مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه سلامت در اسپانیا

بیمه سلامت در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا؟ با مطالعه راهنمای ما برای بیمه درمانی در اسپانیا، مطمئن شوید که شما و خانواده‌تان برای هر احتمالی تحت پوشش قرار دارید. همه ساکنان اسپانیا به سیستم بهداشت عمومی رایگان اسپانیا دسترسی دارند، اگرچه بیمه خصوصی ممکن است در شرایط خاصی ضروری باشد.

سیستم مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی در اسپانیا

سیستم مراقبت های بهداشتی اسپانیا در میان بهترین ها در جهان قرار دارد. پرداخت های تامین اجتماعی بودجه این سیستم را تامین می کند، یعنی اکثر ساکنان برای دسترسی به خدمات بهداشتی به بیمه خصوصی نیاز ندارند. شاخص مراقبت های بهداشتی 2019، اسپانیا را در رتبه هفتم از 89 کشور از نظر مراقبت های بهداشتی کلی قرار می دهد و تنها پس از اتریش و دانمارک در بین تمام اروپا قرار دارد. در حالی که سیستم دولتی اسپانیا عالی است، برخی از مهاجران پوشش خصوصی بیشتری را انتخاب می‌کنند، که می‌تواند زمان انتظار را کاهش دهد و مراجعه به پزشک انگلیسی‌زبان را آسان‌تر کند.

چه کسانی در اسپانیا به بیمه درمانی نیاز دارند؟

اگر در اسپانیا زندگی و کار می کنید، به طور کلی مالیات بر درآمد و امنیت اجتماعی را در اسپانیا می پردازید که به شما خدمات بهداشتی دولتی ارائه می کند.

اگر واجد شرایط بیمه درمانی نیستید، می توانید هزینه درمان را خودتان بپردازید یا از یک طرح بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید. در برخی از مناطق، می توانید برای یک طرح دولتی به نام convenio especial ثبت نام کنید که پوشش تامین اجتماعی را با هزینه ماهانه اولیه ارائه می کند.

بیمه سلامت عمومی در اسپانیا

بیمه سلامت عمومی در اسپانیا چه کسانی را پوشش می دهد؟

  • کارمندان: همه کارمندان و کارگران خوداشتغال در اسپانیا باید حق بیمه تامین اجتماعی را بپردازند. سپس آنها را حق پوشش بهداشتی اسپانیایی می کند.
  • خوداشتغالی، مترجمان آزاد و صاحبان مشاغل: فریلنسرها در اسپانیا مسئول پرداخت کمک های تامین اجتماعی شما برای مراقبت های بهداشتی عمومی هستند. شما می توانید برای شماره تامین اجتماعی در نزدیکترین اداره تامین اجتماعی خود درخواست دهید.
  • همسر و فرزندان: همسر و فرزندان کارگران نیز تا زمانی که در اسپانیا اقامت داشته باشند، از خدمات بهداشتی دولتی برخوردار هستند.
  • اتباع اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا/سوئیس: اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که در کشور خود به سن بازنشستگی رسیده اند، در اسپانیا حق دارند از مراقبت های بهداشتی رایگان برخوردار شوند. برای واجد شرایط بودن آنها باید فرم S1 را از کشور محل اقامت خود دریافت کنند. تهیه این فرم قبل از مهاجرت به ساده سازی فرآیند ثبت نام کمک می کند. ساکنان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که به صورت موقت در اسپانیا اقامت دارند، می توانند از کارت بیمه سلامت اروپایی خود استفاده کنند، که به آنها این حق را می دهد که با هزینه ای برابر با یک تبعه اسپانیایی درمان پزشکی دریافت کنند.
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا: اتباع غیر اتحادیه اروپا / EEA ممکن است قبل از دریافت ویزای اسپانیا، مدرکی مبنی بر بیمه درمانی خصوصی ارائه دهند. با این حال، برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، توافق نامه ای با اسپانیا دارند. مهم است که چک کنید چه چیزی شامل شما می شود، بنابراین قبل از ورود با کنسولگری یا سفارت در کشور خود مشورت کنید.
  • دانش‌آموزان: اتباع اتحادیه اروپا که در اسپانیا تحصیل می‌کنند در طول دوره تحصیلی تحت پوشش EHIC خود قرار خواهند گرفت. با این حال، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است قبل از ورود به یک طرح بیمه درمانی خصوصی نیاز داشته باشند. دانشگاه شما می تواند جزئیات بیشتری ارائه دهد.


بیمه درمانی اسپانیا چه چیزی را پوشش می دهد؟

کارت سلامت TSI مراقبت های پزشکان، بیمارستان ها و درمان در خانه را پوشش می دهد که می تواند به ویژه برای افراد مسن و ناتوان مفید باشد. ارائه کارت TSI به این معنی است که در اسپانیا هنگام درمان در بیمارستان یا نزد پزشک هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. با این حال هزینه داروخانه ها باید توسط شما در زمان خرید پرداخت شود. کارت TSI بسته به درآمد شما بین 40 تا 60 درصد هزینه داروهای تجویزی را پوشش می دهد (90 درصد برای بازنشستگان). اگرچه افراد مسئول هزینه باقیمانده هستند، داروهای تجویزی در اسپانیا نسبتا ارزان هستند. کار دندانپزشکی در اسپانیا تحت سیستم مراقبت عمومی قرار نمی گیرد و باید به طور کامل توسط فرد پرداخت شود مگر اینکه بیمه درمانی خصوصی داشته باشد. هزینه های دندانپزشک نسبتاً ارزان است و کیفیت کلی مراقبت از استاندارد بالایی برخوردار است. با این حال، بیمه درمانی خصوصی می تواند هزینه ها را به نصف کاهش دهد، برای مثال هزینه بیمه دندانپزشکی حداقل 10 تا 20 یورو در ماه می شود.

نحوه درخواست بیمه سلامت عمومی

اگر ساکن اسپانیا هستید، باید آدرس خود را در padron در تالار شهر محلی خود ثبت کنید. پس از انجام این کار، empadronamiento (گواهی ثبت نام) دریافت خواهید کرد. برای درخواست کارت بهداشت و درمان به این گواهی نیاز دارید.

همچنین باید مطمئن شوید که شماره تامین اجتماعی خود را که توسط کارفرمای شما صادر می شود، گرفته اید. البته اگر دریافت نکرده‌اید، می‌توانید این موضوع را از طریق دفتر تامین اجتماعی محلی خود، به نام Tesoreria General de la Seguridad Social (TGSS) پیگیری کنید. همچنین می توانید اداره تامین اجتماعی محلی خود (Oficina del Instituto Nacional de Seguridad Social) را در وب سایت دولتی بیابید.

هنگامی که کارت TSI خود را دریافت کردید، می توانید با یک پزشک فردی یا در مرکز بهداشت محلی خود ثبت نام کنید. شما می توانید پزشکان و متخصصان اطفال را از منطقه مراقبت های بهداشتی محلی خود انتخاب کنید. با این حال، برای دیدن سایر پزشکان متخصص، باید توسط پزشک عمومی خود معرفی شوید. کارت سلامت TSI شما ثابت می کند که در اسپانیا بیمه درمانی دارید. هر زمان که از خدمات بهداشت عمومی استفاده می کنید یا نسخه ای از داروخانه خریداری می کنید، آن را ارائه دهید.

بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا

اگر به خدمات مراقبت های بهداشتی اضافی نیاز دارید، می توانید بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنید. شرکت‌های بیمه سلامت خصوصی اسپانیا طیف وسیعی از بسته‌ها را ارائه می‌دهند که به طور خاص شرایط شما را برآورده می‌کند. مثل همیشه، مهم است که گزینه های بیمه درمانی خود را به طور کامل بررسی کنید و قبل از قبول یک برنامه خاص، تا حد امکان به دنبال مشاوره باشید. خارجی ها باید بررسی کنند که آیا بسته آنها در اسپانیا همان پوششی را که در خود اسپانیا انجام می دهد ارائه می دهد یا خیر. اتباع اتحادیه اروپا که اغلب به خارج از اتحادیه اروپا سفر می کنند ممکن است بیمه درمانی خصوصی را نیز در نظر بگیرند، زیرا کارت EHIC فقط سفرهای داخل اتحادیه اروپا را پوشش می دهد.

مزایای دریافت پوشش بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا

در حالی که کیفیت مراقبت های بهداشتی عمومی بالا است، برخی از ساکنان پوشش خصوصی را انتخاب می کنند. این به بیماران کمک می کند تا از زمان انتظار طولانی که اغلب در سیستم ایالتی وجود دارد اجتناب کنند. این امر فاکتور مهمی است که باید در هنگام بررسی راه های مراقبت خصوصی در نظر بگیرید، و به ویژه در صورتی که نیاز به درمان منظم داشته باشید بسیار مهم است. یک طرح بیمه درمانی خصوصی شما را قادر می سازد تا پزشکی را با تسلط کامل به زبان انگلیسی انتخاب کنید. لیست پزشکان انگلیسی زبان نیز در دفاتر توریستی و سفارتخانه ها موجود است.

نحوه انتخاب ارائه دهنده بیمه سلامت

می توانید ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا را مقایسه کنید و قیمت بیمه درمانی رایگان دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید از ابزارهای زیر نیز استفاده کنید: Acierto.com (به زبان اسپانیایی) و Rastreator.com (به زبان اسپانیایی). برخی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا عبارتند از:

  • آلیانز کر Allianz Care
  • سیگنا گلوبال Cigna Global
  • سلامت جهانی Globality Health


کمک های بیمه سلامت و بازپرداخت

بودجه سیستم مراقبت های بهداشتی اسپانیا از طریق کمک های مالی به صندوق تامین اجتماعی عمومی این کشور (Tesorería General de la Seguridad Social) تامین می شود. هر فردی که در اسپانیا کار می کند شماره تامین اجتماعی دریافت می کند و باید ماهانه به آن هزینه بپردازد. این پرداخت‌ها به‌طور خودکار از دستمزد آنها کسر می‌شود و کارفرمایان نیز درصدی را برای هر کارگر به این طرح کمک می‌کنند. این به نوبه خود به کارمندان این حق را می دهد که از مراقبت های بهداشتی رایگان اسپانیایی برخوردار شوند. کمک های شما به بیمه درمانی در اسپانیا بر اساس حداقل و حداکثر نرخ سهم تعیین شده توسط دولت در هر سال است. نرخ های پرداخت فعلی در سال 2019 تعیین شده است. کارکنان عمومی 4.7٪ از حقوق سالانه خود را به سیستم تامین اجتماعی می پردازند. کارفرمایان معادل 23.6٪ از درآمد کارمند (با مجموع مشارکت 28.3٪) را پرداخت می کنند. کارگران خوداشتغال بسته به درآمدشان بین 18.75 تا 26.5 درصد حقوق می پردازند.

بیمه درمانی برای افراد بیکار یا کم درآمد

مقامات اسپانیایی یک طرح پرداخت را ارائه می دهند که به عنوان Convenio Especial (توافق نامه ویژه) شناخته می شود. این طرح در دسترس کسانی است که ممکن است در دسترسی به مزایای سیستم مشکل داشته باشند، مانند کسانی که بیکار اند یا دستمزد پایینی دارند. همچنین این طرح در اصل یک طرح بیمه کم هزینه است که در ازای پرداخت هزینه ماهانه کم، افراد را مورد پوشش قرار می دهد. شما می توانید انتخاب کنید که حداقل، متوسط یا حداکثر پایه هزینه را بپردازید. قرارداد شما به ویژه در طول دوره های شغلی عادی که در آن کمک های شما از طریق حقوق تان تامین می شود، به حالت راکد در می آید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: