مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
قوانین بیمه در اسپانیا

قوانین بیمه در اسپانیا

از اینکه کدام نوع بیمه در اسپانیا اجباری است و برای نگهداری از سبک زندگی و خانواده خود در هنگام زندگی در اسپانیا به چه پوشش اضافی نیاز دارید، آگاهی های لازم را کسب کنید. دانستن اینکه کدام بیمه در اسپانیا اجباری است ضروری بوده و برای کسانی که به اسپانیا نقل مکان می کنند رسیدگی به مدارک برای دریافت بیمه اسپانیایی می تواند یک چالش باشد. این مقاله مقدمه ای بر بیمه در اسپانیا از جمله اطلاعاتی در مورد قوانین مورد نیاز دارد و آنچه که ممکن است علاوه بر بیمه های اجباری اسپانیایی نیاز داشته باشید را برای مهاجران ارائه می دهد.

بررسی اجمالی بیمه اسپانیا

بازار بیمه اسپانیا در میان 15 بازار برتر جهان قرار دارد. ارزش سهم بیمه های اخذ شده در اسپانیا در سال 2018 حدود 64.4 میلیون یورو بوده که نسبت به سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است. محبوب ترین انواع بیمه در اسپانیا بیمه اتومبیل، بیمه درمانی و بیمه عمر است. بیمه ملک و املاک که ساختمان، وسایل و الزامات را پوشش می دهد نیز محبوب است. شرکت های بیمه در اسپانیا توسط اداره کل بیمه و صندوق بازنشستگی (Direccion General de Seguros y Fondos de Pensiones - DGSFP) که بخشی از وزارت اقتصاد و تجارت است، کنترل می شوند. حدود 98 درصد از شرکت های بیمه اسپانیایی عضو اتحادیه اسپانیایی بیمه گذاران (Asociacion Empresarial del Seguro - UNESPA) هستند.

کدام بیمه در اسپانیا از نظر قانونی مورد نیاز است؟

بیمه ماشین یا خودرو 

قوانین محلی حداقل سطح بیمه خودرو را در اسپانیا به نام seguro a terceros تامین می کند. این بیمه خسارت های وارده به اشخاص ثالث، آتش سوزی و سرقت را پوشش می دهد. اگر بیمه جامع می‌خواهید، باید Seguro a todo riesgo را انتخاب کنید، که خسارت وارده به ماشین شما، ماشین دیگر و سایر موارد پیش آمده را پوشش می‌دهد. اگر مدرکی داشته باشید که چندین سال است که درخواستی نکرده اید و/یا مایل به پرداخت مازاد بالاتر (فرانکیسیا franquicia ) هستید، ممکن است پرداخت های ماهانه کمتری در دسترس باشد. البته در برخی موارد، ممکن است بتوانید سابقه حادثه یا بیمه خود را از کشور قبلی خود ارائه دهید. شرکت های بیمه اتومبیل در اسپانیا عبارتند از:

  • Linea Directa
  • AXA
  • کیزرسگوروس Caser Seguros

زمانی که مقیم اسپانیا هستید، جهت رانندگی در این کشور، ممکن است نیاز به دریافت گواهینامه رانندگی اسپانیایی داشته باشید،علاوه بر این، شما باید قوانین جاده ای رانندگی در اسپانیا را یاد بگیرید. اکثر وسایل نقلیه برای فعالیت قانونی نیاز به بیمه دارند، از جمله کامیون، RV، موتور سیکلت، اسکوتر، قایق و هواپیما. اما دوچرخه نیازی به بیمه ندارد.


بیمه سلامت در اسپانیا

اسپانیا یک برنامه مراقبت های بهداشتی دولتی دارد که مراقبت های بهداشتی رایگان را برای همه ساکنان اسپانیا فراهم می کند. اگر واجد شرایط دسترسی به سیستم ایالتی به عنوان یک مقیم هستید، مشمول کمک های تامین اجتماعی اجباری در اسپانیا می شوید. بسیاری از مهاجران بیمه درمانی خصوصی اختیاری را به انتخاب می کنند. از مزایای این کار می توان به انتخاب بیشتر و زمان انتظار کوتاه تر اشاره کرد. علاوه بر این، بیمه خصوصی ممکن است به شما امکان دسترسی بیشتری به متخصصان پزشکی انگلیسی زبان نیز بدهد. چند شرکت بیمه سلامت بین المللی در بین مهاجران محبوب هستند، از جمله:

  • مراقبت آلیانز Allianz Care
  • سیگنا جهانی Cigna Global
  • سلامت جهانی Globality Health

فرم های اختیاری بیمه در اسپانیا

بیمه ی دندان پزشکی در اسپانیا

دندانپزشکی در اسپانیا معمولاً تحت پوشش بیمه نامه های درمانی نیست. با این حال، می توانید آن را به عنوان ضمیمه اضافه کرده یا یک خط مشی دندانپزشکی جداگانه بگیرید. قبل از برداشتن بیمه نامه دندانپزشکی، هزینه ها و مزایای آن را به دقت مطالعه کنید زیرا برخی از آنها به راحتی تخفیف ارائه می دهند. اگرچه ممکن است تخفیف 50 درصدی جذاب به نظر برسد، اما در نظر بگیرید که چند وقت یکبار از این خط‌مشی استفاده می‌کنید و آیا هزینه آن بیشتر از معاینات و تمیز کردن سالانه شما است یا خیر. علاوه بر این، ممکن است در شبکه ای از ارائه دهندگان نیز گیر کرده باشید – اگر چنین است، قبل از امضای قرارداد بررسی کنید که آیا نزدیکترین دندانپزشک انگلیسی زبان شما در اسپانیا در لیست است یا خیر. در سطح پایین، بیمه دندانپزشکی می تواند از حدود 10 تا 20 یورو در ماه شروع شود. با این حال، بسته هایی که شامل درمان تخصصی تری مانند کاشت دندان (ایمپلنت implants ) هستند، هزینه بیشتری خواهند داشت.

بیمه ملک و املاک در اسپانیا

بیمه املاک یک الزام قانونی نیست، اما اغلب در صورت خرید ملک در اسپانیا توصیه می شود. ارائه دهنده وام مسکن اسپانیایی شما ممکن است اصرار داشته باشد که بیمه املاک داشته باشید و اغلب معامله داخلی خود را به شما پیشنهاد می دهد. با این حال، شما ملزم به انجام این کار نیستید و می توانید از بین گزینه های رقابتی بیشتری خرید کنید. ارائه دهندگان بیمه املاک در اسپانیا عبارتند از:

  • Linea Directa
  • کیزر سگوروس Caser Seguros

به دنبال بیمه ای باشید که پوشش تمامی بلایای طبیعی، آتش سوزی، سیل و سایر خسارت ها را شامل شود. علاوه بر این، ساخت‌های جدید باید از قبل پوششی در برابر نقص فنی داشته باشند. ساختمان های آپارتمانی اغلب دارای بیمه در هزینه خدمات خود هستند. این بیمه جایگزینی برای بیمه املا‌ک نیست، بنابراین بدون درک کامل جزئیات بیمه نامه، آن را امضا نکنید.

بیمه تجهیزات در اسپانیا

شما از نظر قانونی ملزم به داشتن بیمه وسایل و تجهیزات در اسپانیا نیستید. به همین دلیل، حدود هشت میلیون خانه اسپانیایی این بیمه را ندارند. علاوه بر این، بسیاری دیگر نیز تحت بیمه هستند. با این حال، اگر می خواهید ملک خود را اجاره دهید یا اغلب خانه خود را خالی بگذارید - به عنوان مثال، اگر سفر می کنید - ممکن است با بیمه احساس امنیت بیشتری کنید. بسیاری از بیمه گران کالاهای قابل حمل (مانند تلفن همراه، لپ تاپ و دوچرخه) را در خارج از خانه با هزینه اضافی پوشش می دهند.

بیمه بیکاری و جراحت در اسپانیا

برنامه‌های دولتی به بیکاران و افراد فقیر در اسپانیا کمک می‌کند، اما سایر افراد خارجی‌ باید بررسی کنند که آیا شبکه‌های ایمنی اجتماعی اسپانیا در دسترس آنهاست یا خیر. اول باید بررسی کنید که چه مقدار ممکن است تحت طرح بیکاری اسپانیا در مقایسه با هزینه های بیمه بیکاری قرار بگیرید. شما همچنین می توانید این پوشش را از طریق ارائه دهنده بیمه درمانی، صندوق بازنشستگی یا بصورت جدا دریافت کنید.


بیمه عمر در اسپانیا

بیمه عمر یکی از رایج ترین انواع بیمه است که توسط ساکنان اسپانیا گرفته می شود. این بیمه اجباری نیست، اما به بستگان خانواده تحت تکفل شما (به عنوان مثال، همسر و فرزندان) در صورت فوت شما، چه به صورت یکجا یا قسطی، پرداخت می شود. بیمه عمر می تواند مواردی مانند پرداخت وام مسکن پس از مرگ و هزینه های یکجا مانند هزینه های تشییع جنازه را پوشش دهد. توصیه می شود که به خوبی بگردید و بهترین معامله را بر اساس آنچه می خواهید پیدا کنید.

بیمه حیوانات خانگی در اسپانیا

اگر در اسپانیا حیوان خانگی دارید، بیمه حیوانات اهلی معمولاً هزینه های پزشکی را پوشش می دهد. علاوه بر این، ممکن است هزینه های دفن و تدفین، سفر و سرقت را نیز پوشش دهد. برخی از خدمات ممکن است شامل کمک برای یافتن حیوانات خانگی گمشده نیز باشد.

بیمه سفر در اسپانیا

حداقل سطح بیمه مسافرتی (seguros de viaje) ممکن است توسط بیمه درمانی خصوصی پوشش داده شود: پس سطح پوشش ارائه شده را بررسی کنید. اگر به طور منظم به خارج از کشور سفر می‌کنید، ورزش‌های شدید (از جمله اسکی یا دوچرخه‌سواری) انجام می‌دهید یا برای دوره‌های طولانی بازدید می‌کنید، ممکن است بیمه مسافرتی تخصصی لازمتان شود. این بیمه برای سفر یکسره، چند سفره و سالانه در دسترس است و می تواند سفرهای طولانی تا 120 روز را نیز پوشش دهند. این بیمه همچنین ممکن است مشکلاتی را که در سفر شما ایجاد می شود، مانند پروازهای لغو شده، پوشش دهد.

بیمه تجارت در اسپانیا

اگر کسب و کاری در اسپانیا دارید، باید بررسی کنید که بیمه تجاری کافی دارید یا خیر. بیمه برای مشاغل و مشاغل آزاد در اسپانیا عبارتند از:

بیمه مسئولیت تجاری - همه مشاغل به حمایتی در قالب بیمه مسئولیت عمومی نیاز دارند. این بیمه شما را در برابر حوادث، صدمات و آسیب های وارده به اشخاص ثالث که در محل شما یا به دلیل فعالیت های تجاری شما رخ می دهد، پوشش می دهد. علاوه بر این، می‌توانید پوشش گسترده‌ای را در برابر آسیب‌های مالی یا اعتباری ناشی از اقدامات یا تصمیمات تجاری خود انتخاب کنید.

بیمه محل – این امر از محل کسب و کار شما در برابر آسیب های ناشی از آتش سوزی، سیل، بلایای طبیعی یا خرابکاری محافظت می کند. برای همه مشاغل اجباری نیست، اما بسیاری از مالکان اصرار دارند که این بیمه را داشته باشند.

بیمه تجهیزات - تمام تجهیزات متحرک در برابر سرقت و آسیب را پوشش می دهد. با این حال، خودروهایی را که نیاز به بیمه نامه جداگانه دارند، پوشش نمی دهد.

بیمه وقفه در کسب و کار - اگر کسب و کار شما به دلیل تعطیلی غیرمنتظره با ضرر مالی مواجه شود، این می تواند هزینه های عملیاتی از جمله حقوق کارکنان را پوشش دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: