تغییرات اساسی آزمون تافل iBT ۲۰۲۳

تغییرات اساسی آزمون تافل iBT ۲۰۲۳

27 آبان , 1402

تغییرات اساسی آزمون تافل iBT ۲۰۲۳

از تاریخ 26 جولای 2023, آزمون  TOEFL که توسط ETS برگزار میشود، چه در سطح سنتر و چه هوم ادیشن، دستخوش تغییراتی شده که در ادامه ی این مطلب بهشون میپردازیم. به طور کلی تفاوت عمده ای که با فرمت قبلی دیده میشود، زمان کوتاه تر آزمون به علت حذف شدن بخش های اکسپریمنتال در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ، و کوتاه شدن بخش رایتینگ ایندیپندنت می باشد. 

    آزمون کوتاه‌تر می‌شود و تکمیل آن کمتر از ۲ ساعت طول می‌کشد.

    بخش Reading نیز کوتاه‌تر می‌شود و تنها شامل ۲ متن و در مجموع ۲۰ سوال خواهد بود.

    تسک مستقل (Independent) رایتینگ حذف و با تسک جدیدی به نام بحث دانشگاهی (Academic Discussion) جایگزین می‌شود.

    سوالات بدون نمره حذف می‌شوند.

تغییر دیگری که توجه را جلب میکند این است که  داوطلبان آزمون می‌توانند بلافاصله پس از اتمام امتحان، از تاریخ اعلام نمره آگاه شوند (تاریح در انتهای آزمون بعد از نمایش نمرات لیسنینگ و ریدینگ ذکر میشود) و به‌محض اعلام نمره نیز اطلاع‌رسانی فوری به آن‌ها صورت می‌گیرد.

داوطلبان به این نکته نیز توجه داشته باشند که در قسمت لیسنینگ, بعد از انتخاب پاسخ, جواب به صورت دو مرحله ای تایید نمی شود و با کلیک بر روی دکمه ی Next مستقیما به سوال بعدی منتقل میشوید، که مثل گذشته امکان بازگشت به سوال وجود ندارد.

از سوی دیگر، تجربه کاربری وبسایت ETS بهبود خواهد یافت و روند ثبت‌نام در آزمون کوتاه‌تر و آسان‌تر خواهد شد. با ایجاد این تغییرات شما می‌توانید در حساب کاربری خود دسترسی آسان‌تری به اطلاعات ضروری داشته باشید. ETS 

به صورت کلی منابع آگاه بر این باورند که علت اصلی کوتاه شدن آزمون تافل نامرتبط به درآمد زایی بیشتر از طریق نسخه ی آنلاین(Home Edition) نیست, از این جهت که با تغییرات جدید, بدون وجود بخش تنفس(Break) و زمان کوتاه تر, تعداد آزمون های بیشتری برگزار خواهد شد.



مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter