اسامی مربوط به میوه ها

اسامی مربوط به میوه ها

شاید از قبل بدانید که چگونه در مورد سیب، موز یا پرتقال صحبت کنید. با این حال میوه های زیادی باقی مانده است که این مقاله بهترین فرصت برای یادگیری آنهاست. به یاد داشته باشید که هر روز میوه خوردن، مهم است؛ زیرا آنها مواد مغذی زیادی به شما می دهند و به شما کمک می کنند تا یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. در مقاله زیر، نام تعدادی از میوه ها به زبان انگلیسی و هم چنین حقایق جالبی راجع به این خوراکی های مغذی ذکر می کنیم.

میوه های شیرین

در لیست زیر، فهرستی از میوه‌های شیرین را به اشتراک می‌گذاریم. این لیست، لیستی ایده‌آل برای تهیه اسموتی، یک دسر نفیس، یا صرفاً برای خوردن در هر زمانی از روز، می باشد.

سیب قرمز
Red apple
موز
Banana
طالبی
Cantaloupe/melon
گیلاس
Cherry
گلابی
Pear
سیب کاستارد
Custard apple
چغندر
Beetroot
زردآلو
Apricot
هندوانه
Watermelon مویز
Currant
انگور شیرین
Sweet grape
انجیر
Fig

میوه ها به شما ویتامین هایی مانند A ،C و E، به همراه ترکیبی از B12 و B15 می دهند. در زمان های قدیم از هندوانه به دلیل نفوذ ناپذیری پوست آن، به عنوان ظرف آب استفاده می کردند. انگور برای مقابله با اثرات سبک زندگی کم تحرک، ایده آل است. به عبارت دیگر، خوردن انگور می تواند برابر با دویدن در پارک باشد. با این وجود، در خانه نمانید و سعی کنید بدن خود را حرکت دهید!

میوه های ترش

در مورد نوشیدن اسموتی از میوه های ترش برای رفع تشنگی چه نظری دارید؟ میوه های ترش برای کاهش سطح کلسترول، تری گلیسیرید و اسید اوریک شما عالی هستند. هم چنین یک واقعیت جالب این است که همه میوه های ترش حاوی اسید سیتریک نیستند. برای مثال، آناناس اینطور نیست. در اینجا لیستی از محبوب ترین میوه های ترش را با شما به اشتراک می گذاریم:

سیب سبز
Green apple
آلو
Plum
به
Quince
هلو
Peach
انبه
Mango
تمشک
Raspberry
لیموترش
Lime
توت فرنگی
Strawberry
گوجه فرنگی
Tomato
انار
Pomegranate


گواوا
Guava
  • مصریان باستان از لیمو برای تمیز کردن دستان خود استفاده می کردند.
  • امروزه نیز از لیمو برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن خانه استفاده می شود. برخی از مردم حتی از آن برای دفع مورچه ها استفاده می کنند.
  • ممکن است فکر کنید که 'میوه شور (Passion fruit)' نام خود را از ویژگی های تحریک کننده آن گرفته است، اما در حقیقت، نام خود را از فاتحان اسپانیایی در قاره آمریکا گرفته است که فکر می کردند این گل شبیه تاج خاری است که گفته می شود مسیح بر سر گذاشته است و در نتیجه آن را به مصائب مسیح (Passion of Christ) مرتبط می کنند.


میوه های نیمه ترش

برخی از میوه ها کمتر ترش هستند، اما سرشار از پروتئین می باشند. در لیست زیر با نام این میوه ها آشنا شوید:

پرتقال
Orange
بلوبری
Blueberry
آناناس
Pineapple
کیوی
Kiwi
گریپ فروت
Grapefruit
لیمو
Lemon
انگور
Grape
میوه شور
Passion fruit


شاتوت
Blackberry
  • در قرون وسطی، میوه‌های جنگلی (میوه‌های قرمز یا توت‌ها) توسط دهقانان جمع‌آوری می‌شد، اما آنها مجبور بودند برای این امتیاز، بخشی را به اربابشان بپردازند.
  • زردآلو و هلو نسبتا شبیه به هم هستند و فقط با یک ژن از هم متمایز شده اند.

میوه های خاص

میوه های خاصی وجود دارند که به راحتی آنها در خانه یا در فروش فصلی پیدا نمی کنید، زیرا آنها در هرجایی رشد نمی کنند. اگرچه می توانید برخی از آنها را در سوپرمارکت های بزرگ پیدا کنید. اگر موفق شدید یکی از آنها را پیدا کنید، از فرصت استفاده کنید و آن را امتحان کنید:

  • میوه ستاره ای (Star fruit): میوه ای که به دلیل شکل ستاره ای خود متمایز است، طعم ملایمی دارد و معمولا برای تزئین غذا استفاده می شود. این میوه در جنوب شرقی آسیا و در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می شود.
  • پیتایا یا میوه اژدها (Pitaya or dragon fruit): میوه ای شیرین که به دلیل خاصیت ملین معروف است. می‌توانید در سفر بعدی خود به اسرائیل، ویتنام، کلمبیا، مکزیک یا چین یکی از آن‌ها را پیدا کنید.
  • لیچی یا سرخالو چینی (Lychee or Chinese Plum): این میوه چینی، به خاطر پوست شفافش که می تواند صورتی تا مایل به قرمز باشد، معروف است. این میوه، سرشار از فسفر و منیزیم است.
  • منگوستین یا میوه ترگیل (Mangosteen): این میوه با محتوای قند (فروکتوز) بالا، در تایلند محبوب است و در آنجا به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و محافظت از سلامت قلب و عروق بسیار ارزشمند است.

حقایق جالب دیگر در مورد میوه ها

ریشه کلمه 'نارگیل (coconut)' احتمالا به قرن شانزدهم برمی گردد، زمانی که دریانوردان پرتغالی مشاهده کردند که چقدر این میوه شبیه به سر انسان است.

  • توت فرنگی تنها میوه ای است که بیرون آن 'دانه' دارد و می تواند تا 200 دانه داشته باشد.
  • از دانه های آووکادو در زمان های قدیم برای تهیه جوهر برای نوشتن استفاده می گردیده است.
  • سیب روی آب شناور می شود، زیرا 25 درصد آن هوا است. 

کارشناسان توصیه می کنند که هر رنگی از میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مواد مغذی لازم را از آنها دریافت کنید. طبیعت، قطعا یک هدیه خوشمزه به ما داده است که می توانیم در هر زمانی از روز از آن لذت ببریم. صرف نظر از اینکه میوه های ترش یا میوه های شیرین می خورید، همیشه سعی کنید آنها را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا بتوانید از تمام خواصشان بهره مند شوید. البته در این مورد بهتر است با متخصص تغذیه خود نیز مشورت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیان احساسات در زبان انگلیسی

بیان احساسات در زبان انگلیسی

Interjection کلمه ای است که برای انتقال احساسات بکار برده می شود. این کلمات احساس گوینده یا نویسنده را به مخاطب منتقل می کنند و اصلا ارتباطی با گرامر بقیه جمله ندارند. interjection در محیط مکالمه و نوشته های غیر رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در م ...

بیشتر بخوانید
اصطلاحاتی که از یک فیلم یاد گرفتم (بخش دوم)

اصطلاحاتی که از یک فیلم یاد گرفتم (بخش دوم)

امروزتصمیم گرفتیم اصطلاحاتی رو آموزش بدم که مرتبط با بیان احساسات و اصطلاحات مرتبط با روز ولنتاین به زبان انگلیسی باشه. ...

بیشتر بخوانید
اصطلاحات و ضرب المثل های کاربردی در زبان انگلیسی (بخش سوم)

اصطلاحات و ضرب المثل های کاربردی در زبان انگلیسی (بخش سوم)

برو نیکی کن و در دجله انداز به انگلیسی چی میشه؟ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter