مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مسکن در استرالیا

مسکن در استرالیا

استرالیا گزینه‌های بسیاری برای مسکن در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. در بین گزینه‌های گوناگون، شما حتماً گزینه‌ای که مناسب شخصیت و بودجه‌ی شما باشد، پیدا خواهید کرد.

کمک به پیدا کردن مسکن

خیلی از موسسات آموزشی در استرالیا، دارای بخش خدمات مسکن هستند که اطلاعات و توصیه‌هایی درباره‌ی گزینه‌های گوناگون مسکن به دانشجویان ارائه می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند مسکن مناسب با نیازهای‌شان را پیدا کنند. این بخش می‌تواند مسکن موقتی برای دانشجویانی فراهم کند که تازه به استرالیا رسیده‌اند. برای استفاده از این خدمات، دانشجویان می‌توانند قبل از ورود به استرالیا، با بخش خدمات مسکن موسسه‌‌ی آموزشی‌شان تماس بگیرند.

استفاده از مسکن و هزینه‌های آن

هزینه و استفاده از مسکن در استرالیا، به نوع مسکن انتخابی شما بستگی دارد. برای مثال، مسکن داخل محوطه‌ی دانشگاه خیلی محبوب است و دانشجویان باید از قبل برای گرفتن اتاق درخواست دهند، در حالیکه مسکن اجاره‌ای معمولاً راحت‌تر یافت می‌شود و وقتی به استرالیا می‌رسید، غالباً می‌توان آن را مهیا کرد. شما همچنین باید بدانید که هزینه و استفاده از مسکن بین ایالت‌ها و قلمروهای استرالیا و همچنین بین نواحی بزرگ شهری و محلی متغیّر است.

قبل از رسیدن به استرالیا، تماس با بخش خدمات مسکن موسسه‌ی آموزشی خود و پرسیدن سوال درباره‌ی شرایط مسکن و هزینه‌های آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

انواع مسکن در استرالیا

مدارس شبانه‌روزی

خیلی از مدارس متوسطه‌ی خصوصی، به دانشجویان خود خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهند، یعنی غذا و خدمات نظافت و شستشو به دانشجویان عرضه می‌شود. هزینه‌ی این خدمات ممکن است آموزش‌های آکادمیک و فعالیت‌های اجتماعی بعد از زمان مدرسه را نیز پوشش دهد و بیشتر مدارس سعی می‌کنند یک فضای خانوادگی و حمایتی را در این مکان ایجاد کنند. بسته به نوع مدرسه، ممکن است اتاق‌های مشترک یا خصوصی وجود داشته باشد. علاوه بر هزینه‌ی این خدمات، هزینه‌های آموزشی نیز از دانشجویان دریافت می‌شود. به طور متوسط، هزینه‌ی مسکن مدارس شبانه‌روزی، از حدود 11000 تا 22000 دلار استرالیا در سال است.

مسکن خانوادگی

مسکن خانوادگی به دانشجویان خارجی امکان زندگی با یک خانواده‌ی استرالیایی را در خانه‌ی آن‌ها می‌دهد. در این نوع مسکن، اتاق‌های مشترک یا واحد وجود دارد و هزینه‌ها مطابق با نوع اتاق متغیّر است (معمولاً از 235 تا 325 دلار استرالیا در هفته). غذا نیز معمولاً در هزینه‌ها گنجانده می‌شود، اگرچه مسکن‌های خانوادگی نیز وجود دارد که دانشجویان خود می‌توانند غذا درست کنند. این نوع مسکن در مورد دانش‌آموزان دوران متوسطه و کسانی که دوره‌های کوتاه‌مدت زبان انگلیسی را می‌گذرانند، خیلی شایع است. بیشتر بخش‌های خدمات مسکن در موسسات آموزشی استرالیا، فهرستی از خانواده‌های معتبر و تائید شده برای این نوع مسکن در اختیار دارند.

مسکن دانشگاهی

قیمت‌ها و انواع مسکن در کالج‌های مسکونی، خوابگاه‌ها و آپارتمان‌ها، بین موسسات گوناگون متغیّر است، پس برای کسب جزئیات بیشتر، شما باید با موسسه‌ی مورد نظر خود تماس بگیرید. مسکن دانشگاهی در بین دانشجویان خیلی محبوب است، پس زود درخواست دادن، ایده‌ی بدی نیست. به طور متوسط، مسکن درون محوطه‌ی دانشگاه حدوداً 90 تا 280 دلار استرالیا در هفته هزینه دارد.


کالج‌های مسکونی

در کالج‌های مسکونی، مسکن، غذا، خدمات نظافت و کلی خدمات پشتیبانی دیگر برای نیازهای اجتماعی و آکادمیک دانشجویان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. بدلیل گستره‌ی امکانات و خدمات پشتیبانی ارائه‌دهنده، این کالج‌‌ها غالباً گران‌تر از خوابگاه‌ها هستند. بیشتر آن‌ها دارای اتاق‌های خصوصی با دستشویی‌ها، سالن‌های غذاخوری و بخش‌های تفریحی مشترک هستند.

خوابگاه

خوابگاه‌ها هم مسکن و هم یک فضای اجتماعی پُرنشاط و سرزنده در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، اما با امکانات و خدمات کمتر. غذا و خدمات نظافت نیز ممکن است وجود داشته باشد، اما امکان پخت غذا توسط خود دانشجویان نیز وجود دارد که این مسئله، آن‌ها را قادر می‌سازد مستقل‌تر شوند. بیشتر خوابگاه‌ها، دارای اتاق‌های خصوصی با دستشویی، آشپزخانه و بخش‌های تفریحی مشترک هستند.

آپارتمان‌ها

برخی موسسات آموزشی، آپارتمان‌هایی نزدیک به محوطه‌ی دانشگاه یا داخل آن را برای کرایه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این کار به دانشجویان حس امنیت در مسکنی را می‌دهد که مورد تائید موسسه‌ی آموزشی‌شان است. آپارتمان‌ها هم به صورت مشترک و هم به صورت واحد وجود دارند. در سال‌های پایانی دوران تحصیل، آپارتمان‌ها نزد دانشجویان خیلی محبوب می‌شوند.

هتل‌ها و پانسیون‌ها

خیلی از دانشجویان از هتل‌ها و پانسیون‌ها به‌عنوان مسکن موقتی خود استفاده می‌کنند. خیلی از هتل‌ها و پانسیون‌ها دارای اتاق‌های خصوصی با امکانات آشپزخانه و دستشویی مشترک هستند. ساکنان خود باید غذا درست کنند. این نوع مسکن معمولاً ارزان‌تر از مسکن داخل محوطه‌ی دانشگاه است (حدوداً 90 تا 150 دلار استرالیا در هفته) و فرصت خوبی برای تعاملات اجتماعی به دانشجویان می‌دهد.

خانه‌های اجاره‌ای خصوصی

خیلی از دانشجویان دوست دارند خود یک خانه کرایه کنند یا هزینه‌ی یک خانه‌ی کرایه‌ای را با هم‌اتاقی خود شریک شوند. خانه‌های کرایه‌ای به‌ندرت مبله و دارای تجهیزات هستند، پس شما غالباً باید بخشی یا تمام مبلمان و تجهیزات را خود فراهم کنید. توافق با صاحب‌خانه معمولاً شامل پرداخت کرایه از قبل و همچنین یک پرداخت تضمینی به‌نام bonde (معمولاً کرایه‌ی یک ماه) است که پیشاپیش پرداخت می‌شود. شما همچنین باید قبوض برق، آب و گاز را پرداخت کنید. بخش خدمات مسکن موسسه‌ی آموزشی شما نیز می‌تواند در پیدا کردن یک مسکن اجاره‌ای به شما کمک کند و اطلاعاتی را درباره‌ی حقوق و مقررات شما در اختیارتان قرار دهد. خانه یا اتاق‌های کرایه‌ای معمولاً در تابلوی اعلانات دانشجویی یا در وب‌سایت‌هایی همچون realestate.com.au و domain.com.au و همچنین در روزنامه‌ها تبلیغ می‌شوند و قابل‌دسترس هستند. به طور متوسط، هزینه‌ی مسکن کرایه‌‌ای واحد از حدود 165 تا 440 دلار استرالیا در هفته و هزینه‌ی مسکن کرایه‌ای مشترک از حدود 85 تا 215 دلار استرالیا در هفته است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: