آزمون تافل هوم ادیشن

موسسه تخصصی زبان زنگنه
مکاتبات بازرگانی
مکالمه انگلیسی
SAT
GMAT
GRE
PTE
TOEFL
IELTS
آزمون تافل هوم ادیشن آزمون تافل هوم ادیشن

مسیر امتحان تافل هوم ادیشن

حس امن بودن و راحتی در طول امتحان مهم است و به‌موفقیت شما کمک می‌کند. این امتحان شماست- شما هستید که انتخاب می‌کنید کجا و چگونه در آن شرکت کنید.

آزمون TOEFL iBT® شش روز در هفته در سراسر جهان در مراکز مجاز آزمون یا از خانه برگزار می‌شود. هنگام ثبت‌نام در آزمون، می‌توانید گزینه‌ای از آزمون TOEFL iBT را انتخاب کنید که بهتر با نیازها و اولویت‌های شما سازگاری داشته باشد: شرکت حضوری در مرکز آزمون، در خانه یا امتحان روی کاغذ. بعد از انتخاب تاریخ و فُرمت آزمون، به ضرب‌الاجل‌های خود توجه کنید. تاریخی را انتخاب کنید که حداقل 2 تا 3 ماه قبل از اولین مهلت پذیرش‌تان در موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان باشد تا مطمئن شوید که نمرات شما به‌موقع فرستاده می‌شود. نتایج نمرات تقریباً 8 تا 16 روز پس از تاریخ آزمون برای دریافت‌کننده‌ی تعیین‌شده‌ی نمرات شما ارسال می‌شود. لطفاً برای تحویل نمرات و بررسی آزمون توسط موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، وقت و زمان اختصاص دهید.

آزمون در خانه

آزمون TOEFL iBT® Home Edition 4 روز در هفته به‌صورت 24 ساعته برگزار می‌شود و جلسه‌ی آزمون 24 ساعت پس از ثبت‌نام در دسترس است.


تجهیزات و شرایط محیطی برای برگزاری آزمون تافل در خانه

قبل از ثبت‌نام در آزمون TOEFL iBT® Home Edition یا Paper Edition، باید تائید کنید که کامپیوتر و اتاق امتحان شما شرایط زیر را داراست. اگر این شرایط را در روز آزمون نداشته باشید، نمی‌توانید در امتحان شرکت کنید و هزینه‌ی شرکت در امتحان را دریافت نخواهید کرد یا تعیین رایگان تاریخ مجدد شرکت در امتحان برای‌تان صورت نمی‌گیرد.

تجهیزات لازم برای آزمون تافل در خانه

کامپیوتر

کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ؛ شما نمی‌توانید از تبلت یا تلفن همراه خود استفاده کنید. فقط یک مانیتور یا صفحه‌ی نمایش؛ استفاده از چند مانیتور یا دو صفحه‌ی نمایش مجاز نیستسیستم عامل تائید شده باید قانونی خریده شده باشد. استفاده از نسخه‌های غیرقانونی یا حالت آزمایشی مجاز نیست.

  • کامپیوتر رومیزی: سیستم عامل Windows®، نسخه 10 یا 8.
  • MAC®: Mac OS X® 10.5 یا بالاتر (10.13 High Sierra توصیه می‌شود).
  • مرورگر Chrome™ یا Firefox®.

دانلود مرورگر و بررسی تجهیزات برای آزمون تافل هوم ادیشن

مرورگر ETS Secure Test Browser را روی کامپیوتری که برای امتحان استفاده می‌کنید، دانلود کرده و نصب کنید. برای نصب کامل مرورگر، فایل را پس از دانلود اجرا کنید. با مشاهده‌ی پیام زیر، می‌توانید مرورگر را ببندید:

Success! You have installed the ETS secure test browser.

ProctorU® Equipment Check را روی کامپیوتری که برای امتحان استفاده خواهید کرد، اجرا کنید. اگر در بررسی تجهیزات مورد نیاز برای شرکت در آزمون موفق نبودید، قبل از روز آزمون، باید هر گونه مشکلی را برطرف سازید. نمایندگان Live ProctorU برای کمک به شما حاضر هستند. فایروال‌های کامپیوتری و برنامه‌های امنیت کامپیوتری ممکن است با نرم‌افزار برگزاری آزمون تداخل پیدا کند. اگر با این مشکل مواجه شدید، ممکن است لازم باشد قبل از آزمون، این برنامه‌های خود را غیرفعال یا پیکربندی مجدد کنید.

اسپیکر برای آزمون تافل هوم ادیشن

برای شنیدن صدای ناظر امتحان، از یک اسپیکر داخلی یا خارجی استفاده کنید. استفاده از هدست یا هدفون مجاز نیست.

میکروفون برای آزمون تافل هوم ادیشن

از یک میکروفون داخلی یا خارجی که بخشی از هدست نیست، برای برقراری ارتباط با ناظر امتحان استفاده کنید.

دوربین برای آزمون تافل هوم ادیشن

می‌تواند یک دوربین داخلی در کامپیوتر یا یک وب‌کم جدا باشد. قبل از امتحان، دوربین باید قابلیت جابه‌جایی داشته باشد تا نمای 360 درجه از اتاق از جمله سطح میز شما را به محافظ نشان دهد.

محیط و فضای آزمون تافل هوم ادیشن

حریم خصوصی

  • در طول آزمون، باید در اتاق تنها باشید و هیچکس دیگری وارد اتاق نشود.
  • شما نمی‌توانید در مکان‌ها و فضاهای عمومی همچون پارک، کافی‌نت یا رستوران در آزمون شرکت کنید.
  • قبل از شروع آزمون، باید تمام درهای اتاق را ببندید.




میز و صندلی آزمون تافل هوم ادیشن

کامپیوتر و کیبورد (صفحه کلید) شما باید روی میز یا روی سطح میز دیگری باشد. میز و صندلی خود را طوری قرار دهید که درب اتاق برای ناظر امتحان قابل‌مشاهده باشد. ناظر امتحان ممکن است هنگام چک کردن اتاق‌تان، از شما بخواهد که این کار را انجام دهید. میز و محیط اطراف آن باید از همه وسایلی که برای استفاده در طول امتحان تائید نشده‌اند، از جمله تلفن همراه (به‌استثنای زمانی‌که برای چک کردن اتاق‌تان استفاده می‌شود)، دوربین‌ها، یادداشت‌ها و وسایل تحصیل عاری باشد. نیازی نیست مبلمان و دکوراسیون اتاق را بردارید. شما باید روی یک صندلی استاندارد بنشینید و نمی‌توانید روی تخت، کاناپه یا صندلی پُر از وسیله بنشینید یا دراز بکشید. خوردن غذا و نوشیدنی در طول امتحان ممنوع است.

لباس و ظاهر آزمون تافل هوم ادیشن

در طول آزمون، گوش‌ها و صورت شما باید قابل‌مشاهده باشد و با مو، کلاه یا وسایل دیگر پوشانده نشده باشد. اگر گوش‌های شما در حین آزمون قابل‌مشاهده باشد، استفاده از پوشش‌های مذهبی روی سر مجاز است. ماسک صورت را نمی‌توان هنگام چک کردن اتاق‌ توسط ناظر یا هر بخشی از جلسه‌ی آزمون در خانه استفاده کرد. برای آزمون خود، باید لباس مناسب بپوشید. شما از طریق دوربین توسط محافظ آزمون نظارت خواهید شد و عکس شما با موسسات آموزشی که نمرات شما را دریافت می‌کنند، به‌اشتراک گذاشته خواهد ‌شد. قبل از امتحان، شما باید تمام هدفون‌ها، ساعت‌های هوشمند، ماسک صورت، جواهرات، گیره‌های کراوات، دکمه‌های سرآستین، گیره‌های تزئینی، شانه‌ها، کمربند، هدبند و سایر لوازم جانبی مو را بردارید. نیازی به برداشتن حلقه‌های ازدواج و نامزدی نیست.

وسایل یادداشت‌برداری آزمون تافل هوم ادیشن

با هدف امنیت آزمون، نمی‌توانید روی کاغذ معمولی یادداشت‌برداری کنید. برای یادداشت‌برداری، می‌توانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید:

  • 1 تخته سفید رومیزی کوچک با مارکر قابل پاک کردن، بدون مداد یا خودکار
  • 1 ورق کاغذ داخل محافظ صفحه‌ی شفاف با مارکر قابل پاک کردن
  • در پایان آزمون، باید به محافظ آزمون نشان دهید که تمام یادداشت‌ها پاک شده‌اند.

هزینه های ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن

در جدول زیر هزینه های ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن را مشاهده می کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ی ثبت نام براساس کشوری که در آن آزمون می دهید، متغییر است و اگر در تاریخی نزدیک به زمان آزمون ثبت نام بفرمایید، باید هزینه ای تحت عنوان Late registration پرداخت نمایید، که همانطور که در جدول مشاهده می فرمایید برابر با 40 دلار آمریکا است، مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از کشورها از جمله ترکیه هزینه ای تحت عنوان vat (مالیات برارزش افزوده) در سیستم بانکی دارند که به هزینه ی ثبت نام آزمون، افزوده می شود.

هزینه ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن
موارد هزینه ها
هزینه ثبت نام با توجه به کشور تغییر می کند
ثبت نام دیر هنگام 40 دلار آمریکا
تغییر تاریخ آزمون 60 دلار امریکا
بازگرداندن امتیازهای لغو شده 20 دلار امریکا
ارسال گزارش برای دانشگاه ها (به ازای هر دانشگاه) 20 دلار امریکا
بررسی نمره بخش رایتینگ یا اسپیکینگ 80 دلار امریکا
بررسی نمره بخش رایتینگ و اسپیکینگ 180 دلار امریکا
عودت وجه 20 دلار امریکا

بایدها و نبایدها در آزمون تافل هوم ادیشن

اقدامات و رفتارهایی که در طول امتحان ممنوع هستند:

1. صحبت کردن با صدای بلند: مگر اینکه تسهیلات مخصوصی داشته باشید، صحبت کردن یا زمزمه کردن با صدای بلند در طول امتحان مجاز نیست. 

2. خارج از دید دوربین بودن: صورت شما (چانه تا پیشانی) باید همواره در دید دوربین باشد. 

3. ورود شخصی به مکانِ امتحانِ شما: نمیتوانید شخص دیگری را در مکان امتحان، همراه خود داشته باشید. 

4. هر کسی که در حین امتحان با شما صحبت میکند: صداهای اضافی، از جمله ی صدای افراد دیگری که با شما صحبت میکنند، در طول امتحان مجاز نیست. 

5. نگاه کردن به خارج از صفحه: اگر مجاز به استفاده از هیچ وسیله ای نیستید، چشمان شما در طول امتحان همواره باید به صفحه ی نمایش باشد.

6. استفاده از مطالبی که مجاز نیستند: شما مجاز هستید که فقط از مطالبی ( مواد آموزشی) استفاده کنید که آزمون گیرنده اجازه داده است. 

7. گرفتن عکس یا اسکرین شات از امتحان: گرفتن عکس از جمله اسکرین شات در حین امتحان، مجاز نیست. اگر از سیستم های Mac استفاده کنید و یک نفر ناظر شما باشد، مراقب حتی دسترسی شما به کلیدهای میانبر اسکرین شات را قطع میکند. 

8. کپی پیست کردن هریک از بخش های امتحان: در بیشتر موارد، سیستم ما اجازه ی کپی پیست کردن محتوای آزمون را نمیدهند. سیستم ما صرف نظر از این که میتوانید این کار را انجام دهید یا خیر، همه ی کپی پیست های انجام شده را ضبط میکند. 

9. استفاده از ماشین مجازی: ماشین های مجازی را میتوان از طریق بررسی سیستم قبل از آزمون شناسایی کرد و استفاده از آنها مجاز نیست. 

10. استفاده از نمایشگر کمکی (ثانوی): شما مجاز به استفاده از فقط یک نمایشگر متصل به کامپیوتر در طول امتحان هستید.



برچسب ها: #تافل

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-23

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-23

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-23

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

328 45 - 021تعیین سطح آنلاینکلاس‌های گروهیکلاس‌های خصوصیدوره های مجازی
دسترسی سریع