افزایش دامنه لغات برای موفقیت در آزمون GRE

افزایش دامنه لغات برای موفقیت در آزمون GRE

بهترین روش کار بر روی واژگان در آزمون GRE کدام است؟ من بهترین استراتژی‌ها برای استفاده‌ی حداکثری در راه آماده‌ سازی برای بخش واژگان آزمون GRE را برای شما گردآوری کرده‌ام. اغلب از من می پرسند چند کلمه برای آزمون جی آر ای یاد بگیریم و من می گویم تا جایی ‌که می‌توانید. بر این باورم که یادگیری بیش از 70 کلمه در هفته یا 10 کلمه در روز دشوار است. این یک هدف بلند پروازانه برای هر کسی می‌تواند باشد. اگر 10 هفته‌ی دیگر به آزمون شما مانده باشد، می‌توانید 700 کلمه‌ی جدید یاد بگیرید. اگر سه هفته مانده باشد، می‌توانید 210 کلمه یاد بگیرید. باز هم می‌گویم، این یک هدف بلند پروازانه است! بهتر است که کلمات کمتری یاد بگیرید - 30 تا 50 کلمه در هفته کاملاً استاندارد است.

استراتژی آمادگی برای بخش واژگان آزمون GRE 1: لیست لغات

اغلب از من سوال می‌شود که داوطلبان چه لیست مشخصی از کلمات GRE را باید یاد بگیرند و حقیقت این است که هیچ لیست قطعی وجود ندارد. کلماتی وجود دارد که احتمالاً در آزمون GRE مشاهده خواهید کرد و کلماتی نیز وجود دارد که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشید، زیرا بیشتر به‌ صورت آکادمیک استفاده می‌شود تا در زندگی روزانه و زمانی‌که این دو گونه با هم هم ‌پوشانی پیدا می‌کنند، جایی است که فهرست کلمات جی ار ای ایجاد می‌شود.

اگر در دوره‌ی آمادگی موسسه‌ی زبان زنگنه شرکت می‌کنید، هر هفته در طول دوره‌ی آموزش خود، به شما فهرست کلمات داده می‌شود. در این ‌صورت، شما باید با این فهرست‌‌ها شروع کنید. اگر در این دوره حضور ندارید، می‌توانید فلش ‌کارت‌های ما را خریداری کنید یا از اپلیکیشن ما استفاده کنید که هر دو منبع خوبی برای یادگیری کلمات هستند. (اگر قرار است از فلش‌ کارت‌ها استفاده ‌کنید، من غالباً با مجموعه‌ی Essential شروع می‌کنم و به Advanced می‌روم. اما حتی منتظر این تصمیم نیز نمانید- اگر قبلاً با Advanced شروع کرده‌اید، به کار خود ادامه دهید).

استراتژی آمادگی برای بخش واژگان آزمون GRE 2: ساخت فلش کارت

'صبر کنید، جدی می‌گید؟ چرا باید چنین کاری انجام دهم؟' اگر به هر یک از این سوال‌ها فکر می‌کنید، پس از من بشنوید، بله، ساخت یک فلش ‌کارت به زمان بیشتری نیاز دارد تا استفاده از یک فلش ‌کارت آماده، اما فلش‌کارت‌هایی که خودتان درست می‌کنید، مفیدتر است، چون باید چند بار آن‌ها را بررسی کنید. من افرادی (خودم) را می‌شناسم که فلش‌ کارت درست می‌کنند و قبل از حفظ کردن آن، حداقل یک ‌بار آن را مرور می‌کنند! این با رمزگذاری مغزی مرتبط است- نحوه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات در مغز. عمل ساخت فلش ‌کارت‌ها، مسیرهای قوی‌تر و بیشتری را در حافظه‌ی شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مغز کلمه‌ای را بهتر از شیوه‌ای که از یک فلش ‌کارت آماده استفاده می‌کنید، به‌ خاطر بسپارد.

‌علاوه بر این، با ساخت فلش ‌کارت‌های خود، می‌توانید فلش‌ کارت‌های بهتری بسازید. در پشت یک فلش‌ کارت، من این چیزها را می‌نویسم:

  • تعاریف ساده و شفاف؛
  • هر مثالی از زندگی شخصی خود که به شما کمک می‌کند آن کلمه را به ‌خاطر بسپارید؛
  • سایر کلمات GRE که مترادف آن کلمه هستند؛
  • و غیره...؛

حتی اگر از کارت‌های آماده نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید کارت‌های مخصوص به خود را بسازید. و شاید نیازی به گفتن نباشد، اما فقط باید برای کلماتی که نمی‌دانید کارت درست کنید. اگر با آن کلمه آشنا هستید، نیازی به مطالعه‌ی آن ندارید.

استراتژی آمادگی برای بخش واژگان آزمون GRE 3: نحوه استفاده از فلش کارت

به ‌محض درست کردن یک فلش‌ کارت، باید آن را در گروه 1 قرار دهید. فلش ‌کارت‌های مرحله‌ی 1 را باید هر روز یا یک روز در میان مرور کنید (بسته به برنامه‌تان). هر وقت حس کردید که یادگیری یک کلمه را شروع کرده‌اید، باید به مرحله‌ی 2 منتقل شوید. در مرحله‌ی 2، آن کلمه را باید هر 4-3 روز یک ‌بار مرور کنید. وقتی کلمه‌ای در مرحله‌ی 2، دارای پایه‌های محکمی در ذهن‌تان شد، باید به مرحله‌ی 3 بروید که کمتر آن را مرور می‌کنید: هفته‌ای یکبار یا همین حدودا. و سرانجام، وقتی هر بار که واژه‌ای را در مرحله‌ی 3 بررسی می‌کنید، آن واژه در ذهن‌تان نقش بست، به شما تبریک می‌گویم! شما برای همیشه با آن کلمه آشنا خواهید شد.

هدف این روش این است که شما وقت بیشتری را صرف مرور کلماتی کنید که نمی‌دانید و زمان کمتری را برای مرور کلماتی اختصاص دهید که می‌دانید. به‌همان روشی که هنگام ورزش کردن می‌خواهید چربی بسوزانید تا عضله در بدن خود ایجاد کنید، هنگام درس خواندن، یک چالش و مبارزه‌ی ذهنی می‌خواهید ('من سخت تلاش می‌کنم تا کلمه‌ی .... را به ‌یاد بیاورم'). این بدان معناست که شما در واقع دارید یاد می‌گیرید. وقتی کلمات آسان است- وقتی کارت‌ها را پشت سر هم ورق می‌زنید- ممکن است احساس خوبی داشته باشید، اما چیزی یاد نمی‌گیرید. در اصل فقط دارید از خود تعریف و تمجید می‌کنید. و این حرف را از من داشته باشید، همیشه این نیاز وجود دارد که از خود تعریف و تمجید کنید- اما بیایید این ماجرا را با درس خواندن قاطی نکنیم.

به ‌یاد داشته باشید، بخش وربال GRE به‌ همان اندازه که در مورد استفاده از نشانه‌های متن و مهارت‌های درک مطلب و استراتژی کلماتی است که نمی‌دانید، در مورد دانستن واژگان نیز هست- اما هیچ شکی وجود ندارد که بهبود واژگان‌تان، می‌تواند نمره‌ی بخش وربال شما را افزایش دهد.

شایع‌‌ترین واژگانی که در آزمون GRE مطرح می‌شوند، واژگانی نادر اما منطقی هستند. سوالات واژگان آزمون GRE، کلمات ساده‌ای همچون Cat یا Go را آزمایش نمی‌کنند. آن‌ها کلمات سختی همچون Conodont یا Acnestis را نیز آزمایش نمی‌کنند. کلمات آزمون GRE، بین این دو حد قرار می‌گیرند. آن‌ها کلماتی نیستند که هر روز می‌بینید، اما در صورت خواندن مطالب با کیفیت بالا، در نهایت با آن‌ها مواجه خواهید شد- این همان چیزی است که GRE شما را در آن آزمایش می‌کند!




شایع‌‌ترین واژگان GRE، کلمات 'آکادمیکی' هستند که انگلیسی بسیاری از آن‌ها را در خود دارد و تقریباً هر کلمه‌ی دانشگاهی، ممکن است در GRE بیاید. این احتمال وجود دارد که شما هر یک از این واژگان را مشابه کسی که یک ماه بعد در آزمون GRE شرکت کرده، ندیده باشید. این تلاش برای درست کردن فهرست 'شایع‌‌ترین واژگان GRE' را بی‌فایده می‌سازد: از آنجایی ‌که احتمال‌های بسیار متنوعی وجود دارد و از آنجایی‌که همه‌ی افراد سوالات گوناگونی را در آزمون GRE می‌بینند، هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه کدام کلمات ممکن است در آزمون بیاید، وجود ندارد! با این حال، شما بدشانس نیستید. اگر منابع مطالعه‌ی خود را درست و هوشمندانه انتخاب کنید، می‌توانید شانس دانستن کلمات مورد نیاز خود را به‌حداکثر برسانید.

یک کتاب مناسب برای شروع به کار بر روی واژگان GRE 500 Essential Words است. شما می‌توانید مجموعه‌ی کلمات را به ‌صورت دسته فلش‌ کارت‌های کاغذی در این کتاب بدست آورید و اگر تصمیم دارید تصاویر و مثال‌های خود را به فلش ‌کارت‌های‌تان اضافه کنید، این کتاب انتخاب خوبی است.

برای ایجاد این فهرست کلمات، ما با کلماتی شروع کردیم که در سوالات رسمی GRE منتشر شده است. سپس، آن کلمات را تجزیه و تحلیل کرده و دریافتیم که آن‌ها دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. بر این اساس، توانستیم کلمات دیگری را نیز اضافه کنیم که ممکن است در راهنمای رسمی GRE نیز وجود نداشته باشد، اما به‌احتمال زیاد، در آزمون GRE در کل وجود دارد. برای تقویت واژگان GRE خود، با این مجموعه از کلمات شروع کنید، سپس به 500 Advanced GRE words بروید که احتمال آمدن کلمات آن در GRE نادر است، اما همچنان مفید است.

آنچه در ادامه می‌آید، نمونه‌ای از واژگان شایع GRE است که در گذشته در سوالات منتشر شده وجود داشته است. این بدان معنا نیست که آن‌ها در آزمون GRE شما حتماً ظاهر می‌شوند. با این حال، این لیست به شما واژگانی را می‌دهد که ممکن است در GRE با آن‌ها روبرو شوید- و اینکه چقدر لغات لازم برای یادگیری دارید! به این کلمات، به‌عنوان نمونه‌ای از واژگان GRE نگاه کنید. ما آن‌ها را بر اساس دشواری سوالاتی كه در ابتدا ظاهر شده‌اند، تقسیم‌بندی كرده‌ایم.

Basic Common GRE Vocabulary Words

Imminent: Something that’s imminent is about to happen in the near future. You might have heard the phrase “imminent danger”: it refers to danger that’s immediately present, as opposed to danger that might cause problems in the future. An approaching tidal wave is an imminent danger, while rising sea levels are less imminent.

Extraneous: A long, dull textbook might contain a lot of extraneous information: information that’s not really relevant to the topic. Extraneous means irrelevant or unrelated.

Erroneous: This word is related to the word error. In fact, it means “wrong.” One common phrase is “erroneous judgment”: an erroneous judgment is an incorrect one. For instance, you might make an erroneous judgment of someone’s character based on their appearance.

Insular: This GRE vocabulary word generally refers to a group of people, such as a community or a family. An insular group is one that doesn’t welcome people or ideas from the outside. The word comes from the same root as island and peninsula: think of an insular group as being similar to an island, where it’s difficult for new people and ideas to come in and out.

Medium Common GRE Vocabulary Words

Prosaic: Something that’s prosaic is ordinary and everyday. This word is the opposite of glamorous or exciting, and it could be a synonym of quotidian or humdrum. It comes from the same root as the word prose: prose is ordinary, everyday writing, as opposed to poetry.

Partial: This looks like a straightforward word, but it’s on this list because of its second definition. Partial can refer to a part of a whole, but it can also serve as the opposite of the word impartial. In that sense, partial means ‘biased’ or ‘favoring one side over the other.’ Judges are supposed to be impartial; a partial judge would probably do a poor job. You can associate this word with the words partisan and prejudiced, which are near-synonyms.

Ubiquitous: A ubiquitous thing is something that shows up frequently and is all over the place. For instance, coffee shops and rain are both ubiquitous in Seattle. Smartphones and the internet are ubiquitous. An experience or a phenomenon can also be described as ubiquitous: a ubiquitous danger is one that’s always lurking around the corner no matter what you’re doing.

Propagate: This word literally refers to breeding something, such as an animal or plant. However, the GRE often uses it in a more metaphorical sense. To propagate an idea or a belief is to spread it widely around to other people. In this sense, propagate is a synonym of disseminate and promulgate.

Tricky Common GRE Vocabulary Words

Quotidian: This word is the big brother of prosaic, which we saw earlier in the list. Literally, it refers to something that happens every day. However, it is typically used to describe something as mundane, ordinary, or unglamorous.

Restive: Restive tricks a lot of GRE test-takers because of its resemblance to words like rest and restful. However, restive is actually related to restless! It refers to something or someone that’s fidgety, on edge, tense, or unable to keep still. You may see this word used to refer to a restive crowd, which is a crowd that’s starting to lose its cool and become confrontational.

Pernicious: This word means harmful. However, it’s worth your while to learn exactly how it’s used. Something that’s pernicious isn’t just harmful; it’s typically harmful in a particular way. It’s not outright dangerous or violent, but rather, it causes a subtle or gradual type of harm. A blow to the head isn’t pernicious, but something like heart disease or the influence of social media might be. A good synonym for pernicious is insidious.

Diffident: This word refers to a type of personality. A diffident person rarely speaks up; he might be described as timid or reluctant.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چگونه واژگان GRE را یاد بگیرید. با این حال، بسیاری از چیزهایی که در مدرسه در مورد روش‌های حفظ کردن -و همچنین یادگیری- آموخته‌ایم، ناکارآمد یا کاملاً نادرست به‌ نظر می‌رسند. روش‌های سریع‌تر و آسان‌تری برای یادگیری واژگان GRE وجود دارد تا اینکه فقط به فلش‌ کارت‌ها خیره شوید یا کلمات را بارها و بارها تکرار کنید. در ادامه، نکات مهمی را در مورد یادگیری واژگان GRE در اختیارتان قرار خواهیم داد.

1- از 'اثر آزمایش' استفاده کنید.

اثر آزمایش پدیده‌ای است که توسط محققان حوزه‌ی آموزش مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. از این اثر همچنین می‌توانید برای تقویت واژگان GRE خود نیز استفاده کنید! فرض کنید که دو کلاس دانش ‌آموز وجود دارد و هر دو کلاس در امتحان نهایی یکسانی شرکت می‌کنند. هر دو کلاس، در طول یک ترم کامل از یک معلم مطلب آموخته‌اند. با این حال، یکی از دو کلاس در پایان هر جلسه‌ی کلاس، یک کوئیز پنج دقیقه‌ای برگزار می‌کند. در عوض، دانش‌آموزان کلاس دیگر پنج دقیقه وقت اضافی برای مطالعه می‌گذارند.

به ‌نظر می‌رسد دانش‌ آموزان کلاسی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند، در نهایت در آزمون نهایی، عملکرد بهتری داشته باشند. مغز شما دوست دارد اشتباه کند، حتی اگر گاهی‌اوقات چنین حسی نداشته باشد. وقتی سوالی را اشتباه جواب می‌دهید و سپس خود را اصلاح می‌کنید، احتمالاً آن سوال را به‌ خاطر می‌سپارید. همچنین به احتمال زیاد، اطلاعاتی را که مجبور شدید درباره‌ی آن‌ها فکر کنید، وارد حافظه‌تان می‌شود- مثلاً هنگامی ‌که می‌خواستید جواب سوال به آن کوئیز را به‌ خاطر بسپارید.

2- به مغز خود هدیه دهید.

لحظه‌ای وقت بگذارید و به یک خاطره‌ی زنده از کودکی خود، خوب یا بد فکر کنید. آن را تا جایی‌که می‌توانید واضح و روشن در چشم ذهن خود تصویر کنید. چه‌چیزی آن خاطره را برای شما زنده می‌کند؟ مغز شما بیش از هر چیز دیگری چهار چیز را دوست دارد و بیشتر خاطرات قوی شما احتمالاً دارای یک یا چند مورد از این ویژگی‌هاست.

  • تجربه‌ی شخصی: به احتمال زیاد، چیزهایی که برای شما اتفاق افتاده را بیشتر به‌ خاطر می‌آورید تا حقایقی که در مدرسه آموخته‌اید.
  • احساسات شدید و قوی: به احتمال زیاد، لحظات عصبانیت، غم، شادی، ترس، نااُمیدی، انزجار و ... را بیشتر به ‌خاطر می‌آورید.
  • تجارب حسی: به احتمال زیاد، خاطراتی را به‌ خاطر می‌سپارید که شامل بوی زنده، طعم، صدا و غیره است.
  • شگفتی: به احتمال زیاد، چیزهای غیرمعمول، تکان ‌دهنده، نفرت‌ انگیز، شگفت ‌آور یا عجیب را بیشتر به ‌یاد می‌آورید.

اگر با یک کلمه‌ی واژگان GRE دست و پنجه نرم می‌کنید، آن را با یک تصویر ذهنی مرتبط سازید که شامل چند تا از این چهار ویژگی است. برای مرتبط ‌سازی واقعی آن تصویر به آن کلمه، حتماً صدای آن کلمه را نیز در آن قرار دهید. این هم یک مثال. کلمه‌ی dissipation شبیه diss، pay و shun است. خود این کلمه به سبک زندگی خوش ‌گذران و بی ‌بند و بار اشاره دارد. و در اینجا، یک تصویر ذهنی برای همراهی با آن بیان می‌شود:

بیماری در مطب دکتر منتظر است، معده‌ی او دچار مشکل شده و او بیمار است، زیرا او یک سبک زندگی خوش ‌گذران و بی ‌بند و بار دارد، او بیش از حد الکل و غذای سرخ ‌شده مصرف می‌کند. دکتر به او می‌گوید جلوی سبک زندگی خوش‌ گذران و بی‌بند و بارش را بگیرید، اما بیمار عصبانی می‌شود و با فریاد به دکتر می‌گوید که نباید او را از این سبک زندگی، منع (Diss) و (Shun) کند. او از پرداخت هزینه‌ی ویزیت خودداری می‌کند، زیرا مشاوره‌ی مورد نظر خود را نگرفته است. این داستان خیلی بیشتر از یک تعریف خسته ‌کننده و خشک به‌ یاد می‌ماند! اگر می‌خواهید تعریف واژگان GRE را به ‌خاطر بسپارید، از این حقیقت استفاده کنید که مغز شما ترجیح می‌دهد چیزهای خاص را به‌ خاطر بسپارد.




3- فایلی از کلمات انحرافی را برای واژگان GRE خود درست کنید.

کلمات زیر چه مشترکاتی با هم دارند؟

  • Disinterested
  • Enervate
  • Sanguine

به‌ نظر می‌رسد که همه‌ی آنها معنایی دارند که نباید داشته باشند! این باعث می‌شود که آن‌ها مورد توجه آزمون GRE قرار بگیرند. هنگام مطالعه با کلماتی از این دست روبرو خواهید شد: کلماتی که منطقاً باید یک معنی داشته باشند، اما در واقع معنای دیگری دارند.

...Actually means...Sounds likeWord
Not biasedBoredDisinterested
Drain of energyMake nervousEnervate
Optimistic or positiveBloody, violentSanguine

مجموعه‌ی خاصی از فلش ‌کارت‌ها را برای کلماتی از این دست -و هر کلمه‌ای که به نظر می‌رسد همیشه شما را فریب می‌دهد- درست کنید. و اگر در یادگیری یکی از این کلمات مشکل دارید یا مرتباً مرتکب یک اشتباه می‌شوید، به ادامه ی نکات توجه کنید.

4- اگر نمی‌‌توانید یک حافظه‌ی مرتبط با واژگان GRE را حذف کنید، اما می‌توانید حافظه‌ی واژگان جدیدی برای خود ایجاد کنید.

آیا تاکنون با کلمه‌ای روبرو شده‌‌اید که ظاهراً نمی‌توانستید آن را به ‌خاطر بسپارید؟ جایی در مغزتان، ذهن شما تصمیم می‌گیرد که کلمه‌ی 'Disinterested' به‌ معنای 'بی‌حوصله' باشد و این معنی همیشه اولین چیزی است که با دیدن این کلمه، به ‌ذهن شما خطور می‌کند، حتی اگرچه می‌دانید که معنی دیگری هم دارد. این شرایط می‌تواند بسیار نااُمیدکننده باشد، اما شما می‌توانید با این نکته‌ی ساده، بر این مشکل غلبه کنید.

شما نمی‌توانید تعریف نادرستی را که در ذهن شما گنجانده شده فراموش کنید. در عوض، از آن تعریف نادرست به‌عنوان نقطه‌ی شروع استفاده کنید. 'Disinterested' به معنای 'بی‌حوصله' نیست. در واقع، به‌معنای 'بی‌طرفانه' است. از نکته‌ی قبلی استفاده کنید و یک تصویر ذهنی ایجاد کنید که این دو را به‌هم پیوند می‌دهد.

برای مثال، تصور کنید کسی دستگیر شده و بدلیل بیش از حد کسل ‌کننده بودن محاکمه شود! او را به دادگاه می‌آورند و قاضی آنقدر حوصله‌اش سر رفته که تقریباً همان جا روی نیمکت خوابش می‌برد. اما او باید بیدار بماند، زیرا او باید در مورد پرونده‌ای منصفانه قضاوت کند و بی‌طرف (Disinterested) باقی بماند. این یک تجسم ذهنی در یادماندنی است.

5- تعاریف همه ‌چیز نیستند.

سعی کنید کلماتی را که یاد می‌گیرید جستجو کنید تا ببینید مردم واقعاً چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند. نتایج چنین جستجویی ممکن است شما را متعجب سازد. شما می‌توانید آن کلمه را در گوگل تایپ کنید، اما منبع بهتری نیز وجود دارد: COCA مجموعه‌ی زبان انگلیسی معاصر آمریکا. کلمه‌ای همچون Dispassionate را در COCA وارد و نتیجه را بررسی کنید:

COCA از متن مقاله‌های خبری، نمایش‌های تلویزیونی و سایر منابع انگلیسی آمریکایی برای نشان دادن نحوه‌ی واقعی استفاده از کلمات استفاده می‌کند. اگر به طور خاص جملاتی را برای مثال جستجو می‌کنید، می‌تواند از موتور جستجو مطمئن‌تر باشد. و داشتن جملات مثالی واقعاً می‌تواند به شما در درک عمیق یک کلمه کمک کند! که منجر به نکته‌ی بعدی ما می‌شود.

6- به ‌اندازه‌ی کافی بدانید.

در این مقاله، تام اندرسون، مدرس GRE، یک سوال یک میلیون دلاری مطرح می‌کند: آیا واقعاً بهتر است 500 کلمه بدانید یا 1000 کلمه؟ او به این نتیجه می‌رسد که بهتر است تعداد کمتری کلمه بدانید و چند مثال خوب درباره‌ی این موضوع ارائه می‌دهد که چگونه دانش ضعیف واژگان می‌تواند در GRE خطرناک باشد.

7- مراقب تعاریف دوم کلمات باشید.

کلمه‌ی GRE 'Flag' را در نظر بگیرید. شاید عجیب به ‌نظر برسد که من آن را واژه‌ی GRE می‌نامم. 'Flag' کلمه‌ی ساده‌ای است که تعریف آن آسان است: یک قطعه‌ پارچه با چند رنگ که در باد می‌وزد و نشان ‌دهنده‌ی یک کشور یا یک گروه است. اما یک سوال معروف در آزمون GRE وجود دارد که کلمه‌ی 'Flag' را مورد آزمایش قرار می‌دهد و بسیاری از داوطلبان آن را اشتباه پاسخ می‌دهند.

و این به آن دلیل است که 'Flag' تعاریف متعددی دارد. یک تعریف آن (پرچم)، بسیار شایع و شناخته ‌شده است. این اولین تعریفی است که با شنیدن این کلمه، به ذهن شما خطور می‌کند. تعریف دیگر بسیار نادرتر است. 'Flag' همچنین می‌تواند به ‌معنی 'از دست دادن انرژی' یا 'تحلیل رفتن' نیز باشد:

The runner started to flag during the last mile of the marathon.

GRE، البته، دوست دارد این تعاریف دوم را به بوته‌ی آزمایش قرار دهد. اگر هنگام حل یک سوال واژگانی، با بحث عجیبی روبرو شدید- مانند کلمه‌ای که ظاهراً خیلی ساده است که در آزمون GRE بیاید، به تعاریف دوم آن کلمه فکر کنید و مطمئن شوید که هنگام ساخت فلش ‌کارت‌ها، این تعاریف را نیز یادداشت می‌کنید!

8- یادگیری واژگان GRE خود را با علم افزایش دهید.

وقتی چیزی را فراموش می‌کنید و بعداً دوباره آن را یاد می‌گیرید، حافظه‌ی قوی‌تری نسبت به آنچه در ابتدا داشتید ایجاد می‌کنید. هنگامی‌که برای اولین بار کلمه‌ای را یاد می‌گیرید، باید مرتباً آن را مرور کنید. سپس، قبل از اینکه دوباره آن را مرور کنید، بگذارید مدت‌های طولانی بگذرد. با آموزش به مغزتان برای یادآوری آن کلمه در شرایط سخت و دشوار، حافظه‌ی شما از آن تعریف را تقویت می‌کند.

9- در روش یادگیری خود، تغییر ایجاد کنید.

یک افسانه‌ی قدیمی می‌گوید که شما همیشه باید در یک مکان و یک زمان درس بخوانید. اما حقیقت این است: اگر در مکان‌ها و زمان‌های مختلفی درس بخوانید، حافظه‌ی قوی‌تری خواهید داشت. وقتی از این روش یادگیری استفاده می‌کنید، مغز خود را آموزش می‌دهید تا در شرایط مختلف، حافظه‌تان را بازیابی کند. تا زمانی‌که در آزمون اصلی GRE شرکت کنید، برای همه ‌چیز آماده خواهید بود و حتی در مرکز آزمون نیز می‌توانید تعاریف را به‌ یاد بیاورید. در زمان‌های مختلف روز و در مکان‌های مختلفی، درس بخوانید. روش مطالعه‌ی خود را نیز تغییر دهید: از شخص دیگری بخواهید تا از شما آزمون بگیرد یا خودتان از خودتان آزمون بگیرید. به پشت یا جلوی فلش ‌کارت‌ها نگاه کنید. تعاریف را بنویسید یا آن‌ها را با صدای بلند برای خود بگویید. مغز شما تنوع را دوست دارد، پس تا می‌توانید، به مغز خود تنوع بدهید!

10- واژگان همه ‌چیز نیست.

نوشتن فهرستی از نکات مربوط به واژگان GRE، شاید چیز عجیبی به‌ نظر برسد. اما نکته اینجاست: GRE هیچ نوع سوالی ندارد که در آن شما فقط باید تعاریف را حفظ کنید. هر دو نوع سوال واژگان GRE- Sentence Equivalence و Text Completion، شما را ملزم می‌کند که کلمات را در جملات متن قرار دهید. از برخی جهات، این کار شما را آسان می‌سازد، اما همچنین سطحی از پیچیدگی را به آن اضافه می‌کند که باید برای آن آماده شوید!

دلایل مختلفی وجود دارد که شما ممکن است یک سوال Sentence Equivalence یا Text Completion را از دست بدهید. ممکن است سوالی را از دست بدهید، چون چند کلمه را نمی‌دانید. با این حال، ممکن است با سوءتعبیر از یک جمله یا نفهمیدن رابطه‌ی بین جای خالی و بقیه‌ی متن، نتوانید به سوالی پاسخ بدهید. به‌جای حفظ کردن تعاریف، زمان زیادی را صرف حل سوالات تمرینی کنید (کتاب‌های سوالات تمرینی GRE، صدها سوال مرتبط با واژگان GRE دارد!) وقتی سوالی را از دست می‌دهید، تصور نکنید که همیشه به دانش لغات شما مرتبط است. به موقعیت‌هایی که ساختار جمله را اشتباه فهمیده‌اید، نیز دقت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
7 عادت خوب در مطالعه GRE

7 عادت خوب در مطالعه GRE

تو این مقاله، من می‌خوام یک توصیه مطالعاتی کوچیک رو با شما در میون بذارم. این سخنیه که من قاطعانه باور دارم که درسته: '30 دقیقه مطالعه‌ی با تمرکز بالا بهتر از 2 ساعت مطالعه‌ی نیم‌بنده.' هر چقدر فرد تلاش کنه از طریق یک جلسه‌ی ماراتون‌گونه‌ی پایان هفته‌ای چ ...

بیشتر بخوانید
7راه برای جلوگیری از اشتباهات نسنجیده ریاضی GRE

7راه برای جلوگیری از اشتباهات نسنجیده ریاضی GRE

اگر در آزمون GRE شکست خوردید هیچ جای نگرانی ندارد، زیرا بیش از حد سخت است. آزمون به این روش طراحی شده است. سوالاتی در GRE وجود دارد که حتی نابغه های ریاضی را هم در میان ما به چالش می کشد. با این حال، خیلی ناامید کننده است که فقط به خاطر یک اشتباه احمقانه ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter