مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در استرالیا 2021

تحصیل پرستاری در استرالیا 2021

دانشگاه های استرالیا، با ترکیبی از نظریه و شبیه ‌سازی کار در کلینیک در آزمایشگاه‌های مجهز و بخش‌های پرستاری، شما را آماده می‌کند تا به عنوان یک پرستار رسمی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز روان ‌درمانی، مطب‌های شخصی، کلینیک‌ها، خدمات بهداشتی روستایی و صحرایی و خانه‌های سالمندان در سراسر استرالیا و جهان به فعالیت بپردازید. این مدرک با استانداردهای فعلی پرستاری حرفه‌ای استرالیا کاملا هماهنگ است و مهارت‌های لازم برای ارائه مراقبت درمانی باکیفیت به افراد از تمام سنین را به شما آموزش می‌دهد.

تقریبا 50 درصد واحدهای این مدرک به فعالیت در کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های کمپس یا مراکز درمانی اختصاص دارد،‌ از جمله بیمارستان‌های کلان‌ شهرها، خدمات سلامت روان، خدمات مراقبت درمانی منطقه‌ای، مراکز مراقبت از سالمندان، کلینیک‌های تخصصی و مراکز بازپروری. تحصیل مجازی را ترجیح می‌دهید؟ انعطاف ‌پذیری در شیوه‌های ارائه دروس به شما امکان می‌دهد تا این برنامه را هر ترم در دانشکده‌های شبانه‌ روی فشرده به همراه دروس آنلاین مطالعه کنید.

شرایط عمومی تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی استرالیا

دوره های تحصیل پرستاری در سیدنی به صورت تئوری و عملی ایجاد شده اند و انعکاسی از نیازهای مختلف برای امر سلامت و مراقبت های بهداشتی می باشد. این دوره توسط اساتید دانشگاهی، پزشکان و پژوهشگران برجسته که در حوزه دانش پرستاری کار می کنند تدریس می شوند. لیسانس پرستاری (مطالعات پیشرفته) مدرکی است که بهترین و درخشان ترین دانشجویان را از سراسر کشور جذب می کند. برای قبولی در دانشگاه سیدنی استرالیا و رشته پرستاری دانش زبانی بالا در حد آیلتس 7 مورد نیاز است. دوره لیسانس 3 ساله، دوره کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برای پذیرش دانشجو و اقامت وی در این دانشگاه شرایط و دوره هایی اختصاص داده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در جدول زیر اطلاعات کلی دانشکده پرستاری دانشگاه سیدنی را نشان می دهد.

دانشجویان متقاضی تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی برای ورود به مقطع لیسانس باید یک دوره فاندیشن در یکی از دوره های دانشگاه سیدنی بگذرانند. دوره فاندیشن همان پیش دانشگاهی محسوب می شود. کالج وابسته به دانشگاه سیدنی استرالیا، تیلرز کالج است که دانش آموزان می توانند با اتمام سال یازدهم تحصیلی برای آن اقدام کنند. این دوره به 3 صورت فشرده 39 هفته ای، دوره استاندارد 59 هفته ای و دوره گسترده 79 هفته ای است و دانش آموزان برای دوره فشرده باید آیلتس 6، برای دوره استاندارد آیلتس 5.5 و برای ورود به دوره گسترده آیلتس 5 را نشان دهند. همانطور که عنوان شد، میزان تحصیل در این دوره ها بین 35 هزار تا 45 هزار در سال متغیر است. این کالج دوره های مختلفی نظیر زبان، بیزنس، حسابداری، ریاضیات، زیست شناسی، زبان و علوم اجتماعی است. برای ورود به پرستاری دانش آموزان باید 8 درس را انتخاب کنند و معدل حداقل 10/6 را کسب کنند.

تقریباً 90 درصد افرادی که دوره فاندیشن را گذرانده اند به دانشگاه راه پیدا کرده اند. مدرک تحصیلی دانشجو باید مورد تأیید سازمانی که ارزیابی مدرک تحصیلی را انجام می دهد قرار بگیرد. برای ورود به دوره دکترای پرستاری نیز دانشجو باید دارای مدرک معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری و نیز رزومه پژوهشی عالی با تألیفات متعدد باشد که بتواند سوپروایزر در استرالیا پیدا کرده و موفق به اخذ پذیرش شود. بعد از فارغ التحصیلی نیز امکان اقامت 2 تا 4 سال برای کاریابی وجود دارد. نکته جالب این است که نرخ اشتغال دانشجویان سیدنی در استرالیا رنک 1 و در دنیا رنک 4 دارد.


هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی استرالیا

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی برای دانشجویان بین المللی بین 30 تا 40 هزار دلار استرالیا در سال متغیر است. مبلغ کمک های دانشجویی (SCA) برای سال اول 6،684 دلار (تنها نیاز به اثبات این میزان تمکن مالی دارد) است. دانشکده پرستاری سیدنی سالانه حداکثر 12 عدد بورسیه تحصیلی را برای پشتیبانی از آموزش دانش آموزان شایسته که سطح بالایی از توانایی و پتانسیل دارند ارائه می دهد. این بورسیه ها به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از مناطق بزرگ سیدنی و مناطق روستایی و بصورت بورس تحصیلی اختصاصی سالانه ارائه می شود. ارزش این بورسیه ها متفاوت است و برخی از آنها در هر ترم 140.000 دلار پشتیبانی مالی ارائه می دهند.

امکانات دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشجویان متقاضی تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی می توانند از امکانات ورزشی، هنری و رفاهی که دانشگاه در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند. خوابگاه های مدرن و متعددی که دارای اتاق های موسیقی، بازی و فناوری هست و محیطی برای به اشتراک گذاری فرهنگ های گوناگون شناخته می شود. دانشجویان در یک مرکز بهداشتی درمانی سیدنی مانند مراکز درمانی چارلز پرکینز، بیمارستان سلطنتی پرنس آلفرد و Lifehouse Chris O’Brien می توانند کارآموزی را تجربه کنند. دانشجو در کلاس های عملی و آزمایشگاه های شبیه سازی بالینی پیشرفته کارآموزی می کنند. ساختمان همچنین دارای کلینیک چند منظوره و زیرساخت های آموزشی است که از تحقیقات دانشجویان حمایت می کند.

به عنوان بخشی از برنامه آموزشی دوره های پرستاری در دانشگاه سیدنی، دانشجویان ملزم به انجام بیش از 800 ساعت تجربه پرستاری بالینی هستند. اقامت دانشجو در هر سال تحصیلی در بیمارستان های خصوصی و دولتی، مراکز بهداشت جامعه و مراقبت های بهداشتی در جامعه و مدارس انجام می شود. همچنین فرصت های بی نظیری برای پیگیری مکان در مناطق روستایی و دورافتاده با آمبولانس هوایی NSW و در Justice Health وجود دارد.

در ذیل به برخی از امکانات موجود در این مدرسه که برای استفاده دانش آموزان تعبیه شده است اشاره نموده ایم:

  • ورزش هایی مانند تنیس روی میز، فوتبال، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، تیراندازی، اسب سواری، بسکتبال، گلف؛
  • رقص؛
  • دوره های آموزش زبان؛
  • موسیقی؛
  • فعالیت های هنری؛
  • قرار گرفتن در طبیعت و نزدیکی به دریاچه ژنو و رشته کوه های آلپ؛

اعتبار مدرک کارشناسی پرستاری در دانششگاه های استرالیا

کارشناسی پرستاری در دانشگاه کوئینزلند استرالیا، توسط انجمن پرستاری و مامایی استرالیا (Nursing and Midwifery Board of Australia (NMBA) اعتبارگذاری می‌شود و در فهرست برنامه‌های مورد تأیید مرکز نظارت بر بهداشت و درمان استرالیا (Australian Health Practitioners Regulating Authority (AHPRA) قرار گرفته است.

به عنوان یک کارشناس پرستاری شما از مهارت‌های لازم برای کار در چند محیط درمانی در استرالیا و خارج از این کشور از جمله بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، سلامت همگانی (community health)، سلامت روان، مراقبت از سالمندان، مراقبت درمانی در خانه، سلامت بومیان، سلامت کاری، فعالیت در روستاها و پرستاری در کشورهای مختلف برخوردار خواهید بود. همچنین این برنامه مسیری برای تحصیل در برنامه‌های مامایی و بهداشت روان و دیگر تخصص‌ها در حوزه بهداشت و درمان است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه کوئینزلند استرالیا

اگر می‌خواهید تحصیلات خودتان را در سال 2021 شروع کنید باید بدانید که فرمت دروس پیش ‌نیاز کمی با سال قبل متفاوت است. همچنین  OP ATAR را برای دانشجویان کوئینزلند که در سال 2020 از دبیرستان فارغ ‌التحصیل شده‌اند را جایگزین می‌کند. در مورد این تغییرات اطلاعات لازم را کسب کنید تا مطمئن بشوید که از شرایط لازم برای اپلای کردن برخوردار هستید.

برآورده کردن الزامات پذیرش تضمین‌ کننده پذیرش شما نیست. صندلی‌های دوره کارشناسی پرستاری به نسبت سهمیه محدود هستند. سهمیه بر اساس موجود بودن محل خدمت تعیین می‌شود. وقتی که سهمیه پر می‌شود هیچ صندلی دیگری ارائه نمی‌شود. 

نمرات اضافی هستند که در شرایط خاص به شما تعلق می‌گیرند و ممکن است امتیاز قبولی شما را بالا ببرند. مشخص کنید که آیا از شرایط لازم برای کسب این فاکتورهای تعدیل مثل وضعیت نامساعد تحصیل در محل زندگی و درس‌هایی که گذرانده‌اید برخوردار هستنید یا نه.

اگر موفق  به اخذ مدرک از یک ارائه ‌دهنده TAFE یا یک ارئه‌ دهنده غیرانتفاعی معتبر شده‌اید می‌توانید از این مدرک برای ورود به USQ استفاده کنید.


تجربه کار و زندگی

می‌توانید از تجربه کاری و دیگر فاکتورهای تعدیل برای افزایش دادن اختمال انتخاب خود و برآورده کردن الزامات USQ استفاده کنید.

الزامات زبان انگلیسی

باید الزامات و شروط لازم برای زبان انگلیسی را برآورده کنید و برای این کار باید حداقل نمره 7 آیلتس یا معادل آن را به دست بیاورید. اگر نتوانید این الزامات را برآورده کنید باید در یک برنامه آموزش انگلیسی مورد تأیید دانشگاه شرکت کنید.

سایر الزامات:

  • کارت آبی (Blue Card) یا فعالیت در (Children Check)؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس جنایی فدرال استرالیا؛
  • گواهی مهارت احیای قلبی ریوی (سی‌پی‌آر)؛
  • چک‌ لیست آشناسازی (orientation) بهداشت و درمان کوئینزلند برای دانشجویان؛
  • نظرسنجی Deed Poll بهداشت و درمان کوئینزلند برای دانشجویان؛
  • iLearn Modules بهداشت و درمان کوئینزلند؛
  • نامه تعیین محل خدمت (Clinical Placement Declaration) امضاشده شامل الزام فعالیت در شیفت اضافی؛
  • همچنین باید مدارک واکسیناسیون هپاتیت ب، سرخک (Measles)، اوریون (Mumps)، سرخچه (Rubella)، سیاه‌سرفه (Pertussis)، آبله ‌مرغان (Varicella)، آنفلوآنزا و همچنین ارزیابی ریسک سل (Tuberculosis) را ارائه دهید؛

تأیید آموزش‌های گذشته و تجربه کاری

اگر قبلا در جایی تحصیل کرده باشید یا تجربه کاری داشته باشید ممکن است این تجربه قبلی شما توسط دانشگاه شما به عنوان سابقه قلمداد شود و این کار باعث کاهش تعداد واحدهایی می‌شود که باید برای تکمیل برنامه بگذرانید.

همچنین علاوه بر دوره‌هایی که باید بگذرانید لازم است در دوره‌های عملی هم حضور داشته باشید، جایی که باید در فعالیت‌های عملی تعاملی، مثل آزمایشات و استفاده از تجهیزات تخصصی، شرکت کنید. تمام دانشجویان باید از شرایط فیزیکی و حرفه‌ای لازم برای دوره عملی این برنامه برخوردار باشند.

هزینه ی تحصیل پرستاری در دانشگاه کوئینزلند استرالیا

شهریه‌های واقعی شما ممکن است بسته به دوره‌هایی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد. ما شهریه‌های خود را به صورت سالانه مورد بازنگری قرار می‌دهیم و ممکن است تغییراتی در آنها ایجاد شود.

نوع تحصیل شهریه سالانه 
تحت حمایت کشورهای مشترک المنافع 3950 دلار استرالیا
(Domestic) شهریه کامل 23120 دلار استرالیا

هزینه‌های دوره‌های عملی

دوره‌های عملی هزینه‌های بیشتری دارند، از جمله هزینه لباس و تجهزات، حمل و نقل، و در بعضی موارد، مخارج روزمره، به خصوص برای دروه‌هایی که در مناطق روستایی و دوردست برگزار می‌شوند. تعیین محل خدمت که USQ ارائه می‌دهد بستگی به موجود بودن و محل آن دارد. این دوره‌ها ممکن است خارج از محل زندگی دانشجو (در داخل یا خارج از کمپس) برگزرا بشوند.

شهریه خدمات و تسهیلات رفاهی دانشجویان

ممکن است لازم باشد شهریه خدمات و تسهیلات رفاهی را به عنوان بخشی از هزینه‌های دوره خود پرداخت کنید.

هزینه‌های دانشکده‌های شبانه‌ روزی

این درجه شامل مؤلفه تجربه کاری است که ممکن است مستلزم مخارج رفت و آمد، اسکان و غذا باشد. 

پرداخت وام کمک ‌شهریه

ممکن است لازم نباشد شهریه‌های دوره‌های (درس‌ها) خودتان را از اول پرداخت کنید. FEE-HELP و HECS-HELP به شما کمک می‌کنند تا زمانی که درآمد شما به سطح معینی می‌رسد، پرداخت شهریه‌ها را عقب بیاندازید. ببینید آیاا واجد شرایط  FEE-HELP و HECS-HELP هستید. همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت کمک‌ هزینه تحصیلی از طرف Centrelink باشید.

درخواست ثبت نام در دوره ی کارشناسی پرستاری دانشگاه کوئینزلند استرالیا

درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق QTAC (مرکز پذیرش دانشگاهی کوؤینزلند) ارائه بدهید.

برای دیپلم پرستاری که بیش از 5 سال طول می‌کشد ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • نامه حمایتی از طرف کارفرما در تأیید استمرار استخدام در سطح (Enrolled Nurse)؛  
  • اثبات پیشرفت شغلی مسمتر - هرگونه آموزش در خانه؛ گواهی‌نامه صنعت و ...

کد QTAC خودتان را کپی کنید و درخواست خودتان را در وب ‌سایت QTAC تکمیل کنید.

درخواست‌ها برای 1 سپتامبر 2021 در تاریخ 9 دسامبر 2020 بسته می‌شوند. برای صندلی‌هایی که در دوره قبل پر نشده‌اند امکان مجدد درخواست در تاریخ 4 فوریه 2021 بسته می‌شود.

درخواست‌ها برای 1 سپتامبر 2021 در تاریخ 27 مه 2020 بسته می‌شوند. برای صندلی‌هایی که در دوره قبل پر نشده‌اند امکان مجدد درخواست در تاریخ 17 ژوئن 2021 بسته می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: