مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا

زندگی کردن در اسپانیا با مجموعه ای از قوانین همراه است. به عنوان مثال، سیستا یا خواب عصرانه اسپانیایی هنوز وجود دارد، اما مفهوم اصلی خود را از دست داده است. به جای خوابیدن در زمان ناهار، اسپانیایی ها دوست دارند یک بازه زمانی ناهار طولانی داشته باشند تا بیرون غذا بخورند، بچه ها را از مدرسه بیارند و کارهایی را انجام دهند که معمولاً در طول روز برایشان وقت ندارند. به جهت آماده شدن و اطلاع از آنچه در سطح فرهنگی این کشور باید انتظار داشت، ما اطلاعات عملی، بینش و درک در مورد آداب اجتماعی و فرهنگی، و همچنین مزایا و معایب زندگی و رانندگی در اسپانیا را پوشش خواهیم داد.

زندگی در اسپانیا چگونه است؟ از نظر هزینه زندگی، اسپانیا یکی از معقول‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت در اروپا است. درآمد و قیمت مسکن ثابت است، به این معنی که هزینه های زندگی در مقایسه با درآمد متوسط، بالا نیست. برای اینکه ایده ای کلی به شما بدهم، قیمت اجاره در بریتانیا 40 درصد بیشتر از اسپانیا است. اما، به خاطر داشته باشید که هنگام اجاره یا خرید در شهرهای بزرگ اسپانیا در مقایسه با شهرهای کوچکتر، تفاوت های زیادی در هزینه وجود دارد.

زندگی در اسپانیا مزایا و معایب زیادی دارد. در حالی که هزینه پایین زندگی، طبیعت و آب و هوا همگی بسیار مناسب هستند، مهاجران باید از نرخ بالای بیکاری آگاه باشند. رکود اقتصادی سال 2008 به شدت اسپانیا را تحت تأثیر قرار داد، و با وجود اینکه کشور بهبود یافت و نرخ بیکاری برای مدتی به طور مداوم پایین بود (حدود 13 درصد)، اما این نرخ همچنان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالا است.

دانستن زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار مفید است. صحبت نکردن به این زبان می تواند ارتباط روزانه را سخت و کند کند. مهاجران متوجه خواهند شد که بسیاری از اسپانیایی ها زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند. هنگام یادگیری اسپانیایی، مهاجران باید بدانند که برخی از مناطق زبان های مختلفی مانند کاتالان، باسک و گالیسی دارند.

اگر در یک منطقه شهری هستید، رانندگی در اسپانیا بسیار نامنظم و پر هرج و مرج است. در خارج از شهرهای بزرگ، تنها چیزی که باید نگران آن باشید رانندگی در سمت راست جاده و حفظ سرعت مجاز است. سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا در سراسر کشور بسیار توسعه یافته است و تمام شهرهای بزرگ را به هم متصل می کند. بزرگترین شهرها حتی طیف وسیعی از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و خطوط مترو را ارائه می دهند.

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

اگرچه همه مهاجران آرزو دارند به کشور چورو، پائلا و تینتو دو ورانو مهاجرت کنند، اما بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای تصمیم گیری آگاهانه ضروری است. یکی از نکات منفی نرخ بالای بیکاری است، در حالی که یکی از مزایای بی شمار زندگی در اسپانیا، سیستم مراقبت های بهداشتی درجه یک است. در لیست زیر بقیه موارد را بررسی می کنیم.

مزایا:

هزینه کم زندگی

حتی کلان شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا کیفیت زندگی بالایی را با پول بسیار کمتری در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن و پاریس ارائه می دهند. زندگی خوب در اسپانیا با متوسط  حقوق سالانه 23.000 یورو (25.000 دلار آمریکا) امکان پذیر است.

آب و هوای شگفت انگیز در تمام سال

اگرچه زمستان‌های این کشور ممکن است سرد و بارانی باشد، ولی در کل اسپانیا دارای آب و هوای معتدل دارد. در برخی مناطق کشور تقریباً در تمام سال آفتابی است. با توجه به آب و هوای شگفت انگیز، اسپانیا انواع فعالیت های فضای باز را ارائه می دهد که از موج سواری تا پیاده روی زیارت معنوی به سانتیاگو کمپوستلا را شامل می شود.

طبیعت و مناظر شگفت انگیز

خط ساحلی اسپانیا تقریباً 5000 کیلومتر (3107 مایل) امتداد دارد. اسپانیایی‌ها مرتباً به سواحل شنی می‌روند تا زیر آفتاب دراز بکشند، شنا کرده یا در ورزش‌های آبی شرکت کنند.

خرید آسان ملک در اسپانیا

افراد غیر مقیم می توانند در اسپانیا ملک بخرند، زیرا هیچ محدودیتی در زمین و هیچ الزام خاصی برای سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات وجود ندارد. در واقع، آنها به شدت مورد تشویق دولت اسپانیا هستند. اگر تصمیم به خرید ملک داشته باشید، حتی ویزای طلایی نیز به شما تعلق می گیرد. اگر رویای شما داشتن یک کارخانه شراب سازی در اسپانیا است، پس برید جلو. از آنجایی که اسپانیا در سال 2008 به شدت تحت تاثیر رکود جهانی قرار گرفت، قیمت ملک حدود 40 درصد کاهش یافت. اگرچه بازار املاک و مستغلات به سرعت در حال بهبود است، اسپانیا هنوز مکان خوبی برای سرمایه گذاری در ملک محسوب می شود.

سفر در اروپا

پروازها از اسپانیا به مقاصد برتر اروپا ارزان و بسیار کوتاه هستند. اگر می خواهید در اروپا سفر کنید، اسپانیا به عنوان پایگاه مبدا شما بهترین گزینه است.

سیستم مراقبت های بهداشتی درجه یک

طبق قانون اساسی اسپانیا،  این کشور باید مراقبت های اضطراری و اولیه را به صورت رایگان برای همه ارائه دهد. سیستم مراقبت های بهداشتی همگانی این کشور یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود. مهاجران در صورت کار و پرداخت حق بیمه ماهانه تامین اجتماعی می توانند از بیمه سلامت عمومی (Seguridad Nacional de Salud) استفاده کنند.


معایب:

نرخ بالای بیکاری

رکود اقتصادی سال 2008 به شدت اسپانیا را تحت تأثیر قرار داد. بسیاری از جوانان شغل خود را از دست دادند و فارغ التحصیلان اخیر برای مدت طولانی نتوانستند شغلی پیدا کنند. اقتصاد اسپانیا در حال بهبود است و نرخ بیکاری به 13.7 درصد کاهش یافته است. با این حال، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هنوز بسیار بالا است.

مانع زبان

اسپانیایی دومین زبان پر صحبت در سراسر جهان و یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است. تنها در اسپانیا گویش ها و لهجه های مختلف زیادی وجود دارد و در برخی مناطق مردم به زبان کاملاً متفاوتی مانند باسکی، کاتالان یا گالیسی صحبت می کنند. حتی اگر به زبان اسپانیایی مسلط هستید، این تفاوت های فرهنگی می تواند مانعی ایجاد کند. به علاوه، اسپانیا به کمبود انگلیسی زبان شناخته شده است، مگر اینکه در یک شهر بزرگ باشید، اما حتی در این صورت نیز تضمینی وجود ندارد.

بوروکراسی بی پایان

اسپانیایی ها به کاغذ و فرمالیته های اداری علاقه خاصی دارند.  برای هر چیز کوچکی یک سند وجود دارد که باید پر شود، و خب سریع هم نیستند. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا به اسپانیا نقل مکان می کنید، قبل از اینکه به طور کامل ساکن شوید آماده باشید تا به مدت چندین روز در تعدادی از دفاتر مختلف ثبت نام کنید و فرم های مختلفی را پر کنید.

سرعت آرام زندگی

یکی از دلایل جذب مهاجران به اسپانیا، سرعت پایین زندگی است، اما زمانی که کارهایی برای انجام دادن دارید، ممکن است آزاردهنده شود. رستوران‌ها برای شام طبق برنامه زمانی باز می‌شوند که تایم خواب اکثر مهاجران است و بسیاری از مغازه ها و دفاتر بعد از ظهر به دلیل استراحت تعطیل هستند.

تعطیلات ماه اوت

برای خارجی ها، اغلب به نظر می رسد که کل کشور در ماه اوت تعطیل است. اسپانیا در این ماه آنقدر سرعتش را کاهش می دهد و تقریباً همه جا از جمله بسیاری از مشاغل در شهرهای بزرگ بسته می شوند. اگر در کنار ساحل زندگی می کنید، برای هجوم گردشگران، ترافیک و جشن های خیابانی آماده باشید.


اطلاعات کاربردی برای زندگی در اسپانیا

اسپانیا که توسط اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه احاطه شده است و در ساحل جنوب غربی اروپا، درست بالای شمال آفریقا قرار دارد، وطن 44 میلیون نفر است. جمعیت این کشور نیز متنوع است، و هویت‌های منطقه‌ای خاص هنوز در زندگی روزمره مردم وجود دارد. باسک ها، گالیسی ها و کاتالان ها همگی به زبان خود پایبند هستند.

نام کشور: پادشاهی اسپانیا، Reino de España

  • نوع حکومت: سلطنت مشروطه پارلمانی واحد
  • آب و هوا: معتدل
  • پایتخت: مادرید
  • واحد پول: یورو (€, EUR)
  • زبان ها:
  • زبان رسمی: اسپانیایی (کاستیلیایی)
  • سایر زبان های رسمی مشترک: کاتالان (و نوع آن والنسیا)، گالیسی (Gallego)، باسک (Euskera)؛
  • ادیان: کاتولیک رومی و غیره.
  • مناطق زمانی: UTC +1 (به وقت اروپای مرکزی) در سرزمین اصلی، UTC +0 (به وقت اروپای غربی) در جزایر قناری و Plazas de soberanía.
  • کد تماس: +34
  • ولتاژ: AC 220 ولت، 50 هرتز. پریز نوع C یا F
  • واکسیناسیون های توصیه شده: ایمن سازی روتین
  • عضو اتحادیه اروپا، منطقه یورو و منطقه شنگن
  • اسپانیا به عنوان یک ایالت تقسیم شده به 17 جامعه و دو شهر خودمختار عمل می کند.

فرهنگ و آداب اجتماعی در اسپانیا

کلیشه های سبک زندگی اسپانیایی، شامل سیستا (خواب عصرانه)، فستیوال های پر جنب و جوش، و رستوران هایی که شام را تا پاسی از شب ارائه می دهند، هستند. با این حال، فرهنگ و آداب اجتماعی اسپانیا لایه های بسیار عمیق تری نسبت به آنچه در نگاه اول می بینیم دارد.

زبان اسپانیایی

اسپانیایی توسط تقریباً 330 میلیون نفر که زبان مادری شان است صحبت می شود و از نظر تعداد افرادی که به زبان مادری خود صحبت می کنند، پس از چینی در رتبه دوم در سراسر جهان قرار دارد.

این بدان معناست که ممکن است مانع زبان یکی از بزرگترین مشکلات برای مهاجران باشد، اما از آنجایی که اسپانیایی یکی از زبان‌های آسان‌تر برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود، حتما باید آن را امتحان کنید. خارجی ها تضمینی برای یافتن افراد محلی انگلیسی زبان در اسپانیا ندارند. تمام تلاش خود را برای یادگیری این زبان انجام دهید و هر زمان که فرمالیته های اداری را انجام می دهید، یک دوست اسپانیایی زبان را همراه خود بیاورید یا سعی کنید برخی از اصطلاحات اولیه را از قبل یاد بگیرید. البته، با زندگی در شهرهای بزرگتر مانند مادرید و بارسلونا، می توانید مهاجران انگلیسی زبان پیدا کنید.


اهمیت خانواده در اسپانیا

اسپانیایی ها به خانواده اهمیت زیادی می دهند. اگر حداقل سه نسل حضور و جمع گسترده ای از خویشاوندان وجود نداشته باشد، جشنی برگزار نمی شود. اگرچه، در شهرهای بزرگ، این سنت ها به آرامی در حال محو شدن است، سالمندان در اسپانیا بسیار مورد احترام هستند و مراقبت از اقوام مسن تر در خانه متداول است.

عدم تعادل نقش های جنسیتی

نقش‌های جنسیتی در اسپانیا در حال متعادل‌تر شدن است، به‌ویژه در شهرهای بزرگ‌تر، جایی که زندگی مدرن و دیدگاه‌های مدرن حاکم است. با این حال، شکاف دستمزد جنسیتی در کشور رایج است و زنان به طور متوسط   12 درصد کمتر از مردان در ساعت دستمزد دریافت می کنند.

تأثیر دین

اسپانیا بسیار کاتولیک است و 70 تا 75 درصد اسپانیایی ها کاتولیک رومی هستند. بخش بزرگی از مردم هنوز به مذهب خود پایبند هستند به طور منظم در عبادات مذهبی شرکت می کنند. این کشور به دلیل مسیر معنوی زیارتی خود به کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا مشهور است. در واقع، اسپانیا خانه برخی از بزرگترین معماری های مذهبی در جهان است، مانند کلیسای جامع کوردوبا، که قبلا یک مسجد بوده است، و همچنین کلیسای جامع سویا، تولدو، بورگوس یا کلیسای معروف ساگرادا فامیلیا در بارسلونا.

اگر می خواهید از یک مؤسسه مذهبی دیدن کنید، مراقب باشید که باید حتما شانه ها و زانوهای خود را پوشانده باشید چون این کار نشان دهنده احترام است. به دلیل پیشینه مذهبی این کشور، برخی از مناطق اسپانیا محافظه کارتر از سایرین هستند. آفتاب گرفتن برهنه به طور کلی بد نیست، اما ممکن است همیشه و در همه جا عمل مناسبی در نظر گرفته نشود. البته این مورد بیشتر به جایی که هستید بستگی دارد. آفتاب گرفتن برهنه در سواحل بارسلونا هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

حمل و نقل عمومی در اسپانیا

به طور کلی، رانندگی در شهرهای بزرگ اسپانیا با ترافیک زیادی همراه است. ترافیک مادرید می تواند از ساعت 5:00 شروع شود. به همین دلیل، انتخاب حمل و نقل عمومی ممکن است ایده عاقلانه ای باشد.

برای حمل و نقل عمومی در اسپانیا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شبکه خوبی از قطارها کل کشور را به هم متصل می کند، قطارهای سریع السیر (AVE) بسیاری از مناطق را در کمتر از سه ساعت به هم متصل می کنند. بسیاری از مسیرهای قطارهای مسافت طولانی، راه‌آهن این کشور را تشکیل می‌دهند، بعلاوه سرکانیا (نامی که به سیستم‌های راه‌آهن رفت‌وآمد مناطق کلان‌شهری اسپانیا داده شده است)، که شهرهای مجاور را به هم متصل می‌کند. شبکه ملی قطار توسط RENFE، سرویس حمل و نقل عمومی اسپانیا اداره می شود.

اکثر شهرها به مترو یا تراموا نیز مجهز هستند. در شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا، بیلبائو یا سویا، می توانید هر دو را بیابید. شبکه‌ای از اتوبوس‌ها که توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود، بسیاری از شهرها را پوشش می‌دهد که اکثر آنها متعلق به آلسا هستند. می‌توانید خطوط اتوبوس را در مکان‌هایی بیابید که تحت پوشش مترو یا راه‌آهن نیستند، که حمل‌ونقل به نقاط دورافتاده‌تر کشور را پوشش می دهند. همچنین می‌توانید از تاکسی‌ها یا خدمات مشابه با برنامه‌های محبوب برای حمل و نقل خودرویی که در مادرید و بارسلونا فعال هستند، استفاده کنید.

هزینه های حمل و نقل عمومی چقدر است؟

در مورد هزینه حمل و نقل عمومی، این خدمات به طور کلی کاملا مقرون به صرفه هستند. قیمت ها ممکن است بر اساس منطقه متفاوت باشد، اما، به طور کلی، انتظار می رود حدوداً این مقدار بپردازید:

حمل و نقل عمومی در اسپانیا
نوع حمل و نقل نوع بلیط قیمت به یورو (دلار آمریکا)
اتوبوس بلیط تک
بلیط تک، برای 5 ایستگاه
1.50 (1.60)
1.50 (1.60)
مترو بلیط تک، برای 10 ایستگاه یا بیشتر 2 (2.20)
قطار بلیط تک
Bonotren معتبر برای 10 سفر
1.70 (1.90)
10 (11)

در مادرید و بارسلونا، بلیت 10 سفره مترو و اتوبوس ترکیبی بوده و در هر سفر ارزان‌تر است. بلیط ماهانه برای متروها بسته به مناطقی که آن را پوشش می دهد بین 30 تا 50 یورو (33 و 56 دلار آمریکا) متغیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: