7 نکته برای موفقیت در تافل

7 نکته برای موفقیت در تافل

تافل (تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی)، یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که توانایی زبان انگلیسی فرد را در چهار مهارت ارتباطی ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ ارزیابی می‌کند.

تافل نباید با TOEIC (که تسلط به زبان انگلیسی را برای نیروی کار سنجش می‌کند) اشتباه گرفته شود. هدف تافل ارائه‌ی بازتابی منصفانه، بی‌طرفانه و دقیق از توانایی‌های داوطلب در یک محیط کلاس درس واقعی است.

آزمون سه ساعته‌ی تافل یا در اینترنت (TOEFL iBT) یا روی کاغذ (TOEFL PBT) یا در کلاس درس (TOEFL ITP) برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت آن در پذیرش بیش از 11500 مدرسه، آمادگی برای تافل برای داوطلبانی که مایل به ورود به دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی‌زبان هستند ضروری است. این مقاله به بررسی بهترین روش‌ها و نکاتی برای آمادگی برای این آزمون و همچنین به برخی از سوالات متداول در مورد تافل می‌پردازد.

چگونه برای تافل به روش صحیح آماده شویم؟

آمادگی برای تافل غالباً به علائق شخصی و سبک یادگیری شما بستگی دارد. به همین دلیل است که پیدا کردن یک مشاور مناسب می‌تواند در شناسایی زمینه‌های رشد شخصی شما بسیار مفید باشد. در عین حال، این سه اصل آمادگی برای آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا رویکردی درست برای آماده شدن برای تافل در پیش بگیرید: آشنایی، تمرکز و آینده‌نگری.


آشنایی با فُرمت آزمون تافل

آزمون تافل به 4 بخش تقسیم می‌شود که بین بخش‌های دوم و سوم، 10 دقیقه استراحت وجود دارد. آزمون با ریدینگ شروع می‌شود که از داوطلب می‌خواهد متن‌هایی را بخواند و بسته به تعداد سوالات، در عرض 54 تا 72 دقیقه، به 30 تا 40 سوال پاسخ دهد.

به‌ شکل مشابه، بخش لیسنینگ تافل می‌تواند از 41 تا 57 دقیقه برای پاسخ به 28 تا 39 سوال در مورد سخنرانی‌های مختصر و بحث‌های کلاسی متغیّر باشد. پس از زمان استراحت، بخش اسپیکینگ 17 دقیقه‌ای، داوطلب را به گفتگو در مورد یک موضوع آشنا و بحث در مورد مطالب ریدینگ و لیسنینگ دعوت می‌کند. تافل با یک بخش رایتینگ 50 دقیقه‌ای به پایان می‌رسد که در آن، داوطلب متنی را می‌خواند، به یک بخش شنیداری از پیش ضبط‌شده گوش داده و پاسخی را شکل می‌دهد.

تمرکز: هدفی مشخص کنید و به آن متعهد باشید

طبق تحقیقات روانشناسی، تعیین هدف نه‌فقط به شکل‌گیری عادت‌ها و شیوه‌های کلیدی درس خواندن کمک می‌کند، بلکه شانس موفقیت شما را نیز افزایش می‌دهد. هنگام آمادگی برای تافل، مهم است که با چگونگی استفاده‌ی کالج‌ها و دانشگاه‌ها از نمره‌ی تافل خود برای تصمیم‌گیری در مورد پذیرش‌تان آشنا شوید.

تافل از 0 تا 120 نمره‌گذاری می‌شود که از مجموع نمرات بخش‌های آزمون بدست می‌آید که هر کدام 30 نمره دارد. از آنجایی‌که هر مدرسه شرایط خاص خود را برای نمره‌ی قابل‌قبول در آزمون تافل مشخص می‌کند، شرکت‌کنندگان در آزمون باید از حداقل نمره‌ی مورد نیاز برای پذیرش خود آگاه باشند.

آینده‌نگری: یک برنامه‌ی مطالعاتی آماده کنید

وقتی با فُرمت آزمون آشنا شدید و نمره‌ی هدف خود را مشخص کردید، یک برنامه‌ی مطالعاتی آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که این برنامه‌ی مطالعاتی از طریق تمرین مستمر و مداوم، انواع تکنیک‌های ارتباطی را شامل می‌شود. منابع آنلاین متعددی برای تقویت مهارت‌های شما در هر چهار بخش آزمون وجود دارد که از فُرمت دقیق امتحان در روز آزمون پیروی می‌کند.

با توجه به وزن بالای اسپیکینگ و لیسنینگ در آزمون، تمرین آنلاین می‌تواند روشی موثر برای اطمینان از آمادگی کافی باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مکالمه‌ی منظم به زبان مقصد، درک داوطلب زبان و تسلط زبانی او را بهبود می‌بخشد.

چگونه برای چهار مهارت اصلی زبان آماده شویم؟

ریدینگ-تافل

اگرچه یک توصیه‌‌ی محبوب برای تقویت ریدینگ تافل این است که هر آنچه را که به آن علاقه دارید بخوانید، اما آزمون ریدینگ تافل، متون آکادمیک سطح بالا را پوشش می‌دهد. بنابراین، مطالب مجلات، وبلاگ‌های شخصی و رسانه‌های اجتماعی ممکن است بهترین موضوعات برای آماده‌سازی شما نباشند.

در عوض، به‌دنبال مطالعه‌ی مقالات دانشگاهی و متون علمی که بر موضوعات مرتبط با محیط مدرسه همچون علوم زیستی و فیزیکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی تمرکز دارند، باشید. مقالات خبری (به‌ویژه آن‌هایی که دارای موضوعات تعاملی همراه هستند)، نیز گزینه‌ای مناسب برای تسلط بر واژگان سطوح بالاتر می‌باشد.


لیسنینگ-تافل

در حالیکه تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی در کل می‌تواند مهارت‌های لیسنینگ فعال شما را بهبود بخشد، مهم است به‌یاد داشته باشید که همچون بخش ریدینگ، بخش لیسنینگ تافل، داوطلبان را در بازه‌ی انگلیسی آکادمیک‌شان مورد سنجش قرار می‌دهد.

اگرچه استفاده از زبان انگلیسی مکالمه‌ای در تمرین روزانه‌ی شما ضرری ندارد، اما توجه داشته باشید که رسانه‌های محبوب همیشه از قوانین دستور زبان مناسب پیروی نمی‌کنند و گاهاً از عبارت‌های عامیانه‌ای استفاده می‌کنند که ممکن است در زمینه‌ی آکادمیک مناسب نباشد.

همانطور که گفته شد، گوش دادن به پادکست‌هایی در مورد موضوعاتی که در تافل می‌آید و تماشای اخبار و مستندها هر دو راه‌های مناسبی برای آشنایی با واژگان تافل و بالا بردن سطح شنیداری شما هستند.

اسپیکینگ- تافل

از آنجایی‌که بخش اسپیکینگ بر مهارت‌های قوی ریدینگ و لیسنینگ تکیه دارد، داشتن یک پایه‌ی محکم در هر دو برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آزمون تافل بسیار مهم است. در حالیکه ممتحان آزمون از شما انتظار ندارند که در هر جمله‌ای که بیان می‌کنید،‌ از واژگان پیشرفته استفاده کنید، درک اینکه کدام واژگان مورد امتحان قرار می‌گیرد، شروع خوبی است.

رایتینگ-تافل

موثرترین نکات مربوط به رایتینگ تافل مواردی است که به شما این امکان را می‌دهد ضمن حفظ گرامر و نحو صحیح زبان انگلیسی، واژگان خود را بیشتر کنید. با یادگیری اینکه کدام واژگان برای توصیف طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله افعال فعال، صفت‌های خاص و غیره مفید خواهد بود، شروع کنید.

سپس، مشخص کنید که در بیان انگلیسی کدام ایده‌ها همچنان مشکل دارید و فهرستی از واژگانی را تهیه کنید که می‌دانید می‌توانید ایده‌های خود را به طور کامل و به‌وضوح با آن‌ها بیان کنید. هنگام تمرین، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگانی همچون Grammarly و GrammarLookup.com استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که رایتینگ شما از قوانین درست زبان انگلیسی پیروی می‌کند.

از آنجایی‌که ارزیابی بخش رایتینگ ممکن است برای‌تان دشوار باشد، می‌توانید ارزیابی رایتینگ خود را به متخصصی بسپارید که می‌داند ممتحن تافل چه چیزی را در رایتینگ شما جستجو می‌کند.

سوالات متداول

حتی با وجود این هفت نکته‌ی مهم برای آمادگی برای تافل، نگرانی‌های عملی در مورد این تست استاندارد ممکن است کمی اضطراب در شما بوجود آورد. پاسخ‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا چالش‌هایی را که معمولاً در مرحله‌ی آماده‌سازی برای تافل با آن مواجه خواهید شد، برطرف کنید.


چقدر زمان برای آماده‌سازی برای تافل نیاز دارید؟

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی برای تافل به سطح زبان انگلیسی، آشنایی شما با این آزمون استاندارد و نمره‌ی هدف شما بستگی دارد. صرف‌نظر از تعداد هفته‌ها یا ماه‌هایی که برای آماده‌سازی تافل می‌گذرانید، تحقیقات نشان می‌دهد که تکرار با فاصله در کل موثرتر از تکرار یکجا است (حفظ کردن بدون وقفه).

در نتیجه، این ایده‌ی خوبی است که زمانی را در روز برای تمرین بدون‌وقفه یا حواس‌پرتی اختصاص دهید. از آنجایی‌که ممکن است بسته به نمره‌ی اولیه‌ی خود، دوباره در آزمون تافل شرکت کنید، هرگز از شروع تمرین‌های‌تان قبل از ضرب‌الاجل آسیبی نخواهید دید.

چگونه می‌توانم برای آزمون تافل ثبت‌نام کنم؟

شما می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت یا برنامه‌ی ETS، در آزمون تافل ثبت‌نام کنید که شما را به فرایند ثبت‌نام آنلاین هدایت می‌کند. همچنین می‌توانید از طریق تلفن یا پُست نیز ثبت‌نام کنید. برخی از تاریخ‌های آزمون ممکن است پس از پُر شدن همه‌ی صندلی‌ها دیگر در دسترس‌تان نباشد. بنابراین، حتماً از قبل ثبت‌نام کنید تا زمان و تاریخ آزمون مورد نظر خود را تضمین کنید.

اگر برای شرکت در آزمون به اسکان در مکانی نیاز دارید، با مستندات لازم درخواست خود را قبل از زمان ضرب‌الاجل انجام دهید. (توجه: ثبت‌نام و هزینه ممکن است براساس هر کشور متفاوت باشد.)

آزمون تافل چگونه انجام می‌شود؟

اگر تافل در منطقه‌ی شما وجود داشته باشد، آن را می‌توانید در یک مرکز آزمون یا از طریق نسخه‌ی خانگی انجام دهید. شما می‌توانید آدرس خود را در وب‌سایت ETS وارد کنید تا ببینید کدام مرکز آزمون به شما نزدیک است. اگر از نسخه‌ی TOEFL iBT Home Edition استفاده می‌کنید، حتماً باید تجهیزات و شرایط لازم برای آزمون در خانه را داشته باشید.

روز قبل از آزمون تافل چه باید کرد؟

روز قبل از آزمون تافل، باید با وسایلی که در روز آزمون به‌همراه داشته باشید و چگونگی احراز هویت برای شرکت در آزمون آشنا شوید. شما همچنین باید فُرمت آزمون را یکبار دیگر مرور کنید.

با این حال، به‌شدت پیشنهاد می‌شود که داوطلبان در روز قبل از آزمون تافل، خیلی به خود فشار وارد نکنند، چون یک خواب کامل در شب قبل از امتحان غالباً منجر به عملکرد بهتر در آزمون می‌شود.


در روز آزمون تافل چه باید کرد؟

در روز آزمون، برای رسیدن به مرکز آزمون، ثبت‌نام و یافتن صندلی اختصاص یافته‌ی خود وقت مناسبی را اختصاص دهید. اگر آزمون را در خانه انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که مکان آزمون شما ساکت، روشن و بدون بی‌نظمی است. اتصال اینترنت خود را نیز بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که در طول امتحان اینترنت دارید.

چه‌مدت طول می‌کشد تا نتایج آزمون خود را دریافت کنید؟

دریافت نمره‌ی تافل شما به فُرمت انتخاب‌شده‌ی شما از آزمون بستگی دارد. اگر در یک مرکز آزمون تافل شرکت می‌کنید، می‌توانید 6 روز پس از تاریخ آزمون خود، در حساب ETSتان، نمرات خود را دریافت کنید. نمرات نسخه‌ی خانگی TOEFL iBT 6 تا 10 روز پس از تاریخ آزمون شما منتشر می‌شود و داوطلب باید 11 تا 13 روز کاری پس از شرکت در نسخه‌ی کاغذی تافل، برای گرفتن نتایج خود صبر کند. (توجه: دریافت نمرات از طریق پُست ممکن است تا 15 روز پس از روز آزمون طول بکشد.)

نمره‌ی تافل برای چه مدت معتبر است؟

نمره‌ی تافل شما به‌مدت دو سال معتبر است. اگرچه مدارس غالباً ارسال نمره‌ی رسمی داوطلب را می‌خواهند، اما پیشنهاد می‌شود که داوطلب یک نسخه‌ی PDF از نمرات خود را برای دسترسی آسان دانلود کند.

نتیجه

در حالیکه فرایند آمادگی برای تافل می‌تواند سخت باشد، خبر خوب این است که منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می‌کند. چه از طریق مشاوره‌ی تخصصی و چه از طریق ملاقات با یک مدرس حرفه‌ای تافل، داشتن یک شروع خوب در مسیر آماده‌سازی برای تافل می‌تواند به تحقق نمره‌ی هدف‌تان کمک کند. شرکت در آزمون تافل، یک سرمایه‌گذاری مناسب و قوی بر روی آینده‌ی خود به‌عنوان یک داوطلب و یادگیرنده‌ی مادام‌العمر زبان انگلیسی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter