مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه برای دانشگاه اسپانیا اپلای کنید؟

چگونه برای دانشگاه اسپانیا اپلای کنید؟

ارسال درخواست به دانشگاه های اسپانیا اولین قدم برای تحقق رویایتان جهت حضور در دانشگاه های این کشور شگفت انگیز است. همه دانشجویان متقاضی باید قبل از پذیرش هر دانشگاه، فرم درخواست خود را تکمیل کنند. خوشبختانه پر کردن فرم درخواست بسیار ساده است و فقط زمان کمی از وقتتان را می‌گیرد. در اینجا ما شما را گام به گام از فرآیند و نحوه درخواست به دانشگاه های اسپانیا راهنمایی می کنیم. اگر این دستورالعمل ها را دنبال کنید، می فهمید که پروسه ارسال درخواست به دانشگاه موردنظرتان چقدر آسان است.  

دوره لیسانس و نحوه گرفتن پذیرش در اسپانیا

اگر قصد دارید مدرک لیسانس را در یکی از دانشگاه های اسپانیا کسب کنید، روند تکمیل درخواست بسته به کشوری که تحصیلات متوسطه خود را در آن گذرانده اید متفاوت است. دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی باید مراحل ارسال درخواست که در زیر آورده شده است را دقیق دنبال کنند. 

دانشجویان اروپایی در اسپانیا

برای افرادی که در یک کشور اروپایی زندگی می کنند، ارسال درخواست از طریق دانشگاه ملی آموزش از راه دور اسپانیا SNUDE : Spanish National University for Distance Education انجام می شود. این برنامه که solicitud de inscripcion نام دارد، در ماه آوریل باز می شود. پس از تکمیل درخواست باید آن را پرینت بگیرید و به آدرسی که در وب سایت ذکر شده است پست کنید. ممکن است از شما بخواهند که یک کپی از گذرنامه، کارت شناسایی یا گواهی پایان تحصیل را همراه با فرم درخواستتان ارسال کنید. در صورت پذیرش، ظرف مدت سه ماه یک Credencial de Accesso دریافت می کنید که باید آن را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید. 

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در اسپانیا

اگر از یک کشور اروپایی نیستید و قصد دارید مدرک لیسانس بگیرید لازم است که از دبیرستان خود گواهی جهت به رسمیت شناخته شدن تهیه کنید. این گواهی نشان می دهد که شما مطابق الزامات اسپانیا مدرک دیپلم خود را کسب کرده اید. همچنین می توانید این گواهی را در سفارت اسپانیا به دست آورید. سفارت به شما یک تاییدیه داوطلبانه ارائه می دهد که می توانید از آن برای ارسال درخواست به دانشگاه های مورد نظرتان استفاده کنید. پس از دریافت تاییدیه داوطلبانه Volante Acreditativo لازم است که برای آزمون ورودی دانشگاه اسپانیا که معروف به سلکتیویداد (Selectividad) یا Pruebas de Acceso a la Universidad است، ثبت نام کنید. خب هم اکنون شما آماده ارسال درخواست هستید. 


نگاهی به آزمون ورودی تحصیل در اسپانیا

آزمون سلکتیویداد Selectividad چهار جزء مهم مختلف دارد:

  • بخش اول - تجزیه و تحلیل متن : در این بخش از آزمون شما باید بین دو متن که به زبان اسپانیایی نوشته شده است، یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب متن، سوالات مربوط به آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • بخش دوم - سوالاتی در مورد تاریخ یا فلسفه اسپانیا است: زمانی که نوبت آزمون ورودی فرا رسید، می توانید بین این دو موضوع یکی را انتخاب کنید. در این بخش باید به چندین سوال در مورد موضوع انتخابی پاسخ دهید.
  • بخش سوم - آزمون زبان خارجی : می توانید بین فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، پرتغالی یا ایتالیایی  یکی را انتخاب کنید.
  • بخش چهارم انتخاب شما : بخش چهارم و آخر امتحان بر اساس انتخاب شما از بین موضوعاتی مرتبط با هنر، هنرهای زیبایی، رقص، موسیقی و موضوعات مرتبط با علم و فناوری است که در هر کدام چندین گزینه وجود دارد.

شما باید برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا هر بخش از این آزمون را با موفقیت به پایان برسانید. 

ارسال درخواست به دانشگاه های اسپانیا جهت گذراندن مقاطع تحصیلات تکمیلی

افرادی که به دنبال گرفتن مدرک تحصیلات تکمیلی هستند باید مستقیماً با مؤسسه ای که علاقه مند به حضور در آن هستند تماس بگیرند تا از شرایط دقیق پذیرش مطلع شوند. اایتع در بیشتر موارد باید مدرک لیسانس، کپی پاسپورت و ریز نمرات خود را ارائه دهید. این مورد همچنین برای افرادی که سال اولی نیستند یا در کشور دیگری مشغول به تحصیل هستند، نیز صادق است. از آنجایی‌که بسیاری از دانشگاه ها هر دو ترم پاییز و تابستان را ارائه می دهند، ممکن است بیش از یک دوره درخواست در هر دانشگاه وجود داشته باشد و در این صورت بتوانید در هر دو دوره آن شرکت کنید. برای ترم اصلی (تابستان) معمولاً لازم است درخواست خود را تا ماه جولای ارسال کنید. مطمئن شوید که تمامی اطلاعات و همچنین فرم درخواست خود را در اسرع وقت در اختیار داشته باشید. هیچوقت کارهای مربوط به پروسه درخواست خود را تا آخرین لحظه به تأخیر نیندازید. همچنین یادتان نرود که تمامی فرم درخواست ها و مدارک شما باید به زبان اسپانیایی ترجمه و ارسال شود. اگر مدارکتان به زبان اسپانیایی نیست، باید نزد یک مترجم رسمی معتبر بروید تا آنها را به اسپانیایی ترجمه کند. با اینکه برای درخواست پذیرش در دانشگاه اسپانیا باید چندین کار مختلف انجام دهید، مطمئن باشید که بسیاری از این کارها ساده اند و ارزش نتیجه عالی که در پایان میگیرید را دارند. با این اطلاعاتی که در اختیارتان قراردادیم، پروسه درخواست پذیرش در دانشگاه های اسپانیا برایتان بسیار آسان خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: