارد. این که آیا می خواهید لیسانس یا فوق لیسانس بگیرید، گزینه های زیادی در اختیار شما قرار دارد. علاوه بر این، مدارک دکتری را می توان در این کشور در رشته های مختلف دریافت کرد. اگر از نوع مدرکی که می خواهید کسب کنید مطمئن نیستید، اطلاع از محبوب ترین مدارک تحصیلی در اسپانیا می تواند کمک بزرگی به شما بکند. به نظر می رسد رشته حقوق یکی از محبوب ترین رشته ها در اسپانیا است، اما هنوز یکی از هزاران گزینه های مختلف موجود است، از رشته های پرطرفدار می توان به رشته های زیر اشاره کرد:

  • رشته حقوق در اسپانیا
  • هنر و علوم انسانی در اسپانیا
  • بازاریابی و امور مالی  در اسپانیا
  • مدرک رشته های علوم تجربی در اسپانیا

تحصیل در مهم ترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه های با سابقه درخشان و رتبه خوب علمی در سطح دو شهر مادرید و بارسلونا بیش از سایر شهرهای اسپانیا به چشم می خورند. این دانشگاه ها تحصیل در مقطع کارشناسی را برای رشته هایی چون سرمایه گذاری، علوم انسانی و هنر با کیفیت بالا امکان پذیر نموده اند. دانشجویان خارجی ملزم می باشند در کلاس هایی که حدود 7 ماه به طول می انجامد شرکت کرده و سپس وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. این فرآیند برای دانشجویان رشته پزشکی کمی پیچیده تر می باشد. تسلط بر زبان اسپانیایی از الزامات اولیه می باشد زیرا اکثر دروس ارائه شده در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی صورت می گیرد. علی رغم اینکه اشاره داشتیم توانایی صحبت به زبان اسپانیایی جزء برگ برنده های دانشجو محسوب می شود، شرایط تحصیل به زبان انگلیسی نیز در بعضی دانشگاه های این کشور ایجاد شده است.

دانشگاه های برتر اسپانیا 2022
رتبه ی جهانی رتبه در اسپانیا دانشگاه شهر
156
1

Pompeu Fabra University

بارسلونا
170= 2

Autonomous University of Barcelona

بارسلونا
=193
3 دانشگاه بارسلونا بارسلونا
251-300 4

University of Navarra

Pamplona
301-350
5

Autonomous University of Madrid

مادرید
401-450 6=

Universitat Ramon Llull

بارسلونا
401-450 6= دانشگاه والنسیا والنسیا
401-450 6=

University of Vic – Central University of Catalonia

بارسلونا
501-600 9=

CEU Universities

بارسلونا، مادرید، والنسیا
501-600 9=

Complutense University of Madrid

مادرید
601-800 11=

University of Alcalá

مادرید
601-800 11=

University of the Balearic Islands

پالما
601-800 11=

University of Deusto

Bilbao
601-800 11=

University of Girona

Girona
601-800 11=

University of Granada

Granada
601-800 11=

University of La Laguna

Tenerife
601-800 11=

Open University of Catalonia

بارسلونا
601-800 11=

Universitat Politècnica de Catalunya

بارسلونا
601-800 11=

Rovira i Virgili University

Tarragona
801-1000 20=

University of the Basque Country

Leioa
801-1000 20=

Carlos III University of Madrid

مادرید
801-1000 20=

University of Córdoba

Córdoba
801-1000 20=

European University of Madrid

مادرید
801-1000 20=

Universitat Internacional de Catalunya

بارسلونا
801-1000 20=

University of Jaén

Jaén
801-1000 20=

Jaume I University

Castellón
801-1000 20=

University of Lleida

Llieda
801-1000 20=

Miguel Hernández University of Elche

Alicante
801-1000 20=

University of Oviedo

Asturias
801-1000 20=

Polytechnic University of Valencia

والنسیا
801-1000 20=

University of Salamanca

Salamanca
801-1000 20=

University of Santiago de Compostela

سندیاگو
801-1000 20=

Technical University of Madrid

مادرید

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی مازاد بر هزینه پرداختی جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی بوده و حداقل نمره آیلتس 6.5 را می طلبد. همچنین این هزینه برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا کمتر از سایرین برآورد می شود. اسپانیا دارای بیش از 80 دانشگاه می باشد که نام تعداد قابل توجهی از آنها در فهرست رده بندی دانشگاه های معتبر جهانی مطرح است. اکثر موسسات آموزش عالی این کشور در شهرهایی نظیر والنسیا و سویا قرار دارند و دولت این کشور در سال های اخیر سعی داشته است تمرکز این مراکز را از پایتخت اسپانیا، مادرید، دور کند.

  • Autonomous University of Madrid
  • University of Barcelona
  • Complutense University of Madrid
  • University of Navarra
  • UC3M

شرایط پذیرش در رشته های تحصیلی اسپانیا

به علت هزینه بالای تحصیل در کشورهای اروپای شمالی، سیل عظیمی از متقاضیان به سمت کشورهایی چون اسپانیا راغب گشته اند. در سال های اخیر پادشاهی اسپانیا با درنظر داشتن دانشجویانی که اقدام به شرکت در آزمون های GRE و GMATمی نمایند، گزینش را از میان آنان انجام می دهد. شرایط آزمون های GRE و GMAT در اسپانیا همچون سایر کشورهای اروپایی می باشد. رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشند:

  • رشته حقوق
  • هنر
  • بازاریابی
  • پزشکی
  • شیمی

علی رغم تعداد محدود دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در اسپانیا، افراد زیادی متمایل به تحصیل در این رشته و شاخه های متعدد آن هستند. حقوق بین الملل و وکالت از پر درآمد ترین شغل های حال حاضر در اروپا هستند. افراد می توانند با اخذ مدرک خود در این رشته ها به فعالیت در سازمان هایی چون اتحادیه اروپا بپردازند. هنر از دیگر رشته های پرطرفدار در کشورهایی چون اسپانیا و پرتغال است. به گونه ای که درصد قابل توجهی از دانشجویان این کشور در زیر شاخه های موسیقی پاپ و ادبیات اسپانیا مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه های مستقل مادرید و بارسلونا با کسب رتبه های زیر 200 در میان تمامی دانشگاه های جهان، ایده آل ترین گزینه جهت تحصیل در این رشته ها هستند.




هزینه رشته های مختلف تحصیلی در اسپانیا

بعضی از کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان را فراهم آورده اند که این موضوع در اسپانیا تنها تا مدرک دیپلم صدق می کند. دانشگاه های این کشور در دو رده دولتی و خصوصی قرار دارند که به طبع هزینه تحصیل در مراکز غیردولتی بیشتر می باشد. علی رغم عدم امکان تحصیل رایگان در اسپانیا با توجه به مرتبه علمی دانشگاه های این کشور و همچنین قابل قبول بودن مدرک اخذ شده در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما ایران، تعداد بسیاری از افراد اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دانشجویان مقطع دکتری می توانند با درنظر داشتن مقرون به صرفه بودن تحصیل در اسپانیا و نظر به اینکه اخذ مدرک دکتری در این کشور 5 سال زمان می برد، تصمیم گیری نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسپانیا سالانه به طور میانگین 2800€ (یورو) هزینه در پی دارد.

بهترین شهرهای اسپانیا جهت تحصیل

اسپانیا کشوری مدرن و توسعه یافته است که توزیع جمعیت 50 میلیون نفری آن به صورت یکنواخت نبوده و شهرهایی چون مادرید بیشترین جمعیت را در خود جای داده اند. تمرکز مراکز آموزشی نیز در چنین شهرهایی بوده و دانشجویانی که به دنبال تسهیل شرایط خود و دریافت انواع بورسیه ها می باشند، می بایست جهت ادامه تحصیل در کلان شهرهای این کشور اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی نظیر LCFO و La Ciaxa به دانشجویان با مراتب علمی و نمرات بالا اختصاص می یابد. کار دانشجویی در اسپانیا مجاز بوده و دانشجویان می توانند با انتخاب شهرهایی چون والنسیا، بیلبائو، لاس پالماس و گرانادا علاوه بر پرداخت هزینه های کمتر جهت گذران زندگی، به فرصت های مناسب شغلی دست یابند. از شغل های پر تکرار میان دانشجویان این کشور می توان به حسابداری، برنامه نویسی و فعالیت در صنعت گردشگری اشاره کرد.

ویزای تحصیلی اسپانیا

شرایط ویزای دانشجویی اسپانیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که اصلی ترین آنها کشور مبدا شما است. معمولاً مجموعه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • دو فرم درخواست به موقع تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر شما
  • کارت شناسایی معتبر
  • دو قطعه عکس گذرنامه اخیر
  • نامه پذیرش از دانشگاه منتخب
  • مدرک بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی:
  • صورت حساب بانکی.
  • مدرک کمک مالی/بورسیه.
  • نامه محضری از والدین / قیم قانونی (با فرض به عهده گرفتن مسئولیت مالی).
  • نامه از دانشگاه/مدرسه
  • اثبات توانایی پرداخت هزینه
  • گواهی پزشکی.
  • گواهی سابقه کیفری (حداکثر سه ماه اخیر)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: