مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

اسپانیا با داشتن آب و هوای گرم مدیترانه ای یک مقصد گردشگری محبوب است. با این حال ، چیزهای بیشتر و محبوب تری از سواحل در اسپانیا وجود دارد. اسپانیا همچنین دارای سومین تعداد میراث جهانی یونسکو در جهان است و بسیاری از هنرمندان و مبتکران معروف از جمله پابلو پیکاسو ، آنتونی گائودی و میگوئل سروانتس را به جهان تقدیم کرده است. همچنین شهرهای پر جنب و جوش و جشنواره های هیجان انگیزی برای تجربه کردن وجود دارد، و اگر تحقیقات خود را به صورت کارآمد برنامه ریزی کنید، می توانید از وعده غذایی بعد از ظهر زیر نور آفتاب لذت ببرید.

فوتبال در اسپانیا بسیار گسترده است و تعدادی از بهترین تیم ها و بازیکنان جهان در آن حضور دارند. آب و هوای عالی اسپانیا نشان دهنده این است که فعالیتهای دوستانه در فضای باز غالباً در این کشور پرطرفدار است و تعداد زیادی از ورزشهای ساحلی و آبی و پیاده روی برای شرکت در حومه این کشور وجود دارد. همچنین گزینه های زیادی برای خرید و فرصتهای زیادی برای لذت بردن از زندگی شبانه پر جنب و جوش اسپانیایی وجود دارد.

ممکن است از قبل با غذاهای معروف اسپانیایی آشنا باشید - زیتون ، گوشت پخته ، پائلا (پلو اسپانیایی)، غذاهای دریایی کبابی و تاپاس (پیش غذای اسپانیایی) در آفتاب مدیترانه ای محبوب و عالی هستند. همچنین پنیر اسپانیایی ، شراب ، شری و آبجو نیز شایسته شهرت هستند و در سراسر این کشور موجود اند.

آشنایی با بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

اسپانیا کشوری توسعه یافته است که به دلایل مختلف از جمله فرهنگ شادی که دارد علی رغم وجود شرایط نابسامان اقتصادی آن در سال های اخیر مورد علاقه افراد زیادی در سرتاسر دنیا بوده است. اسپانیا تنها کشور اروپایی است که با یک کشور آفریقایی یعنی مراکش مرز فیزیکی دارد و همچنین با فرانسه و پرتغال نیز همسایه است و به دریای مدیترانه نیز راه دارد. اسپانیا با 505990 کیلومتر مربع چهارمین کشور بزرگ در قاره اروپا به حساب می آید که از حدود 50 میلیون جمعیت آن، 68% کاتولیک هستند، 27% دینی ندارند و مابقی پیروان سایر ادیان و مذاهب اند.

کسانی که علاقه مند به تحصیل در اسپانیا هستند در گام نخست باید شهرهای مهم این کشور را بشناسند چرا که تحصیل در این شهرهای مهم موجب می شود به دلیل بیشتر بودن فرصت های شغلی هم حین تحصیل و هم پس از فارغ التحصیلی راحت تر بتوانند استخدام شوند. بهترین شهرهای اسپانیا به ترتیب اهمیت عبارت هستند از:

  • مادرید (پایتخت و پرجمعیت ترین شهر اسپانیا)
  • بارسلونا
  • والنسیا
  • سویا
  • بیلبائو
  • مالایا
  • لاس پالماس
  • زاراگوزا
  • سانتا کروز
  • گرانادا
  • پالما
  • ویگو
  • کادیز

شهریه دانشگاه ها در بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

اگرچه نظام تحصیلی اسپانیا رایگان نیست همچنان نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا شهریه دانشگاه های اسپانیایی پایین می باشد. البته رقم دقیق شهریه تحصیلی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و طبیعتا دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی دریافت می کنند اما به طور متوسط شهریه دانشگاه های اسپانیایی ترمی 1000€ (یورو) است. البته بهتر است افراد به دنبال تحصیل در دانشگاه های با رنکینگ بالا باشند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی شغل خوبی پیدا کنند.

دانشگاه های اسپانیا
نام دانشگاه شهر
Pompeu Fabra University2 بارسلونا
Autonomous University of Barcelona2 بارسلونا
University of Barcelona بارسلونا
Autonomous University of Madrid مادرید
University of Navarra پامپلونا
University of Valencia والنسیا
Open University of Catalonia بارسلونا
University of Rovira i Virgili تاراگونا
University of Alcalá مادرید
University of the Balearic Islands پالما
University of Girona گیرونا
University of Granada گرانادا
Jaume I University کاستلون

کار ضمن تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

دانشجویان در اسپانیا باید توجه داشته باشند که برای اشتغال حین تحصیل می توانند به دنبال 2 نوع کار پاره وقت باشند: کار در محیط دانشگاه یا کار در خارج از محیط دانشگاه؛ اولی نیاز به اخذ مجوز خاصی ندارد و معمولا به صورت کمک به اساتید در انجام فعالیت های پژوهشی است و حقوق نسبتا کمتری دارد. دومی ساعتی بین 10€ (یورو) تا 20€ (یورو) درآمد دارد ولی دانشجویان لازم است برای این که بتوانند مشغول به کار شوند از قبل مجوزهای لازم را از دولت اسپانیا دریافت کنند.




کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اسپانیا

اگر کسی بخواهد در اسپانیا مشغول به کار شود یا باید از ابتدا از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد شغلی داشته باشد که عملا دشوار و حتی غیرممکن است یا در این کشور تحصیل کند. در واقع تحصیل در اسپانیا باعث می شود فرد اقامت آن را به دست آورد و به این ترتیب شانس پیدا کردن شغل را پس از فارغ التحصیلی بیشتر کند. البته نباید از نظر دور داشت که اگرچه برخی رشته ها در اسپانیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند و آیلتس 5، 5.5 آکادمیک نیز معمولا برای اخذ پذیرش از آن ها کافی است، پیدا کردن کار در این کشور بدون تسلط بر زبان اسپانیایی بسیار دشوار است. 

هزینه زندگی در بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل در 2022

همان طور که پیش تر اشاره شد اگرچه اسپانیا در مقایسه با سوئیس، سوئد، انگلستان، ولز، فرانسه، آلمان، استرالیا و غیره شرایط اقتصادی ضعیف تر و آمار بیکاری بالاتری دارد اما از آن جایی که شهریه دانشگاه های آن ارزان تر است و هزینه زندگی در آن 20% کمتر از غالب کشورهای اروپایی است، برخی افراد ترجیح می دهند در اسپانیا تحصیل کنند. البته هزینه زندگی در اسپانیا در سال 2022 بدون احتساب اجاره منزل 37% گران تر از ایران می باشد و اجاره مسکن نیز در اسپانیا 23% بیشتر از ایران است. طور متوسط هزینه زندگی در اسپانیا طی سال 2022 ماهیانه 700€ تا 850€ (یورو) می باشد البته دانشجویان می توانند با اجاره اشتراکی منزل با دانشجویان دیگر یا تهیه خوابگاه از دانشگاه مورد نظر خود در اسپانیا، این هزینه را تا ماهی 650€ (یورو) نیز کاهش دهند.

نکته مثبت در خصوص اسپانیا پایین بودن اجاره منزل نسبت به اکثر کشورهای اروپایی از جمله نروژ است به عنوان مثال اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای بزرگ اسپانیا ماهی 677€ (یورو) و در شهرهای کوچکتر ماهی 523€ (یورو) می باشد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: