آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی

آخرین تصمیم وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی

17 تير , 1399

بر اساس آخرین خبر از سازمان سنجش کشور، دانشجویانی که تا اواخر سال 98 مجوز فرصت مطالعاتی در خارج از ایران را دریافت کرده اند فقط تا پایان شهریور 99 فرصت دارند تا از این فرصت خود استفاده کنند. 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه های اکثر کشورهای جهان، ایجاد محدودیت های رفت و آمد و برگزاری کلاس های درسی به صورت متفاوت، موضوع تعیین سهمیه های فرصت مطالعاتی خارج از کشور سال جاری برای دانشجویان دوره دکتری داخل و همچنین سایر موضوعات مرتبط با فرصت تحقیقاتی در شورای مرکزی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، سازمان امور دانشجویان تعیین سهمیه های فرصت تحقیقاتی خارج از کشور با توجه به نامشخص بودن وضعیت کشورها به دلیل ویروس کرونا تعطیلی دانشگاه ها،عدم برقراری و روال عادی پروازها و نیز عدم اقدام سفارتخانه ها برای صدور روادید در شرایط فعلی قابل بررسی ندانست و هرگونه تصمیم گیری را به شرایط عادی موکول کرد.

همچنین دانشجویان واجد شرایط در سال 98 که با وجود داشتن نامه ی حمایت مالی معتبر از سازمان امور دانشجویان، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی موفق به اعزام نشدند با رعایت پروتکل های بهداشتی و حداکثر زمان خروج از کشور طبق شیوه نامه مربوطه تا پایان شهریور 99 فرصت اقدام و اعزام را دارند.

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter