مشاوره رایگان 02145328

آزمون آیلتس چیست و هر آنچه باید درباره آن بدانید

موسسه تخصصی زبان زنگنه
آزمون آیلتس چیست و هر آنچه باید درباره آن بدانید آزمون آیلتس چیست و هر آنچه باید درباره آن بدانید

آزمون آیلتس چیست؟

 IELTS مخفف International English Language Testing System  هست که یک آزمون استاندارد و بین المللی است. این آزمون هر چهار مهارت زبانی در زبان انگلیسی را می سنجد که شامل Listening, reading, Writing  و Speaking  می باشد. از این آزمون برای مقاصد مهاجرتی، تحصیلی و کاری در کشورهای انگلیسی زبان استفاده میشود.

تاریخچه مختصر آزمون آیلتس

IELTS برای نخستین بار در سال 1989 طراحی و برگزار شد و خیلی سریع محبوبیت و مقبولیت جهانی پیدا کرد. نکته ی قابل توجه اینکه استانداردهای آزمون از همان ابتدا آنقدر بالا و آینده نگرانه بود که بر خلاف آزمونهای بین المللی دیگر به ندرت طی این 35 سال دستخوش تغییر شد. 

آشنایی با انواع آزمون آیلتس

آزمون IELTS  به دو صورت آکادمیک و جنرال برگزار می شود که اولی برای داوطلبانی ست که قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی انگلیسی زبان  در سراسر دنیا را  دارد و دومی مناسب افرادی ست که مقاصد مهاجرتی و شغلی در کشورهای انگلیسی زبان را  در سر می پرورانند. تفاوت دو آزمون در بخشی از مهارت های Reading  و Writing می باشد و مهارت های Listening  و Speaking  هیچ تفاوتی ندارند.

دو نوع دیگر آزمون نیز وجود دارد (IELTS Life Skills  و IELTS for UKVI) که در موارد خاص برگزار میگردد و در مقالات دیگر به آنها خواهیم پرداخت.

چه موسساتی برگزار کننده آزمون آیلتس هستند؟

IELTS  توسط سه سازمان معتبر به نامهای British Council، دانشگاه کمبریج و سازمان IDP استرالیا  برگزار میگردد. آزمون ها پس از طراحی، تست آزمایشی می شوند و سپس اجرا می شوند. این آزمون در بیش از 140 کشور در دنیا برگزار می گردد.

چرا نمره ی بالا در آزمون آیلتس مهم است؟

 کسب نمره بالا در آزمون آیلتس می‌تواند فرصت های بسیاری را برای افراد ایجاد کند. یکی از الزامات تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا، داشتن نمره بالا در آزمون آیلتس می باشد. همچنین، یکی از فاکتورهای مهم برای اهداء بورسیه‌های تحصیلی نیز نمره ی بالا در آزمون آیلتس است. در نهایت، برای موفقیت در فرآیند مهاجرت و پذیرش شغلی، نمره ی بالا در آزمون آیلتس یک معیار بسیار مهم است.

اول: ساختار و محتوای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چقدر طول میکشد و شامل چه بخشهایی ست؟

مدت زمان کل آزمون

ازآنجا که آزمون هر چهارت مهارت زبانی را می سنجد، آزمون  ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد و به ترتیب شامل بخشهای زیر می باشد.

قسمت اول آزمون،Listening  میباشد که  دارای چهار قسمت هست و 30 دقیقه طول میکشد. قسمت دوم مهارت Reading  میباشد که 3 قسمت دارد و60 دقیقه به طول می انجامد. سپس مهارت Writing  مورد ارزیابی قرار میگیرد که 60 دقیقه هست و شامل دوبخش میباشد. و در نهایت مهارت Speaking میباشد که حدودا 15 دقیقه به طول می انجامد و شامل سه قسمت می باشد. 

تعداد سوالات هر بخش

  • مهارت Listening شامل چهار قسمت هست و در مجموع متشکل از 40 سوال می باشد.
  • مهارت Reading شامل چهار سه هست و 40 سوال را دربر میگیرد.
  • مهارت Writing شامل دو سوال می باشد. در قسمت اول با توجه به نوع آزمون، سوال به صورت نامه یا گزارش طرح میشود و در قسمت دوم صرف نظر از نوع آزمون یک انشاء باید نوشته شود.
  • مهارت Speaking شامل سه قسمت است.

توضیحات تکمیلی

Listening

فایل‌های صوتی مورد استفاده در آزمون Listening  آیلتس به ترتیب شامل  مکالمات روزمره،گزارش های عمومی، گفتگوهای دانشگاهی و در نهایت سخنرانی‌های علمی اساتید در رشته های مختلف می باشد. در هر قسمت از آزمون سوالات خاصی طرح می شوند که شامل سوالات تکمیل کردنی، نامگذاری قسمتهای از نقشه، سوالات چند گزینه ای، سوالات تطبیق دادنی و غیره می باشند. نکته ی مهم در مورد لهجه این هست که اساسا لهجه ی بریتانیایی مورد استفاده قرارمیگیرد ولی از سایر لهجه ها نیز استفاده می شود. آشنایی با لهجه ها تا حد زیادی راهگشاست.

Reading

متون مورد استفاده در آزمون آیلتس آکادمیک از منابع علمی و دانشگاهی گرفته می‌شوند. محتوای آنها اغلب به موضوعات علمی، پژوهشی و دانشگاهی مرتبط است. منابع رایج شامل روزنامه‌ها و مجلات علمی، مجلات پژوهشی، کتاب‌های دانشگاهی و گزارش‌ها و مطالعات موردی می باشند.

متون‌ استفاده شده در آزمون آیلتس جنرال از منابعی با محتوای عمومی و روزمره گرفته می‌شوند و بیشتر به موقعیت‌ها و موضوعات زندگی روزمره و کاری مرتبط هستند. منابع رایج شامل  آگهی ها و تبلیغات، راهنما و بروشورها، روزنامه ها و مجلات عمومی و در نهایت دستورالعملها بخصوص در محیط کار می باشد.

قسمت  Readingآزمون آیلتس شامل انواع مختلفی از سوالات است که هر کدام مهارت‌های مختلف زبانی داوطلبان را مورد سنجش قرار می دهد. این سوالات در هر دو نوع آیلتس (آکادمیک و جنرال) مشابه هستند، اما همانطور که اشاره شد محتوای متن‌ها متفاوت است. انواع سوالات رایج در بخش ریدینگ آیلتس شامل سوالات چند گزینه ای، سوالات تطبیق دادنی، سوالات تکمیل کردنی، سوالات پاسخ کوتاه و غیره می باشند.

Writing

این قسمت از آزمون، دو بخش دارد و بخش اول با توجه به نوع آزمون متفاوت هست. در بخش اول آزمون آکادمیک یک تصویر ارائه می شود و داوطلب می بایست یه گزارش بنویسد در حایکه در بخش اول آزمون جنرال، از داوطلب خواسته می شود با توجه به موقعیت داده شده، یک نامه بنویسد.

در بخش دوم تفاوتی بین آزمون آکادمیک و جنرال وجود ندارد و از داوطلبان خواسته می شود در مورد یک سوال، یک انشاء بنویسند.

Speaking

این قسمت از آزمون که مجزا از سه قسمت اول برگزار می شود، سه بخش دارد. بخش اول معرفی و پرسش و پاسخ  در مورد موضوعات شخصی ست. در بخش دوم به داوطلب یک کارت داده میشود و داوطلب می بایست به سوال داده شده روی کارت پاسخ بدهد. این قسمت نیز سوال شخصی ست. و در بخش پایانی، از داوطلب خواسته می شود در راستای موضوع بخش دوم به بحث و گفتگو درباره ی موضوعات کلی تر بدون اشاره به تجربیات شخصی بپردازد.

سیستم نمره‌دهی آیلتس به چه صورت است؟

به داوطلب در هر مهارت از آزمون به طور جداگانه نمره ی صفر تا نمره ی 9 تعلق میگیرد. نمرات بصورت کامل مثلا 6 یا به صورت نیم نمره مثلا 6.5 اعطا می شوند و سپس نمره ی کل بر اساس میانگین نمرات چهار بخش، به نزدیک‌ترین عدد گرد می‌شود.

اگر میانگین دقیقاً روی عدد کامل یا نیم‌نمره باشد، همان عدد در نظر گرفته می‌شود.

اگر میانگین کمتر از .25 یا .75 باشد، به عدد پایین‌تر گرد می‌شود.

اگر میانگین بیشتر یا برابر با .25 یا .75 باشد، به عدد بالاتر گرد می‌شود.

به این مثال دقت بفرمایید: اگرداوطلب به نمره ی 6.5 در Listening ، 6.5 در Reading، 5 در Writing  و مثلا 7 در Speaking  دست پیدا کند. مجموع این ها 25 می شود و میانگین 6.25 می شود که به نمره ی کل 6.5 دست پیدا میکند.

حداقل نمره مورد نیاز در آیلتس چه نمره ای ست؟

هر دانشگاه ، موسسه ی آموزشی و هر برنامه ی مهاجرتی و شغلی نمره ی خاصی را به عنوان حداقل نمره ی زبانی در آزمون آیلتس در نظر میگیرد. ولی معمولا نمرات 6.5 تا 7 برای اغلب برنامه ها نمره ی قابل قبولی ست.

دوم: نکاتی در مورد آمادگی برای آزمون آیلتس

استفاده از منابع رسمی و اجتناب از منابع غیررسمی

اولین فاکتوری که در این زمینه باید به آن دقت شود، استفاده از منابع رسمی ست. منابع به دو صورت کاغذی و آنلاین موجود هستند و در هر دو مورد منابع غیر رسمی بی شماری نیز وجود دارد. از کتابهای انتشار یافته که توسط افراد غیر متخصص نوشته شده اند تا وبسایتهای شخصی و صفحات رسانه های اجتماعی که هر کدام بیشتر از اینکه یک مرجع علمی باشند تبدیل به فضایی غیرعلمی شده اند که گاها اطلاعات کاملا اشتباه را انتشار می دهند. نکته ی حائز اهمیت این است که اتفاقا اکثر داوطلبانی که در مجموعه ی زنگنه طی سالهای طولانی به نمرات 7.5، 8 و 8.5 دست پیدا کردند، از دنبال کردن صفحات در فضای مجازی که اطلاعات ضد ونقیضی به مخاطب میدهند و باعث آشفتگی ذهنی می شوند به شدت اجتناب می کردند و با تمرکز روی برنامه ی مطالعاتی شخصی به هدف خود دست پیدا کردند.  

آنچه از اهمیت بالایی برخوردار هست این است که از منابع رسمی که توسط خود برگزارکنندگان آزمون آیلتس به انتشار می رسند در فرآیند آمادگی برای آزمون استفاده کنید یا از منابعی استفاده شود که با ذکر دقیق منبع از اعتبار بالایی برخوردار باشند.

به نظر می رسد انتشارات کمبریج بدون هرگونه کم و کاستی همه ی منابع مورد نیاز و استاندارد را به انتشار رسانده است و قطعا از هر گونه منبع غیر رسمی دیگر بی نیاز هستید. آنچه مهم هست یک ارزیابی دقیق هست که فراخور سطح زبانی و نیاز شما، منابع دقیق برای شما درنظر گرفته شود تا با استفاده از آنها به هدف خود یعنی نمره ی مورد نظر در آیلتس دست پیدا کنید. 

برنامه‌ریزی دقیق برای آزمون آیلتس

قطعا بدون یک فرآیند آمادگی دقیق، نتیجه ی مورد نظر در این آزمون با استانداردهای جهانی به دست نمی آید.

بی شک اولین و مهمترین اقدام، یک ارزیابی اولیه توسط یک متخصص هست که از شما یک ارزیابی دقیق به عمل آورد و با توجه به سطح زبان عمومی و سبک یادگیری، یک برنامه ی دقیق برای شما طراحی کند و یک مسیر مشخص و منطقی را به ما نشان دهد.  این برنامه ریزی دقیق شامل اختصاص دادن منابعی که باید مطالعه شوند، استراتژی های یادگیری مناسب برای هر بخش، تعیین زمان آزمون یا آزمونهای آزمایشی و در نهایت تعیین زمان آزمون رسمی می باشد. در واقع بدون یک تقویم مطالعاتی دقیق مطالعه و تست زنی، رسیدن به نتیجه ی مدنظر در آزمون آیلتس عملا غیر ممکن است.

در مجموعه ی زنگنه این فرصت فراهم شده تا یک ارزیابی شخصی توسط مشاورین متخصص آزمون آیلتس داشته باشید تا به شما یک برنامه ی آموزشی دقیق داده شود.  

فراگیری تکنیک‌ها و استراتژی‌های هر بخش

در هر بخش از آزمون آیلتس، استراتژی‌های خاصی وجود دارد که هم باعث می شود زبان انگلیسی شما و هم عملکرد شما در تست زنی بهبود پیدا کند. مثلا فراگیری دقیق مهارت Paraphrasing  که قطعا مهمترین مهارت در آزمون آیلتس می باشد در هر چهار قسمت آزمون بسیار راهگشاست. با فراگیری دقیق این مهارت هم زبان انگلیسی شما تا حد زیادی بهبود پیدا میکند و هم سرعت و دقت پاسخگویی شما در هر قسمت به طرز معناداری بالا می رود.

 در مجموعه ی زنگنه دوره های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس بصورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

بعد از گذراندن دوره های آمادگی آزمون اکنون فرصت مناسب برای قرار گرفتن در شرایط آزمون هست. آزمونهای آزمایشی به شما کمک میکند تا با شرایط آزمون واقعی آشنایی پیدا کنید و یه ارزیابی دقیقی از خود داشته باشید. نکته ی حائز اهمیت این که در انتخاب مرکز محل آزمون آزمایشی دقت زیادی باید بکنید از آنجا که خیلی از این مراکز یا به سوالات آزمونهای واقعی دسترسی ندارند ویا نحوه ی ارزیابی و سیستم نمره دهی دقیقی وجود ندارد. برای اذزیابی دقیق هر دوی این موارد نفش بسیار مهمی دارند.

خوشبختانه در مجموعه ی زنگنه آزمونهای آزمایشی هم بصورت کاغذی و هم به صورت کامپیوتری برگزار میگردد. نکته ی قابل ذکر این است که سوالات از آزمونهای قبلی می باشند و سیستم ارزیابی و نمره دهی کاملا بر اساس استانداردهای آزمون واقعی آیلتس می باشد.

یکی از ویژگی های مجموعه ی زنگنه برگزاری جلسه ی   Post Mock Analysis (PMO)است که به تحلیل عملکرد داوطلبان می پردازد و نکات مهم آموزشی برای عملکرد بهتر در آزمون با مثال ها و تست های بیشتر توسط مدرسین دوره ها ارائه می شوند.

سوم: چرا باید در دوره های آمادگی آیلتس مجموعه ی زنگنه شرکت کرد؟

مجموعه ی زنگنه با حدود دو دهه تجربه ارائه ی دوره های آمادگی آزمون آیلتس، آزمون های آزمایشی تحلیلی و کارگاه های
تک مهارته ی آزمون آیلتس به داوطلبان کمک می کند تا به نمره ی مورد نظر دست پیدا کنند. در زیر به چند ویژگی منحصر
 بفرد مجموعه اشاره می شود.

اساتید باتجربه و متخصص آیلتس

اساتید مجموعه ی زنگنه دارای مدارک تحصیلی مرتبط و تجربه ی زیادی در زمینه ی تدریس آمادگی آیلتس هستند. علاوه بر
این، این عزیزان با شرکت درکارگاه های هفتگی و ماهیانه ی موضوع محور آیلتس که در مجموعه برگزار می شود اطلاعات و
روش تدریس خود را به روز رسانی می کنند. نکته ی پایانی این که همه ی کلاسها تحت نظارت مستقیم، منظم و دقیق مدیریت
 آموزش مجموعه قرار دارند که به کیفیت بالای دوره های آمادگی آزمون کمک کرده است.

منابع آموزشی به روز و کارگاه های تخصصی

در دورههای آمادگی آیلتس مجموعه ی زنگنه، از جدیدترین و به روزترین منابع آموزشی، شامل کتابها وآزمونهای شبیه سازی
شده استفاده میشود. در کنار اینها، سوالات آزمونهای واقعی مهارتهای ( Writing و Speaking ) هر هفته در اختیار داوطلبان
قرار میگیرد که این خود کمک میکند سوالات پر تکراردر دوره ها پوشش داده شود. علاوه بر این برای همه ی داوطلبان کارگاه
های تخصصی یک روزه برگزار می شود و داوطلبان با توجه به نقاط ضعفی که دارند در این کارگاه ها شرکت میکنند تا با
 آموزش دقیق تر و تخصصی تر بتوانند آن نقاط ضعف را برطرف کنند.

مشاوره ی تخصصی و برنامه ریزی آموزشی هدفمند

در طول مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس، داوطلبان می توانند دریافت مشاوره ی تخصصی داشته باشند. برنامه ریزی آموزشی
دورههای آمادگی آیلتس مجموعه ی زنگنه بر اساس نیازها و سطح دانش هر زبان آموز انجام میشود .طبق این برنامه ی مشاوره
و برنامه ریزی، نقاط قوت و ضعف داوطلبان به طور دقیق بررسی شده و تمرینات لازم برای ارتقای هر مهارت به شما ارائه
میشود. کارشناسان مجموعه ی زنگنه با توجه به شرایط و اهداف شما، بهترین روشهای مطالعه و منابع آموزشی را به شما
 معرفی میکنند و در انتخاب مرکز و تاریخ مناسب برای آزمون آیلتس به شما کمک میکنند.

آزمونهای شبیه سازی شده

در طول دورههای آمادگی آیلتس، آزمونهای شبیهسازی شده ی متعددی برگزار میشود که به داوطلبان کمک میکند تا با شرایط
واقعی آزمون آشنا شده و در مدیریت زمان و اضطراب خود مهارت های لازم را کسب کنند. یکی از ویژگی های منحصر بفرد
مجموعه ی زنگنه، جلسات تحلیلی آزمون های آزمایشی تحت عنوان Post Mock Analysis (PMO)است به داوطلبان نکات
 آموزشی و تست زنی دقیقی ارائه داده می شود.

چهارم: آمادگی مناسب برای ماراتنی به نام آزمون آیلتس

از آنجا که آزمون آیلتس یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آزمونهای زبان انگلیسی در جهان است، برای بسیاری از افراد،
موفقیت در این آزمون میتواند به معنی فرصتهای جدید باشد. ازبین این فرصت ها میتوان به پذیرش در دانشگاههای معتبر،
دریافت ویزای کار و اقامت در کشورهای انگلیسی زبان اشاره کرد. به همین دلیل، آمادگی برای شرکت در این آزمون بسیار مهم
است.
در واقع بدون آمادگی مناسب و کافی، داوطلبان نمیتوانند به نمره مورد نظر دست پیدا کنند و ممکن است فرصتهای ارزشمندی
را از دست بدهند. بنابراین، برنامه ریزی دقیق و استفاده از منابع معتبر آموزشی میتواند نقش مهمی در موفقیت داوطلبان بازی
کند.
آمادگی برای آزمون آیلتس تنها به مطالعه منابع و کتابها محدود نمیشود. داوطلبان باید هر چهار مهارت زبان انگلیسی را به
طور یکسان تقویت کنند. شرکت در کلاسهای آمادگی آیلتس و انجام تمرینات منظم و متنوع میتواند به داوطلبان کمک کند تا با
ساختار و محتوای آزمون آشنا شوند و نقاط ضعف خود را شناسایی و سپس با راهنمایی مشاوران ومدرسین برطرف کنند.
همچنین، شبیه سازی شرایط آزمون و انجام تستهای آزمایشی میتواند به داوطلبان کمک کند تا استرس و اضطراب آزمون را
 کاهش دهند و با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنند.

مجموعه ی زنگنه با سالهای طولانی سابقه ی ارائه ی دوره های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس، در طول مسیر و فرآیند
آمادگی برای آزمون، همراه و همگام با شما داوطلبان عزیز است. با ارائه برنامههای آموزشی جامع و تخصصی، کلاسهای
متنوع و مدرسین با تجربه و باصلاحیت، مجموعه تلاش میکند تا شما را به بهترین نحو ممکن برای این آزمون معتبر آماده
سازد.
فراموش نکنیم تلاش و پشتکار دو عامل اساسی در رسیدن به هر موفقیتی هستند. بدون تلاش مستمر و پشتکارفراوان، هیچ هدفی
دست یافتنی نخواهد بود. قطعا در رسیدن به موفقیت در هر چیزی، چالش ها و موانع زیادی وجود دارند. اما آنچه از این موانع
مهمتر هست، تلاش شماست. نباید از تلاش باز بمانید. مطمئنا هر مانع و چالشی می تواند فرصتی برای یادگیری، رشد و توسعه
باشد به شرطی که خوشبینانه و پرتلاش در پی گذر از آنها باشید. با تمرکز بر اهداف خود و با پشتکار و تلاش، میتوانید بر هر
 مانعی غلبه کنید و به موفقیت دست یابید.

مجموعه ی زنگنه نیز با بهرهگیری از منابع آموزشی بهروز، محیطی آکادمیک و در عین حال بسیار دوستانه و انگیزه بخش
فراهم میکند تا شما بتوانید با اعتماد به نفس و آمادگی کامل در آزمون آیلتس شرکت کنید و به اهداف زبانی و حرفه ای خود
 دست پیدا کنید.

پنجم: معرفی کتابها ، منابع آموزشی و وبسایتهای مفید برای آیلتس

از آنجا که بی نهایت منبع غیر رسمی برای آیلتس وجود دارد و اغلب سردرگمی داوطلبان آیلتس به دلیل وجود همین حجم از منابع
غیرمعتبر هست، لازم میدانیم خلاصه ای از منابع رسمی که سالها در مجموعه ی زنگنه تدریس می شوند یا پیشنهاد می شوند را
 ارائه دهیم.

در واقع انتشارات کمبریج همه ی موارد لازم برای مطالعه ی شخصی و شرکت درکلاس ها را به انتشار رسانده و داوطلبان را
 از منابع دیگر بی نیاز کرده است.

Cambridge IELTS Series (1 -10)


 
این سری از تستهای قبلی آزمونهای آیلتس تشکیل می شوند. هر کدام از کتاب ها شامل چهار آزمون کامل آیلتس آکادمیک و دو
 آزمون آیلتس جنرال می باشند. پاسخنامه و متن فایلهای صوتی هم در کتاب ها گنجانده شده است.

Cambridge IELTS Series (11 -19)


 
این سری در ادامه ی سری قبل هستن ولی کتاب ها به دوفرمت آکادمیک و جنرال ارائه شدند. این منابع به داوطلبان کمک میکنند
 تا با ساختار و نحوه اجرای واقعی آزمون IELTSآشنا شوند و مهارتهای لازم برای موفقیت در آن را تقویت کنند.

Cambridge Grammar for IELTS


 
این کتاب برای تقویت بخش گرامر در آزمون آیلتس طراحی شده است. تمرینات کتاب بر اساس آزمون آیلتس طراحی شده اند.
 برای بهره بردن از کتاب، داوطلبان باید سطح متوسط زبانی داشته باشند.

Cambridge Vocabulary for IELTS


 
این کتاب برای تقویت بخش واژگان در آزمون آیلتس به انتشار رسیده است. تمرینات کتاب بر اساس آزمون آیلتس طراحی شده
 اند. برای استفاده از کتاب، داوطلبان باید سطح متوسط زبانی داشته باشند.

Cambridge Vocabulary for IELTS (Advanced)


 
این کتاب نیز در ادامه ی کتاب قبل می باشد و برای تقویت بخش واژگان در آزمون آیلتس به انتشار رسیده است. تمرینات کتاب
 بر اساس آزمون آیلتس طراحی شده اند. سطح مورد نیاز داوطلبان باید پیشرفته باشد.

Cambridge Official Guide to IELTS


 
این کتاب به آموزش بخهای متفاوت آیلتس می پردازد و هشت آزمون آکادمیک و دو آزمون جنرال را پوشش میدهد. پاسخنامه و
 متن فایلهای صوتی هم در کتاب ها گنجانده شده است.

Cambridge Complete IELTS


 
این سری کتاب در سه سطح برای کسب نمرات 6.5 ، 5و 7.5طراحی شده اند. این کتابهای سطج بندی شده ی کم نظیر همه ی
 مطالب لازم را برای یک دوره ی آمادگی جامع و کامل برای آزمون آیلتس را پوشش داده است.

Cambridge Mindset for IELTS


 
این سری کتاب در چهار سطح طراحی شده اند. این سری کتاب نیزهمه ی مطالب لازم را برای یک دوره ی آمادگی جامع و کامل
 برای آزمون آیلتس را پوشش داده است.

Cambridge Objective IELTS


 
این سری کتاب در دو سطح متوسط و پیشرفته طراحی شده اند. اگر دنبال مطالب چالش برانگیز و تمرینات دشوارتر هستید سطح
 پیشرفته این کتاب پیشنهاد می شود.

Cambridge New Insight into IELTS


 
این کتاب تک سطحی برای داوطلبان سطح متوسط طراحی شده است و هر چهار مهارت را پوشش میدهد.

Cambridge IELTS Trainer


این کتاب شامل شش تست آکادمیک چالش برانگیز می باشد. نکات جالب آموزشی و تست زنی در دو تست ابتدایی اراده شده اند.
سطح دشواری تست ها از آزمونهای واقعی بالاتر است وپیشنهاد می شود بعد از انجام تستهای سری کتابهای کمبریج 11 تا 19
 انجام شوند.

Cambridge Step up to IELTS


 
این کتاب نیز در یک سطح برای داوطلبان سطح متوسط طراحی شده است و هر چهار مهارت را پوشش میدهد.

 

در کنار این انتشارات وبسایت های معتبری نیز وجود دارند:

وبسایتهای رسمی آزمون آیلتس

ielts.org

این وبسایت منابع متنوعی از جمله نمونه سوالات، کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی برای آمادگی بهتر داوطلبان ارائه می دهد.

takeielts.britishcouncil.org

این وبسایت یک منبع معتبر هست و اطلاعات جامعی راجع به نحوه آزمون و منابع آمادگی برای داوطلبها فراهم می‌کند.

ielts.idp.com

این وبسایت هم طالاعات کامل راجع به قوانین آزمون آیلتس و همچنین مواد آموزشی را به داوطلبان ارائه میدهد.

cambridgeenglish.org

در بخش exams-and-tests این وبسایت معتبر، اطلاعات جامعی در مورد آزمون آیلتس برای داوطلبان وجود دارد که با فرمت آزمون آیلتس آشنایی کامل پیدا کنند و به اطلاعات مهم دیگردست پیدا کنند.

مطالب مرتبط