راهنمای رایتینگ تافل 2021

راهنمای رایتینگ تافل 2021

بخش رایتینگ، آخرین بخش آزمون تافل هست. شما 50 دقیقه فرصت دارید تا دو مقاله‌ی کامل بنویسید، یکی به‌عنوان مقاله‌ی رایتینگ ترکیبی و دیگری به‌ عنوان مقاله‌ی رایتینگ مستقل. نمره‌ی شما براساس توانایی برنامه‌ریزی و سازماندهی ایده‌های خود و کیفیت گرامر و استفاده از زبان داده می‌شود.

مقاله‌ی رایتینگ ترکیبی تافل

اولین مقاله‌ی بخش رایتینگ، مقاله‌ی ترکیبی است. برای این تسک، ابتدا یک مقاله‌ی کوتاه در مورد یک موضوع دانشگاهی می‌خوانید. در مرحله‌ی بعد، به سخنرانی کوتاهی در مورد همان موضوع گوش خواهید داد و در نهایت، باید مقاله‌ای بنویسید که شامل جزئیات هر دو منبع است. در کل، باید حدود 280 تا 300 کلمه بنویسید.

ریدینگ تافل

متن ریدینگ حدود 300 کلمه است و می‌تواند در مورد هر موضوع آکادمیکی باشد که احتمالاً در سال نخست دانشگاه ظاهر می‌شود، اما موضوعات مربوط به تاریخ و جانورشناسی، شایع‌‌ترین عناوینی هستند که در متن ریدینگ ظاهر می‌شوند. به شما 3 دقیقه فرصت داده می‌شود تا متن را بخوانید و سپس متن ناپدید می‌شود (نگران نباشید، هنگام نوشتن مقاله‌ی رایتینگ، می‌توانید دوباره آن را ببینید). به‌یاد داشته باشید که متن ریدینگ همیشه دارای یک استدلال اصلی و سه نکته‌ی پشتیبان است. این تقریباً حتمی است، چون تافل به‌ ندرت تغییر می‌کند.

لیسنینگ تافل

در ادامه، شما به یک سخنرانی در مورد همان موضوع گوش می‌دهید. این سخنرانی حدود دو یا سه دقیقه طول می‌کشد. شما فقط می‌توانید یک‌بار به آن گوش دهید. بنابراین، سعی کنید هنگام گوش کردن به متن لیسنینگ، یادداشت‌های دقیقی بردارید. به‌ یاد داشته باشید که متن لیسنینگ همیشه متن ریدینگ را به‌چالش می‌کشد. برای مثال، اگر متن ریدینگ مدعی است که اهرام مصر برای ذخیره‌ی غلات ساخته شده‌اند، در متن لیسنینگ توضیح داده می‌شود که آن‌ها برای ذخیره‌ی غلات ساخته نشده‌اند. اگر متن ریدینگ به سه مشکل استفاده از باکتری‌ها برای پاکسازی نشتی‌های روغن اشاره می‌کند، متن لیسنینگ سه راه‌حل برای این مشکلات ذکر می‌کند. این رابطه‌ی متضاد، تقریباً حتمی است!




رایتینگ تافل

در نهایت، 20 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا مقاله‌ای بنویسید که ریدینگ و لیسنینگ را با هم مقایسه کنید. سوال چیزی شبیه این خواهد بود:

'Summarize the points made in the lecture, being sure to explain how they oppose specific points made in the reading passage.'

هنگام رایتینگ، می‌توانید متن ریدینگ را مشاهده کنید، اما نمی‌توانید متن لیسنینگ را دوباره گوش کنید. توصیه‌ی ما به شما این است که در کل، بین 280 تا 300 کلمه بنویسید.

مقاله‌ی رایتینگ مستقل تافل

مقاله‌ی دوم، مقاله‌ی رایتینگ مستقل است. در این تسک، از شما خواسته می‌شود که نظر خود را در مورد موضوعی که احتمالاً مربوط به مدرسه، کار یا زندگی در دنیای امروز است، بیان کنید. سوالی روی صفحه ظاهر می‌شود و 30 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا مقاله‌ی خود را طرح‌ریزی کنید و بنویسید. شما باید حدود 380 تا 400 کلمه بنویسید.

سوال مقاله‌ی رایتینگ مستقل غالباً از شما می‌پرسد که آیا با عبارت داده شده موافق هستید یا مخالف؟ چیزی همچون این سوال:

Do you agree or disagree with the following statement? Overall, the widespread use of the internet has a mostly positive effect on life in today’s world.

گاهی‌اوقات، از شما خواسته می‌شود بین دو گزینه‌ی متضاد، یکی را انتخاب کنید. چیزی همچون این سوال:

Some people like to travel with a companion. Other people prefer to travel alone. Which do you prefer? Use specific reasons and examples to support your choice.

بعضی مواقع، یک سوال چند گزینه‌ای به شما داده می شود، چیزی همچون این سوال:

The people we work with have many different characteristics and all of them affect the quality of our time at work. Of the following, what do you think is the most important quality for a boss or supervisor to have?

  • نگرش جدی نسبت به کار؛
  • تجربه‌های مرتبط بسیار؛
  • تمایل همیشگی به گفتن حقیقت؛

در پاسخ خود، از جزئیات و مثال‌های خاص استفاده کنید.

در برخی موارد نادر، این سوال در مورد یک وضعیت فرضی است، چیزی همچون این سوال:

The administrators of a university are revising their budget and have decided to change their funding priorities. As a result, the university will now spend more money on sports and athletic facilities than they do on the campus libraries. Do you think this is a good idea? Why or why not? Use specific reasons and examples to explain your position.

در هر صورت، به‌ یاد داشته باشید که فقط با یک سوال مواجه خواهید شد.




به مقاله‌ی شما چگونه نمره داده می‌شود؟

نمرات شما از دو سیستم جداگانه می‌آید:

ابتدا، یک ممتحن مقالات شما را براساس اصول رسمی موجود در ETS بررسی می‌کند و نمره‌ی کلی را بین 0 تا 5 به شما می‌دهد. 'نمره‌ی کل' به این معناست که او مقاله را به‌ عنوان یک کل در نظر می‌گیرد، نه اینکه بخش‌های خاصی را بررسی کند. این نمره نیز براساس محتوا، سازمان‌ دهی متن و استفاده از زبان داده می‌شود. ETS محرمانه است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ممتحن انسانی، 50 درصد نمره را به تسک رایتینگ مستقل و 66 درصد نمره را به تسک رایتینگ ترکیبی می‌دهد.

در مرحله‌ی بعد، نرم‌افزار 'e-rater' ETS، مقالات شما را بررسی می‌کند. این نرم‌افزار بیشتر بر ساختار، گرامر، نقطه‌گذاری‌ها و واژگان تمرکز دارد. باز هم می‌گوییم، ETS محرمانه است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که 50% نمره‌ی شما به تسک رایتینگ مستقل و 33% به تسک رایتینگ ترکیبی اختصاص دارد.

در نهایت، شما دو نمره‌ی انسانی (یک نمره برای هر مقاله) و دو نمره‌ی الکترونیکی (یک نمره برای هر مقاله) خواهید داشت. این نمرات با هم ترکیب شده و از 0 تا 30 به یک عدد کامل تبدیل می‌شود که در کارنامه‌ی شما ثبت می‌شود. هر مقاله دارای سنجش مساوی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter