10 موضوع رایج در رایتینگ تسک 2 ایلتس

10 موضوع رایج در رایتینگ تسک 2  ایلتس

این مقاله شما را از 10 عنوان رایج که در رایتینگ تسک 2 آیلتس استفاده می‌شود، آشنا می‌کند.

عناوین رایتینگ آیلتس

سوالی که دانشجویان من دائماً می‌پرسند این است که 'شایع‌‌ترین عناوین بخش دوم رایتینگ آیلتس چیست؟' آن‌ها نگران این هستند که با موضوع رایتینگ آشنا نباشند و هیچ ایده‌ی مرتبطی برای نوشتن آن در ذهن‌شان شکل نگیرد. این به‌ویژه برای دانشجویان کشورهای 'در حال توسعه' صدق می‌کند، چون بیشتر سوال‌های مطرح شده در آزمون، مسائل و مشکلات کشورهای 'جهان اول' است. بیایید این نقطه ضعف را به یک نقطه‌ی قوت تبدیل کنیم.

برای پاسخ دادن به این سوال، من در چند سال اخیر از دانشجویانم خواسته‌ام که عناوین امتحانات خود را برای من ارسال کنند.

با تشکر فراوان از دانشجویانی که لطف کردند و سوالات خود را برای من ارسال کردند. من تعداد زیادی سوال جمع‌آوری کرده‌ام و فکر می‌کنم وقت آن فرا رسیده که آن‌ها را تحلیل کنم.

آیا عناوین مشابهی در رایتینگ تسک 2 تکرار می‌شود؟

جواب بله و خیر است. موضوعات زیادی در رایتینگ تسک 2 وجود دارد. در آخرین بررسی، حدود 50 عنوان مختلف وجود داشت (براساس جمع‌آوری داده‌ها در چند سال گذشته) و اگر همه‌ی 50 عنوان را می‌خواهید، لطفاً به من اطلاع دهید، اما من بیشتر نگران موضوعاتی هستم که بارها و بارها مطرح می‌شوند. اگر زمان دارید تا با بیش از 50 عنوان مختلف آشنا شوید، لطفاً این کار را انجام دهید، اما من فکر می‌کنم افراد باید با زمان خود رفتار هوشمندانه‌ای داشته باشند و بنابراین، اولویت‌بندی عناوینی که بیشتر در امتحان می‌آیند، منطقی‌تر است.

من تلاش می‌کنم دانشجویانم را تشویق کنم که در یادگیری کارآمد باشند. با این حال، من با جمله‌ی 'هوشمندانه کار کن، نه سخت' موافق نیستم، چون این بدان معناست که شما می‌توانید کار بسیار کمی انجام دهید و همچنان به اهداف خود برسید. شعار من 'کار سخت و هوشمندانه' است.


عناوین Essay آیلتس

10 عنوان عمومی وجود دارد که بیشتر از مجموع بقیه‌ی عناوین در امتحان مطرح می‌شود. این عناوین از این قرار هستند:

جدیدترین عناوین مرتبط با رایتینگ تسک 2 آیلتس

Health

Environment

Education

Development

Globalization

Criminal Justice

Youth Crime

Economics

Technology

Government Spending

با این اطلاعات، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

الان که با عناوین شایع در رایتینگ تسک 2 آیلتس آشنا شدید، 3 کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

1- برای هر عنوان، یک فهرست واژگانی جدا تهیه کنید

داشتن واژگان مرتبط با هر عنوان، به شما کمک بزرگی می‌کند. بسیاری از دانشجویان با واژگان مربوط به هر عنوان آشنا نیستند و این به نمره‌ی باند آن‌ها آسیب جدی می‌رساند.

وقتی به واژگان جدید نگاه می‌کنید، سعی کنید ابتدا معنی آن‌ها را از متن حدس بزنید و سپس معنی را مستقل جستجو کنید تا مطمئن شوید ایده‌ی شما با معنای واقعی مطابقت دارد. همچنین، حتماً به آن کلمه‌ در داخل جمله نگاه کنید تا از نحوه‌ی ارتباط آن با کلمات دیگر آگاه شوید.

هنگام ثبت و ضبط کردن واژگان، آن را به‌گونه‌ای انجام دهید که به شما کمک کند آن را به‌یاد بسپارید. هر فرد واژگان را به‌روشی متفاوت یاد می‌گیرد. برخی دوست دارند در کنار کلمه نقاشی بکشند، برخی دوست دارند مترادف یا متضاد آن را بنویسند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند چند جمله بنویسند و برخی دوست دارند از نمودار واج‌شناسی (Phonemic) برای نوشتن کلمه استفاده کنند. هر کاری که برای‌تان مفید است، همان را انجام دهید.

همچنین مرور منظم کلمات بسیار مهم است. این موثرترین راه برای به‌یاد سپردن کلمات است. بسیاری از افراد کلمات زیادی یاد می‌گیرند و یک هفته بعد نمی‌توانند آن‌ها را به‌یاد بیاورند. توصیه می‌کنم یک روز پس از یادگیری کلمات برای اولین بار، سپس یک هفته بعد و در نهایت یک ماه بعد، آن‌ها را مرور کنید. با این شیوه، آن‌ها باید برای همیشه در ذهن شما قرار بگیرند.

2- با این عناوین، ریدینگ و لیسنینگ را تمرین کنید

برای موفقیت در آزمون آیلتس، باید در خانه تمرین کنید. حتی فقط 60 دقیقه در روز می‌تواند تفاوت بزرگی در یادگیری شما ایجاد کند. این کار نه‌فقط هر چهار مهارت شما را بهبود می‌بخشد، بلکه شما را همزمان با عناوین شایع در آزمون نیز آشنا می‌سازد. چرا وقت‌تان را برای گوش دادن یا خواندن چیزی تلف می‌کنید که احتمالاً در آزمون مطرح نمی‌شود؟ البته اگر برای لذت گوش می‌دهید یا می‌خوانید، پس مهمان من باشید.

اگر در حال خواندن یک روزنامه‌ی انگلیسی زبان هستید، به‌دنبال مقالاتی در مورد عناوین رایج در آزمون باشید و واژگان خوب آن مقاله را برجسته کنید.

اگر دوست دارید به رادیو یا پادکست گوش دهید، موضوعات مرتبط با رایتینگ تسک 2 آیلتس را پیدا کنید.

3- در محدوه‌ی این عناوین مطالعه کنید

این روش آنقدر موثر است که برخی از بهترین مدارس آیلتس شروع به استفاده از این رویکرد کرده‌اند. اگر قصد مطالعه یا تمرین چیزی را دارید، آن را در چارچوب یکی از موضوعات مرتبط با آزمون خود انجام دهید. برای مثال، اگر در حال تمرین صحبت کردن با یک دوست در اسکایپ هستید، چرا یکی از عناوین بالا را انتخاب نکنید؟ اگر در حال تمرین مقاله‌نویسی هستید، سوالی در مورد یکی از محبوب‌ترین یا تکراری‌ترین موضوعات آیلتس پیدا کنید.

این روش به شما این امکان را می‌دهد که هم مهارت‌های خود را تمرین کنید و هم در مورد این موضوعات حیاتی، چیزهای ارزشمندی یاد بگیرید.

آیا می‌توانم فقط روی این عناوین تمرکز کنم و نمره‌ی باند بالایی بگیرم؟

بدیهی است که برای دستیابی به نمره‌ی بالا، به چیزهایی فراتر از تمرکز بر موضوعات تکراری نیاز است، اما این به شما این امکان را می‌دهد که به‌روشی هوشمندانه‌تر و کارآمدتر مطالعه کنید و آماده‌ی آزمون شوید و مزیت بزرگی به شما می‌دهد.

با این حال، می‌خواهم این نکته را نیز اضافه کنم که مطالعه‌ی چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارید نیز مهم است. اگر واقعاً به موضوعی علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی آن بسیار آسان‌تر است و احتمال ترک کردن آن کمتر است. لطفاً برای خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن در مورد عنوان مورد علاقه‌ی خود زمان اختصاص دهید. اگر عاشق فوتبال هستید، هر روز در مورد تیم محبوب خود در www.goal.com مطلب بخوانید. عاشق مُد هستید؟ چند وبلاگ مُد پیدا کنید. به عکاسی علاقه دارید؟ چرا در مورد آن وبلاگ پیدا نمی‌کنید؟ آیا به نجوم علاقه دارید؟ به رادیوهای انگلیسی زبان در این ارتباط مراجعه کنید.

جدیدترین عناوین مرتبط با رایتینگ تسک 2 آیلتس 

این هم جدیدترین عناوین مرتبط با رایتینگ تسک 2 آیلتس:

جدیدترین عناوین مرتبط با رایتینگ تسک 2 آیلتس

Traditional Culture

Government Spending

Technology

Health

Education

International Aid

The Environment

Economics

همانطور که می‌بینید، عناوین Technology، Health و Education همچنان موضوعات برجسته‌ی رایتینگ تسک 2 هستند. دیدن عنوان Traditional Culture که دو بار در مدت زمان کوتاهی در آزمون ظاهر شده جالب است، اما این بدان معنا نیست که قطعاً به‌زودی دوباره در آزمون خواهد آمد.

من همچنان فکر می‌کنم که عناوین مرتبط با Technology، Health، Education و Environment موضوعات مهمی هستند و به‌شکل پیوسته در آینده در آزمون خواهند آمد. خواندن در محدوده‌ی این موضوعات به شما کمک شایان‌توجهی می‌کند.

مهم این است که فعالانه و هوشمندانه مطالعه کنیم. وقتی با کلمه‌ای مواجه می‌شوید که آن را نمی‌دانید، حتماً آن کلمه را یادداشت کرده و معنی، ترکیب و مترادف آن را پیدا کنید. به‌زودی دفترچه‌ای پُر از کلمات جدید خواهید داشت و مرتب آن‌ها را مرور کنید تا زمانی‌که به بخشی از دایره‌ی واژگانی شما تبدیل شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter