کنکور ارشد در سه مرحله انجام می شود.

کنکور ارشد در سه مرحله انجام می شود.

19 تير , 1399

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد:

آزمون کارشناسی ارشد 99 در سه مرحله برگزار خواهد شد.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور می گوید: روز گذشته در حضور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به فرآیند برگزاری کنکور پرداختیم. نتیجه ی جلسه برگزاری کنکور در تاریخ مقرر شده توسط ستاد ملی کرونا می باشد که طبق مصوبه ی این سازمان تاریخ های برگزاری به روال قبل بوده و تغییری نکرده است.

زمان برگزاری کنکور تغییر نخواهد کرد مگر با صلاح دید ستاد ملی کرونا که در شرایط فعلی تصمیم جدیدی در این باره گرفته نشده است. طی این نشست اعضاء کمیسیون پیشنهادات خود را مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و بهتر اجرا شدن آزمون ها بیان کردند.

در کمیسیون آموزش، مباحث خوبی درباره ی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش تعداد حوزه ها مطرح شد که این مسئله تا کنون عملیاتی شده است.

رئیس سازمان سنجش در خصوص نگرانی داوطلبان از تجمع در حوزه های امتحانی گفت: در سال گذشته 105 حوزه برای کنکور دکترا داشتیم و امسال به 143 حوزه افزایش دادیم. در آزمون کارشناسی 163 حوزه داشتیم که اکنون 236 حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد امسال در 3 مرحله یعنی 3 نیمروز برگزار می شود، توضیح داد: سال های قبل کنکور کارشناسی ارشد در دو نوبت صبح و طی دو روز برگزار می شد اما امسال برای رفاه حال داوطلبان و تجمع کمتر، این آزمون روز پنج شنبه دوم مرداد در دو نوبت صبح و عصر و روز جمعه، سوم مرداد در یک نوبت برگزار خواهد شد.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter