نگاهی به سوالات آزمون GRE

نگاهی به سوالات آزمون GRE

بخش وربال (Verbal Reasoning) در آزمون جی آر ای

بخش وربال (Verbal Reasoning) در آزمون جی آر ای
تعداد سولات زمان پاسخگویی به سوالات وربال بازه نمره
6 سوال تکمیل متن (Text Completion)
4 سوال معادل سازی جمله (Sentence Equivalence)
10 سوال درک مطلب (Reading Comprehension)
مجموع: 20 سوال در هر بخش
30 دقیقه برای هر بخش وربال
130 تا 170

بخش وربال (Verbal) آزمون GRE، توانایی شما را در تجزیه و تحلیل مطالب نوشته شده و همچنین روابط بین اجزای جملات شامل کلمات و مفاهیم را آزمایش می کند. سوالات بخش وربال در چندین قالب ظاهر می شوند:

سوالات تکمیل متن (Text Completion (TC))

سوالات تکمیل متن، از شما می خواهند که برای تکمیل جملات، جاهای خالی را پر کنید. هر سوال، 1، 2 یا 3 جای خالی دارد. تقریباً با شش سوال از این نوع در هر بخش Verbal مواجه خواهید شد و باید هر کدام را در حدود 1 تا 1.5 دقیقه تکمیل کنید. برای مهارت در این سوالات، باید دایره لغات خود را افزایش دهید و همچنین مهارت خود را در استفاده از سرنخ های متنی برای پیش بینی جاهای خالی توسعه دهید. هیچ نمره جزئی یا کسری وجود ندارد؛ برای دریافت نمره این سؤالات، باید به همه جاهای خالی پاسخ صحیح دهید. در غیر این صورت، نمره ای دریافت نخواهید کرد.




سوالات معادل سازی جمله (Sentence Equivalence (SE))

سؤالات معادل سازی جمله، از شما می خواهند که یک جای خالی را با دو گزینه پر کنید، طوری که دو جمله ایجاد کنند که از نظر معنی مشابه هستند. تقریباً در هر بخش وربال با چهار سؤال SE مواجه خواهید شد. سعی کنید هر کدام را در حدود 1 دقیقه کامل کنید. مانند سؤالات TC، برای مهارت در سؤالات SE، باید روی ایجاد واژگان خود و شناسایی سرنخ های متن کار کنید.

سوالات درک مطلب (Reading Comprehension(RC))

سوالات درک مطلب بر اساس متن هایی متشکل از یک یا چند پاراگراف می¬باشد که در مورد یک موضوع توضیح می دهد یا استدلالی می آورد. سوالات RC شما را ملزم به درک ایده های اصلی ارائه شده در متن، ساختار یک متن و همچنین تحقیق در مورد جزئیات در متن و استنتاج از آن، می کند. سوالات RC نیاز به خواندن استراتژیک و مهارت های بازنویسی (paraphrasing skills) دارند.

هر بخش وربال شامل تقریباً 10 سؤال RC مرتبط با پنج متن مختلف است، و شما باید به طور متوسط 1 تا 3 دقیقه برای خواندن یک متن و 1 دقیقه برای هر سؤال وقت بگذارید.

بخش کوانت (Quantitative Reasoning) در آزمون GRE

بخش کوانت (Quantitative Reasoning) در آزمون GRE
تعداد سولات زمان پاسخگویی به سوالات کوانت بازه نمره
7-8 سوال مقایسه کمی (Quantitative Comparison)
12-13 سوال حل مساله (Problem Solving)
مجموع: 20 سوال در هر بخش
مجموع: 20 سوال در هر بخش
35 دقیقه برای هر بخش کوانت
130 تا 170

بخش کوانت آزمون GRE، مهارت های ریاضی پایه شما و همچنین توانایی شما در استدلال و حل مسائل با روش های ریاضی را آزمایش می کند. شما سوالاتی را از نوع محاسبات پایه، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها خواهید دید. این موضوعات معمولا در دبیرستان پوشش داده می شوند. مثلثات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، یا هر ریاضیات سطح بالاتر را نخواهید دید.

سوالات کوانت در چندین قالب ظاهر می شوند:

سوالات مقایسه کمی (Quantitative Comparison (QC))

سوالات مقایسه کمی، از شما می خواهند که دو کمیت (کمیت A و کمیت B) را با هم مقایسه کنید و رابطه بین این دو را مشخص کنید. احتمالاً 7 تا 8 سوال از این نوع را در هر بخش کوانت خواهید دید. برای مهارت در این نوع سوالات، با گزینه های پاسخ در سوالات QC و روش های میانبر که به شما امکان مقایسه به جای محاسبه را می دهد، آشنا شوید.




سوال حل مساله (Problem Solving (PS))

رایج ترین سؤالات حل مساله، سؤالات استاندارد چندگزینه ای با پنج گزینه و یک پاسخ صحیح هستند. انواع مختلف دیگر از این سوالات شامل سوال هایی است که از شما می خواهند یک یا چند پاسخ را از لیست گزینه ها انتخاب کنید (multiple-choice all-that-apply) و سوالاتی که از شما می خواهند پاسخ خود را در یک کادر به صورت عدد (numeric entry) وارد کنید. برای تسلط بر سوالات PS، با مفاهیم ریاضی که در آزمون می آید و همچنین راهبردهایی که به شما امکان می دهد به جواب سوال نزدیک شوید، آشنا شوید.

همچنین تعداد انگشت شماری (معمولاً سه سوال در هر بخش) سؤال حل مسئله وجود دارد که با یک یا چند نمودار مرتبط است. این سوالات تفسیر و تحلیل داده (Data Interpretation (DI))، مانند سایر سوالات PS می باشند. توجه به این نکته مهم است که جمع آوری درست اطلاعات از نمودارها، کلید پاسخگویی به این دست از سوال ها می باشد.

نمره خوب در آزمون GRE چیست؟

هنگامی که نمره هدف خود را برای آزمون GRE در نظر می گیرید، به الزامات - یا حداقل ها، در صورت وجود - در برنامه های تحصیلات تکمیلی که برای آن اپلای می کنید، نگاه کنید. این به شما امکان می دهد از حداقل نمره ای که باید کسب کنید، مطلع شوید. اگر بتوانید میانگین نمره GRE متقاضیان پذیرفته شده را پیدا کنید، می توانید تعیین کنید که چه نمره ای از شما یک متقاضی رقابتی می سازد. بخش های وربال و کوانت، هر کدام نمره ای بین130 تا 170 دارند. میانگین نمره برای بخش وربال 151 و میانگین نمره برای بخش کوانت 153 است. برای مشاهده رابطه بین نمرات اسکیل شده و داوطلبانی که به آن نمرات دست می یابند، می توانید از جداول زیر استفاده کنید:

صدک (Percentile) نمره اسکیل شده بخش وربال
10 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
162
25 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
157
50 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
151
زیر صدک 50 از بین همه شرکت کنندگان در آزمون
150

صدک (Percentile) نمره اسکیل شده بخش کوانت
10 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
166
25 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
160
50 درصد برتر از همه شرکت کنندگان در آزمون
153
زیر صدک 50 از بین همه شرکت کنندگان در آزمون
152

SCORESELECT® چیست؟

ویژگی ScoreSelect در GRE به شما این امکان را می دهد که اگر چند آزمون GRE داده¬اید، آن آزمونی را برای دانشگاه ها بفرستید که در آن نمره بهتری گرفته اید. توجه داشته باشید که حتی با گزینه ScoreSelect، بهتر است در اولین بار بهترین عملکرد خود را در GRE انجام دهید تا مجبور نباشید مجددا در امتحان شرکت کنید و هزینه اضافی بپردازید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter