مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آمار حضور دانشجویان بین المللی در اسپانیا در سال 2021

آمار حضور دانشجویان بین المللی در اسپانیا در سال 2021

دانشجویان بین المللی اسپانیا را یک مقصد تحصیلی بسیار جذاب می دانند. این کشور دارای سیستم آموزشی منظم، دوره های تحصیلی متعدد برای انتخاب و تخصص دانشگاهی بی نظیر است. تحصیل در اسپانیا دارای مزایای بسیاری از جمله آب و هوای فوق العاده ، شیوه زندگی فعال و سرگرم کننده و فرصت های شغلی متعدد یا فرصت های ساده برای پیشرفت تحصیلی است که دانشجویان بین المللی به آن ها علاقه دارند. اسپانیا حدود 80 دانشگاه دارد که در بین آنها اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های دولتی هستند که توسط دولت تأمین می شوند و بقیه دانشگاه ها خصوصی هستند. برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا عمدتا در شهرهای مادرید و بارسلونا واقع شده اند ، اما سایر مناطق نیز سهم خود را از دانشگاه ها دارند. بسیاری از دانشگاه های اسپانیا در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند، به این معنی است که تخصص دانشگاهی آنها در سراسر جهان شناخته شده و ارزش گذاری می شود. 

تعداد دانشجویان بین المللی در اسپانیا

موسسات آموزش عالی اسپانیا نه تنها توسط دانشجویان بین المللی بلکه توسط دانشجویان ملی نیز بسیار مورد توجه هستند. طبق آخرین آمار ، تعداد کل دانشجویان تحصیلات عالی در اسپانیا 1/548/369 نفر است. به گفته وزارت آموزش و پرورش ، این رقم شامل دانشجویان بین المللی و دانشجویان ملی در مقاطع بالاتر می شود. به گفته وزارت علوم و نوآوری ، تعداد کل دانشجویان بین المللی در موسسات آموزش عالی اسپانیا 194/743 نفر (شامل دانشجویان دارای فرصت های دوره تحصیلی ) است. با توجه به اینکه جذابیت تحصیل در خارج از کشور دائماً برای دانشجویان بین المللی در حال افزایش است، این رقم در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است. آمار سال تحصیلی 2018 - 2019 نشان می دهد که دانشجویان خارجی ثبت نام شده در دانشگاه های اسپانیا شامل 194/743 دانشجو هستند که از این تعداد 56/892 نفر دانشجوی بین المللی در دوره های تحصیلی هستند. این تعداد برای دانشگاه های دولتی و خصوصی و دانشجویان بین المللی چه مرد و زن است. 

دانشجویان بین المللی در اسپانیا در طول سال ها

با گذشت سالها ، محبوبیت اسپانیا در بین دانشجویان بین المللی افزایش یافته است. موسسات آموزش عالی در اسپانیا همیشه سطح بالایی از موفقیت را نشان داده اند و همین باعث شده است که این کشور برای دانشجویان سراسر جهان بسیار جذاب باشد. آمارهای زیر نشان می دهد که چگونه تعداد دانشجویان بین المللی در آموزش عالی اسپانیا در حال افزایش است:

  • در سال تحصیلی 2015-2016 حدود 153/193 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اسپانیا حضور داشتند.
  • در سال تحصیلی 2016-2017 حدود 166/963 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اسپانیا مشغول به تحصیل بودند.
  • در سال تحصیلی 2017-2018 حدود 185/145 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اسپانیا مشغول به تحصیل بودند.
  • در سال تحصیلی 2018 - 2019 حدود 194/743 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اسپانیا حضور داشتند.

توجه: تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاههای اسپانیا شامل دانشجویانی است که در دوره های تحصیلی خارج کشور مثل Erasmus فعالیت می کنند. 

آمار نشان می دهد که در مدت 3 سال ، تعداد دانشجویان بین المللی در اسپانیا به شدت افزایش یافته است و تقریباً شامل افزایش 27 درصدی است. فقط در سال های اخیر، به فاصله یک سال، تعداد دانشجویان بین المللی از سال 2018 تا 2019 تقریباً 5 درصد افزایش یافته است. کاملا مشهود به نظر می رسد که دانشجویان بین المللی علاقه فزاینده ای به مدارک تحصیلی موسسات آموزشی در اسپانیا دارند. اما اسپانیا نه تنها از نظر کیفیت تحصیلی و مدارک عالی است، بلکه مکانی است که دانشجویان در آن می توانند در حرفه خود شکوفا شوند و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. در اصل مقصدی مملو از فرصت های پیشرفت است. 

دانشجویان بین المللی در دوره های تحصیلی اسپانیا

فرصت های تحصیلی خارج کشور، مانند اراسموس Erasmus در بین دانشجویان بین المللی که می خواهند تجربه تحصیل در خارج از کشور را تجربه کنند بسیار محبوب است. اسپانیا همچنین دارای سهم عادلانه ای از دانشجویان بین المللی است که برای پیگیری چنین دوره هایی وارد این کشور می شوند. تعداد دانشجویان بین المللی در اسپانیا که در چند سال گذشته در دوره های تحصیلی ثبت نام کرده اند ، عبارتند از :

  • در سال 2015- 2016 حدود 51/253 دانشجوی بین المللی در دوره های تحصیلی خارجی اسپانیا حضور داشتند.
  • در سال 2016-2017 حدود 52/663 دانشجوی بین المللی در دوره های تحصیلی خارجی اسپانیا حضور داشتند
  • در سال 2017-2018 نیز حدود 57/548 دانشجوی بین المللی دوره های تحصیلی خارجی اسپانیا حضور داشتند.
  • در سال 2018-2019 حدود 56/829 دانشجوی بین المللی در دوره های تحصیلی خارجی اسپانیا حضور داشتند.

آمارهای فوق نشان می دهد که حتی دوره های تحصیلی خارجی نیز در حال افزایش محبوبیت هستند. در مدت 3 سال ، تعداد دانشجویان بین المللی در این دوره ها تقریباً 10 درصد افزایش یافته است. با این حال ، در سالهای اخیر ، در فاصله زمانی یکساله ، دوره های تحصیلی خارجی تقریباً 1 درصد کاهش یافته است.

 

دانشجویان بین المللی در اسپانیا بر اساس کشور مبدا

اسپانیا پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. دانشجویان بلندپرواز از سراسر جهان برای پیگیری مدارک تحصیلی خود و شروع مشاغل خود به اسپانیا می آیند. از ایتالیا تا فنلاند، اسپانیا ملیت‌ها و فرهنگ‌های متعددی را که همگی با هدف دنبال کردن دانش، مهارت‌ها و مدارک اسپانیا در مؤسسات آموزشی خود جای داده است‌.  بر اساس آخرین آمار، بیشترین دانشجویان بین المللی در اسپانیا از 5 کشور برتر زیر هستند:

  • ایتالیا: حدود 21/044
  • فرانسه: حدود 15/793
  • کلمبیا: حدود 14/656
  • اکوادور: حدود 12/101
  • چین: حدود 11/810 

بر اساس آخرین آمار ، 5 کشور برتر که کمترین تعداد دانشجویان بین المللی را در اسپانیا دارند عبارتند از:

  • فنلاند: حدود 567
  • پاناما: حدود 551
  • مجارستان: حدود 535
  • گواتمالا: حدود 532
  • جمهوری مولداوی: حدود 519

در 4-5 سال گذشته،بیشترین دانشجویان بین المللی در اسپانیا را داشته است. در سال تحصیلی 2015-2016 تعداد دانشجویان بین المللی از ایتالیا که در موسسات آموزش عالی اسپانیا ثبت نام کرده بودند 17/810 نفر بود که چهار سال بعد 18 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، در سال 2015 هیچ دانشجویی از جمهوری مولداوی در اسپانیا وجود نداشت، اما در سال 2019 به 519 نفر افزایش یافت. 

دانشجویان بین المللی در اسپانیا بر اساس رشته تحصیلی

اکثر دانشجویان بین المللی در اسپانیا به رشته هایی مانند مهندسی، مدیریت و مدیریت، زبان، علوم انسانی، حقوق یا علوم بهداشتی علاقه مند هستند. با این حال، تعداد دانشجویان بین المللی در اسپانیا در بین تمام رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه های دولتی و خصوصی اسپانیا توزیع شده است و هر رشته سهم خودش را از دانشجویان بین المللی دارد. دانشجویان بین المللی در اسپانیا در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارند. یک دوره کارشناسی در یک دانشگاه اسپانیایی به طور معمول حدود 3-4 سال طول می کشد، در حالی که دوره کارشناسی ارشد بسته به رشته تحصیلی 1-2 سال طول می کشد. برای کسانی که علاقمند به اخذ دکتری در اسپانیا هستند ، مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری  حدود 3-4 سال است. 

دانشجویان بین المللی در اسپانیا بر اساس جنسیت

بر اساس آخرین آمار ، از بین دانشجویان بین المللی که مدارک تحصیلی خود را در اسپانیا دنبال می کنند تعداد دختران بیشتر از مردان است. تعداد کل دانشجویان بین المللی خانم در دانشگاه های اسپانیا (شامل دوره های تحصیلی خارجی) 113/975 نفر است. تعداد دانشجویان بین المللی مرد در موسسات آموزش عالی اسپانیا نیز 80/768 نفر است. طی چهار سال گذشته، اسپانیا همیشه تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی خانم را در مقایسه با دانشجویان بین المللی مرد در دانشگاه های خود پذیرفته است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: