پرونده مهاجرت به کانادا بعد از ویروس کرونا

پرونده مهاجرت به کانادا بعد از ویروس کرونا

4 تير , 1399

در آینده ایی نه چندان دور، اقتصاد کانادا همانند گذشته می شود و نرخ بیکاری در این کشور پایین می آید و مهاجرین فاکتوری مهم برای حمایت از اقتصاد کانادا می شوند.

در فوریه و مارچ امسال، اقای مندسینی وزیر مهاجرت کانادا طی سخنرانی هایی اعلام کرد که برنامه ی مهاجر پذیری کانادا به حالت تعلیق در نمی آید و این کشور پذیرای مهاجرین است

ولی آیا می توان از تاثیرات همه گیری کرونا و تاثیر ویرانگری که گذاشته است، چشم پوشی کرد؟

کشور کانادا سلامت افراد جامعه را در اولویت و بالاتر از هرچیزی قرار داده است و به طبع این تصمیم، اقتصاد کانادا دچار مشکل شده است.

'کانادا کشوری با مدیریت درست و ثروتمند است و در نهایت اقتصاد این کشور به حالت قبل خود بازخواهد گشت ولی شما نمی توانید جان و زندگی شهروندانتان را برگردانید، به همین دلیل سلامت جامعه اولویت کشور کانادا است و زمانی که این شرایط را پشت سربگذاریم، تمرکز جامعه بر احیای اقتصاد و سرپا نگه داشتن آن خواهد بود.'

کوید-19 تاثیری بر جمعیت کانادا ندارد

علیرغم تاثیر اقتصادی کرونا، کانادا کشوری است که جمعیت آن در حال پیر شدن است و نرخ زاد و ولد در آن پایین است.

کانادا یکی از پیرترین جمعیت ها در دنیا را دارد و نرخ تولد در این کشور به حدی پایین است که نمی توان جمعیت را در همین تعداد نگاه داشت.

تلاش های زیادی در غرب کانادا، بخصوص کبک برای تشویق به فرزندآوری انجام شده است ولی کارگر نبوده است، زیرا افراد ترجیح می دهند که تعداد زیادی فرزند نداشته باشند.

بسیاری از کانادایی ها در سال جاری بازنشسته می شوند و 9 میلیون baby boomer* تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد.

بنابراین نیروی کار کافی برای تولید نخواهد بود و بنابراین برنامه های مهاجرتی کانادا در دوزان شیوع کانادا، همچنان ادامه دارند.

baby boomer: به نسلی می گویند که در سال های 1946 تا 1964 به دنیا آمده اند و نیروی اصلی در پیشرفت تکنولوژی بوده اند که در حال حاضر به بازنشستگی نزدیک می شوند.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter