چرا تافل می تواند بهتر از آیلتس باشد؟

چرا تافل می تواند بهتر از آیلتس باشد؟

آیا بین تافل و آیلتس گیج شده‌اید؟ خُب، شما در این مورد تنها نیستید! این دو آزمون محبوب سنجش مهارت زبان انگلیسی کاملاً مشابه هم هستند و به‌شکل گسترده در سراسر جهان برای پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته می‌شوند. جای تعجب نیست که انتخاب یکی از آن‌ها کار سختی است.

بحث‌های بی‌پایانی در مورد اینکه کدامیک از این دو آزمون بهترین است، وجود دارد. خُب، یک پاسخ مشترک برای همه نمی‌تواند وجود داشته باشد. اگر در حال آماده شدن برای تحصیل در خارج از کشور خود هستید، به‌احتمال زیاد سوالاتی همچون- دانشگاه مورد نظر من کدام آزمون را می‌پذیرد، سطح دشواری آن چقدر است، کدام آزمون نقاط قوت من را بیشتر نشان می‌دهد یا در کدام آزمون می‌توانم با سختی کمتری شرکت کنم، به ذهن‌تان خطور پیدا می‌کند.

اگر از من بپرسید، تافل همیشه انتخاب بهتری به‌نظر می‌رسد. برای شروع، اجازه دهید توضیح دهم که تافل، تنها آزمون ارتباطی زبان انگلیسی است که هدف آن، شبیه‌سازی تجربه‌ی واقعی کلاس درس از طریق یک محتوای 100٪ آکادمیک است. قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب بین این دو آزمون، اجازه دهید دلایل بیشتری را در توضیح اینکه چرا تافل ظاهراً گزینه‌ی بهتری نسبت به آزمون آیلتس است، به‌خصوص در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به شما بازگو کنم.

دلایلی که تافل ممکن است بهتر از آیلتس باشد

مهم نیست که کجای این کره‌ی خاکی حضور دارید (به‌جز چین و ایران)، شما می‌توانید در آزمون TOEFL iBT Home Edition از خانه‌ی خود شرکت کنید. TOEFL iBT Home Edition که در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا راه‌اندازی شد، اکنون یک گزینه‌ی استاندارد برای داوطلبان است و در آینده نیز در کنار گزینه‌ی حضور در مرکز آزمون در دسترس داوطلبان خواهد بود. این در مورد آزمون IELTS Indicator، محصول رسمی آیلتس، صدق نمی‌کند که تنها برای مدت زمان محدودی در دسترس است، چون آزمون حضوری آیلتس در حال حاضر به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌حالت تعلیق درآمده است.

IELTS Indicator قرار نیست جایگزینی برای آیلتس حضوری باشد و پس از شروع آزمون، دانشگاهی که به آن درخواست پذیرش داده‌اید، ممکن است از شما بخواهد که در آزمون حضوری شرکت کنید، حتی اگر IELTS Indicator را داده باشید.

علاوه بر این، اگرچه آزمون IELTS Indicator تنها یک‌بار در هفته و در یک زمان از قبل برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود، نسخه‌ی خانگی تافل iBT به‌صورت 24 ساعته و چهار روز در هفته در دسترس است و می‌توان آن را از 24 ساعت قبل از شروع آزمون رزرو کرد.

همچنین IELTS Indicator برای اهداف مهاجرتی ایجاد نشده، در حالیکه هر کسی که تجهیزات مورد نیاز برای این آزمون را در اختیار داشته باشد، می‌تواند درTOEFL iBT Home Edition شرکت کند. در تافل خانگی، یک ناظر انسانی در طول مرحله‌ی ورود، تائید هویت و در کل جلسه حضور خواهد داشت تا شما را تحت نظر داشته باشد و اطمینان حاصل کند که شما از تمام مراحل آزمون پیروی می‌کنید. فن‌آوری هوش مصنوعی (AI) تافل به حفظ امنیت آزمون کمک می‌کند.

در اینجا جدولی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بین TOEFL iBT Home Edition و IELTS Indicator تفاوت قائل شوید:

TOEFL iBT Home Edition و IELTS Indicator
TOEFL iBT Home Edition IELTS Indicator
24 ساعت شبانه‌روز و 4 روز در هفته در دسترس است یک‌بار در هفته در زمان برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود
دقیقاً مشابهTOEFL iBT است که در مرکز آزمون گرفته می‌شود مشابه نیست، چون آزمون اسپیکینگ توسط Video call برگزار می‌شود
توسط تمام موسسات شرکت‌کننده در نسخه‌ی مرکز آزمون تافل iBT پذیرفته می‌شود توسط همه‌ی سازمان‌ها پذیرفته نمی‌شود
در حال حاضر، همه‌جا در دسترس داوطلبان است، به‌جز چین و ایران این آزمون در جایی در دسترس داوطلبان است که آزمون آیلتس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا محدود یا به‌حالت تعلیق درآمده باشد


هیچ تفاوتی بین TOEFL iBT که در خانه انجام می‌شود و تافلی که در مرکز آزمون برگزار می‌شود وجود ندارد

نمرات تافل iBT خانگی دقیقاً مشابه تافل iBT است و این به شما این امکان را می‌دهد که برای این دو نسخه از آزمون تافل جداگانه آماده نشوید. از آنجایی‌که نسخه‌ی خانگی این آزمون همچنان یک آزمون تافل iBT محسوب می‌شود، نمرات آن همچون نسخه‌ی مرکز آزمون پذیرفته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون از نظر محتوا، فُرمت و تجربه‌ی روی صفحه‌ی مانیتور کاملاً مشابه تافلی است که در مرکز آزمون گرفته می‌شود.

از آنجایی‌که آزمون IELTS Indicator فقط یک نمره‌ی خبری به شما می‌دهد، توسط همه‌ی سازمان‌ها پذیرفته نمی‌شود. از طرف دیگر، نمرات TOEFL iBT Home Edition توسط تمام 11000 سازمان، دانشگاه و کالجی که نمرات تافل iBT را می‌پذیرند، پذیرفته می‌شود.

تافل انتخاب‌شده‌ترین آزمون زبان در سراسر جهان است

وقتی می‌گویم تافل iBT، انتخاب‌شده‌ترین آزمون زبان است، شوخی نمی‌کنم. بیش از 11000 دانشگاه در بیش از 150 کشور از این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی دانشجویان بین‌المللی استفاده می‌کنند. این آزمون توسط 100٪ دانشگاه‌های بریتانیا از جمله مدارسی که بخشی از گروه راسل هستند، پذیرفته می‌شود. در مورد دانشگاه‌های استرالیا و نیوزلند و برای همه‌ی ویزاهای مهاجرتی نیز همین امر صادق است.

بیش از 80 درصد دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا، نمرات تافل iBT را ترجیح می‌دهند. بنا به گفته‌ی ETS، مدیر این آزمون، دانشگاه‌های کانادا نمرات تافل بیشتری را در مقایسه با سایر آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند. خُب، همه به‌خوبی از این حقیقت آگاه هستند که آمریکا بزرگ‌ترین دریافت‌کننده‌ی نمرات تافل در جهان است. نکته‌ای که ممکن است ندانید این است که تافل iBT توسط 9 دانشگاه از 10 دانشگاه نه‌فقط در آمریکا بلکه در جاهای دیگر نیز پذیرفته می‌شود. همچنین این آزمون، انتخابی‌ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در سراسر اروپا به‌ویژه در آلمان و فرانسه است. همچنین در آسیا نیز به‌طور گسترده‌ای مورد اعتماد است و دانشگاه‌های برتر در هنگ‌کنگ، چین، ژاپن، کره‌جنوبی و مالزی نیز تافل را ترجیح می‌دهند.

وقتی در آزمون تافل شرکت می‌کنید، به‌طور خودکار از بقیه متمایز می‌شوید. براساس نظرسنجی ETS، از 296 شرکت‌کننده در آزمون تافل که دانشجو بودند، بیش از 90 درصد آن‌ها در دانشگاه انتخابی اول یا دوم خود پذیرفته شدند.


تافل دانشجویان را برای یک محیط علمی سخت در خارج از کشورشان آماده می‌سازد

همانطور که در ابتدا ذکر شد، برخلاف سایر آزمون‌های زبان انگلیسی، تافل iBT کاملاً مبتنی بر محتوای آکادمیک است و به‌ویژه برای انتقال آرام به دانشگاه طراحی شده است. در آزمون تافل، شما از ابزارهای زبان معتبری استفاده می‌کنید که نه‌تنها شما را برای آزمون آماده می‌سازد، بلکه برای پس از ورود به دانشگاه نیز آماده می‌شوید.

تافل iBT، ترکیبی از چهار مهارت ارتباطی لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ، به ارزیاب‌ها کمک می‌کند تا دانشجویانی را شناسایی کنند که آماده‌ی برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی هستند. تافل به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های انگلیسی آکادمیک برتر خود را نشان دهید و بدون توجه به اینکه در نهایت به کدام مقصد تحصیلی خواهید رفت، احساس اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

عدم ترس از مصاحبه‌ی شفاهی

آیا شما هم از مصاحبه‌ی شفاهی یا صحبت در مقابل یک نفر می‌ترسید؟ خُب، شما تنها نیستید و من هم همین‌طور بودم. در تافل، به‌جای صحبت با ممتحن (در بخش اسپیکینگ آیلتس آکادمیک)، با میکروفون هدست خود صحبت می‌کنید و پاسخ‌های شما ضبط می‌شود. در نتیجه، نه مجبور به شرکت در یک بحث دو طرفه هستید و نه مجبور به یک مصاحبه‌ی 9 دقیقه‌ای. ناگفته نماند که صحبت کردن از طریق کامپیوتر، جانب‌داری‌های احتمالی مصاحبه‌های رو در رو را نیز از بین می‌برد.

قبل از پاسخ دادن به یک سوال، شما 15 تا 30 ثانیه برای آماده شدن فرصت خواهید داشت و پاسخ شما نیز باید 40 تا 60 دقیقه باشد. نمرات آزمون شما نه‌تنها توسط ارزیاب‌‌های انسانی، بلکه توسط هوش مصنوعی داده خواهد شد که مطمئناً عدالت و کیفیت نمرات را ارتقاء می‌دهد. در سوی مقابل، آزمون آیلتس ممتحن را ملزم می‌سازد که بر آزمون اسپیکینگ نمره دهد که ممکن است به‌اندازه‌ی هوش مصنوعی نمره منصفانه نباشد.

تافل عدالت در نمره‌دهی را تضمین می‌کند

وقتی از عدالت و نمره‌دهی بی‌طرفانه در آزمون‌های زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم، چیزهای زیادی ظاهر می‌شود. در محدوده‌ی نمره‌دهی، تافل در مقیاس 0 تا 120 نمره‌گذاری می‌شود که آن را می‌توان با مقیاس 9 باندی آزمون آیلتس مقایسه کرد. در آیلتس، هر بخش در مقیاسی از 0 تا 9 نمره‌گذاری می‌شود و پس از آن، میانگین نمره‌ی همه‌ی بخش‌ها در نمره‌ی نهایی و در همان محدوده‌ی 0 تا 9 نشان داده می‌شود. بنابراین، اگر در یک بخش خاص به‌اندازه‌ی کافی خوب عمل نکنید، عملکرد ضعیف شما احتمالاً در میانگین نمره‌ی نهایی‌تان نشان داده می‌شود. با این حال، نمرات تافل براساس هر بخش و در مقیاس 0 تا 30 نمره‌گذاری می‌شود و در نهایت، به یک نمره‌ی میانگین نهایی بین 0 تا 120، همراه با گزارش مبتنی بر عملکرد منجر می‌شود.

در TOEFL iBT، پاسخ‌ها روی صفحه ‌کلید کامپیوتر تایپ شده و به ETS ارسال می‌شوند و در آنجا توسط ارزیاب‌های هوش مصنوعی و انسانی تائید شده که انصاف، دقت و کیفیت آن‌ها تضمین شده امتیاز می‌گیرند. در آزمون آیلتس، پاسخ‌ها فقط توسط ممتحن‌ها ارزیابی می‌شوند. همچنین، ارزیاب‌های تافل روزانه آموزش می‌بینند و نظارت می‌شوند تا این اطمینان به‌وجود آید که تنها افراد باکیفیت نمره می‌گیرند. علاوه بر این، هیچ‌گونه سوگیری یا تعصب جغرافیایی در تافل وجود ندارد، چون ارزیاب‌ها از سراسر جهان هستند.

ارزیاب‌های تافل یا هوش مصنوعی شما را ملزم نمی‌کنند که در یک بخش، به‌ویژه در بخش رایتینگ، متخصص باشید. آن‌ها فقط برای سنجش مهارت شما در زبان و نه دانش عمیق نسبت به یک موضوع طراحی شده‌اند و می‌دانند که مقاله‌های نوشته شده در آزمون تنها یک پیش‌نویس اولیه است. ETS هر ساله بیش از 60 میلیون دلار برای امنیت آزمون سرمایه‌گذاری می‌کند تا از کیفیت داوطلبان اطمینان حاصل کرده و از یکپارچگی نمرات آزمون محافظت کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter