مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا

تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا

تحصیل در رشته کامپیوتر در اسپانیا یعنی شما تحصیلات کامپیوتر خود را در برخی از برترین دانشگاه های جهان گذرانده اید. اسپانیا مملو از دانشگاه های درجه یک که به دلیل تخصص خود در سطح بین المللی مشهور هستند. فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در زمینه علوم رایانه به پایان می رسانند ممکن است به عنوان برنامه نویس ، کد نویس ، توسعه دهنده نرم افزار و غیره مشغول کار شوند. علوم رایانه یکی از متنوع ترین زمینه های تحصیلی است و مهارت هایی که در دوره تحصیلی علوم رایانه یاد می گیرید به راحتی در هر مکانی قابل اجرا است. مدارک علوم کامپیوتر نه تنها در اسپانیا بلکه در هر نقطه از جهان و تقریباً در هر بخش تقاضای زیادی دارد. یکی از جنبه های اساسی علوم کامپیوتر این است که مهارت های حل مسئله را آموزش می دهد، که حتی به صورت امری روزمره نیز ضروری است. 

فهرست عناوین

بهترین دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا

موسسات آموزش عالی اسپانیا از نظر کیفیت و برتری شهرت دارند. دانشجویان بین المللی در اسپانیا دانش و مهارت خود را از متخصصان مجرب کسب می کنند. آنها همچنین با فرصت های متعددی برای افزایش دانش و غنی سازی مجموعه مهارت های خود آشنا می شوند. دانشجویان به دلیل آموختن مهارت های کارآمدی در دانشگاه های اسپانیا، این شانس را دارند که با اطمینان و آمادگی کامل وارد بازار کار علوم کامپیوتر شوند.  در اینجا بهترین دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا آمده است:

دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا Polytechnic of Catalonia

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا یک دانشگاه دولتی واقع در بارسلونا Barcelona است که به دلیل تحقیقات و آموزش عالی در مهندسی ، معماری ، علم و فناوری مشهور است. این دانشگاه در واقع یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی در اروپا است. این دانشگاه تعهدات خود را نسبت به جامعه و تغییرات نشان می دهد. همچنین این دانشگاه با داشتن بیش از 28/000 دانشجو در مقاطع تحصیلی و سطوح مختلف تحصیلی، بر اساس اصول آزادی، دموکراسی، عدالت، همکاری و کارآمدی هدایت می شود.

 دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)

این دانشگاه یک موسیه دولتی است که در شهر مادرید اسپانیا واقع شده و در سال 1989 تأسیس شده است. هدف این دانشگاه کمک به بهبود جامعه از طریق آموزش با کیفیت و تحقیقات پیشرفته است. این دانشگاه دارای 27 بخش در طیف گسترده ای از رشته های مختلف تحصیل ، از جمله علوم کامپیوتر است. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی QS World در بین برترین دانشگاه های جوان اروپا و در میان برترین های علوم کامپیوتر در اسپانیا قرار گرفته است.

 دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه پلی تکنیک مادرید Polytechnic

دانشگاه پلی تکنیک مادرید، همچنین به عنوان دانشگاه فنی مادرید شناخته می شود، متعهد به اجرای کیفیت عالی در تمام زمینه های فعالیت در موسسه، از جمله آموزش ، تحقیق ، دانش و ارائه خدمات است. دانشگاه پلی تکنیک مادرید Polytechnic به عنوان یکی از برترین دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا، به طور مستمر به دنبال بهبود عملکرد خود است، خواه در زمینه امکانات تدریس، آموزش معلمانش یا نیازهای دانشجویان باشد.


 دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه بارسلونا Barcelona 

دانشگاه بارسلونا یکی از برجسته ترین دانشگاه های اسپانیا و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای کاتالونیا است. امروزه بیش از 64/000 دانشجو در دوره های تحصیلی خود ثبت نام می کند که از بین آنها بیش از 12/000 نفر دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه در رشته های مختلف ، از جمله علوم رایانه ، دوره های مدرکی با برتری بسیار بالا ارائه می دهد. دانشگاه بارسلونا بر تحقیقات کیفی متمرکز است و یکی از جدیدترین دانشگاه های کشور محسوب می شود.

 دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه کمپلوتنس مادرید Complutense

دانشگاه کامپلوتنس مادرید یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا است که در آلکالا Alcalá در سال 1293 تاسیس شده است. دانشجویان این دانشگاه ضمن دریافت آموزش با کیفیت و ایجاد راهی برای ارائه حرفه خود، به امکانات و منابع کتابخانه ای در سطح جهانی دسترسی دارند. دانشگاه کمپلوتنس Complutense مادرید نه تنها در مقاطع علوم رایانه بلکه در رشته های مختلف دیگر نیز دارای شهرت عالی است.

دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه پلی تکنیک والنسیا Polytechnic of Valencia

این دانشگاه که در والنسیا Valencia واقع شده است، تمرکز استثنایی بر علم و فناوری دارد، و این باعث می شود که به یکی از دانشگاه های برتر تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا تبدیل بشود. اگرچه در سال 1971 این موسسه به دانشگاه تبدیل شد، اما برخی از دانشکده های این دانشگاه که قبلا مدارس بودند بیش از یک قرن قدمت دارند. هدف این دانشگاه توسعه بیشتر جامعه و کمک به ارتقاء فنی، اقتصادی و فرهنگی آن است.

 دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا - دانشگاه گرانادا Granada

دانشگاه گرانادا یکی از بزرگترین دانشگاههای اسپانیا است که مجموعه گسترده ای از دوره های دانشگاهی، از جمله بیش از 70 دوره کارشناسی ، بیش از 100 دوره کارشناسی ارشد و حدود 28 دوره دکتری را ارائه می دهد.

همچنین دانشجویان این شانس را دارند که در بسیاری از دوره های فرصت های تحصیلی بین المللی در بیش از 80 کشور جهان شرکت کنند. این دانشگاه با بیش از 80/000 دانشجو در برنامه ها و دوره های تحصیلی، یکی از بهترین ها در اسپانیا است.

دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا -  دانشگاه ناوارا Navarra

دانشگاه ناوارا Navarra یک دانشگاه خصوصی در پامپلونای اسپانیا است که رویکردی شخصی برای آموزش و یادگیری نه تنها در مقاطع علوم کامپیوتر بلکه فراتر از آن را نیز ارائه می دهد. این دانشگاه به منظور تشویق نوآوری و توسعه، تحقیقات آکادمیک را در زمینه های مختلف دانش ترویج می دهد. همچنین از طریق راهنمایی شخصی، به دانشجویان مهارت های مورد نیاز برای ایجاد یک حرفه عالی را می دهد. 


شرایط پذیرش دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا

شرایط پذیرش برای تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با دانشجویان اسپانیایی متفاوت است. این به این دلیل است که دانشجویان بین المللی ممکن است مجبور شوند مدارک خود را تأیید کنند یا مدرک آزمون زبان ارائه دهند. برخی از دانشگاه ها همچنین ممکن است درخواست کنند که اسناد به زبان اسپانیایی ترجمه و ارائه شوند، که ممکن است دانشجویان برای آنها به مترجم رسمی نیاز داشته باشند (اما این بستگی به دانشگاه دارد که  بخواهد یا خیر).

شرایط ورود به دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا از دانشجویان می خواهند که گواهی دبیرستان شناخته شده خود را به عنوان بخشی از فرایند پذیرش ارائه دهند. این گواهی نشان دهنده معتبر بودن مدارک تحصیلی شما در اسپانیا است. معمولاً دانشجویان بین المللی ممکن است مجبور شوند مدرک خود را در سفارت اسپانیا تأیید کنند تا شرایط ورود به دوره های علوم کامپیوتر در اسپانیا را برآورده کنند. بسته به دانشگاه، ممکن است دانشجویان نیاز به گذراندن امتحان ورودی داشته باشند. 

الزامات زبان دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا

جهت تحصیل در خارج از کشور در کشور اسپانیا، شرایط زبان نیز بخشی از شرایط ورود است. اگر دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی است، غیر انگلیسی زبانان باید یک آزمون مهارت زبان انگلیسی (مانند تافل TOEFL یا آیلتس IELTS) ارائه دهند. از سوی دیگر، اگر دوره به زبان اسپانیایی است، دانشجویان بین المللی باید نتایج آزمون DELE (Diploma de Español como Lengua Extranjera) یا سایر آزمونهای معتبر مهارت اسپانیایی به عنوان بخشی از شرایط ورود به دانشگاه ارسال کنند.

معیارهای انتخاب دانشگاه های علوم کامپیوتر در اسپانیا

در صورت وجود تعداد بیشتر متقاضیان از کل ظرفیت موجود در دوره علوم کامپیوتر در دانشگاههای اسپانیا، تیم پذیرش با استفاده از معیارهای خاص انتخاب، تصمیم می گیرد که چه کسی شایستگی بیشتری برای پذیرش دارد. معمولاً اولویت با دانشجویانی است که واجد شرایط پذیرش مستقیم در دوره تحصیلی (بدون دوره آموزشی اضافی) یا فارغ التحصیلانی هستند که به حداقل تعداد واحد نیاز دارند (در صورت لزوم دوره های اضافی). در صورت وجود تساوی نیز معمولاً سوابق تحصیلی و سطح زبان انگلیسی دانشجو (هنگامی که دوره به زبان انگلیسی ارائه می شود) در نظر گرفته می شود. 

هزینه تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا

هزینه تحصیل علوم کامپیوتر در اسپانیا در موسسات دولتی و خصوصی متفاوت است. دانشگاه های دولتی اسپانیا به صورت پرداختی به ازای هر واحد ، هزینه دریافت می کنند، یعنی هزینه کل بستگی به تعداد واحدهای هر دوره دارد. به طور کلی، دوره کارشناسی علوم کامپیوتر در اسپانیا به طور متوسط   سالانه 1/500 یورو در دانشگاه های دولتی هزینه می شود. در مقابل، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر حدود 3/500 یورو در سال است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA معمولاً باید شهریه بیشتری به دانشگاه های دولتی اسپانیا تا 6/000 یورو در سال بپردازند. 

در دانشگاه های خصوصی نیز ممکن است سالانه تا 20/000 یورو برای دوره های مدرک کامپیوتر هزینه کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: