مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع پیدا کردن کار در اسپانیا

راهنمای جامع پیدا کردن کار در اسپانیا

آیا می دانید کار کردن در اسپانیا چگونه است؟ روزهای کاری به دلیل سیستا ( خواب عصرانه/ استراحت ) اسپانیایی بسیار طولانی است. استراحت های ناهار می تواند دو تا سه ساعت طول بکشد. این راهنما همه جنبه های مربوط به یافتن شغل از جستجوی کار اولیه و مصاحبه ها، متوسط  حقوق برای مشاغل مختلف، و نحوه شروع یک شغل به عنوان یک کارگر فریلنسر را پوشش می دهد. اطلاع کامل از نحوه یافتن شغل در اسپانیا به عنوان یک خارجی پروسه ساده ای نیست. به طور کلی، اگر می توانید اسپانیایی صحبت کنید، سهیم شدن در بازار کار اسپانیا آسان تر است، اما صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز به طور کلی امری مفید است.

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، مطمئن شوید که از قبل شغلی پیدا کرده اید. به عنوان یک خارجی، اگر شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز، که توسط سرویس اشتغال عمومی (Servicio Público de Empleo Estatal) تهیه شده است یافت نشود، یافتن آن شغل در بازار کار اسپانیا دشوارتر است. هنگامی که در این کشور هستید، به سرعت متوجه خواهید شد که مفهوم شناخته شده '9 تا 5' روز کاری در اسپانیا رایج نیست. هفته های کاری چهل ساعت امری عادی است، اما کارگران اسپانیایی تمایل دارند از ساعت 9:00 شروع کرده و تا ساعت 20:00 کار کنند، البته با یک استراحت دو تا سه ساعته در حوالی زمان ناهار.

میانگین حقوق سالانه در اسپانیا خیلی زیاد نیست. کارگران به طور متوسط 23.000 یورو (25.300 دلار آمریکا) درآمد دارند و این مقدار برای یک شغل پردرآمد است. حداقل دستمزد حدود 1.000 یورو (1.100 دلار) در ماه است. اگر قصد دارید به عنوان یک فریلنسر در اسپانیا کار کنید، مطمئن شوید که تمام مدارک لازم مانند طرح تجاری، مدارک مالی و غیره را برای تحویل درخواست ویزای خود آماده کنید. در این بخش، مزایای تامین اجتماعی و مرخصی والدین شما را به عنوان کارمند فریلنسر نیز پوشش خواهیم داد.

چگونه در اسپانیا کار پیدا کنیم؟

بخش اساسی شروع شما این است که بدانید چگونه به عنوان یک خارجی در اسپانیا شغلی پیدا کنید. در زیر، اطلاعات مفیدی در مورد نحوه درخواست شغل، بازار کار، الزامات، و واجد شرایط بودن برای کار در اسپانیا، و همچنین نکاتی برای مصاحبه و شبکه‌سازی خواهید یافت.

شرایط کار در اسپانیا چیست؟

برای اتباع اتحادیه اروپا EEA

اتباع اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در اسپانیا کار و زندگی کنند. اگر تبعه غیر اتحادیه اروپا هستید، برای کار در این کشور به ویزای کار و اقامت نیاز دارید. شرایط لازم برای این امر شامل قرارداد کاری با یک کارفرمای اسپانیایی و همچنین ارائه سایر مدارک لازم است.

برای اتباع غیر اتحادیه اروپا  EEA

برای کار در اسپانیا به عنوان یک خارجی، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • اقامت قانونی در اسپانیا
  • عدم سابقه کیفری در اسپانیا و کشورهایی که قبلاً در آنها اقامت داشته اید.
  • ورود به اسپانیا به طور قانونی بدون ممنوعیت ورود یا خروج.
  • پرداخت هزینه درخواست اقامت موقت.
  • یک قرارداد کاری که توسط شما و کارفرمایتان امضا شده باشد.
  • برخورداری از شرایطی که از نظر قانونی برای این موقعیت مورد نیاز است.

مطمئن شوید که مدارک تحصیلی تان توسط وزارت آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای اسپانیا به رسمیت شناخته شده است. فرم های مشخصی برای تشخیص مدارک دانشگاهی و غیر دانشگاهی وجود دارد.


آیا شما واجد شرایط کار در اسپانیا هستید؟

فرصت های شغلی در اسپانیا برای خارجی ها به سختی به دست می آید. یک خارجی تنها در صورتی در اسپانیا استخدام می شود که این شغل در لیست مشاغل مورد نیاز ذکر شده باشد. این لیست به صورت فصلی توسط سرویس استخدام عمومی (Servicio Público de Empleo Estatal) منتشر می شود. اداره مهاجرت همچنین باید تأیید کند که امکان پر کردن جای خالی شغلی توسط یک شهروند یا مقیم اسپانیا وجود ندارد.

فراموش نکنید که بررسی کنید آیا کارفرمای شما به درستی در تامین اجتماعی ثبت نام کرده است یا خیر. در مورد قرارداد کاری خود، مطمئن شوید که تمام شرایط مطابق با مقررات ملی کار است. پس از بستن این قرارداد، اجازه کار و اقامت موقت با مدت یک سال به شما داده می شود. البته این امر ممکن است به شغل و منطقه جغرافیایی شما محدود شود. این مجوز موقت تنها پس از دریافت ویزای کار و اقامت اجرا می شود.

بهترین راه برای یافتن شغل در اسپانیا به عنوان یک فرد خارجی چیست؟

گزینه های زیادی برای کار در اسپانیا به عنوان یک خارجی وجود دارد. به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، اولین جایی که باید به آن نگاه کنید، لیست مشاغل مورد نیاز است، زیرا این مشاغل تنها مشاغلی هستند که می توانید در اسپانیا داشته باشید. هنگامی که متوجه شدید واجد شرایط کار در اسپانیا هستید، می توانید جستجوی شغل خود را آغاز کنید.

بسیاری از مهاجران تمایل دارند در بخش گردشگری مشاغلی را انتخاب کنند. از آنجایی که صحبت کردن به زبان انگلیسی یک دارایی خوب در اسپانیا است، یک فرصت شغلی رایج برای خارجی ها نیز آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است.

برخی از محبوب ترین وب سایت ها برای یافتن کار در اسپانیا عبارتند از:

  • Infoempleo;
  • مشاغل اطلاعاتی؛ Infojobs
  • میل آنونسیوس  Mil Anuncios

ممکن است پلتفرم های خاصی برای بخش کسب و کار شما وجود داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که به دنبال کارمند (استخدام) و به دنبال آن موقعیت مورد نظر خود باشید. پلتفرم های بین المللی برای جستجوی کار نیز می توانند مفید باشند، مانند Glassdoor، Indeed یا LinkedIn.

جستجو برای شرکت های چند ملیتی که ممکن است هم در اسپانیا و هم در کشور فعلی شما دفاتر داشته باشند را فراموش نکنید. اینها می توانند نقطه شروع خوبی برای ایجاد ارتباطات و جستجوی فرصت ها باشند.

همچنین می توانید به وزارت کار، مهاجرت و تامین اجتماعی مراجعه کنید که تمامی اطلاعات و مراحل کار در اسپانیا را پوشش می دهد. SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) خدمات عمومی ملی برای استخدام است، و همچنین می توانید اطلاعاتی در مورد جستجوهای شغلی و پیشنهادات شغلی در آنجا پیدا کنید.

چگونه برای کار در اسپانیا اقدام کنیم؟

هنگام درخواست برای کار در اسپانیا، ایده خوبی است که رزومه به سبک اسپانیایی را دنبال کنید. این رزومه باید شامل اطلاعات زیر باشد، ترجیحاً به ترتیب:

  • مشخصات شخصی: نام کامل، تاریخ تولد، ملیت، وضعیت تأهل، آدرس، شماره تلفن (با کد بین المللی)؛
  • عکس (توصیه می شود، اما اجباری نیست)؛
  • تجربه کاری؛
  • تحصیلات؛
  • زبان ها؛
  • مهارت ها؛
  • سایر علایق مرتبط با موقعیت، مانند گواهینامه رانندگی، تمایل به نقل مکان، سرگرمی ها و غیره؛

مراجع (اختیاری) 

پایبندی به این فرمت از تلاش اضافی از جانب استخدام کنندگان جلوگیری می کند و همچنین بهترین شانس ممکن را به درخواست شما می دهد. حتماً رزومه خود را با پیشنهاد شغلی تنظیم کنید تا صلاحیت های خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارید. زبان‌ در بازار کار اسپانیا بسیار ارزشمند هستند، بنابراین حتماً این نکته را به ذهن بسپارید. همچنین ایده خوبی است که رزومه خود را به زبان اسپانیایی بنویسید تا مطمئن شوید که عدم آگاهی از زبان این کشور مانع شانس شما نمی شود.


نکاتی برای نوشتن کاور لتر (carta de presentación)

ارسال کاور لتر همراه با درخواست شما اخیرا یک روند ترند شده در اسپانیا است. حتی اگر یک آگهی شغلی درخواستی نداشته باشد، ایده خوبی است که آن را درج کنید. با توجه به این نکته، تأکید بر انگیزه و اشتیاق برای زندگی و کار در اسپانیا، به استخدام کنندگان اطمینان می دهد که به این کار متعهد هستید.

  • کاور لتر نباید بیشتر از یک صفحه باشد.
  • یک ساختار ساده (مقدمه، بدنه و نتیجه گیری) همراه با اطلاعات شخصی شما کافی است.
  • در صورت امکان، سعی کنید نامه را به استخدام کننده ارسال کنید.
  • استفاده از زبان رسمی همیشه توصیه می شود.
  • اگر نامه را به زبان اسپانیایی می نویسید، بر خلاف tú غیررسمی، هنگام خطاب به خواننده از usted استفاده کنید.

نکاتی برای مصاحبه در اسپانیا

برای مصاحبه در اسپانیا، باید با رایج ترین روش ها آشنا شوید. در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که ممکن است برایتان مفید باشد:

  • قبل از مصاحبه کمی اسپانیایی تمرین کنید. این نشان دهنده تعهد به ادغام در فرهنگ و علاقه به ماندن در این کشور خواهد بود.
  • با عبارات خاص در بازار کار اسپانیا و بخش تجارت خود آشنا شوید.
  • لباس مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن. نوع لباس معمولاً کمی جنبه رسمی دارد و اهمیت زیادی به برداشت اولیه و نحوه ارائه شما داده می شود.
  • مخاطبینی را که ممکن است در شرکت یا بخش تجاری داشته باشید ذکر کنید. در اسپانیا، شبکه و ارتباطات شخصی شما بسیار ارزشمند است، به ویژه برای تضمین شغل.
  • با استخدام کنندگان زن رو بوسی نکنید. در یک محیط تجاری، همیشه باید فقط از دست دادن استفاده کنید.
  • دیر نکنید. ممکن است متوجه شوید که وقت شناسی در موقعیت های اجتماعی در اسپانیا نسبتاً جدی گرفته نمیشود، اما این در مورد فرهنگ کار صدق نمی کند. شما باید پنج تا ده دقیقه قبل از مصاحبه حضور پیدا کنید.
  • استخدام کننده را با عنوان tú خطاب نکنید. همانطور که قبلا ذکر شد، از فرم  usted یا جمع ustedes استفاده کنید. با این حال، اگر فرهنگ استخدام‌کننده یا شرکت صمیمی تر است و از شما خواسته می‌شود از ضمیر غیررسمی استفاده کنید، مناسب است که این کار را انجام دهید، در این صورت، جمع غیررسمی vosotros در اولویت است.

نکاتی برای شبکه سازی

شبکه سازی در بازار کار اسپانیا اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. هنگامی که در اسپانیا با شبکه ارتباط برقرار می کنید، معمولا باید یک آشنا را برای ناهار یا تاپاس بیرون ببرید. اگر نیاز به ملاقات با افرادی از بخش تجاری خود دارید، همیشه می توانید در رویدادهای تجاری شرکت کنید و خواهید دید که همه آنها جمعی گرم و دوستانه دارند. فروش تهاجمی عموماً مورد استقبال قرار نمی گیرد. داشتن یک کارت ویزیت در دست و دنبال کردن مخاطبین خود را از طریق لینکدین یا ایمیل همیشه ایده خوبی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در اسپانیا فریلنسر شوید
در اسپانیا فریلنسر شوید

اگر به نظرتان جذاب به نظر می رسد که تنها خودتان رئیس باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که اسپانیایی ها از آن به عنوان autonomo فریلنسر یاد می کنند فکر کنید. به هر حال، داشتن استقلال برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان کار و همچنین مشتریانی ...

بیشتر بخوانید
جست و جوی کار در اسپانیا
جست و جوی کار در اسپانیا

این مقاله یک راهنمای ضروری برای یافتن کار در اسپانیا، از جمله اطلاعاتی در مورد بازار کار فعلی، مجوزهای کار اسپانیا، و محل یافتن شغل در اسپانیا در اختیار شما قرار می دهد. ...

بیشتر بخوانید
شروع یک کسب و کار در اسپانیا
شروع یک کسب و کار در اسپانیا

افتتاح یک تجارت جدید در یک کشور خارجی می تواند یک پیشنهاد اعصاب خردکن باشد. با این حال، توجه به قوانین کلیدی و پیامدهای راه‌اندازی فروشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا یک شروع کار خوب داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این راهنمای مفید همه چیزهای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: